Mazda 323 BG BP '91

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez .:MarciN:. » 11 lut 2007, 18:03

DSC03818.jpg


Witam serdecznie!
(Z sentymentu pozostawiam oryginalny, nieco zmodyfikowany wstęp z 2013 roku:)

Mazda jest ze mną od kwietnia 2005 roku (kiedy to na jej liczniku widniało 130tys. km – obecnie nie mam pojęcia, bo zmieniłem dawno temu licznik na wersję z obrotomierzem, ale dużo :) ) i wcale nie zanosi się na rozstanie. Jest to moje pierwsze autko, które w moje ręce trafiło zza zachodniej granicy. Doprowadzenie jej do obecnej postaci pochłonęło już sporo pracy. Jak przystało na kobietę, zabrała mi mnóstwo czasu, cierpliwości i jak na moje studenckie możliwości również pieniędzy, ale jak do tej pory odwdzięcza się codzienną, bezawaryjną eksploatacją i za to najbardziej ją lubię.

Wersja wyposażenia po kupnie – spartańska – to co niezbędne do jazdy ;)

Aktualny Setup

DSC03633.jpg

DSC03634.jpg

DSC03635.jpg

DSC03645.jpg

DSC03651.jpg

DSC03652.jpg

DSC03665.jpg

DSC03722.jpg

DSC03743.jpg

DSC03738.jpg


Body:
  • Przedni zderzak GT przedlift + kratki drukowane w 3D
  • Dołożona dokładka pod zderzakiem + EZ-Lip
  • Szerokie listwy GT Line
  • Progi TWR
  • Dokładka tył – GTR
  • Spojler tył – GTR
  • Usunięte wszystkie oznaczenia i naklejki poza przednim logo
  • Usunięta tylna wycieraczka
  • Usunięte boczne kierunkowskazy (gładkie błotniki)
  • Przednie lampy i kierunkowskazy clear TYC
  • Lusterka elektryczna z GT
  • Klamki, listwy pomalowane w kolor nadwozia

Silnik i napęd:
  • SWAP na 1.8 BP z 1990 z Mazdy 323F GT (przeprowadzony remont przed SWAP-em)
  • Dolot DIY, kolanka TurboWorks, filtr stożkowy w miejscu zbiornika na płyn spryskiwaczy + otwór na dopływ chłodnego powietrza ze zderzaka
  • Kolektor PaceSetter 4-1 dedykowany do Escorta GT
  • Wydech kwas 2,25'' od kolektora do końca, tłumik środkowy RM Motors RM01, tłumik końcowy RM Motors RM8XXL + silencer
  • Skrzynia biegów z B3
  • Sprzęgło z 1.8 SOHC
  • Koło zamachowe z 323C BA 1.3
  • Short-Shifter Pro-Sport

Zawieszenie i hamulce:
  • SWAP hamulców przód i tył z GT (4x tarcze), wszystkie zaciski pomalowane na czarno
  • Zawieszenie K.A.W. PlusKit -65mm po customizacji na minus tyle, ile się dało :)
  • Poliuretany z Deuteru
  • Rozpórka przód Pro-Sport
  • Rozpórka tył Pro-Sport

Koła:
  • JR-3 15x7 ET25
  • Opony 195/50
  • Camber bolts na tylnej osi

Wnętrze:
  • elektryczne podnośniki szyb + przyciski (GT przedlift)
  • kubełkowe fotele z GT (naprawa stelaża, odświeżenie siedziska)
  • tapicerka z GT
  • boczki przednich drzwi GT przedlift ulepione z dwóch kompletów
  • szeroki tunel + działający cupholder
  • podłokietnik MX-3
  • licznik z obrotomierzem
  • elektrycznie regulowane lusterka (ori instalacja z GT)
  • kierownica RAID obszyta na nowo czarną skórą + naba
  • skórzany meszek
  • dildo zmiany biegów

Car audio:
  • drzwi wygłuszone matami 4eversilent
  • wzmacniacz Helix M Four
  • zestaw przedni Helix L 62C.2
  • radioodtwarzacz Pioneer MVH-MS410BT
  • subwoofer Ground Zero GZTW 25T w zamkniętej budzie
  • nowa podłoga i mini zabudowa bagażnika

Inne:
  • dołożone wspomaganie kierownicy
  • centralny zamek
---------------------------------------------------------------------------------------
Historyczny serwis (2013):
– wymiana obydwu przegubów JC (135 tys. km)
– poprawki lakiernicze (w Niemczech jeździła nią kobieta, która zaliczyła Mazdą lekki ‘pocałunek’) (130 tys. km)
– malowanie maski (została kopnięta nogą na parkingu), lewych drzwi, błotnika oraz fragmentu tylnej klapy i tylnego zderzaka (ksiądz wjechał mi lekko "w tyłek" :D, ale pozdrawiam go z tego miejsca, bo okazał się uczciwy i sympatyczny)
– nowe sprzęgło AISIN (200 tys. km)
– wymieniony rozrząd – pasek Continental, rolka GMB (2 wymiana – 192 tys. km)
– uszczelnienie i konserwacja bagażnika (fotorelacja strona 7)
– oczyszczenie, pomalowanie i zabezpieczenie wszelkich elementów we wnętrzu na których pojawiła się rdza
– odnowienie/solidne wyczyszczenie podsufitki i tapicerki
– stałe wymiany eksploatacyjne – olej, płyny, filtry (Mazda jeździ na Mobilu 10W40)
– amortyzatory KYB Excel-G + odboje Sachs (180tys. km) – nieaktualne
– świeczki NGK (170 tys. km, 250 tys. km)
– konserwacja podwozia (205 tys. km)
– naprawa podwozia, usunięcie rdzy, druga konserwacja, poprawki lakiernicze (250 tys. km)
– konserwacja profili zamkniętych środkami Motipa (205. tys. km, ponowna konserwacja 250 tys. km)
– wymiana tylnych łączników stabilizatora Yamato (225 tys. km)
– wydech końcowy Marix (210 tys. km) – nieaktualne
– swożnie 555 (190 tys. km, 250 tys. km – lewy swożeń 555 – ponowna wymiana)
– nowa kopułka (230 tys. km)
– wymiana uszczelniaczy rozrządu (ok. 230 tys. km)
– wymiana uszczelki miski olejowej (ok. 230 tys. km)


Modyfikacje (lista z 2013):
– usunięcie wszelkich naklejek z karoserii
– pomalowanie zderzaków oraz lusterek pod kolor nadwozia
– tarcze Brembo (170 tys. km)
– klocki NISSHINBO (210 tys. km)
– sprężyny H&R (170 tys. km) – nieaktualne
– kompletne zawieszenie K.A.W. PlusKit (-65/-40) (255 tys. km)
– alufelgi Team Dynamics RVR II 18"x7"
– opony Nankang NS2 215/35/18
– rozpórka przednich kielichów ProSport
– przednie kierunkowskazy czyste TYC
– końcówka wydechu Ulter elipsa – nieaktualne
– układ wydechowy 2,25'' od kolektora – rury Bosal, tłumik środkowy RM Motors RM01, tłumik końcowy RM Motors RM8XXL + silencer (255 tys. km)
– czarne welurowe dywaniki z zielonym obszyciem :)
– podświetlana, skórzana gałka zmiany biegów – nieaktualne
– skórzany, czarny mieszek lewarka zmiany biegów
– short-shifter ProSport
– tunel środkowy z zamykanym schowkiem
– centralny zamek
– wspomaganie kierownicy (240 tys. km) – zaadoptowane z 1.8 GT
– elektryczne szyby (fotorelacja strona 4) – nieaktualne
– podświetlenie miejsca na nogi kierowcy oraz pasażerów zielonymi modułami LED – nieaktualne
– podświetlenie tablicy, wnętrza oraz bagażnika białymi żarówkami LED
– boczne czyste kierunkowskazy przeznaczone do Golfa III – (fotorelacja z montażu strona 4) – nieaktualne
– zaciski oraz bębny hamulcowe odrdzewione i pomalowane na kolor czarny farbą FOLIATEC (strona 6) – aktualnie zaciski i bębny zostały pomalowane proszkowo na kolor czarny (240 tys. km) – nieaktualne
– polerka pokrywy zaworów – nieaktualne
– dolot wg własnego projektu z filtrem Simoty i elementami Simota/Jacky/Aoma/ESTD
– liczniki z obrotomierzem zaadoptowane z bogatszej wersji, podświetlone zielonymi diodami LED
– dokładka z VW Golf III VR6 (240 tys. km) – nieaktualne
– VW Golf III OEM front lip (260 tys. km) – nieaktualne
– kierownica RAID (obszyta na nowo czarną skórą) + naba
– + wszystko co pominąłem
Ostatnio edytowano 31 lip 2024, 00:38 przez .:MarciN:., łącznie edytowano 39 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 402 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez brii » 11 lut 2007, 18:10

Prezentuje się elegancko :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez marcinkosky » 11 lut 2007, 18:15

widac ze ladniutka sztuka

pozdrawiam
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 15:14
Posty: 1462
Skąd: Warszawa
Auto: Prius P2

Postprzez akami68 » 11 lut 2007, 18:36

Naprawę ładniutka. Eh... mam sentyment do BG, miałem taką z 92, ale gdzie tam do Twojej.

Pozdrowionka
Początkujący
 
Od: 13 sty 2007, 21:51
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA 1,8 16V 98

Postprzez Riki » 11 lut 2007, 18:36

Bardzo ladne auto ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5586 (4/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez farciarz » 11 lut 2007, 19:00

Jak dla mnie to śliczna...no i bardzo ładne foteczki...szkoda tylko, że tylko trzy :D ...ale wrażenie bardzo fajne <piwo>
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Waluś » 11 lut 2007, 19:24

ooo ładna sztuka :) fajny i zadbany lakierek <spoko>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Piotrek » 11 lut 2007, 19:35

swietnie wyglada – jak nowa :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez BratCukierka » 11 lut 2007, 19:39

no no ładna sztuka :)
a jaki przebieg??jaki rozmiar alusów i producent??
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez cob_ra » 11 lut 2007, 19:39

no no no tylko pozazdrościć bardzo dobrze wygląda swietny kolorej lakieru :D , aluski bardzo ładne sam do zwojej chętnie bym założył
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2006, 16:18
Posty: 724 (2/4)
Skąd: skierniewice
Auto: Była 323c
Honda Accord VI 1,8
Honda Accord VIII 2.0

Postprzez ARASOBOLEK » 11 lut 2007, 19:45

Ładniutka nówka sztuka :) widać ze zadbana ;) Ale az sie prosi o jakieś modyfikacje wizualne :D
Najlepsze neony LED WWW.X-SKYLER.PL
Atrakcyjne rabaty dla klubowiczów :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2006, 00:01
Posty: 167
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323 (BF) 1,7 D HATCHBACK '87

Postprzez CheZZy » 11 lut 2007, 20:22

świetna ;) kolorek chyba jaśniejszy od mojej 323f albo taki sam , nie widze różnicy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2006, 18:49
Posty: 453
Skąd: Kłodzko
Auto: MPV 2,0 benzyna 2000r., volvo v50

Postprzez ahdov » 11 lut 2007, 21:17

kurna...normalnie powalil mnie ten samochod...mam nadzieje ze w srodku tez jest taka zadbana.....

Gratuluje!.


Pzdr,
ahdov
No risk No fun!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2005, 19:49
Posty: 109
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323C

Postprzez Łukasz » 11 lut 2007, 21:47

O w mordę... Stan po fotkach oceniam na tzw. "igłę". Jestem pod wieeelkim wrażeniem co do wyglądu mazdy.Dbaj o nią tak dalej.Aha i jak masz to wrzuć parę fotek wnętrza i silnika <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez koksik » 11 lut 2007, 22:05

Prezentuje się bardzo ładnie, widać że właściciel o nią dba, oby tak dalej i powodzenia w pracach nad nią.
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2006, 21:37
Posty: 319
Skąd: ok. Piaseczna
Auto: Citroen Xsara

Postprzez Cukierek » 11 lut 2007, 22:30

:–)
Madzia jest po prostu......piękna!
Gratuluję zakupu i życzę bezawaryjnej ekspoatacji autka!
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez tekknoraver » 12 lut 2007, 00:13

Normalnie wszedłem w ten temat zobaczyć cóż za nowy hatchback BG...i mało nie spadłem z fotela...przepiękny szczególnie na tych alu <list> ja bym chciał doprowadzić swoją do takiego stanu ale to jeszcze potrwa :] jak bez wspomagania na takich kapcioszkach się manewruje ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez .:MarciN:. » 12 lut 2007, 01:19

Przede wszystkim dziękuje bardzo wszystkim za komentarze i proszę o więcej :)

Nowe zdjęcia wstawię jak będzie chwila czasu (być może dopiero wiosną, teraz jeżdżę na zimowych kapciach... a na drogach brudno ;)) mam też nadzieję że uda się zrealizować następną fazę planu tj. polerka felg i lakieru... nie wiem co o tym myślicie, ale wg mnie efekt może być ciekawy.

PS Jeśli ktoś wie skąd można zdobyć białe kierunki do 323 BG to byłbym bardzo wdzięczny za informacje...

Przebieg Mazdy to udokumentowane 155tys.
Co do felg (producent EXIP) i opon – na 195/50/R15 jeździ mi się bardzo dobrze, wulkanizatorzy wyklinali pomysł zakładania 15stek do tego autka – że drogi dziurawe, że zawieszenie b. szybko się uszkodzi, że kierownicę zębami będę trzymał...itd. Jednak ja się uparłem i szukałem 15stek z moim rozstawem... (myślałem nad większymi ale na nasze drogi i przy 75KM to chyba byłby już hardcore – a autko muszę mieć praktyczne) Wspomagania nie ma i powiem tak – kierownicę zębami nie trzymam, autko w zakrętach sprawuje się lepiej, jest troszkę twardsze ale mi to nie przeszkadza. Jedyną chwilą, w której muszę użyć troszkę więcej siły jest parkowanie, ale mi nie sprawia to większych problemów... A autka używam na co dzień...

Co do doboru felg do mojej Mazdy to długa historia, pełna problemów i niepowodzeń – po kupnie minęło ok. miesiąca zanim zostały ostatecznie nałożone, ale nie warto się rozpisywać... Ważne że z efektu jestem zadowolony. Trzeba tylko na nowy sezon kupić nowe szpilki na jedno koło + 1 dystans 10mm i już będzie cacy...

Zdjęcia silnika... to... ehm... na razie nie ma co pokazywać – przydałoby się mycie :) i może jakaś polerka kolektora i pokrywy, tyle że w tym temacie ja się w ogóle nie orientuje komu można coś takiego zlecić i jakie są koszta (a portfel studenta teraz ubogi...)
Ostatnio edytowano 12 lip 2008, 02:19 przez .:MarciN:., łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 402 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez art3city » 12 lut 2007, 01:27

Nigdy nie podobał mi się twn model. Ale twój egzemplarz zmienił u mnie to błędne przekonanie :)

Bardzo ładna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2006, 12:09
Posty: 61

Postprzez Pajek » 12 lut 2007, 03:37

zazdroszcze takiego stanu... a jak tam w niej gra po wygluszeniu dzwi? u mnie jest tragedia, halas mi psuje cala przyjemnosc z muzyki. mocno oklejona byla? ja tez z naklejkami walczylem, co to za moda byla! <lol> chcesz dac dystanse do tych felg? ja mialem z tylu 195/50/15 i musialem ranciki na blotnikach podklepywac bo jak 2 osoby z tylu usiadly to na bujnieciach i lukach szorowalo, ale po zabiegu byl luz, teraz mam 195/55/15 i tez bez problemu. ...ale nie ma co, podoba mi sie Twoja Mazda :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2006, 09:00
Posty: 43
Skąd: Szczecin
Auto: Nysa dizel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy