
Awaryjnosć diesli Mazdy....
Miałem okazje przezjechać sie 626 z padnietym Comprexem...maluch to rakieta przy nim wtedy. co do japonskich diesli – na 1 miejscu stawiam silniki z fabryk Isuzu, z tego co słyszałem nowy silnik Hondy CTDi własnie w ich fabrykach jest montowany. Co do Toyot – to nie lubie tych samochodów-wlasciwie nie nazwal bym tej marki japonska. Mitsubishi i Subaru, to zawsze w polsce była jedynie ciekawostka i tylko z silnikami benzynowymi ,malo jest tych samochodow i raczej nie mam pewnosci co do ich bezawaryjnosci. Znajomy miał Galanta, colta i szczeze powiem ze to "wynalazki", wiecznie cieknace i zygajace olejem silniki a rdza tez je lubi calkiem, calkiem. Na 1 miejscu postawiłbym Honde za rewelacyjne silniki benzynowe i nowego diesla, na nastepnym Mazde – za innowacyjnosc i odwage silnikową
, piekne linie nadwoziowe, a takze niewielka usterkowosc.

Mazda na Isuzu...to musi być ciekawe 
- Od: 13 sie 2006, 21:28
- Posty: 35
- Skąd: Biała Podlaska,Katowice,Rybnik
- Auto: Mazda 323S BA 1,7 TDI
Wiecie to ciekawy temat,
Tez słysząłem różne opinie o silnikiach Mazdy, kiedys miałem swoją bez turbo zwykły diesel i przejechał 300tys i jedyne co padło to żarówka w lampie przedniej, najlepsze auto jakie miałem w zyciu, teraz mam 121KM 6 i słysze ze to słaby silnik, ze to pada, tamto i jezdze nia i sie boje ze faktycznie cos chrupnie. Powiedzcie skad wogóle wzioł sie 2.0 CDTI 121 i wersja 136KM, co to za silnik, skad wzieła sie mysl techniczna, czy jest to kontunuacja silnika z 626 czy zupełnie nowy pomysł, dzis wiem ze ten silnik ma juz 143 KM i to chyba jest silnik PSA FORD. POrosze o garsc informacji, chyba ze juz to było to prosze mi pomóc poszukac.
Dziekuje i pozdrawaim
Wojo
Tez słysząłem różne opinie o silnikiach Mazdy, kiedys miałem swoją bez turbo zwykły diesel i przejechał 300tys i jedyne co padło to żarówka w lampie przedniej, najlepsze auto jakie miałem w zyciu, teraz mam 121KM 6 i słysze ze to słaby silnik, ze to pada, tamto i jezdze nia i sie boje ze faktycznie cos chrupnie. Powiedzcie skad wogóle wzioł sie 2.0 CDTI 121 i wersja 136KM, co to za silnik, skad wzieła sie mysl techniczna, czy jest to kontunuacja silnika z 626 czy zupełnie nowy pomysł, dzis wiem ze ten silnik ma juz 143 KM i to chyba jest silnik PSA FORD. POrosze o garsc informacji, chyba ze juz to było to prosze mi pomóc poszukac.
Dziekuje i pozdrawaim
Wojo
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Teraz to jest taka mieszanka, że po prostu wszystkim ukręcają się głowy.
Opel bierze silniki od "spółki" o nazwie chyba Powertrain oraz od isuzu. Powertrain to silniki fiata (zresztą bardzo dobre) – mowa oczywiście o dieslach.
MZR-CD mazdy 6 jest silnikiem mazdy opracowanym raczej przez mazdę. Stosowana jest tam pompa denso. Dla odróżnienia – pomimo podobieństwa technologicznego w mondeo jest montowany silnik o tej samej pojemności ale na pompie Delphi i takichże wtryskach (które padają notorycznie).
Silnik 1,4 w madzi 2 (i fordzie fusion) pochodzi z fabryki fiata w PL. Osprzęt jest inny, ale blok silnika itp. jest fiatowskie.
W mazdach nie stosuje się innych diesli obecnie.
Silniki 1,3 są od fiata; silniki 1,4 również, chociaż z przeróbkami; modele 1,7 od isuzu i fiata; modele 1,9 przede wszystkim od fiata.
Oczywiście mogę się mylić, bo te informacje są pozbierane z różnych strzępków.
Opel bierze silniki od "spółki" o nazwie chyba Powertrain oraz od isuzu. Powertrain to silniki fiata (zresztą bardzo dobre) – mowa oczywiście o dieslach.
MZR-CD mazdy 6 jest silnikiem mazdy opracowanym raczej przez mazdę. Stosowana jest tam pompa denso. Dla odróżnienia – pomimo podobieństwa technologicznego w mondeo jest montowany silnik o tej samej pojemności ale na pompie Delphi i takichże wtryskach (które padają notorycznie).
Silnik 1,4 w madzi 2 (i fordzie fusion) pochodzi z fabryki fiata w PL. Osprzęt jest inny, ale blok silnika itp. jest fiatowskie.
W mazdach nie stosuje się innych diesli obecnie.
Silniki 1,3 są od fiata; silniki 1,4 również, chociaż z przeróbkami; modele 1,7 od isuzu i fiata; modele 1,9 przede wszystkim od fiata.
Oczywiście mogę się mylić, bo te informacje są pozbierane z różnych strzępków.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Fiat nie ma silnika 1.4, jedyny takowy posiada PSA Ford stosowany w m.in Fusion, Fiesta, C3, C2, i to sa silniki kooperacyjne i nie sa wytzwarzane w Polsce, tylko we Francji, a to ze maja inne pompy tak to ptrawda, PSA skonstruowało silnik za pieniazki Fortda i dalo tam pompy swoje nie wiem jakie ale inne niz potem wsadzil tam Ford to samo z oprogramowaniem i koncowkami, tragedia polega na tym ze w Citroenie i Peugeocie te silniki hulaja raczej bez problemów zas w Fordzie pierd... sie na potege, ze wzgledu na kilka euro oszczednosci (watpliwej) Ford zarznoł bardzo dobry silnik i spierd... sobie opinie, ale kij mu w plecy.
Co do silnika Mazdy to bede szukal dalej skad sie wziol i co tak naprawde znaczy.
Wojo
Co do silnika Mazdy to bede szukal dalej skad sie wziol i co tak naprawde znaczy.
Wojo
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Na 75% blok silnika 1,4 jest wytwarzany w Bielsku lub w Tychach.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Tak ciekawie rozwija się ta dyskusja (generalnie bardzo ogólnie nt. diesli że aż przeniosę ją do ogólnego.
Myślę, że więcej ludzi bedzie mogło coś powiedzieć na ten temat.
Myślę, że więcej ludzi bedzie mogło coś powiedzieć na ten temat.
Cos mi nie pasuje, przeczytajcie info z linka ponizej.
http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/ ... tm?t=57098
Koles podajacy sie za fleet managera twierdzi ze awarie common raila sa na porzadku dziennym, i ze ten silnik jest prostym rozwinieciem TDCI z FORDa.
Dla mnie juz za pozno, przeczytalem o tych problemach 1 dzien po zamowieniu 2.0 MZR-CD
Nie jest to wielki problem, osobiscie wlasnie zrobilem 100k km Focusem 1.6 TDCI i nie mialem nawet najdrobiejszych awarii, ale wiem ze w firmie w ktorej pracuje (ponad 500 roznych FORDow) bywalo nierozowo – duzo zalezy od tego kto, i jak eksploatowal.
http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/ ... tm?t=57098
Koles podajacy sie za fleet managera twierdzi ze awarie common raila sa na porzadku dziennym, i ze ten silnik jest prostym rozwinieciem TDCI z FORDa.
Dla mnie juz za pozno, przeczytalem o tych problemach 1 dzien po zamowieniu 2.0 MZR-CD
Nie jest to wielki problem, osobiscie wlasnie zrobilem 100k km Focusem 1.6 TDCI i nie mialem nawet najdrobiejszych awarii, ale wiem ze w firmie w ktorej pracuje (ponad 500 roznych FORDow) bywalo nierozowo – duzo zalezy od tego kto, i jak eksploatowal.
-
Julian1234
Julian1234 napisał(a):Koles podajacy sie za fleet managera twierdzi ze awarie common raila sa na porzadku dziennym, i ze ten silnik jest prostym rozwinieciem TDCI z FORDa.
Silnik 2.0 mazdy jest silnikiem absolutnie mazdy – blok silnika pochodzi prawie żywcem z czasów pierwszych maździnych diesli z czasów GC/GD.
Silnik TDCI Forda jest całkowicie inną jednostką pomimo identycznej pojemności (1998ccm). Wystarczy spojrzeć na zdjęcie korpusu albo głowicy (dwa wałki a nie jeden, łańcuch a nie pasek, inny układ elementów w korpusie).
Silniki 1.6TDCI to jednostka koncernu PSA i jest to silnik o wiele mniej awaryjny niż 1.8 TDCI. Poza elementami ściśle technicznymi konstrukcji, sporo do awaryjności ma osprzęt, który w przypadki 1.8 oraz 2.0 TDCI forda to delphi, który jest wyjątkowo czuły na jakość paliwa (i przebieg). Silnik 1.6 HDI, JTD, TDCI, MZR w mazdach 3 (różny osprzęt i nalepka) "obudowany" jest osprzętem bosh'a, siemensa i być może innych. To ma podstawowe znaczenie w kwestii awaryjności.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Silnik 1.6 HDI, JTD, TDCI, MZR w mazdach 3 (różny osprzęt i nalepka) "obudowany" jest osprzętem bosh'a, siemensa i być może innych. To ma podstawowe znaczenie w kwestii awaryjności.
W zupełności się zgadzam
A co do tematu to zgadzam się z yesfan
yesfan napisał(a):Ta awaryjność to tylko plotki. Myślę, że statystycznie diesel mazdy wypada naprawdę dobrze.
xANDy napisał(a): Silnik 1.6 HDI, JTD, TDCI, MZR w mazdach 3
Z tym JTD poleciałeś chyba po bandzie...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maciej Loret napisał(a):Z tym JTD poleciałeś chyba po bandzie...
a wiesz, kto i GDZIE wytwarza korpusy silników (bloki) i kto jest dostarczycielem tych jednostek...?
Nie poleciałem po żadnej bandzie
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Maciej Loret napisał(a):Z tym JTD poleciałeś chyba po bandzie...
a wiesz, kto i GDZIE wytwarza korpusy silników (bloki)
Nie. Ale sam korpus do całego silnika ma się... słabo... Tzn. ma niewielki wpływ na silnik jako całość.
Ileż to było wypadków pękania korpusów silników bądź jakichś innych wad korpusów?
A mówiąc wprost silnik JTD ma chyba najmniej wspólnego z silnikiem w Maździe3.
xANDy napisał(a):i kto jest dostarczycielem tych jednostek...?
Co masz na myśli pisząc "jednostek"? Silniki? Korpusy? Coś innego?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Silnik bez zewnętrznego osprzętu produkuje fabryka w Tychach czy Bielsku Białej. Wszelkie jednostki od 1,3-1,9 (diesle) powstają właśnie tam i odbiorcami jest pół Europy (oczywiście poza VW, mercedesem czy BMW).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Silnik bez zewnętrznego osprzętu produkuje fabryka w Tychach czy Bielsku Białej.
Bielsko-Biała.
xANDy napisał(a):Wszelkie jednostki od 1,3-1,9 (diesle) powstają właśnie tam i odbiorcami jest pół Europy (oczywiście poza VW, mercedesem czy BMW).
Masz jakieś wsparcie?
Tzn. link do informacji, że przynajmniej blok silnika 1,6 w Maździe3 jest robiony w Bielsku?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maciej Loret napisał(a):xANDy napisał(a):Silnik bez zewnętrznego osprzętu produkuje fabryka w Tychach czy Bielsku Białej.
Bielsko-Biała.xANDy napisał(a):Wszelkie jednostki od 1,3-1,9 (diesle) powstają właśnie tam i odbiorcami jest pół Europy (oczywiście poza VW, mercedesem czy BMW).
Masz jakieś wsparcie?![]()
Tzn. link do informacji, że przynajmniej blok silnika 1,6 w Maździe3 jest robiony w Bielsku?
pewnie chodzi o Nemaka, który robi odlewy dla dużej części producentów silników
http://www.nemak.com/
Pawnik napisał(a):Maciej Loret napisał(a):[...]
przynajmniej blok silnika 1,6 w Maździe3 jest robiony w Bielsku?
pewnie chodzi o Nemaka, który robi odlewy dla dużej części producentów silników
http://www.nemak.com/
Ale tam nie ma aż tak szczegółowych informacji...
Oni chyba nie tylko robią odlewy, ale też je obrabiają, zarówno cieplno-chemicznie jak i mechanicznie...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Chyba nie rozumiesz idei współczesnej produkcji samochodów. Oni odlewają nie wiedząc nawet dla kogo, tzn. jakiego modelu samochodu. Te same podstawowe elementy kupuje cała branża, w tym przypadku na pewno Europa, w tym PSA, Fiat i kto tam jeszcze. W M3 jest silnik konstrukcji PSA, tylko z osprzętem zamówionym przez Mazdę, tj. Denso i sprężarka chyba IHI.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości