Wymiana przednich tarcz hamulcowych

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mazdyfan_tomek » 27 wrz 2004, 09:26

Dokładnie tak jak w temecie, załóżmy że koła i zaciski mam już zdjęte <killer> co dalej...????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 23:08
Posty: 78
Skąd: Tarnów
Auto: HONDA ACCORD 2,0 136 PS

Postprzez polnik@studio » 27 wrz 2004, 11:09

hmm no ja zrobiłbym tak :

Założył zaciski i koła i pojechał do warsztatu gdzie za około 100 zł wymienią Ci tarcze i będziesz miał z głowy i gwarancje na to.
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez marek » 27 wrz 2004, 15:10

A ja bym zrobił tak.

1. zdjął zaciski, oczyścił tulejki prowadzące i wymienił gumki na nich
2. wymienił klocki
3. wymienił tarcze. w tarczy jest otworek, w niego wkręcasz śrubkę i tarcza schodzi

Powodzenia.

A zestaw naprawczy kosztuje akurat około 100pln wiec warto oszczędzić na prostej robociznie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez xXx » 27 wrz 2004, 21:45

U mnie w 323F BA tarcze same schodzą bo zdjęciu koła.


Zrób tak jak napisał Marek, czyli przy okazji wymiany tarcz i klocków wymień gumki na prowadniczkach koszyka(ewentualnie możesz też wymienić uszczelniacz cylinderka).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez mazdyfan_tomek » 28 wrz 2004, 14:03

Już wymieniłem <tancze> , wielkie podziękowania za porady dla :MICHAŁA_KRAKOOF I MARKA <uklon>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 23:08
Posty: 78
Skąd: Tarnów
Auto: HONDA ACCORD 2,0 136 PS

Postprzez marek » 28 wrz 2004, 14:57

Nie ma sprawy! Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez michal_krakoof » 1 paź 2004, 13:20

Proszę bardzo ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 13:58
Posty: 310
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BL 2.0 DISI
Mazda CX-3 150 AWD
Mazda MX-5 NB2 Sportive
Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
Mazda 323F (BA) 2.0 GT
Mazda MX-3 K8 (moja)

Postprzez Adinfo » 15 gru 2006, 14:11

Witam. Czeka mnie wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych w 323f 1.6i 16V z 1993r, mocowanie koła jest na czterech szpilkach. Będzie mi to robił sprawdzony mechanik, robił takie rzeczy w 626 i trzeba było wszystko zdejmować. Czy w moim aucie tarcze można zdjąć bez zdejmowania piasty, łożyska, itp. ?
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2006, 12:28
Posty: 21
Skąd: Radlin
Auto: Mazda 323f BG 1.6i 16V 1993r.

Postprzez Manieko i Kasor1 » 20 gru 2006, 01:09

oczywiście, według opisu powyżej śruba 8 wkręcasz aż usłyszysz huk i tarcza sama odpadnie
MADZIA I CHCE SIĘ ŻYĆ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2004, 13:59
Posty: 238
Skąd: Wałbrzych
Auto: 323F BA 1.5 96

Postprzez Jacol » 20 gru 2006, 01:38

Witam, podepnę sie do tematu...
Mazda MX3 EC K8 – tarcze tył, trudne są do wymiany??, czy da rade to zrobić normalny śmiertelnik z podstawową wiedzą techniczną :P
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez Adinfo » 20 gru 2006, 11:45

Witam, okazało się u mechanika, że faktycznie łatwo zdjąć te tarcze, ale z pomocą małego młoteczka delikatnie postukiwać aby zeszły. Po zdjęciu tarcz i klocków byłem przerażony, zastanawiałem się jak w ogóle mogły mi działać hamulce w takim stanie. Tarcze od środkowej części (wewnętrznej strony auta) były zdemolowane – wżery, głębokie rysy, nierówno zebrane – na krawędziach zamiast bardziej wystawać jak to zazwyczaj jest były zebrane do połowy grubości między obiema częściami, a klocki hamulcowe były obrobione na maksa, pokruszone i cienkie jak żyletki, ślizgacze zapieczone. Klocki śmierdziały spalenizną z prawej strony. Ale na szczęście wszystko zrobione. Tarcze mam teraz Nipparts a klocki Kashiyama. Zastanawiam się czy przez trzymające częściowo hamulce auto mogło więcej palić ? (jeżeli hamulce nie odbijały i tarcze były zwichrowane). Bo po wymianie tych części jak by auto lepiej jechało przy mniejszym nacisku na pedał gazu, ale to tylko przypuszczenia, dowiem się przy najbliższym tankowaniu.
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2006, 12:28
Posty: 21
Skąd: Radlin
Auto: Mazda 323f BG 1.6i 16V 1993r.

Postprzez Manieko i Kasor1 » 20 gru 2006, 17:28

spalanie na pewno spadnie co do Jacola to tylne tarcze zmienia się tak samo jak przednie a nawet łatwiej musisz tylko pamiętać o wyregulowaniu hamulców śrubą regulacyjną tą którą reguluje się po zmianie klocków z tyłu
MADZIA I CHCE SIĘ ŻYĆ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2004, 13:59
Posty: 238
Skąd: Wałbrzych
Auto: 323F BA 1.5 96

Postprzez Jacol » 20 gru 2006, 17:30

Manieko i Kasor1 wielkie dzia :)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez Manieko i Kasor1 » 22 gru 2006, 00:11

Jacol powodzenia
MADZIA I CHCE SIĘ ŻYĆ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2004, 13:59
Posty: 238
Skąd: Wałbrzych
Auto: 323F BA 1.5 96

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323