Wymiana silnika.

Postprzez Xionc » 26 mar 2007, 10:06

Kulon napisał(a):2.5 v6 w Xedosie to są najlepsze motory.


w Xedosie 6 nigdy nie było 2.5L... chyba, ze już ktoś przełożył :D
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Kulon » 26 mar 2007, 17:58

nie wiem... z tego co slyszalem ze byly 2.5 w Xedosach ale bardzo malo ich jezdzi.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 mar 2007, 05:42
Posty: 8
Skąd: Zambrów
Auto: Mazda Xedos 6 – 2.0 v6 24v

Postprzez Globy » 26 mar 2007, 18:24

Ja ostatnio przerabialem temat w KF'ce – remont na dobrych czesciach (gwarantujacych dlugotrwaly spokoj) to okolo 4000 zl. Silnik mozna miec za 1800, ale patrzac, jak sie ksztaltuje prawdopodobienstwo kolejnej awarii, tez bym postawil na KL'a. Niewiele modyfikacji, +30 KM i male ryzyko nadmiernego spalania oleju.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez promyk5 » 19 lip 2007, 01:48

Witam.
Właśnie stoję przed decyzją:
– remont silnika czy zakup używanego V6 ?

Mam Xeda z 92 r. przebieg 217 tys. Wtopiłem z zakupem jak młody, ale już po fakcie :( (Choć znajomemu mechanikowi co auto sprawdzał oberwie się po uszach i stracił już klienta).
A co do auta:
– kopci strasznie
– grzeje płyn chłodniczy strasznie, do tego stopnia, że węże są twarde jak skała
– żłopie olej :(

Do tego zaczyna cieknąć chłodnica – mechanik twierdzi, że to wina zbyt wielkiego ciśnienia w układzie chłodzenia i instalacja nie trzyma.

Z tego co czytam w tym i innych wątkach to czeka mnie wydatek rzędu 2 tys. :| Czyli cały dół silnika.
Przez to spać nie mogę :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 09:12
Posty: 127
Skąd: Gorzów Wlkp. <->Zielona Góra
Auto: Był Xedos 6 KF. Teraz taczka:(

Postprzez XsiX » 19 lip 2007, 20:23

promyk5 napisał(a):– grzeje płyn chłodniczy strasznie, do tego stopnia, że węże są twarde jak skała


promyk5 napisał(a):Do tego zaczyna cieknąć chłodnica – mechanik twierdzi, że to wina zbyt wielkiego ciśnienia w układzie chłodzenia i instalacja nie trzyma.



promyk
sprawdź dokładnie korek ciśnieniowy po prawej stronie chłodnicy – może nie puszcza sprężonego przez temp. płynu i stąd takie jaja, poza tym przewody w xedzie, zwłaszcza po wyłączeniu silnika stają się bardzo twarde i jest to objaw jak najbardziej normalny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Bodek » 19 lip 2007, 20:41

A czy w FS też jest normalne, że węże od chłodnicy po wyłączeniu auta są twarde. Nie wiem też czy powinno tak być, ale coś za często mi sięwentylator włącza. Chyba że to normalne to nie ma pytania. w GD było podobie...

Pozdrawiam !
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez promyk5 » 21 lip 2007, 07:29

XsiX napisał(a):promyk
sprawdź dokładnie korek ciśnieniowy po prawej stronie chłodnicy – może nie puszcza sprężonego przez temp. płynu i stąd takie jaja, poza tym przewody w xedzie, zwłaszcza po wyłączeniu silnika stają się bardzo twarde i jest to objaw jak najbardziej normalny.

XsiX
Hmm – mechanik twierdził coś zupełnie innego. Że powinny być miękkie. One są (jak silnik popracuje i się nagrzeje) dość twarde. Można owszem je ścisnąć, ale są twarde.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 09:12
Posty: 127
Skąd: Gorzów Wlkp. <->Zielona Góra
Auto: Był Xedos 6 KF. Teraz taczka:(

Postprzez KamilBA » 21 lip 2007, 23:34

Siemka noim daniem niema sensu ladowac kasy w nowy silnik bo niewiesz co kupisz to jest moje zdanie ja w mojwej Z5 zrobilem sobie sakm remont i jest w 100% ok wiadomo ze z tego juz nie zrobisz nowki ale remont cie wyjdzie taniej niz nowy silnik tak mi sie wydaje no chyba ze bedziesz robil remont w ASO MAZDA . pozdro i powodzeia a V6 to jest dosyc drogi remont to masz pewne
MADE IN JAPAN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2006, 19:32
Posty: 71
Skąd: Katowice
Auto: 323F 1,5 16V Z5

Postprzez Hazu » 21 lip 2007, 23:56

Przy nagrzewaniu i po nagrzaniu silnika przewodu powinny być twarde taka jest zasada tego typu układu chłodzenia. Z reszta chyba w każdym samochodzie przy sprawnym układzie (właściwie działające korki) przewody powinny być twarde.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez bobiscig » 22 lip 2007, 13:58

klub3 napisał(a):Witam.
witam napisz jak zachowuje sie mazda po remoncie mam 626 na wtrysku pal..rano zimna odpalam horror , biala zaslona dymna,a jak sie zagrzeje w miare nie dymi zastanawiam sie remont czy wymiana silnika jak mozesz to napisz co o tym myslisz
Ja mam 626 GE FS. Miałem podobne zużycie oleju i zdecydowałem się na remont silnika. Niestety przypadkowe części użyte do remontu dały taki efekt, że silnik w dalszym ciągu brał olej, a po kilku miesiącach znowu dymił na starcie . Gdy musiałem wymieniać rozrząd zdecydowałem się na kolejny remont, ale tym razem na polecanych na forum pierścieniach RIK i uszczelniaczach Tacomy. Po kolejnym remoncie miłe zaskoczenie, nic nie ubyło oleju.
Jeżeli masz zaufanego dobrego mechanika, niech rozbierze silnik, zmierzy silnik (owale) i podejmie decyzję, czy remont polegający na wymianie pierścieni i uszczelniaczy rokuje dobre efekty (zużycie oleju i dymienie).
Przy okazji remontu obróbka głowicy i możesz mieć silnik w niezłej kondycji. Gwarancja sukcesu jest spora.
Osoby handlujące silnikami nie dadzą gwarancji na większy przebieg, więc to jest loteria.
Reasumując, podzeilam zdanie Sołtysa i Emmarka w 100%.
Jelenio górski pogromca szos :)
Początkujący
 
Od: 18 mar 2007, 12:25
Posty: 16
Skąd: Jelenia Gora
Auto: mazdeczka 323f 91r 1,6 16v

Postprzez zibi626 » 23 lip 2007, 21:54

sprobuj zadzwonic tutaj : 602-424-644 <czytaj>

P.S. xXx – Ty juz chyba tu kupiles o ile sie nie myle ?? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez promyk5 » 23 lip 2007, 23:23

Wracając do mojego Xeda. Więc na 100% jest to uszczelka pod głowicą. Auto robi taką zasłonę dymną, że chętnie wzięli by mnie na poligon.
Mam nadzieję, że na uszczelkach i na pierścieniach skończy się.
I tu moje pytanie – gdzieś widziałem nazwy polecanych przez Was części: metalowych pierścieni i uszczelek.
Jednak opcja szukaj nie daje mi odpowiedzi :( Więc pytam Was – jakie marki polecacie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 09:12
Posty: 127
Skąd: Gorzów Wlkp. <->Zielona Góra
Auto: Był Xedos 6 KF. Teraz taczka:(

Postprzez Lukka » 14 sie 2007, 12:10

Witam!

Chętnie się podłączam pod temat, bo niestety moja "dziunia" też olej sobie dawkuje w mało rozsądnej dla mnie ilości :(
Obecnie wychodzi około 0,5-07 litra na 1000km... kopci sobie na zimnym silniku białą chmurką – bez tragedii ale jednak... jak się rozgrzeje to dymka już nie puszcza.

Do tej pory od kupna (styczeń 07) zrobiłem autem ciut ponad 6000km... i raczej większych przebiegów nie będę robił, ale męczy mnie to że jednak olej ciągnie.

Innych problemów raczej z silnikiem nie ma – leciutkie klekotanie na niskich obrotach – słychać dopiero jak wyłączy się wentylator i wsłucha w pracę silnika.
Spalanie – norma – samo miasto za każdym razem 10,3-10,5L/100km; trasa 7-8,5L/100km w zależności od "fantazji".
Zbiera się też tak jak na V6 przystało... <ganja>

Pozdrawiam,

Łukasz

PS. Przebieg wg licznika 135.000 km (wpisy z książki serwisowej się z tym pokrywają).
Czym się różnią mężczyźni od chłopców?
Mężczyźni maja droższe zabawki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 10:02
Posty: 66
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Xedos CA KF '95

Postprzez arni0000 » 14 sie 2007, 13:53

A jaki masz olej wlany? Ja bym zarazie nic z tym nie robił dolewał oliwę i jeździł robisz 1000 km miesięcznie kosztuje cię to 25 zł co miesiąc a remont lub wymiana motoru ok 2000zł. Możesz spróbować zalać na noc cylindry naftą po 150g na każdy jeśli to nagar zapieka pierścienie to powinno pomóc.
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez Lukka » 14 sie 2007, 14:46

arni0000 napisał(a):A jaki masz olej wlany? Ja bym zarazie nic z tym nie robił dolewał oliwę i jeździł robisz 1000 km miesięcznie kosztuje cię to 25 zł co miesiąc a remont lub wymiana motoru ok 2000zł. Możesz spróbować zalać na noc cylindry naftą po 150g na każdy jeśli to nagar zapieka pierścienie to powinno pomóc.


Obecnie jest to Castrol Magnatec pół-syntetyk :| Wiem że nie polecany.
Myślałem, że się z nim przemęczę do wymiany...
Opcja z naftą – może pomóc ??

Pozdrawiam,

Łukasz
Czym się różnią mężczyźni od chłopców?
Mężczyźni maja droższe zabawki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 10:02
Posty: 66
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Xedos CA KF '95

Postprzez Adaś » 14 sie 2007, 14:59

Lukka napisał(a):Opcja z naftą – może pomóc

nie słuchaj głupot, na zapieczone pierścienie pomoże tylko ich wymiana czyli remont silnika lub wymiana na inny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Lukka » 14 sie 2007, 15:26

Adaś napisał(a):
Lukka napisał(a):Opcja z naftą – może pomóc

nie słuchaj głupot, na zapieczone pierścienie pomoże tylko ich wymiana czyli remont silnika lub wymiana na inny


W cuda tego rodzaju nie wierzę, ale o metodzie zalewania naftą cylindrów nie słyszałem i byłem ciekaw ;)
Cóż, zobaczę pewnie jak dalej będzie "znikał" mi olej... bo faktycznie 25zł na miesiąc to nie 2.000zł na remont... :|

Pozdrawiam,

Łukasz
Czym się różnią mężczyźni od chłopców?
Mężczyźni maja droższe zabawki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 10:02
Posty: 66
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Xedos CA KF '95

Postprzez Adaś » 14 sie 2007, 16:04

Lukka napisał(a):Cóż, zobaczę pewnie jak dalej będzie "znikał" mi olej... bo faktycznie 25zł na miesiąc to nie 2.000zł na remont...

w tym silniku "trochę" więcej niż 2000:)

część cen:

Panewki korbowodowe ori 450,91
Pierścienie tłokowe KF ori 1100,00
Sprężyna wałka rozrządu 76,86 /szt
Uszczelka dekli głowicy KL/KF ori 120,41 /szt
Uszczelka głowicy KF ori 280,54 /szt
Uszczelka kolektora ssącego komplet 130,00
Uszczelniacz przedniego wału korbodowego 55,08
Uszczelniacz wałka rozrządu 40,99 /szt
Uszczelniacz zaworowy zamiennik 5,12 /szt

a do tego regeneracja głowicy + robocizna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Lukka » 16 sie 2007, 09:19

Panewki korbowodowe ori 450,91
Pierścienie tłokowe KF ori 1100,00
Sprężyna wałka rozrządu 76,86 /szt
Uszczelka dekli głowicy KL/KF ori 120,41 /szt
Uszczelka głowicy KF ori 280,54 /szt
Uszczelka kolektora ssącego komplet 130,00
Uszczelniacz przedniego wału korbodowego 55,08
Uszczelniacz wałka rozrządu 40,99 /szt
Uszczelniacz zaworowy zamiennik 5,12 /szt

a do tego regeneracja głowicy + robocizna

Za to wszystko zapłacę kartą Mastercard <lol>

Radość z posiadania Xedos'a V6 <ganja> – Bezcenna!

Pozdrawiam,

Łukasz
Czym się różnią mężczyźni od chłopców?
Mężczyźni maja droższe zabawki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 10:02
Posty: 66
Skąd: Tomaszów Maz.
Auto: Xedos CA KF '95

Postprzez arni0000 » 20 sie 2007, 08:42

Od 10 lat zajmuję się silnikami i nie wiem czy widziałeś wyjęty tłok z zapieczonymi pierścieniami. Nagar zbiera sie dokoła pierścienia i dopóki motor się nie nagrzeje pierścień jest ściśnięty i olej dostaje sie do komory spalania po gładzi cylindra. Nafta ma właściwości rozpuszczające i powoduje rozpuszczenie nagaru ale trzeba wykonać takie najlepiej trzy operacje. W mojej maździe było podobnie strasznie kopciła rano teraz nie puszcza już dymka a spalanie oleju spadło do 0.4 na 2000-3000km. Nie jest to straszny wynik i nie zamierzam przez to rozbierać motoru tym bardziej że ma przejechane 140 000 a tego jestem pewien. Po co pchać się w koszty 25 zł na miesiąc to nie tak źle. Przed wymiana oleju spróbuj z naftą nic to nie zaszkodzi a może pomóc.
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6