Polerowanie, malowanie i renowacja felg

Postprzez mbmaster » 9 sty 2007, 23:50

Oki to zapytam o pare spraw bo tak pomyslelm sobie ze moze bym moje fele spolerował. Mialem je malowac ale nigdzie nie maja takiego koloru jak oryginalny wpadajacy w chrom wiec taka polerka mogla by sytuacje rozwiazac na pewien sposob a troszke pieniazkow by w kieszeni zostalo

1.Czy polerujecie wewnetrzna czec felgi? czy robi sie odciecie w danej czesci rantu?
2.Czy kazda felga aluminiowa sie nadaje do polerowania?
3.Czy mozna stosowac sprzety elektryczne ( dziadek najrozniejsze wiertarki z koncowkami ktore mogly by mi ulatwic prace)?
4.Czy polerujemy przykladowo w koleczko czy polerujemy w jedna strona albo czy jest jaka kolwiek roznica?
5.Czy da rade dzieki polerowaniu zmniejszyc chropowaty rant (otarcie kraweznikowe)?
Obrazek

Ogolnie czy felga bedzie łatwa do polerowania? Kiedys widzialem Boris86 taka ala szprychowa robił wiec ta nie powinna byc jakas hardcorowa.

Aha i pajko masz moze zdjecia z kolejnych etapow polerowania bo chcialem zobaczyc kiedy nalezy zmieniac papier
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Pajko » 10 sty 2007, 00:47

Ad.1 Ja nie polerowalem od wew .
Ad.2 Z tego co wiem to tak ale kazda inaczej wyglada (chodzi o model a dokladnie o stop z jakiego jest zrobiona)
Ad.3 Nie ktorzy uzywaja ale ja sie balem nie ma to jedak jak reczna robota hehe ;) :P
Ad.4 Ja polerowalem roznie w okregach , wzdluz i jak mi sie podobalo , po polerce pasta nie widzac kolek itp
Ad.5 Tego to ja ci nie powiem bo sie nie orientuje ale watpie no chyba ze sa bardzo ale to bardzo małe
mbmaster napisał(a):Ogolnie czy felga bedzie łatwa do polerowania?

Powiem Ci ze widzialem bardziej zamotane z polerowane felaski
mbmaster napisał(a):Aha i pajko masz moze zdjecia z kolejnych etapow polerowania bo chcialem zobaczyc kiedy nalezy zmieniac papier

Nie mam ale robie nastepną felge jak chcesz to moge Ci porobic zdjecia nie ma problemu .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez mbmaster » 10 sty 2007, 00:52

Pajko napisał(a):Nie mam ale robie nastepną felge jak chcesz to moge Ci porobic zdjecia nie ma problemu .


No pewnie wszyscy skorzystamy.

A moze tak sam rant u siebie spolerowac?
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Pajko » 10 sty 2007, 01:16

mbmaster napisał(a):A moze tak sam rant u siebie spolerowac?

Wg Mnie moglo by to dziwnie wygaladac , bo nie masz takiego calkowitego odciecia czola fegi od rantu , kumpel ma wypolerowane ranty ale w calkiem innej feldze
Obrazek
i tu ladnie sie to prezentuje a na twojej moglo by to dziwnie wyjsc , a na dodatek nie masz duzo do polerki a calosc wg mnie duzo lepiej by sie prezentowala
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez mbmaster » 10 sty 2007, 01:20

Hmm ok w sumie jak robic to calosc. Boje sie zacząć <glupek2> ale powoli sie przyzwyczajam ze polerka bedzie u mnie grana... <faja>
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Piotrek » 10 sty 2007, 01:24

mbmaster napisał(a):5.Czy da rade dzieki polerowaniu zmniejszyc chropowaty rant (otarcie kraweznikowe)?

oczywiscie!

PRZED:
Obrazek

PO:
Obrazek

Zdjecia zapozyczone z cultstyle.pl. Gosc, ktory zajmuje sie tym na codzien zrobil to w ciagu 4h ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez letkoletki » 10 sty 2007, 02:00

hmm. ciekawe czy będzie się wam chciało tak co 2 tygodnie je polerować (korozja aluminium) ;)

Tak wyglądały u mazdatb jak je wypolerowaliśmy:

Obrazek

Obrazek


Takie robią sie gdzieś po miesiącu (mleczne i bez połysku):

Obrazek
Nie liczy się cel, liczy się podróż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2006, 17:18
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz | Włocławek

Postprzez Gość » 10 sty 2007, 08:49

A nie możnaby użyć jakiegoś preparatu zabezpieczającegeo felgę przed korozją aluminium po spolerowaniu ??
Gość
 

Postprzez Pajko » 10 sty 2007, 11:33

Olcia podobno teflonem , no albo bezbarwnym po ktorym traci sie efekt
letkoletki kumpel ma polerniete i wystarczy ze je wyczysci co 2 tyg przy ladnej pogodzie i nic im sie nie dzieje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez letkoletki » 10 sty 2007, 12:31

Pajko napisał(a):kumpel ma polerniete i wystarczy ze je wyczysci co 2 tyg przy ladnej pogodzie i nic im sie nie dzieje

Wydaje mi sie, że to zależy z jakiego stopu aluminium felgi są wykonane. mazdtb ma felgi Borbet (firma dobra) i sie tak dzieje. Może z Twoimi będzie inaczej.
Jedna z felg braszki była spawana i spaw nie koroduje tak szybko i bardziej lustrzany jest od reszty.
Nie liczy się cel, liczy się podróż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2006, 17:18
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz | Włocławek

Postprzez Pajko » 10 sty 2007, 12:44

letkoletki napisał(a):Wydaje mi sie, że to zależy z jakiego stopu aluminium felgi są wykonane


zgadzam sie z toba , kumpel ma magnezowe czy jakies tam , na przyszly sezon i tam mam w planach 17" a moze nawet 18 " wiec sie nie przejmuje zabardzo tym , ze moga sniedziec itp
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Boris86 » 10 sty 2007, 15:04

mbmaster napisał(a):1.Czy polerujecie wewnetrzna czec felgi? czy robi sie odciecie w danej czesci rantu?
2.Czy kazda felga aluminiowa sie nadaje do polerowania?
3.Czy mozna stosowac sprzety elektryczne ( dziadek najrozniejsze wiertarki z koncowkami ktore mogly by mi ulatwic prace)?
4.Czy polerujemy przykladowo w koleczko czy polerujemy w jedna strona albo czy jest jaka kolwiek roznica?
5.Czy da rade dzieki polerowaniu zmniejszyc chropowaty rant (otarcie kraweznikowe)?

No to moja wersja:
Ad.1 Ja nie polerowałęm ale miałem okazje ogladać BBS RS wypolerowany poprostu całe wewnątrz i na zewnątrz... ze zdjeta oponą(także miejsce które opona zasłania)... wrażenie niezamowite. ale do tego potrzebna juz dobra tokarka.
Ad.2 Tak ale w zależnosci od zastowsowanego stopu w niektórych felgach nie da sie uzyskać efektu idelanego lustra... mgiełka pozostanie nie ważne co byś robił.
Ad.3 Można i ułatwia to sprawe.
Ad.4 Recznie ma to dużo mniejsze znaczenie. Mechanicznie ma dośc spore bo polerując w danym kierunku układasz sobie w tym kierunku rysy.
Ale uwierz na słowo że po kilku minutach roboty wszystko sam szybciutko obczaisz. Rób wszystko starannie i rób jak najmniej przeskoków o duzą grubośc papieru.
Ad.5 Tak da rade.

mbmaster napisał(a):chcialem zobaczyc kiedy nalezy zmieniac papier

Sam szybko zauważysz odpowiedni moment bo przestaniesz widzieć efekt dawany przez daną grubośc papieru.

mbmaster napisał(a):Ogolnie czy felga bedzie łatwa do polerowania?

Najłatwiejsza nie bedzie, ale jest do zrobienia. Trudne bedą te wąskie odstepy. Duzo pracy Cie czeka.. Ale jak sie nie zniechecisz i nie zaczniesz olewać to efekt bedzie rzucał na kolana... Najlepszy efekt to jak felga w polerce wyglada na jadącym autku nocą po dobrze oświetlonej ulicy... masakra

Co do samego rantu to można to przepolerować i efekt też bedzie fajny... widziąłem takie cos na Powertech'ach 13x8 tylko wązne wtedy żeby wydzielić równo sam rant a nie polerować wokół ramionek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Pajko » 10 sty 2007, 15:33

Boris86 napisał(a):Sam szybko zauważysz odpowiedni moment bo przestaniesz widzieć efekt dawany przez daną grubośc papieru.

Boris86 dobrze mowi , ale tak jak mowilem jak Chcesz to moge porobic fotki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Karwoś » 10 sty 2007, 17:33

Mam identyczne felgi jak twórcy tego tematu i jedna z nich jest delikanie mówiąc porysowana – teraz wiem co zrobić żeby to zlikwidować – tylko powiedzcie mi ile schodzi zrobienie 1 felgi – takiej jak w pierwszym poście (orginał mazdy 6 16') Bo głupio by było przerywać w połowie, zakładać na samochód i jechać do pracy, na drugi dzień odkręcać i robić dalej.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Pajko » 10 sty 2007, 21:05

Karwoś to wszytsko zalezy mi lacznie zeszlo na jedna felge okolo 6-7 h przy pierwszej a przy drugiej juz robie 7 h , wiec roznie biorac pod uwage ze jest to pierwsza rzecz jaka poleruje i dla siebie wiec przykladam sie do tego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Karwoś » 11 sty 2007, 00:31

7 godzin na jedną to akurat dla mnie jak najbardziej do przyjęcia – 1felga na jeden dzień. Ale polerujesz tylko ręcznie czy to co się da robisz elektrycznie. Mam identyczne felgi i taki efekt mi się bardzo podoba. A co jeśli po tym wszystkim nałożyło by się wosk – coś takiego jak wosk na karoserię. Położenie lakieru od razu zepsuje efekt ale może coś takiego jak wosk chociaż trochę zabezpieczyłoby aluminium. Niestety nasza sól żre wszystko co się daje więc nawet odrobina ochrony by się przydała. Inaczej po 2 tyg aluminium się utlenia – myjesz – zdzierasz warstwę utlenioną – i tak wiele razy i wkońcu felga tak naprawdę staje się mało wartościowa. Oczywiście żeby zmyć warstwę 0.1mm aluminium po utlenieniu potrzeba bardzo dużo czasu ale zawsze to się ściera.

Jest jakaś metoda ochrony czystej felgi po polerowaniu.

Szkoda że nie mam białego – wtedy felgi pomalowałbym na czarno. Pomyślę nad tym w lancerze – biały a felgi Dezent V 17" – jakby tak je wypolerować i pomalować na czarno to mogło by to dość ładnie wyglądać.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Pajko » 11 sty 2007, 00:39

Karwoś wszystko robie recznie jakos obawiam sie elektrycznej polerki ze gdzies za mocno docisne i zostana np kolka
Karwoś napisał(a):A co jeśli po tym wszystkim nałożyło by się wosk
nie wiem nie spotkalem sie z czyms takim
Karwoś napisał(a): Niestety nasza sól żre wszystko

no ja nie mysle o jezdzie w zimie tylko lato
Karwoś napisał(a):Jest jakaś metoda ochrony czystej felgi po polerowaniu.

hehe uwazac na kaluze hehe
Karwoś napisał(a):Szkoda że nie mam białego – wtedy felgi pomalowałbym na czarno

taka mialem koncepcje na poczatku ale cena jaka gosc mi krzykna przerazila mnie 250 zl od felgi wiec wolalem samemu wypolerowac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez mbmaster » 11 sty 2007, 00:44

Pytanko dodatkowe, teraz po zrobieniu jednej felgi ile trzeba kasy wylozyc na material w sumie?
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Pajko » 11 sty 2007, 01:01

mbmaster juz ci pisze co i jak , za 1 puszke Paint-ex'a -daje 23,50 papier wyszedl mnie okolo 50 zl i mam go pod dostatkiem , pasta zalezy u mnei np 4 zl , liczac tak mniej wiecej wydaje mi sie ze raczej napewno nie przekrocze 150 zl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Karwoś » 11 sty 2007, 01:40

Na pewno jak już będzie wiosna ciepło itp to się bedę mocno zastanawiał kiedy by tu nie zacząć polerować. Efekt jest wart świeczki. W końcu ze zwykłej alu można zrobić coś co wyględa pięknie.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje