Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1994–1998

Postprzez kufajman » 10 sty 2007, 11:53

xANDy napisał(a):Powiedzmy może dokładniej – to jest tzw. chłodnica oleju, występująca w każdym dieslu (i w większości silników benzynowych).
kufajman napisał:
kompensator ciśnienia atmosferycznego (w gorach sprezarka zwiększa wydajnośc, bo powietrze jest rozrzedzone)
Nic szczególnego – to zwyczajny dość element sterowania sprężarki – ja też tak mam...
kufajman napisał:
Ciekawostka jest tez praca swiec zarowych – po grzaniu silnika glownym i jego uruchomieniu przez jakis czas swiece "dogrzewaja" zasysane powietrze, przez co nie klekocze wcale mocno jak jest zimny
No cóż – dokładniej rzecz biorąc – oficjalnie świece żarowe grzeją jeszcze przez minimum 5 pełnych cykli silnika (w DiTD, w TDI od VW, w Isuzu)

Chłodnica jest jednym z rodzaii wymiennika ciepła-ale nie o chłodnicę tu chodzi, bo wymiennik ten zarówno chłodzi jaki grzeje, czyli ścieśle to ujmując jest nagrzewnico-chłodnicą – odsyłam do poradnika mechanika i nie wystepuje w każdym dieslu a wbenzyniakach prawie wogóle, w TDS BMW było coś takiego jako chyba jedno z pierwszych.
Kompensator w silnikach bez sterownia komputerowego, naszpikowanego elektronika nie jest wcale tak powszechny -a przynajmniej tak mi sie wydaje
Dogrzewanie swiec zarowych utrzymuje sie w tym silniku do momentu gdy uzyska 60st C, -zadne 5 cykli
Co do spalania hymmm.... to nie wtrysk bezposredni,wiec tu nie ma cudow -VW 19,TD (bez IC) ma tylko 75km wiec Isuzu z swoja pojemnoscia 1686cm i 82km musi skads ta moc brac-dlatego siorbie odrobine wiecej..a przynajmniej wydaje mi sie to logiczne
Ostatnio edytowano 10 sty 2007, 14:47 przez kufajman, łącznie edytowano 1 raz
Mazda na Isuzu...to musi być ciekawe :P
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 21:28
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska,Katowice,Rybnik
Auto: Mazda 323S BA 1,7 TDI

Postprzez kufajman » 10 sty 2007, 11:59

A co do przegrzania- xAndy ma całkowita racje – odnosi sie to do wszystkich diesli, awaryjność – mi narazie nic nie padło, nigdzie nie stanałem zawsze pali – więc nienarzekam i mam nadzieję że nie bede. Olej wymienia sie co 5-7tys i filtry. Oczywiscie przy kupnie zawsze mozna sie nadziac-szczegolnie jesli [jakie?] szybe sa oklejone na ciemno, z tyłu wystaje wielka pyta wydechowa a w bagazniku jakas mega power tuba dudniaca hahaha I na koniec jeszcze jedna BARDZO wazna sprawa: silnik ma prosta w miare konstrukcje -nie ma w nim napianacza hydraulicznego-jest zwykły sprężynowy-wiec koszt wymiany rozrzadu jest duzo nizszy. Pompa wodana napedzana jest paskiem klinowym a nie rozrzadu-aby ja wymienic nie trzeba rozpierniczac pol silnika. No i pompa wtryskowa, na ktora narezkaja wszyscy uzytkownicy DITD , tu jest zwykła rotacyjana, VE Boscha, więc myśle ze zarówno z naprawa jak i kupnem używanej nie ma problemu,ale i tak nie słyszałem żeby komus padła w Oplach. Co do zweryfikowania moich opini odsyłam do forum Vectra unlimited ;)
Ostatnio edytowano 10 sty 2007, 12:39 przez kufajman, łącznie edytowano 1 raz
Mazda na Isuzu...to musi być ciekawe :P
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 21:28
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska,Katowice,Rybnik
Auto: Mazda 323S BA 1,7 TDI

Postprzez kufajman » 10 sty 2007, 12:18

Zrobie tutaj male moze OT ale wlasciwie wszystko co mamy w samochodach wydajacego sie na super-extra nowosc w rzeczywistosci jest znane i stosowane od dawna. Mam tu na mysli silniki lotnicze ktorych doskonalosc i kres mozliwosci wypada na koniec lat '40. Wtrysk bezposredni, turbodoladowanie/doładowanie kilku stopniowe z intercoolerami, automatyka sterujaca silnikiem (wtedy jeszcze byly to automaty analogowe), a potem to co wszyscy lubia – instalacja z podtlenkiem azotu (moc tzw Emergency Power), natrysk wody na IC oraz gwozdz programu – wtrysk metanolu,ktory jeszcze bardziej zwieksza moc silnika,niz azocik a potakim sprincie silnik nadaje sie tylko do przetopu. Wszystko to juz bylo uzyte, przeszkoda byla tylko cena tych rozwiazan oraz mozliwosci technologiczne oraz materialowe.
Mazda na Isuzu...to musi być ciekawe :P
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 21:28
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska,Katowice,Rybnik
Auto: Mazda 323S BA 1,7 TDI

Postprzez pablo_lu » 11 sty 2007, 00:35

Dzięki wielki za podpowiedzi :)
Tak sobie przeglądam giełdy te prawdziwe i internetowe i wyczekuje tej jedynej ;)
Jakoś mi się nie spieszy ponieważ nie mam zamiaru kupić byle czego, i poszukuje mazdy w bdb stanie :D
Wielkie dzięki i pozdrawiam


P.S. jak znajdę tą "jedyną" napewno się tu pochwale :)))
pablo_lu
 

Postprzez GofNet » 21 sty 2007, 00:10

Ja może nie mam BA, ale wiele słyszałem, czytałem itd. opinii, często doradzałem. Wiem jedno. Do Z5 Mazda nie powinna się przyznawać równie mocno, co do swojego PN'a. Jeśli BA, to BP albo KF. Na Z5 będziesz narzekał i zrazisz się do Mazdy. A jest to wdzięczny samochód, ale trzeba wiedzieć, z jakim silnikiem go kupić. To, że jest najwięcej Z5 na sprzedaż, to nie oznacza, że ogólnie 1,5 jest najwięcej (choć zapewne to też), lecz po prostu najwięcej osób chce takie auta sprzedać (czytaj: pozbyć się).
Na FORUM znajdziesz wiele opinii na temat Z5. Większość negatywnych. Jest jednak grupa szcześliwych użytkowników, którzy są zadowoleni ze swojej Madzi BA z 1,5 silnikiem. Zazwyczaj są to posiadacze roczników:
Udesky napisał(a):z konca 97 lub 98r.
choć nie tylko. Rzadko, bo rzadko, ale czasami zdarza się kierowca, który jest zadowolony z BA Z5 z "pierwszej serii", lecz takich jest niewielu.

REASUMUJĄC:
Jeśli BA, to (IMHO) BP. Przyzwoita moc (114-115KM) i moment obrotowy (157Nm) zapewniają odpowiednią dynamikę, dobrze komponującą się z sylwetką pojazdu. Średnie zużycie paliwa na poziomie 8-9l nie przeraża, zaś w mieście osiąga około 10-11l. Na trasie schodzi do 7l. Ta konstrukcja w takiej konfiguracji jest wysoce małoawaryjna (w porównaniu do pozostałych wersji tego modelu). Jest to R4, więc utrzymanie kosztuje podobnie. Oooczywiście KF daje jeszcze lepszą dynamikę i frajdę, ale to V6 – droższa eksploatacja i ew. naprawy.

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. Czytaj szybko bo i tak ten temat poleci do kosza... :)
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez PooHateK » 22 sty 2007, 12:41

Przeglądnąłem cały temat i widzę, że Mazda 323P (BA) z silnikiem 2.0D to rzadkość i niewiele informacji się pojawia na ten temat na forum.
W tym temacie tylko 1 post o tym autku.
Osobiście jestem w posiadaniu takiej Mazdy (rocznik 98) i jestem bardzo zadowolony.
Co do silnika, to faktycznie jest to 2.0 Diesel wolnossący.
Silnik pracuje bardzo ładnie i jest nawet dynamiczny. Dlatego też dziwne wydaje mi się, że na forum podane było, że ma tak niski moment obrotowy.
Chociaż mój może mieć troszkę więcej mocy, ze względu na wycięty katalizator (który się zatkał wkrótce po kupnie auta).
Jedyne co mogłoby by być lepsze to spalanie. Jak na diesla to chyba spala sporo, bo ok 8-9l na 100km (po mieście).
Ale ma też wielką zaletę – bardzo dobrze jeździ na oleju rzepakowym i to bez przeróbek :) (oczywiście nie w zimie)
Jeżdżę tym autem już pół roku i przejechałem nim do tej pory ok 8tys km, i jak narazie bez problemów. Musiałem tylko wyciąć katalizator. Oczywiście nie liczę takich kwestii jak wymiana oleju, filtrów i klocków hamulcowych.

Jeżeli ktoś wie coś więcej na temat tego modelu lub jest w posiadaniu jakichkolwiek informacji o nim, to bardzo proszę o kontakt.
___________________________________________

Olej rzepakowy = 2xEKO (ekologicznie, ekonomicznie)
___________________________________________
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2006, 15:20
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: Mazda Xedos 9, 2.5 V6, LPG, 2001r.
Mazda MX6 2.5 V6 KLZE, 1995r.

Postprzez krystian28 » 31 sty 2007, 21:20

siema chłopaki potrzebuje 1 felge taka jak jest na przed ostatnim zdięciu rozmiar 15 cali mam 3 felgi jedna niewytrzymała krawęznika ;(
krystian
Początkujący
 
Od: 20 sty 2007, 17:12
Posty: 10
Skąd: szczecin
Auto: 323c 1.5 16v 95 r.

Postprzez xANDy » 31 sty 2007, 22:12

PooHateK napisał(a):Silnik pracuje bardzo ładnie i jest nawet dynamiczny. Dlatego też dziwne wydaje mi się, że na forum podane było, że ma tak niski moment obrotowy
Jako porównanie wziąłem mój motorek DiTD, który ma 220Nm – przyznasz, że różnica jest znacząca. Nawet FS ma chyba 170Nm (benzyna 2.0)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez bastek1984 » 11 lut 2007, 10:47

Wypiszcie jakie usterki nekaja was i sa trudne lub niemozliwe do usuniecia albo poprostu dziwne rzeczy ktore macie a nie wiece co z tym zrobic. U mnie jest to piszczenie zimnego silnika, skaczace obroty przy urzywaniu elektryki , porysowane od otwierania boczne szyby, puste miejsce na COŚ na srodku kokpitu (glosnik?), stukanie przy ruszaniu kierownica – usuniete (byl to walniety McPherson).

Wydaje mi sie ze dobrze bedzie miec podsumowane takie pierdoly w jednym poscie – w przyszllosci nie bedzie trzeba szukac po calym forum.

Z gory dzieki za odpowiedzi.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sie 2006, 18:42
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323f BA '95 1,5 16V 88KM

Postprzez Udesky » 11 lut 2007, 13:41

Szwankujaca el. antena, ciezko dostac [jakie?] gorne laczniki amortyzatora (gniazda czy jak tam sa zwane :P ), ten klekot lancuszka na zimnym silniku i to chyba wszystko co mnie denerwuje na codzien.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez KiRi » 11 lut 2007, 14:23

– brak żadnej osłony przy oświetleniu tylnej tablicy rejestracyjnej,
– szybko parująca tylna szyba,
– słabo świecące przednie reflektory,

...więcej grzechów nie pamiętam :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez kbilski » 11 lut 2007, 14:55

Kopcenie z rana na biało <killer>
Obroty 2200 na starcie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2006, 14:41
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 94' 204kkm 16V

Postprzez luk323 » 11 lut 2007, 15:12

KiRi napisał(a):– słabo świecące przednie reflektory,

To chyba u ciebie bo u mnie swieca bardzo mocno, a jak wlacze dlugie swiatelka to w ogole czuje sie jakbym jechal w dzien.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 10:33
Posty: 83
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.

Postprzez Pioteq25 » 11 lut 2007, 15:25

luk323 napisał(a):
KiRi napisał(a):– słabo świecące przednie reflektory,

To chyba u ciebie bo u mnie swieca bardzo mocno, a jak wlacze dlugie swiatelka to w ogole czuje sie jakbym jechal w dzien.


Napiszcie na jakich jeździcie żarówkach i wszystko jasne.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez luk323 » 11 lut 2007, 15:38

Pioteq25 napisał(a):Napiszcie na jakich jeździcie żarówkach i wszystko jasne.

szczerze mowiac to nie wiem, a jakie sa najlepsze to znaczy ktore swieca najmocniej i najjasniej. Byc moze jeszcze da sie poprawic na jeszcze lepsze oswietlenie w moim Mazdzidelku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 10:33
Posty: 83
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.

Postprzez Pioteq25 » 11 lut 2007, 15:45

luk323 napisał(a):
Pioteq25 napisał(a):Napiszcie na jakich jeździcie żarówkach i wszystko jasne.

szczerze mowiac to nie wiem, a jakie sa najlepsze to znaczy ktore swieca najmocniej i najjasniej. Byc moze jeszcze da sie poprawic na jeszcze lepsze oswietlenie w moim Mazdzidelku.


Używam Philips Visionplus +50% H1 w mijania i długich. W porównaniau do tanich z marketu różnica kolosalna. Przed wymianą na philipsy nie dało się jechać w nocy.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez KiRi » 11 lut 2007, 16:00

Też bym chętnie kupił sobie jakieś cuda Philipsa, ale... jeden reflektor mam H1, a drugi H3 :/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez luk323 » 11 lut 2007, 17:44

Pioteq25 napisał(a):Philips Visionplus +50% H1

Jaka jest cena tych zarowek, jak bym mial inne to na probe moge kupic te byc moze widocznosc sie jeszcze bardziej poprawi. Choc i teraz jest SUPER!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 10:33
Posty: 83
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.

Postprzez Simo » 11 lut 2007, 18:10

Trochę bez sensu temat. Po co się wyżalać po kolei co dolega mojej maździe skoro można się konkretnie zapytać jak daną usterkę naprawić. Albo poszukać. Temat o wszystkim i o niczym, takie moje zdanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2006, 12:02
Posty: 110
Skąd: Łódź
Auto: W124 E200T '93

Postprzez bastek1984 » 11 lut 2007, 22:03

jak jakis gosc bedzie szukal usterek a wejdzie tutaj to juz wszytsko bedzie wiedzial o problemach ktorymi nie trzeba sie przejmowac . Poprosilem o usterki fabryczne ktore sa norma w naszych 323F BA i niczego nie psuja dlatego kazdy ma to w d... – wybacz ale nie wiem i szczerze nie interesuje mnie to co sie dzieje w Twojej 323S ale bardzo mnie interesuje co sie jeszcze dzieje u ludzikow ktorzy maja 323F BA z silnikiem Z5, wiec swoje komentarze do postow zachowaj dla siebie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sie 2006, 18:42
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323f BA '95 1,5 16V 88KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323