Awaryjnosć diesli Mazdy....

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez kufajman » 10 gru 2006, 11:11

Miałem okazje przezjechać sie 626 z padnietym Comprexem...maluch to rakieta przy nim wtedy. co do japonskich diesli – na 1 miejscu stawiam silniki z fabryk Isuzu, z tego co słyszałem nowy silnik Hondy CTDi własnie w ich fabrykach jest montowany. Co do Toyot – to nie lubie tych samochodów-wlasciwie nie nazwal bym tej marki japonska. Mitsubishi i Subaru, to zawsze w polsce była jedynie ciekawostka i tylko z silnikami benzynowymi ,malo jest tych samochodow i raczej nie mam pewnosci co do ich bezawaryjnosci. Znajomy miał Galanta, colta i szczeze powiem ze to "wynalazki", wiecznie cieknace i zygajace olejem silniki a rdza tez je lubi calkiem, calkiem. Na 1 miejscu postawiłbym Honde za rewelacyjne silniki benzynowe i nowego diesla, na nastepnym Mazde – za innowacyjnosc i odwage silnikową <jupi> , piekne linie nadwoziowe, a takze niewielka usterkowosc.
Mazda na Isuzu...to musi być ciekawe :P
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 21:28
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska,Katowice,Rybnik
Auto: Mazda 323S BA 1,7 TDI

Postprzez Wojo » 10 gru 2006, 13:55

Wiecie to ciekawy temat,
Tez słysząłem różne opinie o silnikiach Mazdy, kiedys miałem swoją bez turbo zwykły diesel i przejechał 300tys i jedyne co padło to żarówka w lampie przedniej, najlepsze auto jakie miałem w zyciu, teraz mam 121KM 6 i słysze ze to słaby silnik, ze to pada, tamto i jezdze nia i sie boje ze faktycznie cos chrupnie. Powiedzcie skad wogóle wzioł sie 2.0 CDTI 121 i wersja 136KM, co to za silnik, skad wzieła sie mysl techniczna, czy jest to kontunuacja silnika z 626 czy zupełnie nowy pomysł, dzis wiem ze ten silnik ma juz 143 KM i to chyba jest silnik PSA FORD. POrosze o garsc informacji, chyba ze juz to było to prosze mi pomóc poszukac.
Dziekuje i pozdrawaim
Wojo
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 18:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez Riki » 10 gru 2006, 14:23

Wojo napisał(a):2.0 CDTI


A nie MZR-CD?? :) CDTI obecnie siedzia w Oplach...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 10 gru 2006, 15:32

Teraz to jest taka mieszanka, że po prostu wszystkim ukręcają się głowy.
Opel bierze silniki od "spółki" o nazwie chyba Powertrain oraz od isuzu. Powertrain to silniki fiata (zresztą bardzo dobre) – mowa oczywiście o dieslach.
MZR-CD mazdy 6 jest silnikiem mazdy opracowanym raczej przez mazdę. Stosowana jest tam pompa denso. Dla odróżnienia – pomimo podobieństwa technologicznego w mondeo jest montowany silnik o tej samej pojemności ale na pompie Delphi i takichże wtryskach (które padają notorycznie).
Silnik 1,4 w madzi 2 (i fordzie fusion) pochodzi z fabryki fiata w PL. Osprzęt jest inny, ale blok silnika itp. jest fiatowskie.
W mazdach nie stosuje się innych diesli obecnie.
Silniki 1,3 są od fiata; silniki 1,4 również, chociaż z przeróbkami; modele 1,7 od isuzu i fiata; modele 1,9 przede wszystkim od fiata.
Oczywiście mogę się mylić, bo te informacje są pozbierane z różnych strzępków.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Wojo » 10 gru 2006, 17:15

Oznaczenie mówi – CIDT.
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 18:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez Wojo » 10 gru 2006, 17:20

Fiat nie ma silnika 1.4, jedyny takowy posiada PSA Ford stosowany w m.in Fusion, Fiesta, C3, C2, i to sa silniki kooperacyjne i nie sa wytzwarzane w Polsce, tylko we Francji, a to ze maja inne pompy tak to ptrawda, PSA skonstruowało silnik za pieniazki Fortda i dalo tam pompy swoje nie wiem jakie ale inne niz potem wsadzil tam Ford to samo z oprogramowaniem i koncowkami, tragedia polega na tym ze w Citroenie i Peugeocie te silniki hulaja raczej bez problemów zas w Fordzie pierd... sie na potege, ze wzgledu na kilka euro oszczednosci (watpliwej) Ford zarznoł bardzo dobry silnik i spierd... sobie opinie, ale kij mu w plecy.
Co do silnika Mazdy to bede szukal dalej skad sie wziol i co tak naprawde znaczy.
Wojo
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 18:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez xANDy » 10 gru 2006, 17:32

Na 75% blok silnika 1,4 jest wytwarzany w Bielsku lub w Tychach.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Grzyby » 19 gru 2006, 15:42

Tak ciekawie rozwija się ta dyskusja (generalnie bardzo ogólnie nt. diesli że aż przeniosę ją do ogólnego.
Myślę, że więcej ludzi bedzie mogło coś powiedzieć na ten temat.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Julian1234 » 25 lut 2008, 13:58

Cos mi nie pasuje, przeczytajcie info z linka ponizej.

http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/ ... tm?t=57098

Koles podajacy sie za fleet managera twierdzi ze awarie common raila sa na porzadku dziennym, i ze ten silnik jest prostym rozwinieciem TDCI z FORDa.

Dla mnie juz za pozno, przeczytalem o tych problemach 1 dzien po zamowieniu 2.0 MZR-CD :D

Nie jest to wielki problem, osobiscie wlasnie zrobilem 100k km Focusem 1.6 TDCI i nie mialem nawet najdrobiejszych awarii, ale wiem ze w firmie w ktorej pracuje (ponad 500 roznych FORDow) bywalo nierozowo – duzo zalezy od tego kto, i jak eksploatowal.
Julian1234
 

Postprzez xANDy » 25 lut 2008, 23:16

Julian1234 napisał(a):Koles podajacy sie za fleet managera twierdzi ze awarie common raila sa na porzadku dziennym, i ze ten silnik jest prostym rozwinieciem TDCI z FORDa.

Silnik 2.0 mazdy jest silnikiem absolutnie mazdy – blok silnika pochodzi prawie żywcem z czasów pierwszych maździnych diesli z czasów GC/GD.
Silnik TDCI Forda jest całkowicie inną jednostką pomimo identycznej pojemności (1998ccm). Wystarczy spojrzeć na zdjęcie korpusu albo głowicy (dwa wałki a nie jeden, łańcuch a nie pasek, inny układ elementów w korpusie).
Silniki 1.6TDCI to jednostka koncernu PSA i jest to silnik o wiele mniej awaryjny niż 1.8 TDCI. Poza elementami ściśle technicznymi konstrukcji, sporo do awaryjności ma osprzęt, który w przypadki 1.8 oraz 2.0 TDCI forda to delphi, który jest wyjątkowo czuły na jakość paliwa (i przebieg). Silnik 1.6 HDI, JTD, TDCI, MZR w mazdach 3 (różny osprzęt i nalepka) "obudowany" jest osprzętem bosh'a, siemensa i być może innych. To ma podstawowe znaczenie w kwestii awaryjności.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Pawnik » 25 lut 2008, 23:30

ale ktoś odgrzał paszteta z tym Fordem , na szczęście xANDy nadgonił ze "starą" wiedzą i jest jak zwykle na bieżąco :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez siegu » 26 lut 2008, 18:15

xANDy napisał(a):Silnik 1.6 HDI, JTD, TDCI, MZR w mazdach 3 (różny osprzęt i nalepka) "obudowany" jest osprzętem bosh'a, siemensa i być może innych. To ma podstawowe znaczenie w kwestii awaryjności.

W zupełności się zgadzam ;) W dzisiejszych czasach koncerny szukają oszczędności i budują wspólnie bazę wyjściową np: (korpus silnika, płytę podłogową ) z tym że produkty końcowe różnią się sporo od siebie, tak jak xANDy napisał "różny osprzęt i nalepka" oraz technologia i jakość wykonania (dopasowania) sprawia że jedne marki są lepsze miej usterkowe i nie ma z nimi większych problemów :) a inne wręcz odwrotnie :(

A co do tematu to zgadzam się z yesfan
yesfan napisał(a):Ta awaryjność to tylko plotki. Myślę, że statystycznie diesel mazdy wypada naprawdę dobrze.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Maciej Loret » 26 lut 2008, 20:28

xANDy napisał(a): Silnik 1.6 HDI, JTD, TDCI, MZR w mazdach 3


Z tym JTD poleciałeś chyba po bandzie... ;)
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez xANDy » 26 lut 2008, 21:58

Maciej Loret napisał(a):Z tym JTD poleciałeś chyba po bandzie...

a wiesz, kto i GDZIE wytwarza korpusy silników (bloki) i kto jest dostarczycielem tych jednostek...?
Nie poleciałem po żadnej bandzie ;P
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Maciej Loret » 26 lut 2008, 22:09

xANDy napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Z tym JTD poleciałeś chyba po bandzie...

a wiesz, kto i GDZIE wytwarza korpusy silników (bloki)


Nie. Ale sam korpus do całego silnika ma się... słabo... Tzn. ma niewielki wpływ na silnik jako całość.
Ileż to było wypadków pękania korpusów silników bądź jakichś innych wad korpusów?
A mówiąc wprost silnik JTD ma chyba najmniej wspólnego z silnikiem w Maździe3.

xANDy napisał(a):i kto jest dostarczycielem tych jednostek...?


Co masz na myśli pisząc "jednostek"? Silniki? Korpusy? Coś innego?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez xANDy » 26 lut 2008, 22:17

Silnik bez zewnętrznego osprzętu produkuje fabryka w Tychach czy Bielsku Białej. Wszelkie jednostki od 1,3-1,9 (diesle) powstają właśnie tam i odbiorcami jest pół Europy (oczywiście poza VW, mercedesem czy BMW).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Maciej Loret » 26 lut 2008, 22:46

xANDy napisał(a):Silnik bez zewnętrznego osprzętu produkuje fabryka w Tychach czy Bielsku Białej.


Bielsko-Biała.

xANDy napisał(a):Wszelkie jednostki od 1,3-1,9 (diesle) powstają właśnie tam i odbiorcami jest pół Europy (oczywiście poza VW, mercedesem czy BMW).


Masz jakieś wsparcie? ;)
Tzn. link do informacji, że przynajmniej blok silnika 1,6 w Maździe3 jest robiony w Bielsku?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Pawnik » 26 lut 2008, 23:18

Maciej Loret napisał(a):
xANDy napisał(a):Silnik bez zewnętrznego osprzętu produkuje fabryka w Tychach czy Bielsku Białej.


Bielsko-Biała.

xANDy napisał(a):Wszelkie jednostki od 1,3-1,9 (diesle) powstają właśnie tam i odbiorcami jest pół Europy (oczywiście poza VW, mercedesem czy BMW).


Masz jakieś wsparcie? ;)
Tzn. link do informacji, że przynajmniej blok silnika 1,6 w Maździe3 jest robiony w Bielsku?

pewnie chodzi o Nemaka, który robi odlewy dla dużej części producentów silników
http://www.nemak.com/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Maciej Loret » 26 lut 2008, 23:26

Pawnik napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):[...]
przynajmniej blok silnika 1,6 w Maździe3 jest robiony w Bielsku?

pewnie chodzi o Nemaka, który robi odlewy dla dużej części producentów silników
http://www.nemak.com/


Ale tam nie ma aż tak szczegółowych informacji...
Oni chyba nie tylko robią odlewy, ale też je obrabiają, zarówno cieplno-chemicznie jak i mechanicznie...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Pawnik » 26 lut 2008, 23:44

Chyba nie rozumiesz idei współczesnej produkcji samochodów. Oni odlewają nie wiedząc nawet dla kogo, tzn. jakiego modelu samochodu. Te same podstawowe elementy kupuje cała branża, w tym przypadku na pewno Europa, w tym PSA, Fiat i kto tam jeszcze. W M3 jest silnik konstrukcji PSA, tylko z osprzętem zamówionym przez Mazdę, tj. Denso i sprężarka chyba IHI.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy Moto