Wsteczny ciężko wchodzi

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dplus » 5 sty 2007, 09:56

Od samego początku wsteczny nie wchodzi od razu gdy chcę. muszę się trochę pomocować. Co śmieszniejsze jak lekko puszczam sprzęgło wchodzi od razu.
Sprzęgło do wymiany?

Jeśli chodzi o sprzęgło to lekko się chyba ślizga (czasami) no i szarpie troszkę – czy to może być powód?
Gdzie można kupić tanio dobre sprzęgło do tej Madzi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez dzik86 » 5 sty 2007, 13:01

Chyba kazde mazdy tak maja, musisz poprostu ponownie wcisnac sprzeglo i wsteczny zarzuci , kilka tematow nizej jest topic z podobnym problemem.

moral taki, ze lepiej poszukac, przeczytac , a jak nie ma nic to dopiero wtedy napisac hahaha
Alarmy, sterowniki c.z., centralne zam.
www.REMOTRONIX.com
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2005, 19:38
Posty: 282
Skąd: Szczecin
Auto: Było:
323F BG 1.6 '92
323F BA 1.5 '97
323F BA 1.5 '96
Jest:
3 BP 2.0 '19

Postprzez dplus » 5 sty 2007, 13:03

wiem, czytałem, ale tamten topic był niestety nie pełny. głównie mnie zastanawia temat taki, że jak lekko odpuszczę sprzegło to bieg wchodzi lekko. tam chyba tak nie było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez Jacol » 5 sty 2007, 14:54

dplus napisał(a):Od samego początku wsteczny nie wchodzi od razu gdy chcę. muszę się trochę pomocować. Co śmieszniejsze jak lekko puszczam sprzęgło wchodzi od razu.
Sprzęgło do wymiany?

TTTM (Ten typ tak ma :) )
dplus napisał(a):wiem, czytałem, ale tamten topic był niestety nie pełny. głównie mnie zastanawia temat taki, że jak lekko odpuszczę sprzegło to bieg wchodzi lekko. tam chyba tak nie było.

Wlasnie tak jest :)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez Marcino » 6 sty 2007, 11:01

Jacol napisał(a):TTTM (Ten typ tak ma :) )


I tu się całkowicie zgodzę z kolegą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2005, 10:15
Posty: 494
Skąd: Bytom
Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r

Postprzez ravo » 6 sty 2007, 11:03

tak jest chyba kazda efka tak ma :) sprawa do przezwyczajenia bo watpie by oplacalo sie to robic
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez CheZZy » 6 sty 2007, 11:47

u mnie tak samo jest w 323f też nie mogę wrzucić sprzęgła :/ :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2006, 18:49
Posty: 453
Skąd: Kłodzko
Auto: MPV 2,0 benzyna 2000r., volvo v50

Postprzez Rogas » 6 sty 2007, 12:51

Każda tak ma :)
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2006, 21:30
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1,6 16V

Postprzez sysop9012 » 6 sty 2007, 17:38

A tak jest dlatego żeby podczas jazdy nie pomylić się i zamiast 4 włożyć wsteczny, nie mówię że to się często zdarza ale może mieć miejsce :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 21:12
Posty: 47

Postprzez organo » 6 sty 2007, 21:05

jest tak dla tego gdyz brak jest synchronizatora dla wstecznego biegu trybki w jednych samochodach moga byc delikanie juz przytarte a pozatym producent mazdy jak i forda zrobil dosc sporej szerokosci tryby ktore maja sie ciezej "zazebic" i tka juz jest jak popuszcza sie sprzegra w tedy jeden walek w skrzyni zaczyna sie delkikatnie przekrecac i tryby trafiaja i sie zazebiaja :) a tak to zalezy jak sie ustawia jak w linni rownej dla siebie to bieg wskakuje od razu a jezeli trafi zabek na zabek w tedy sa problemy i jest potrzeba lekkiego obruceni walka a zeby wskoczylo

tak to troszkie malo obrazowo opisalem moze da sie zrocumiec z tego o co chodzi :)

a czasami moze to byc wina zbyt gestego oleju w skrzyni
i producent nie wymyslil tego a zeby nie mozna bylo w zucic wsteka zamiast czwartego biegu od tego jest brak synchronizatora co uniemozliwia wrzucenie biegu wstecznego w trakcie jazdy do przodu (oczywiscie dla chcacego nic trudnego)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323