Kody błędów (dwu- i czterocyfrowe)
.....i pada EGR......
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Wpisałem kody do info tech program samochodowy.
- Od: 14 gru 2005, 23:21
- Posty: 102
- Auto: Xedos 6 BMW E46 325i kombi
Sondy juz kupione a co z tym EGR mozna gdzies kupic 
- Od: 14 gru 2005, 23:21
- Posty: 102
- Auto: Xedos 6 BMW E46 325i kombi
Tak jak byłem u mojego szeryfa od gazu to nie działały na gazie i na benzynie. Ale faktycznie kody z info techa tzn. wyniki są dziwne. Wszytko się zgadza obroty falują to pewnie TPS tylko martwi mnie EGR co mogę z tym zrobić czytałem że można wyczyścić jak się to robi??
A TPS zrobię wedle instrukcji znalezionej na forum
ZRÓB TO SAM!!
TPS-u ciągle za dość.....Może się to komuś przyda
1) Znajdź tzw. ślimak przepustnicy do którego zamocowana jest linka pedału gazu.
2) Na ślimaku odszukaj małą śrubkę na kluczyk ampulowy zapierającą o odbojnik.
3) Wkręć śrubkę minimalnie, aby przepustnica delikatnie wychyliła się na zewnątrz i nie zakleszczała w obudowie.
4) Odszukaj gniazdo diagnostyczne DIAGNOSIS mieszczące się po lewej stronie samochodu, niedaleko lewego kielicha.
5) W gnieździe Diagnosis odszukaj dwa styki TEN i GND
6) Zmostkuj styki za pomocą kawałka drutu w ten sposób wprowadzając ECU w tzw. TRYB TESTU
7) Potrzebny Ci będzie szczelinomierz, a przede wszystkim listki 0,10 mm i 0,50 mm.
8) Włóż listek 0,50 mm pomiędzy śrubę odbojnikową opisywaną wczesniej i odbojnik.
9) Po drugiej stronie przepustnicy patrząc od tzw. ślimaka znajdziesz małe pudełeczko przykręcone dwoma śrubami do przepustnicy.
10) Odkręć obydwie śrubki, aby umożliwić delikatne obracenie tym małym pudełeczkiem (TPS)
11) Uruchom silnik
12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.
13) Przykręć czujnik położenia przepustnicy uważając, żeby go nie przekręcić.
14) Odszukaj śrubę Bypassu znajdującą się zazwyczaj na górze przepustnicy(Śrubokręt krzyżakowy) i wkręcając lub wykręcając ustaw obroty silnika na odpowiednim poziomie(minimalnie nad kreską określającą 750 RPM)
15) Po ustawieniu obrotów wyjmij zworkę(mostek) ze styków TEN i GND znajdujących się w gdnieździ diagnostycznym Diagnosis.
16) Sprawdź, czy obroty po wyjęciu zworki nie zmieniły się, a jeżeli tak to to powtórz czynność związaną z końcowym ustawieniem prędkośći obrotowej pamiętając o wcześniejszym wejściu w TRYB TESTU(TEN+GND)
A TPS zrobię wedle instrukcji znalezionej na forum
ZRÓB TO SAM!!
TPS-u ciągle za dość.....Może się to komuś przyda
1) Znajdź tzw. ślimak przepustnicy do którego zamocowana jest linka pedału gazu.
2) Na ślimaku odszukaj małą śrubkę na kluczyk ampulowy zapierającą o odbojnik.
3) Wkręć śrubkę minimalnie, aby przepustnica delikatnie wychyliła się na zewnątrz i nie zakleszczała w obudowie.
4) Odszukaj gniazdo diagnostyczne DIAGNOSIS mieszczące się po lewej stronie samochodu, niedaleko lewego kielicha.
5) W gnieździe Diagnosis odszukaj dwa styki TEN i GND
6) Zmostkuj styki za pomocą kawałka drutu w ten sposób wprowadzając ECU w tzw. TRYB TESTU
7) Potrzebny Ci będzie szczelinomierz, a przede wszystkim listki 0,10 mm i 0,50 mm.
8) Włóż listek 0,50 mm pomiędzy śrubę odbojnikową opisywaną wczesniej i odbojnik.
9) Po drugiej stronie przepustnicy patrząc od tzw. ślimaka znajdziesz małe pudełeczko przykręcone dwoma śrubami do przepustnicy.
10) Odkręć obydwie śrubki, aby umożliwić delikatne obracenie tym małym pudełeczkiem (TPS)
11) Uruchom silnik
12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.
13) Przykręć czujnik położenia przepustnicy uważając, żeby go nie przekręcić.
14) Odszukaj śrubę Bypassu znajdującą się zazwyczaj na górze przepustnicy(Śrubokręt krzyżakowy) i wkręcając lub wykręcając ustaw obroty silnika na odpowiednim poziomie(minimalnie nad kreską określającą 750 RPM)
15) Po ustawieniu obrotów wyjmij zworkę(mostek) ze styków TEN i GND znajdujących się w gdnieździ diagnostycznym Diagnosis.
16) Sprawdź, czy obroty po wyjęciu zworki nie zmieniły się, a jeżeli tak to to powtórz czynność związaną z końcowym ustawieniem prędkośći obrotowej pamiętając o wcześniejszym wejściu w TRYB TESTU(TEN+GND)
- Od: 14 gru 2005, 23:21
- Posty: 102
- Auto: Xedos 6 BMW E46 325i kombi
Mozesz go zaslepic .....LukasKK napisał(a):Jaksa wykrecac EGR
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
LukasKK napisał(a):jak zaslepić zaworek
Wycinasz "uszczelkę" pod zawór EGR z otworami na śruby, tylko bez otworu "głównego". Blaszka musi mieć swoją grubość (nie nadaje się od puszki po coli, zbyt cienka i przepali się z czasem).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Dobra ale jaki to bedzie miało wpływ na osiagi poprawia się? 
- Od: 14 gru 2005, 23:21
- Posty: 102
- Auto: Xedos 6 BMW E46 325i kombi
xANDy napisał(a):Wycinasz "uszczelkę" pod zawór EGR z otworami na śruby, tylko bez otworu "głównego". Blaszka musi mieć swoją grubość (nie nadaje się od puszki po coli, zbyt cienka i przepali się z czasem).
jakie to proste..., a weź się tam dostań...
LukasKK napisał(a):Dobra ale jaki to bedzie miało wpływ na osiagi poprawia się
praktycznie żadne. zaślepiłem i nic się nie zmieniło.
- Od: 13 sty 2006, 12:36
- Posty: 204
- Auto: xedos 6 V6
Zmienia się najwyżej zapach spalin na wolnych obrotach. Zaślepienie EGR nie wpływa z zasady na osiągi (chyba mam rację – może mnie ktoś poprawi albo uściśli).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
To wszystko jasne jutro mazda idzie do blacharza ba pasatem babsko stare mi wjechało w bagażnik całe szczesci miedzy butla LPG a zderzakiem była gaśnica
pasat mocno skasowany. Jak wymienię wszytko ustawie naprawie i poskręcam to napisze czy jest poprawa.
dzięki za pomoc








- Od: 14 gru 2005, 23:21
- Posty: 102
- Auto: Xedos 6 BMW E46 325i kombi
onek36 a co to ma wspólnego z "Niepokojące odgłosy w silniku, problemy z obrotami + kod 16"
a potem dziwisz się że mod wywala twój temat czy post do kosza.
A tak co do twojego zapytania. Zbiornik nie ma takiego zaworu. Pojemnik ten to filtr służący ochronie środowiska, krutko mówiąc ma na celu przefiltrowanie smrodu beny ze zbiornika w celu jego napowietrzenia. Nie ma tam żadnego zaworu.
Jak nie chcesz zakłądać nowego wątka to napisz mi na PW do czego jest to ci potrzebne i o co kąkretnie ci chodzi.
a potem dziwisz się że mod wywala twój temat czy post do kosza.
A tak co do twojego zapytania. Zbiornik nie ma takiego zaworu. Pojemnik ten to filtr służący ochronie środowiska, krutko mówiąc ma na celu przefiltrowanie smrodu beny ze zbiornika w celu jego napowietrzenia. Nie ma tam żadnego zaworu.
Jak nie chcesz zakłądać nowego wątka to napisz mi na PW do czego jest to ci potrzebne i o co kąkretnie ci chodzi.
Witam skoro temat o kodach błędów jest już założony to ja dorzucę pytanie.
Mam "6" z USA i tam w instrukcji jest napisane że w przypadku niskiego poziomu paliwa (niska rezerwa) zapala się Check Engine – i tak w rzeczywiśtości jest – na początku aż się przestraszyłem. A pytanie jest takie – czy w europejskich modelach jest tak samo??
Mam "6" z USA i tam w instrukcji jest napisane że w przypadku niskiego poziomu paliwa (niska rezerwa) zapala się Check Engine – i tak w rzeczywiśtości jest – na początku aż się przestraszyłem. A pytanie jest takie – czy w europejskich modelach jest tak samo??
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Usterka została w końcu zlokalizowana
Okazało się że "puścił" napinacz i przy próbie odpalenia pasek przeskoczył o całe 8 (!) ząbków
. W chwili obecnej autko jest w zaufanym warsztacie
gdzie oczekuje na wymianę rozrządu oraz naprawę kilku innych "pierdołek"
pozdrawiam
Okazało się że "puścił" napinacz i przy próbie odpalenia pasek przeskoczył o całe 8 (!) ząbków
pozdrawiam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6