Mazda 626 (GF / GW) – Opinie i Informacje

Mazda 626 1998–2002

Postprzez bury810 » 15 lut 2007, 16:01

Mam problem z 626 GF. 2.0i z 1998 roku. Mianowicie nie wiem co się dzieje z licznikiem, raz działa raz nie, w warsztacie powiedziano mi ze to wina ABS-u. Poniewaz prędkościomierz jest połączony z ABS-em , czy o prawda? Diagnosta stwierdził że usterki trzeba szukać około3 godzin, mi się wydaje że może jedynie jakiś bezpiecznik czy gdzieś na styku coś nie łączyć. Czy warto płacić / moze mechanikowi który sam będzie błądził/ czy jechac do jakiegoś lepszego serwisu? Jeżeli może ktoś mi polecić jakiś dobry i w miare tani serwis w Kakowie bądz w kROśnie który by ozwiązał w sprawnie ten problem. POZDRAWIAM bury.
bury810
 

Postprzez xANDy » 15 lut 2007, 16:29

Ten post zabłąkał się w niewłaściwe miejsce – ten temat to opinie o modelu a nie zestaw zapytań. O ABS'ie jest kilka wątków i tam trzeba się dopisać. Faktem jest że prędkościomierz dostaje sygnał prędkości od ABS'u.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez bury810 » 16 lut 2007, 15:30

Mam problem z 626 GF. 2.0i z 1998 roku. Mianowicie nie wiem co się dzieje z licznikiem, raz działa raz nie, w warsztacie powiedziano mi ze to wina ABS-u. Poniewaz prędkościomierz jest połączony z ABS-em , czy o prawda? Diagnosta stwierdził że usterki trzeba szukać około3 godzin, mi się wydaje że może jedynie jakiś bezpiecznik czy gdzieś na styku coś nie łączyć. Czy warto płacić / moze mechanikowi który sam będzie błądził/ czy jechac do jakiegoś lepszego serwisu? Jeżeli może ktoś mi polecić jakiś dobry i w miare tani serwis w Kakowie bądz w kROśnie który by ozwiązał w sprawnie ten problem. POZDRAWIAM bury.
bury810
 

Postprzez Grzyby » 16 lut 2007, 16:25

bury810, to jest temat z opiniami o modelu GF a nie miejsce gdzie można się wyżalić.

Jest na forum temat z polecanymi serwisami a o uszkodzeniu też inaczej piszemy (jeśli nie znajdziemy takiego przypadku za pomocą szukajki).
Twój post skończy w koszu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez btx » 9 mar 2007, 14:24

witam,
no to też się pochwalę, a co?!
mam 626 kombi '99 2.0 DiTD 101KM, 165000km, od jakiegoś pół roku. Od początku byłem napalony na japońskiego diesla, bo mam z nimi tylko dobre doświadczenie (wcześniej toyota, nissan)
Moje dotychczasowe obserwacje:

ZALETY:
– duża
– pakowna
– ogólnie wygodna
– niskie spalanie (poniżej 6,5l), chociaż z tego co widzę, niektórym palą poniżej 6... – lałem na orlenie i na shellu – różnicy nie stwierdziłem
– ładna

WADY:
– głośna w środku
– mało mocy – przyspieszenie 0-100 ok 14sec, czyli niby książkowo, ale 80-120 na V – ok 18sec..., prędkość max 165km/h
– zbyt wysokie siedzisko fotela kierowcy – mam 1,90m wzrostu i po odchyleniu osłony przed słońcem, widzę drogę tylko 5m przed samochodem, co naprawde nie ułatwia jazdy. Siedzenie oczywiście na max w dół
– bieda w wyposażeniu – 1 poduszka w aucie z 99 roku to porażka, brak komputera – auto z Holandii

Ogólnie pod względem technicznym toyota i nissan wypadały lepiej

Jeżeli to możliwe to proszę znawców o sprawdzenie wyposażenia na podst. nr VIN: JMZGW19R201142381
Chodzi mi przede wszystkim o ABS – nie działa, nie świeci kontrolka (brak błędów???), ale wianki przy kołach są... i o podgrzewanie lusterek

dzięki z góry za pomoc
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2007, 16:53
Posty: 31
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi

Postprzez pinky » 9 mar 2007, 14:33

– zbyt wysokie siedzisko fotela kierowcy – mam 1,90m wzrostu i po odchyleniu osłony przed słońcem, widzę drogę tylko 5m przed samochodem, co naprawde nie ułatwia jazdy. Siedzenie oczywiście na max w dół


Ja mam 195cm wzrostu i nie spotkałem się z twoim problemem, a również poruszam się GW. Owszem fotel mam na maxa opuszczony bo inaczej siedzi się jak w dostawczaku ;)
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Riki » 9 mar 2007, 15:08

btx napisał(a):zbyt wysokie siedzisko fotela kierowcy


Niestety ale w GFce siedzi sie za wysoko.... prawie jak w Fordzie :| w GD jest duuzo lepiej.. i mysle ze jest troche wiecej miejsca

btx napisał(a):mało mocy – przyspieszenie 0-100 ok 14sec, czyli niby książkowo, ale 80-120 na V – ok 18sec..., prędkość max 165km/h


Ten klekot powinien chodzic troche lepiej... fakt ze mam GF (hatchback) ale do 100km/h zbiera sie w jakies 11,5s.. co do elastycznosci: 18s to duuzo.. powinienes miec jakies 14s wiec na pewno z autem jest cos nie tak... sporo daje wyczyszczenie IC, wlasnie u kolegi xANDy byly takie wyniki przed/po czyszczeniu......... wszystko juz jest dobrze opisane na forum... :)
Ostatnio edytowano 9 mar 2007, 15:15 przez Riki, łącznie edytowano 1 raz
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez pinky » 9 mar 2007, 15:13

Wygodnie się siedziało w moim poprzednim autku eFce, prawie na podłodze w pozycji pół-leżącej. Na dodatek miałem kiere o mniejszej średnicy cobym kolanami nie obcierał ;)
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez xANDy » 9 mar 2007, 21:45

btx napisał(a):WADY:
– głośna w środku
Masz absolutną rację, chociaż dość łatwo idzie ją wyciszyć. Wyczyść wtryski "od środka", kiedy miałeś ustawiane zawory?
btx napisał(a):– mało mocy – przyspieszenie 0-100 ok 14sec, czyli niby książkowo, ale 80-120 na V – ok 18sec..., prędkość max 165km/h
No to już problem TWOJEJ madzi. Masz BARDZO mułowatą madzię. Moja zbiera się o wiele szybciej. 80-120 na V trwa niecałe 14 sek. Radzę Ci wyczyścić cały układ dolotowy. Prędkość max. masz tragiczną – nawet z dziurą w dolocie na rozmiar palca moja wyciągała prawie 175. Teraz oczywiście szybciej.
btx napisał(a):– bieda w wyposażeniu – 1 poduszka w aucie z 99 roku to porażka, brak komputera – auto z Holandii
No cóż – holendrzy są biedniejsi niż my, dlatego specjalnie dla nich i tylko dla nich produkowane są okrojone wersje
btx napisał(a):Chodzi mi przede wszystkim o ABS – nie działa, nie świeci kontrolka
ABS miałeś – ale widać, że ktoś przy nim majstrował. A masz pompę ABS'u pod maską??
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez btx » 10 mar 2007, 12:17

xANDy napisał(a):
btx napisał(a):WADY:
– głośna w środku
Masz absolutną rację, chociaż dość łatwo idzie ją wyciszyć. Wyczyść wtryski "od środka", kiedy miałeś ustawiane zawory?

co to znaczy wyczyścić wtryski od środka? Zalać bak tym środkiem wychwalanym tu na forum? Jeżlei tak to już to zrobiłem, ale nie widzę żadnej różnicy. Zaworów nie ustawiałem jeszcze a wcześniej nie wiem.

xANDy napisał(a):No to już problem TWOJEJ madzi. Masz BARDZO mułowatą madzię. Moja zbiera się o wiele szybciej. 80-120 na V trwa niecałe 14 sek. Radzę Ci wyczyścić cały układ dolotowy. Prędkość max. masz tragiczną – nawet z dziurą w dolocie na rozmiar palca moja wyciągała prawie 175. Teraz oczywiście szybciej.

Dzięki za radę, tego się obawiałem, przyjrzę się.
xANDy napisał(a):ABS miałeś – ale widać, że ktoś przy nim majstrował.

A co z grzaniem lusterek? Jesteś w stanie to sprawdzić?

dzięki za pomoc
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2007, 16:53
Posty: 31
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi

Postprzez ram » 10 mar 2007, 18:06

btx napisał(a):Jeżeli to możliwe to proszę znawców o sprawdzenie wyposażenia na podst. nr VIN: JMZGW19R201142381
Chodzi mi przede wszystkim o ABS – nie działa, nie świeci kontrolka (brak błędów???), ale wianki przy kołach są... i o podgrzewanie lusterek

dzięki z góry za pomoc

http://mazda-fun.net.ru/vin/ – pa russki.
Można wyczytać:
Подушка безопасности водителя – jedna poduszka, kierowcy
Антиблокировочная система тормозов (ABS) – jest ABS
Зеркала заднего вида в цветном корпусе, изогнутые. Нет подогрева. – brak podgrzewania lusterek.
Ogólnie – bardzo ubogo :–(
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez btx » 12 mar 2007, 09:37

Pa russki – u mnie nie nada!
ale dzięki za przetłumaczenie.
Ogólnie z tego zo widzę to bida z nędzą. Auto z końca lat 90-tych, z wyposażeniem z początku lat 90-tych...

Dzięki wszystkim za pomoc

PS
a czy znacie jakiś godny polecenia serwis, albo mechaniora znającego się tym aucie/silniku w Gorzowie Wlkp, albo okolicach?
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2007, 16:53
Posty: 31
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi

Postprzez xANDy » 12 mar 2007, 10:33

btx – Długi – ASO Gorzów – znajdź go na forum, zapytaj....
www.autokordyl.com.pl
Takie wyposażenie było robione TYLKO na tamten rynek, nikt przy zdrowych zmysłach nie kupiłby tak okrojonej mazdy z salonu, a oni za dużo <ganja> <faja> więc sam rozumiesz, że nie starcza im na....
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez lucas_ka » 14 mar 2007, 00:06

Witam, kupiłem 626 Gf z przed liftingu, przebieg około 95 tys km, serwisowany do konca. Z niemiec. Rok prod to 97, pierwsza rej 98. Silnik 1840/66 kw. Silnik po odpaleniu nie zakopcił, bo na to jestem uczulony przy mazdach. Auto kupiłem uszkodzone lewym przodem, uszkodzenie nie groxne ale jaski wyskoczyły. Jeden własciciel. Generalnie szukałem 323 f, ale akurat przywiexli na plac 626 prosto z ubezpieczalni i cena była na tyle okazyjna ze kupiłem to auto. Głownie co mnie ciekawi ile takie auto pali w miescie bo jednak nie ma co ukrywac ze taki silnik ma co robic zeby ciagnac taka mase.Z wyposazenie aktóre zauwazyłem na szybko to klima, el szyby z przodu, drewienko, ABS i jakis wyswietlacz nad radiem czy gdzies tam w jego okolicy. Generalnie autko bardzo sliczne w wersji sedan w takim złotawym kolorze, w aucie nie było palone i super czysty zadbany srodek. Zastanawiam sie czy autko sprzedac czy zostawic dla siebie bo nie urywam ze mógłbym na niej sporo zarobic, ale kusi mnie zeby autko zostawic ze wzgledu na to jak autko jest zadbane i to ze nie jest po konkretnym dzwonku.Tylko teraz pytanie jak z dynamiką, spalaniem i jak to wyglada z tym braniem oleju, czy musze sie liczyc z tym ze przy 150 tys zacznie brac czy nie jest to typowy objaw.Z góry dziekuje za odpowiedź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2006, 00:38
Posty: 233
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2,0 citd

Postprzez pinky » 14 mar 2007, 08:56

Ja mam GW z tym silnikiem i zagazowana po mieście pali 11, po trasie nie miałem okazji sprawdzić. Co do dynamiki to nie jest to sportowy wóz, ale po mieści do 3tyś ładnie ciągnie i moim zdaniem jest wystarczające chociaż czasami przydałoby się tak ze 115km z wersji 2.0. Co do oleju sie nie wypowiem, moja przez 4tyś nie wzięła ani kropelki lub ubytek jest nie widoczny na bagnecie.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez xANDy » 14 mar 2007, 15:30

lucas_ka napisał(a):Silnik po odpaleniu nie zakopcił, bo na to jestem uczulony przy mazdach
[...] i jak to wyglada z tym braniem oleju, czy musze sie liczyc z tym ze przy 150 tys zacznie brac czy nie jest to typowy objaw
Po prostu lej full syntetyk i tyle. Oczywiście nie mobil-łan, bo jest przereklamowany i Lotos zaczyna być od niego lepszy (ciekaw jestem czym się różnią <lol> )
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez lucas_ka » 14 mar 2007, 21:45

Mam nadzieje ze szwab jezdził na full syntetyku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2006, 00:38
Posty: 233
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2,0 citd

Postprzez xANDy » 14 mar 2007, 23:53

lucas_ka napisał(a):Mam nadzieje ze szwab jezdził na full syntetyku.
Przy tym przebiegu to przecież nie ma znaczenia. Zauważ, że ludzie czasem przechodzą z minerala na syntetyk i nic się nie dzieje złego – a wręcz odwrotne mają wnioski.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez lucas_ka » 15 mar 2007, 10:54

Dzieki, tak czy tak wlaje syntetyk, chociarz napewno w ksiazce serwisowej jest napisane jaki olej był lany.W przyszłym tygodniu przywoze autko do siebie tak ze bede wszystko wiedział dokładniej.Nawet nie wiem ile ma poduszek, wiem ze dwie na pewno bo sa wystrzelone,ale z tego co widze to czesc ma cztery.Wiem ze ma klime, el szyby z przodu , welurek i "drewienko".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2006, 00:38
Posty: 233
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2,0 citd

Postprzez kern » 15 mar 2007, 14:04

Od soboty jestem posiadaczem Mazdy 626, 98r. 2.0 +LPG
Jak na razie jestem zadowolony, średnie spalanie 8,7 gazu. Jak na tak duży samochód to całkiem przyzwoicie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 mar 2007, 08:01
Posty: 16
Skąd: Łaskarzew
Auto: Mazda 626,98r. 2,0 + LPG-NL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6