Mazda 626 (GF / GW) – Opinie i Informacje
Mam problem z 626 GF. 2.0i z 1998 roku. Mianowicie nie wiem co się dzieje z licznikiem, raz działa raz nie, w warsztacie powiedziano mi ze to wina ABS-u. Poniewaz prędkościomierz jest połączony z ABS-em , czy o prawda? Diagnosta stwierdził że usterki trzeba szukać około3 godzin, mi się wydaje że może jedynie jakiś bezpiecznik czy gdzieś na styku coś nie łączyć. Czy warto płacić / moze mechanikowi który sam będzie błądził/ czy jechac do jakiegoś lepszego serwisu? Jeżeli może ktoś mi polecić jakiś dobry i w miare tani serwis w Kakowie bądz w kROśnie który by ozwiązał w sprawnie ten problem. POZDRAWIAM bury.
-
bury810
Ten post zabłąkał się w niewłaściwe miejsce – ten temat to opinie o modelu a nie zestaw zapytań. O ABS'ie jest kilka wątków i tam trzeba się dopisać. Faktem jest że prędkościomierz dostaje sygnał prędkości od ABS'u.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Mam problem z 626 GF. 2.0i z 1998 roku. Mianowicie nie wiem co się dzieje z licznikiem, raz działa raz nie, w warsztacie powiedziano mi ze to wina ABS-u. Poniewaz prędkościomierz jest połączony z ABS-em , czy o prawda? Diagnosta stwierdził że usterki trzeba szukać około3 godzin, mi się wydaje że może jedynie jakiś bezpiecznik czy gdzieś na styku coś nie łączyć. Czy warto płacić / moze mechanikowi który sam będzie błądził/ czy jechac do jakiegoś lepszego serwisu? Jeżeli może ktoś mi polecić jakiś dobry i w miare tani serwis w Kakowie bądz w kROśnie który by ozwiązał w sprawnie ten problem. POZDRAWIAM bury.
-
bury810
bury810, to jest temat z opiniami o modelu GF a nie miejsce gdzie można się wyżalić.
Jest na forum temat z polecanymi serwisami a o uszkodzeniu też inaczej piszemy (jeśli nie znajdziemy takiego przypadku za pomocą szukajki).
Twój post skończy w koszu.
Jest na forum temat z polecanymi serwisami a o uszkodzeniu też inaczej piszemy (jeśli nie znajdziemy takiego przypadku za pomocą szukajki).
Twój post skończy w koszu.
witam,
no to też się pochwalę, a co?!
mam 626 kombi '99 2.0 DiTD 101KM, 165000km, od jakiegoś pół roku. Od początku byłem napalony na japońskiego diesla, bo mam z nimi tylko dobre doświadczenie (wcześniej toyota, nissan)
Moje dotychczasowe obserwacje:
ZALETY:
– duża
– pakowna
– ogólnie wygodna
– niskie spalanie (poniżej 6,5l), chociaż z tego co widzę, niektórym palą poniżej 6... – lałem na orlenie i na shellu – różnicy nie stwierdziłem
– ładna
WADY:
– głośna w środku
– mało mocy – przyspieszenie 0-100 ok 14sec, czyli niby książkowo, ale 80-120 na V – ok 18sec..., prędkość max 165km/h
– zbyt wysokie siedzisko fotela kierowcy – mam 1,90m wzrostu i po odchyleniu osłony przed słońcem, widzę drogę tylko 5m przed samochodem, co naprawde nie ułatwia jazdy. Siedzenie oczywiście na max w dół
– bieda w wyposażeniu – 1 poduszka w aucie z 99 roku to porażka, brak komputera – auto z Holandii
Ogólnie pod względem technicznym toyota i nissan wypadały lepiej
Jeżeli to możliwe to proszę znawców o sprawdzenie wyposażenia na podst. nr VIN: JMZGW19R201142381
Chodzi mi przede wszystkim o ABS – nie działa, nie świeci kontrolka (brak błędów???), ale wianki przy kołach są... i o podgrzewanie lusterek
dzięki z góry za pomoc
no to też się pochwalę, a co?!
mam 626 kombi '99 2.0 DiTD 101KM, 165000km, od jakiegoś pół roku. Od początku byłem napalony na japońskiego diesla, bo mam z nimi tylko dobre doświadczenie (wcześniej toyota, nissan)
Moje dotychczasowe obserwacje:
ZALETY:
– duża
– pakowna
– ogólnie wygodna
– niskie spalanie (poniżej 6,5l), chociaż z tego co widzę, niektórym palą poniżej 6... – lałem na orlenie i na shellu – różnicy nie stwierdziłem
– ładna
WADY:
– głośna w środku
– mało mocy – przyspieszenie 0-100 ok 14sec, czyli niby książkowo, ale 80-120 na V – ok 18sec..., prędkość max 165km/h
– zbyt wysokie siedzisko fotela kierowcy – mam 1,90m wzrostu i po odchyleniu osłony przed słońcem, widzę drogę tylko 5m przed samochodem, co naprawde nie ułatwia jazdy. Siedzenie oczywiście na max w dół
– bieda w wyposażeniu – 1 poduszka w aucie z 99 roku to porażka, brak komputera – auto z Holandii
Ogólnie pod względem technicznym toyota i nissan wypadały lepiej
Jeżeli to możliwe to proszę znawców o sprawdzenie wyposażenia na podst. nr VIN: JMZGW19R201142381
Chodzi mi przede wszystkim o ABS – nie działa, nie świeci kontrolka (brak błędów???), ale wianki przy kołach są... i o podgrzewanie lusterek
dzięki z góry za pomoc
- Od: 2 sty 2007, 16:53
- Posty: 31
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi
– zbyt wysokie siedzisko fotela kierowcy – mam 1,90m wzrostu i po odchyleniu osłony przed słońcem, widzę drogę tylko 5m przed samochodem, co naprawde nie ułatwia jazdy. Siedzenie oczywiście na max w dół
Ja mam 195cm wzrostu i nie spotkałem się z twoim problemem, a również poruszam się GW. Owszem fotel mam na maxa opuszczony bo inaczej siedzi się jak w dostawczaku
ex MSP
btx napisał(a):zbyt wysokie siedzisko fotela kierowcy
Niestety ale w GFce siedzi sie za wysoko.... prawie jak w Fordzie
btx napisał(a):mało mocy – przyspieszenie 0-100 ok 14sec, czyli niby książkowo, ale 80-120 na V – ok 18sec..., prędkość max 165km/h
Ten klekot powinien chodzic troche lepiej... fakt ze mam GF (hatchback) ale do 100km/h zbiera sie w jakies 11,5s.. co do elastycznosci: 18s to duuzo.. powinienes miec jakies 14s wiec na pewno z autem jest cos nie tak... sporo daje wyczyszczenie IC, wlasnie u kolegi xANDy byly takie wyniki przed/po czyszczeniu......... wszystko juz jest dobrze opisane na forum...
Ostatnio edytowano 9 mar 2007, 15:15 przez Riki, łącznie edytowano 1 raz
Masz absolutną rację, chociaż dość łatwo idzie ją wyciszyć. Wyczyść wtryski "od środka", kiedy miałeś ustawiane zawory?btx napisał(a):WADY:
– głośna w środku
No to już problem TWOJEJ madzi. Masz BARDZO mułowatą madzię. Moja zbiera się o wiele szybciej. 80-120 na V trwa niecałe 14 sek. Radzę Ci wyczyścić cały układ dolotowy. Prędkość max. masz tragiczną – nawet z dziurą w dolocie na rozmiar palca moja wyciągała prawie 175. Teraz oczywiście szybciej.btx napisał(a):– mało mocy – przyspieszenie 0-100 ok 14sec, czyli niby książkowo, ale 80-120 na V – ok 18sec..., prędkość max 165km/h
No cóż – holendrzy są biedniejsi niż my, dlatego specjalnie dla nich i tylko dla nich produkowane są okrojone wersjebtx napisał(a):– bieda w wyposażeniu – 1 poduszka w aucie z 99 roku to porażka, brak komputera – auto z Holandii
ABS miałeś – ale widać, że ktoś przy nim majstrował. A masz pompę ABS'u pod maską??btx napisał(a):Chodzi mi przede wszystkim o ABS – nie działa, nie świeci kontrolka
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Masz absolutną rację, chociaż dość łatwo idzie ją wyciszyć. Wyczyść wtryski "od środka", kiedy miałeś ustawiane zawory?btx napisał(a):WADY:
– głośna w środku
co to znaczy wyczyścić wtryski od środka? Zalać bak tym środkiem wychwalanym tu na forum? Jeżlei tak to już to zrobiłem, ale nie widzę żadnej różnicy. Zaworów nie ustawiałem jeszcze a wcześniej nie wiem.
xANDy napisał(a):No to już problem TWOJEJ madzi. Masz BARDZO mułowatą madzię. Moja zbiera się o wiele szybciej. 80-120 na V trwa niecałe 14 sek. Radzę Ci wyczyścić cały układ dolotowy. Prędkość max. masz tragiczną – nawet z dziurą w dolocie na rozmiar palca moja wyciągała prawie 175. Teraz oczywiście szybciej.
Dzięki za radę, tego się obawiałem, przyjrzę się.
xANDy napisał(a):ABS miałeś – ale widać, że ktoś przy nim majstrował.
A co z grzaniem lusterek? Jesteś w stanie to sprawdzić?
dzięki za pomoc
- Od: 2 sty 2007, 16:53
- Posty: 31
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi
btx napisał(a):Jeżeli to możliwe to proszę znawców o sprawdzenie wyposażenia na podst. nr VIN: JMZGW19R201142381
Chodzi mi przede wszystkim o ABS – nie działa, nie świeci kontrolka (brak błędów???), ale wianki przy kołach są... i o podgrzewanie lusterek
dzięki z góry za pomoc
http://mazda-fun.net.ru/vin/ – pa russki.
Można wyczytać:
Подушка безопасности водителя – jedna poduszka, kierowcy
Антиблокировочная система тормозов (ABS) – jest ABS
Зеркала заднего вида в цветном корпусе, изогнутые. Нет подогрева. – brak podgrzewania lusterek.
Ogólnie – bardzo ubogo :–(
- Od: 7 mar 2006, 18:03
- Posty: 168
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI
Pa russki – u mnie nie nada!
ale dzięki za przetłumaczenie.
Ogólnie z tego zo widzę to bida z nędzą. Auto z końca lat 90-tych, z wyposażeniem z początku lat 90-tych...
Dzięki wszystkim za pomoc
PS
a czy znacie jakiś godny polecenia serwis, albo mechaniora znającego się tym aucie/silniku w Gorzowie Wlkp, albo okolicach?
ale dzięki za przetłumaczenie.
Ogólnie z tego zo widzę to bida z nędzą. Auto z końca lat 90-tych, z wyposażeniem z początku lat 90-tych...
Dzięki wszystkim za pomoc
PS
a czy znacie jakiś godny polecenia serwis, albo mechaniora znającego się tym aucie/silniku w Gorzowie Wlkp, albo okolicach?
- Od: 2 sty 2007, 16:53
- Posty: 31
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi
btx – Długi – ASO Gorzów – znajdź go na forum, zapytaj....
www.autokordyl.com.pl
Takie wyposażenie było robione TYLKO na tamten rynek, nikt przy zdrowych zmysłach nie kupiłby tak okrojonej mazdy z salonu, a oni za dużo
więc sam rozumiesz, że nie starcza im na....
www.autokordyl.com.pl
Takie wyposażenie było robione TYLKO na tamten rynek, nikt przy zdrowych zmysłach nie kupiłby tak okrojonej mazdy z salonu, a oni za dużo

Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam, kupiłem 626 Gf z przed liftingu, przebieg około 95 tys km, serwisowany do konca. Z niemiec. Rok prod to 97, pierwsza rej 98. Silnik 1840/66 kw. Silnik po odpaleniu nie zakopcił, bo na to jestem uczulony przy mazdach. Auto kupiłem uszkodzone lewym przodem, uszkodzenie nie groxne ale jaski wyskoczyły. Jeden własciciel. Generalnie szukałem 323 f, ale akurat przywiexli na plac 626 prosto z ubezpieczalni i cena była na tyle okazyjna ze kupiłem to auto. Głownie co mnie ciekawi ile takie auto pali w miescie bo jednak nie ma co ukrywac ze taki silnik ma co robic zeby ciagnac taka mase.Z wyposazenie aktóre zauwazyłem na szybko to klima, el szyby z przodu, drewienko, ABS i jakis wyswietlacz nad radiem czy gdzies tam w jego okolicy. Generalnie autko bardzo sliczne w wersji sedan w takim złotawym kolorze, w aucie nie było palone i super czysty zadbany srodek. Zastanawiam sie czy autko sprzedac czy zostawic dla siebie bo nie urywam ze mógłbym na niej sporo zarobic, ale kusi mnie zeby autko zostawic ze wzgledu na to jak autko jest zadbane i to ze nie jest po konkretnym dzwonku.Tylko teraz pytanie jak z dynamiką, spalaniem i jak to wyglada z tym braniem oleju, czy musze sie liczyc z tym ze przy 150 tys zacznie brac czy nie jest to typowy objaw.Z góry dziekuje za odpowiedź.
- Od: 17 lis 2006, 00:38
- Posty: 233
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2,0 citd
Ja mam GW z tym silnikiem i zagazowana po mieście pali 11, po trasie nie miałem okazji sprawdzić. Co do dynamiki to nie jest to sportowy wóz, ale po mieści do 3tyś ładnie ciągnie i moim zdaniem jest wystarczające chociaż czasami przydałoby się tak ze 115km z wersji 2.0. Co do oleju sie nie wypowiem, moja przez 4tyś nie wzięła ani kropelki lub ubytek jest nie widoczny na bagnecie.
ex MSP
Po prostu lej full syntetyk i tyle. Oczywiście nie mobil-łan, bo jest przereklamowany i Lotos zaczyna być od niego lepszy (ciekaw jestem czym się różniąlucas_ka napisał(a):Silnik po odpaleniu nie zakopcił, bo na to jestem uczulony przy mazdach
[...] i jak to wyglada z tym braniem oleju, czy musze sie liczyc z tym ze przy 150 tys zacznie brac czy nie jest to typowy objaw

Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Przy tym przebiegu to przecież nie ma znaczenia. Zauważ, że ludzie czasem przechodzą z minerala na syntetyk i nic się nie dzieje złego – a wręcz odwrotne mają wnioski.lucas_ka napisał(a):Mam nadzieje ze szwab jezdził na full syntetyku.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Dzieki, tak czy tak wlaje syntetyk, chociarz napewno w ksiazce serwisowej jest napisane jaki olej był lany.W przyszłym tygodniu przywoze autko do siebie tak ze bede wszystko wiedział dokładniej.Nawet nie wiem ile ma poduszek, wiem ze dwie na pewno bo sa wystrzelone,ale z tego co widze to czesc ma cztery.Wiem ze ma klime, el szyby z przodu , welurek i "drewienko".
- Od: 17 lis 2006, 00:38
- Posty: 233
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2,0 citd
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6