Lampy europa a anglia
Strona 1 z 1
Nie jestem pewien ale chyba Brytyjczycy mają takie same lampy jak i w reszcie Europy.
Zdaje się że jest to kwestia odpowiedniego ich ustawienia, bo jak wiadomo na stałym lądzie prawa lampa oświetla nam również prawe pobocze a na wyspie mogłaby oślepiać kierowców jadących z naprzeciwka...
Czy nie jest to porostu kwestia odpowiedniego ustawienia reflektorów czyli przekręcenia kilku śrubek. Tył się chyba niczym nie różni.
UK to nie USA
Zdaje się że jest to kwestia odpowiedniego ich ustawienia, bo jak wiadomo na stałym lądzie prawa lampa oświetla nam również prawe pobocze a na wyspie mogłaby oślepiać kierowców jadących z naprzeciwka...
Czy nie jest to porostu kwestia odpowiedniego ustawienia reflektorów czyli przekręcenia kilku śrubek. Tył się chyba niczym nie różni.
UK to nie USA
Dwie BA V6tki w rodzinie...
Moja Czerwona Wyścigówka:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=71454
SPRZEDAM:
KOŁA ZIMOWE 4x100 Z prawie nowymi OPONAMI FULDA KRISTAL MONTERO II 185/65/14 cena: 600zł do negocjacji.
Głośniki: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=71808
Moja Czerwona Wyścigówka:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=71454
SPRZEDAM:
KOŁA ZIMOWE 4x100 Z prawie nowymi OPONAMI FULDA KRISTAL MONTERO II 185/65/14 cena: 600zł do negocjacji.
Głośniki: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=71808
- Od: 6 mar 2007, 22:09
- Posty: 40
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F 2.0 V6 GT – 11/1996r.
nie prawda-roznia sie i to o tyle ze nie jestes w stanie zmienic ustawieniami padanie swiatla tak jak to maja w uk i na odwrot...buberturbo napisał(a):Nie jestem pewien ale chyba Brytyjczycy mają takie same lampy jak i w reszcie Europy.
Zdaje się że jest to kwestia odpowiedniego ich ustawienia, bo jak wiadomo na stałym lądzie prawa lampa oświetla nam również prawe pobocze a na wyspie mogłaby oślepiać kierowców jadących z naprzeciwka...
Czy nie jest to porostu kwestia odpowiedniego ustawienia reflektorów czyli przekręcenia kilku śrubek. Tył się chyba niczym nie różni.
UK to nie USA
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
Czyli co konstrukcja lampy jest inna?? Aż nie chce mi się wierzyć...
Czyli co na 3 rynki produkowali inne lampy??
Teraz jak rozbiłem ta swoja granatowa to przełożyłem reflektor od tej czerwonej angielki i jest wszystko OK!
Więc chyba reflektor jako reflektor sie niczym nie różni ew lampa może mieć jakieś inne trzymadła...
Czyli co na 3 rynki produkowali inne lampy??
Teraz jak rozbiłem ta swoja granatowa to przełożyłem reflektor od tej czerwonej angielki i jest wszystko OK!
Więc chyba reflektor jako reflektor sie niczym nie różni ew lampa może mieć jakieś inne trzymadła...
Dwie BA V6tki w rodzinie...
Moja Czerwona Wyścigówka:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=71454
SPRZEDAM:
KOŁA ZIMOWE 4x100 Z prawie nowymi OPONAMI FULDA KRISTAL MONTERO II 185/65/14 cena: 600zł do negocjacji.
Głośniki: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=71808
Moja Czerwona Wyścigówka:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=71454
SPRZEDAM:
KOŁA ZIMOWE 4x100 Z prawie nowymi OPONAMI FULDA KRISTAL MONTERO II 185/65/14 cena: 600zł do negocjacji.
Głośniki: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=71808
- Od: 6 mar 2007, 22:09
- Posty: 40
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F 2.0 V6 GT – 11/1996r.
uwierz mi ze tak jest...to dlaczego nie przejdzie Ci auto przegladu na angielskich swiatlach??niech sie wypowiedza co by nie myslec ze ja tu brednie prawiebuberturbo napisał(a):Czyli co konstrukcja lampy jest inna?? Aż nie chce mi się wierzyć...
Czyli co na 3 rynki produkowali inne lampy??
Teraz jak rozbiłem ta swoja granatowa to przełożyłem reflektor od tej czerwonej angielki i jest wszystko OK!
Więc chyba reflektor jako reflektor sie niczym nie różni ew lampa może mieć jakieś inne trzymadła...
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
buberturbo napisał(a):Czyli co konstrukcja lampy jest inna?? Aż nie chce mi się wierzyć...
Czyli co na 3 rynki produkowali inne lampy??
Podejzewam, ze konstrukcja lampy jest identyczna, inne za to powinne byc rysy szkiel, ktore rzucaja swiatlo na droge.
Teraz jak rozbiłem ta swoja granatowa to przełożyłem reflektor od tej czerwonej angielki i jest wszystko OK!
No jasne – nie sadze zebys Ty z pozycji kierowcy zauwazyl roznice, ale kierowcy z na przeciwka napewno, a tym bardziej diagnosta w stacji kontroli, ktory zmierzy jaki ksztalt ma wychodzaca wiazka swiatla na wykresie w mierniku.
Więc chyba reflektor jako reflektor sie niczym nie różni ew lampa może mieć jakieś inne trzymadła...
Jeszcze raz, nie zdziwie sie, jesli mocowania beda identyczne, natomiast fizcznie lampy do ruchu lewostronnego nie powinny zostac dopuszczone do ruchu prawostronnego.
Nie dziwie sie tez, ze korca Cie lampy z UK, bo tam na szrotach moglem je kupic po 20 funtow .. Czyli 100 zl z malym haczykiem
Pozatym, o jakich trzech rynkach pisales ? Moim zdaniem lampy powinny byc robione na ruch prawy i lewy – lampy bly robione na jakis jeszcze inny rynek – jaki?
- Od: 27 lip 2004, 22:06
- Posty: 150
- Skąd: Bialystok
- Auto: Mazda MX-3
poolek napisał(a):Pozatym, o jakich trzech rynkach pisales ? Moim zdaniem lampy powinny byc robione na ruch prawy i lewy – lampy bly robione na jakis jeszcze inny rynek – jaki?
Chyba chodziło o to że ruch lewostronny jest w 3 krajach, Wlk.Brytania, Japonia i Australia bodajze.
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Wracając do lamp. Chodzi o to, że lampy w Europie, jak i w Anglii świecą asymetrycznie, doświetlając stronę od pobocza (prawą w Europie, lewą w UK). Lampy na 100% różnią się konstrukcją, a różnica ta polega na odwrotnym zamontowaniu przesłony wewnątrz reflektora. Wniosek z tego taki, że nic nie zrobisz z lampą z Europy, żeby przeszła MOT w UK
- Od: 3 lis 2005, 13:38
- Posty: 56
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323F BA 2.0V6
poolek napisał(a):Pozatym, o jakich trzech rynkach pisales ? Moim zdaniem lampy powinny byc robione na ruch prawy i lewy – lampy bly robione na jakis jeszcze inny rynek – jaki?
Europejski (kontynent) – światła asymetryczne
Europejski (UK) – światła asymetryczne, ale ruch lewostronny
USA – światła symetryczne
Trivian napisał(a):proste gdyby lampa byla ''czysta'' to zaden problem ale niestety ma prążki i dupa zbita krzywy
To chyba nie chodzi o prążki. W soczewkach nie ma prążków, a i tak nie da się wyregulować na ruch kontynentalny. Zresztą zwykłe halogeny też produkują bez prążków (VW Golf), więc to zależy od odbłyśnika lub przesłony w soczewkach.
Sporo ludzi kupuje takie lampy na allegro za małą kase ..... a pozniej kłopot....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Sporo ludzi kupuje takie lampy na allegro za małą kase ..... a pozniej kłopot....
Zgadza się – sam rozbierając efkę z GB spodziewałem się, że aut nigdy w życiu nie sprzedam a poszły jako jedna z pierwszych rzeczy. Osoba która nią przyjechała z anglii nakleila specjalną naklejkę ograniczają promień światła na lewym reflektorze na wysokości soczewki, ale to rozwiązanie raczej tymczasowe...
Przenoszę do porad
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929


- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
Panowie. Polecam lekturę "AUTO ŚWIATA" z zeszłego tygodnia. Jest tam artykół o tym jak czytać oznaczenia z lamp. Takie oznaczenie są na każdej lampie na kloszu wylane. (ruch prawa, lewa, symetria, nie symetria, siła świecenia, xenon, typy żarówek itp.)
nemi napisał(a):Europejski (kontynent) – światła asymetryczne
Europejski (UK) – światła asymetryczne, ale ruch lewostronny
USA – światła symetryczne
[
BRAWO – tak właśnie chodziło mi o te 3 rynki:
USA
UK + kraje w których się jeździ lewą stroną drogi.
Europa (wyłączając UK) + inne kontynenty prawostronne
- Od: 6 mar 2007, 22:09
- Posty: 40
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F 2.0 V6 GT – 11/1996r.
W Puszczykowie pod Poznaniem jest facet, który zajmuje się przerabianiem lamp z (UK).
Lampy po przeróbce przechodzą przegląd bezproblemowo.
Dowiem się jaka cena i może na czym polega cała przeróbka
Lampy po przeróbce przechodzą przegląd bezproblemowo.
Dowiem się jaka cena i może na czym polega cała przeróbka
- Od: 22 sty 2007, 00:34
- Posty: 24
- Skąd: Poznań/Luboń
- Auto: MX-6 GE FS
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości