
Wymiana przednich tarcz hamulcowych
Strona 1 z 1
Dokładnie tak jak w temecie, załóżmy że koła i zaciski mam już zdjęte
co dalej...
??

- Od: 10 wrz 2004, 23:08
- Posty: 78
- Skąd: Tarnów
- Auto: HONDA ACCORD 2,0 136 PS
hmm no ja zrobiłbym tak :
Założył zaciski i koła i pojechał do warsztatu gdzie za około 100 zł wymienią Ci tarcze i będziesz miał z głowy i gwarancje na to.
Założył zaciski i koła i pojechał do warsztatu gdzie za około 100 zł wymienią Ci tarcze i będziesz miał z głowy i gwarancje na to.
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
- Od: 18 lis 2003, 16:31
- Posty: 1097
- Skąd: Warszawa
- Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet
A ja bym zrobił tak.
1. zdjął zaciski, oczyścił tulejki prowadzące i wymienił gumki na nich
2. wymienił klocki
3. wymienił tarcze. w tarczy jest otworek, w niego wkręcasz śrubkę i tarcza schodzi
Powodzenia.
A zestaw naprawczy kosztuje akurat około 100pln wiec warto oszczędzić na prostej robociznie
1. zdjął zaciski, oczyścił tulejki prowadzące i wymienił gumki na nich
2. wymienił klocki
3. wymienił tarcze. w tarczy jest otworek, w niego wkręcasz śrubkę i tarcza schodzi
Powodzenia.
A zestaw naprawczy kosztuje akurat około 100pln wiec warto oszczędzić na prostej robociznie
U mnie w 323F BA tarcze same schodzą bo zdjęciu koła.
Zrób tak jak napisał Marek, czyli przy okazji wymiany tarcz i klocków wymień gumki na prowadniczkach koszyka(ewentualnie możesz też wymienić uszczelniacz cylinderka).
Zrób tak jak napisał Marek, czyli przy okazji wymiany tarcz i klocków wymień gumki na prowadniczkach koszyka(ewentualnie możesz też wymienić uszczelniacz cylinderka).
Już wymieniłem
, wielkie podziękowania za porady dla :MICHAŁA_KRAKOOF I MARKA 


- Od: 10 wrz 2004, 23:08
- Posty: 78
- Skąd: Tarnów
- Auto: HONDA ACCORD 2,0 136 PS
Proszę bardzo 
- Od: 21 paź 2003, 13:58
- Posty: 310
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BL 2.0 DISI
Mazda CX-3 150 AWD
Mazda MX-5 NB2 Sportive
Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
Mazda 323F (BA) 2.0 GT
Mazda MX-3 K8 (moja)
Witam. Czeka mnie wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych w 323f 1.6i 16V z 1993r, mocowanie koła jest na czterech szpilkach. Będzie mi to robił sprawdzony mechanik, robił takie rzeczy w 626 i trzeba było wszystko zdejmować. Czy w moim aucie tarcze można zdjąć bez zdejmowania piasty, łożyska, itp. ?
- Od: 12 wrz 2006, 12:28
- Posty: 21
- Skąd: Radlin
- Auto: Mazda 323f BG 1.6i 16V 1993r.
oczywiście, według opisu powyżej śruba 8 wkręcasz aż usłyszysz huk i tarcza sama odpadnie
MADZIA I CHCE SIĘ ŻYĆ
- Od: 13 paź 2004, 13:59
- Posty: 238
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: 323F BA 1.5 96
Witam, podepnę sie do tematu...
Mazda MX3 EC K8 – tarcze tył, trudne są do wymiany??, czy da rade to zrobić normalny śmiertelnik z podstawową wiedzą techniczną
Mazda MX3 EC K8 – tarcze tył, trudne są do wymiany??, czy da rade to zrobić normalny śmiertelnik z podstawową wiedzą techniczną
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Witam, okazało się u mechanika, że faktycznie łatwo zdjąć te tarcze, ale z pomocą małego młoteczka delikatnie postukiwać aby zeszły. Po zdjęciu tarcz i klocków byłem przerażony, zastanawiałem się jak w ogóle mogły mi działać hamulce w takim stanie. Tarcze od środkowej części (wewnętrznej strony auta) były zdemolowane – wżery, głębokie rysy, nierówno zebrane – na krawędziach zamiast bardziej wystawać jak to zazwyczaj jest były zebrane do połowy grubości między obiema częściami, a klocki hamulcowe były obrobione na maksa, pokruszone i cienkie jak żyletki, ślizgacze zapieczone. Klocki śmierdziały spalenizną z prawej strony. Ale na szczęście wszystko zrobione. Tarcze mam teraz Nipparts a klocki Kashiyama. Zastanawiam się czy przez trzymające częściowo hamulce auto mogło więcej palić ? (jeżeli hamulce nie odbijały i tarcze były zwichrowane). Bo po wymianie tych części jak by auto lepiej jechało przy mniejszym nacisku na pedał gazu, ale to tylko przypuszczenia, dowiem się przy najbliższym tankowaniu.
- Od: 12 wrz 2006, 12:28
- Posty: 21
- Skąd: Radlin
- Auto: Mazda 323f BG 1.6i 16V 1993r.
spalanie na pewno spadnie co do Jacola to tylne tarcze zmienia się tak samo jak przednie a nawet łatwiej musisz tylko pamiętać o wyregulowaniu hamulców śrubą regulacyjną tą którą reguluje się po zmianie klocków z tyłu
MADZIA I CHCE SIĘ ŻYĆ
- Od: 13 paź 2004, 13:59
- Posty: 238
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: 323F BA 1.5 96
Manieko i Kasor1 wielkie dzia 
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Jacol powodzenia
MADZIA I CHCE SIĘ ŻYĆ
- Od: 13 paź 2004, 13:59
- Posty: 238
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: 323F BA 1.5 96
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości