Lampy europa a anglia

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mikael » 8 mar 2007, 16:51

Mam zamiar kupic nowe lampy do mojej mazdy (obecne sa lekko zamglone). Czy jest jakas mozliwosc kupujac lampy w polsce dostosowac je do standardow poruszania sie po lewej stronie ulicy.
dzieki
Początkujący
 
Od: 5 mar 2007, 22:43
Posty: 4
Skąd: irlandia ennis
Auto: mazda mx3 1995 import z japoni

Postprzez buberturbo » 8 mar 2007, 19:28

Nie jestem pewien ale chyba Brytyjczycy mają takie same lampy jak i w reszcie Europy.
Zdaje się że jest to kwestia odpowiedniego ich ustawienia, bo jak wiadomo na stałym lądzie prawa lampa oświetla nam również prawe pobocze a na wyspie mogłaby oślepiać kierowców jadących z naprzeciwka...

Czy nie jest to porostu kwestia odpowiedniego ustawienia reflektorów czyli przekręcenia kilku śrubek. Tył się chyba niczym nie różni.

UK to nie USA
Dwie BA V6tki w rodzinie...
Moja Czerwona Wyścigówka:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=71454

SPRZEDAM:
KOŁA ZIMOWE 4x100 Z prawie nowymi OPONAMI FULDA KRISTAL MONTERO II 185/65/14 cena: 600zł do negocjacji.
Głośniki: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=71808
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2007, 22:09
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 V6 GT – 11/1996r.

Postprzez KrystianR » 8 mar 2007, 20:17

buberturbo napisał(a):Nie jestem pewien ale chyba Brytyjczycy mają takie same lampy jak i w reszcie Europy.
Zdaje się że jest to kwestia odpowiedniego ich ustawienia, bo jak wiadomo na stałym lądzie prawa lampa oświetla nam również prawe pobocze a na wyspie mogłaby oślepiać kierowców jadących z naprzeciwka...

Czy nie jest to porostu kwestia odpowiedniego ustawienia reflektorów czyli przekręcenia kilku śrubek. Tył się chyba niczym nie różni.

UK to nie USA
nie prawda-roznia sie i to o tyle ze nie jestes w stanie zmienic ustawieniami padanie swiatla tak jak to maja w uk i na odwrot...
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez buberturbo » 8 mar 2007, 20:46

Czyli co konstrukcja lampy jest inna?? Aż nie chce mi się wierzyć...
Czyli co na 3 rynki produkowali inne lampy??

Teraz jak rozbiłem ta swoja granatowa to przełożyłem reflektor od tej czerwonej angielki i jest wszystko OK!

Więc chyba reflektor jako reflektor sie niczym nie różni ew lampa może mieć jakieś inne trzymadła...
Dwie BA V6tki w rodzinie...
Moja Czerwona Wyścigówka:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=71454

SPRZEDAM:
KOŁA ZIMOWE 4x100 Z prawie nowymi OPONAMI FULDA KRISTAL MONTERO II 185/65/14 cena: 600zł do negocjacji.
Głośniki: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=71808
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2007, 22:09
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 V6 GT – 11/1996r.

Postprzez KrystianR » 8 mar 2007, 20:51

buberturbo napisał(a):Czyli co konstrukcja lampy jest inna?? Aż nie chce mi się wierzyć...
Czyli co na 3 rynki produkowali inne lampy??

Teraz jak rozbiłem ta swoja granatowa to przełożyłem reflektor od tej czerwonej angielki i jest wszystko OK!

Więc chyba reflektor jako reflektor sie niczym nie różni ew lampa może mieć jakieś inne trzymadła...
uwierz mi ze tak jest...to dlaczego nie przejdzie Ci auto przegladu na angielskich swiatlach??niech sie wypowiedza co by nie myslec ze ja tu brednie prawie :D
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez poolek » 9 mar 2007, 04:52

buberturbo napisał(a):Czyli co konstrukcja lampy jest inna?? Aż nie chce mi się wierzyć...
Czyli co na 3 rynki produkowali inne lampy??


Podejzewam, ze konstrukcja lampy jest identyczna, inne za to powinne byc rysy szkiel, ktore rzucaja swiatlo na droge.

Teraz jak rozbiłem ta swoja granatowa to przełożyłem reflektor od tej czerwonej angielki i jest wszystko OK!


No jasne – nie sadze zebys Ty z pozycji kierowcy zauwazyl roznice, ale kierowcy z na przeciwka napewno, a tym bardziej diagnosta w stacji kontroli, ktory zmierzy jaki ksztalt ma wychodzaca wiazka swiatla na wykresie w mierniku.

Więc chyba reflektor jako reflektor sie niczym nie różni ew lampa może mieć jakieś inne trzymadła...


Jeszcze raz, nie zdziwie sie, jesli mocowania beda identyczne, natomiast fizcznie lampy do ruchu lewostronnego nie powinny zostac dopuszczone do ruchu prawostronnego.
Nie dziwie sie tez, ze korca Cie lampy z UK, bo tam na szrotach moglem je kupic po 20 funtow .. Czyli 100 zl z malym haczykiem
Pozatym, o jakich trzech rynkach pisales ? Moim zdaniem lampy powinny byc robione na ruch prawy i lewy – lampy bly robione na jakis jeszcze inny rynek – jaki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2004, 22:06
Posty: 150
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda MX-3

Postprzez Jacol » 9 mar 2007, 07:43

poolek napisał(a):Pozatym, o jakich trzech rynkach pisales ? Moim zdaniem lampy powinny byc robione na ruch prawy i lewy – lampy bly robione na jakis jeszcze inny rynek – jaki?

Chyba chodziło o to że ruch lewostronny jest w 3 krajach, Wlk.Brytania, Japonia i Australia bodajze.
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez poolek » 9 mar 2007, 10:38

Jacol napisał(a):Chyba chodziło o to że ruch lewostronny jest w 3 krajach, Wlk.Brytania, Japonia i Australia bodajze.

To w takim razie i Nowa Zelandia , RPA i gdzies jeszcze ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2004, 22:06
Posty: 150
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda MX-3

Postprzez bartekkk » 9 mar 2007, 16:46

Wracając do lamp. Chodzi o to, że lampy w Europie, jak i w Anglii świecą asymetrycznie, doświetlając stronę od pobocza (prawą w Europie, lewą w UK). Lampy na 100% różnią się konstrukcją, a różnica ta polega na odwrotnym zamontowaniu przesłony wewnątrz reflektora. Wniosek z tego taki, że nic nie zrobisz z lampą z Europy, żeby przeszła MOT w UK
:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 13:38
Posty: 56
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F BA 2.0V6

Postprzez Trivian » 9 mar 2007, 18:37

proste gdyby lampa byla ''czysta'' to zaden problem ale niestety ma prążki i dupa zbita :]
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 13:59
Posty: 62
Skąd: Gdańsk -> Blackpool UK
Auto: Mazda MX3 1.6 16v SOHC

Postprzez nemi » 9 mar 2007, 19:52

poolek napisał(a):Pozatym, o jakich trzech rynkach pisales ? Moim zdaniem lampy powinny byc robione na ruch prawy i lewy – lampy bly robione na jakis jeszcze inny rynek – jaki?

Europejski (kontynent) – światła asymetryczne
Europejski (UK) – światła asymetryczne, ale ruch lewostronny
USA – światła symetryczne
Trivian napisał(a):proste gdyby lampa byla ''czysta'' to zaden problem ale niestety ma prążki i dupa zbita krzywy

To chyba nie chodzi o prążki. W soczewkach nie ma prążków, a i tak nie da się wyregulować na ruch kontynentalny. Zresztą zwykłe halogeny też produkują bez prążków (VW Golf), więc to zależy od odbłyśnika lub przesłony w soczewkach.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez KiRi » 9 mar 2007, 23:28

na 100% jest inny odbłyśnik. I niestety mam taki jeden reflektor, i za nic nie idzie doświetlić pobocza – już myślałem o podłożeniu czegoś po mocowanie reflektora żeby go całego odgiąć...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez Jaksa » 10 mar 2007, 00:24

Sporo ludzi kupuje takie lampy na allegro za małą kase ..... a pozniej kłopot....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Winetou » 10 mar 2007, 00:46

Jaksa napisał(a):Sporo ludzi kupuje takie lampy na allegro za małą kase ..... a pozniej kłopot....

Zgadza się – sam rozbierając efkę z GB spodziewałem się, że aut nigdy w życiu nie sprzedam a poszły jako jedna z pierwszych rzeczy. Osoba która nią przyjechała z anglii nakleila specjalną naklejkę ograniczają promień światła na lewym reflektorze na wysokości soczewki, ale to rozwiązanie raczej tymczasowe...


Przenoszę do porad
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Waluś » 10 mar 2007, 09:31

Panowie. Polecam lekturę "AUTO ŚWIATA" z zeszłego tygodnia. Jest tam artykół o tym jak czytać oznaczenia z lamp. Takie oznaczenie są na każdej lampie na kloszu wylane. (ruch prawa, lewa, symetria, nie symetria, siła świecenia, xenon, typy żarówek itp.)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez buberturbo » 10 mar 2007, 15:33

nemi napisał(a):Europejski (kontynent) – światła asymetryczne
Europejski (UK) – światła asymetryczne, ale ruch lewostronny
USA – światła symetryczne
[


BRAWO – tak właśnie chodziło mi o te 3 rynki:
USA
UK + kraje w których się jeździ lewą stroną drogi.
Europa (wyłączając UK) + inne kontynenty prawostronne ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2007, 22:09
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 V6 GT – 11/1996r.

Postprzez Ikswonarab » 10 mar 2007, 17:26

W Puszczykowie pod Poznaniem jest facet, który zajmuje się przerabianiem lamp z (UK).
Lampy po przeróbce przechodzą przegląd bezproblemowo.
Dowiem się jaka cena i może na czym polega cała przeróbka
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 sty 2007, 00:34
Posty: 24
Skąd: Poznań/Luboń
Auto: MX-6 GE FS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323