Kody błędów (dwu- i czterocyfrowe)

Postprzez tomekrvf » 13 lis 2006, 22:10

Jakiś kosmiczny ten opis błędów. Nie działają sondy przez gaz i tyle. 12 to TPS
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 13 lis 2006, 22:21

.....i pada EGR......
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez LukasKK » 13 lis 2006, 22:21

Wpisałem kody do info tech program samochodowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2005, 23:21
Posty: 102
Auto: Xedos 6 BMW E46 325i kombi

Postprzez LukasKK » 13 lis 2006, 22:22

Sondy juz kupione a co z tym EGR mozna gdzies kupic ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2005, 23:21
Posty: 102
Auto: Xedos 6 BMW E46 325i kombi

Postprzez tomekrvf » 13 lis 2006, 23:07

LukasKK napisał(a):Sondy juz kupione

A były złe? Na benzynie też nie chciały chodzic?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez LukasKK » 13 lis 2006, 23:44

Tak jak byłem u mojego szeryfa od gazu to nie działały na gazie i na benzynie. Ale faktycznie kody z info techa tzn. wyniki są dziwne. Wszytko się zgadza obroty falują to pewnie TPS tylko martwi mnie EGR co mogę z tym zrobić czytałem że można wyczyścić jak się to robi??

A TPS zrobię wedle instrukcji znalezionej na forum

ZRÓB TO SAM!!

TPS-u ciągle za dość.....Może się to komuś przyda


1) Znajdź tzw. ślimak przepustnicy do którego zamocowana jest linka pedału gazu.

2) Na ślimaku odszukaj małą śrubkę na kluczyk ampulowy zapierającą o odbojnik.

3) Wkręć śrubkę minimalnie, aby przepustnica delikatnie wychyliła się na zewnątrz i nie zakleszczała w obudowie.

4) Odszukaj gniazdo diagnostyczne DIAGNOSIS mieszczące się po lewej stronie samochodu, niedaleko lewego kielicha.

5) W gnieździe Diagnosis odszukaj dwa styki TEN i GND

6) Zmostkuj styki za pomocą kawałka drutu w ten sposób wprowadzając ECU w tzw. TRYB TESTU

7) Potrzebny Ci będzie szczelinomierz, a przede wszystkim listki 0,10 mm i 0,50 mm.

8) Włóż listek 0,50 mm pomiędzy śrubę odbojnikową opisywaną wczesniej i odbojnik.

9) Po drugiej stronie przepustnicy patrząc od tzw. ślimaka znajdziesz małe pudełeczko przykręcone dwoma śrubami do przepustnicy.

10) Odkręć obydwie śrubki, aby umożliwić delikatne obracenie tym małym pudełeczkiem (TPS)

11) Uruchom silnik

12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.

13) Przykręć czujnik położenia przepustnicy uważając, żeby go nie przekręcić.

14) Odszukaj śrubę Bypassu znajdującą się zazwyczaj na górze przepustnicy(Śrubokręt krzyżakowy) i wkręcając lub wykręcając ustaw obroty silnika na odpowiednim poziomie(minimalnie nad kreską określającą 750 RPM)

15) Po ustawieniu obrotów wyjmij zworkę(mostek) ze styków TEN i GND znajdujących się w gdnieździ diagnostycznym Diagnosis.

16) Sprawdź, czy obroty po wyjęciu zworki nie zmieniły się, a jeżeli tak to to powtórz czynność związaną z końcowym ustawieniem prędkośći obrotowej pamiętając o wcześniejszym wejściu w TRYB TESTU(TEN+GND)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2005, 23:21
Posty: 102
Auto: Xedos 6 BMW E46 325i kombi

Postprzez LukasKK » 14 lis 2006, 12:45

Jaksa wykrecac EGR ? bo jak widziałem na forum procedura straszna a nie wiem do końca jak zaslepić zaworek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2005, 23:21
Posty: 102
Auto: Xedos 6 BMW E46 325i kombi

Postprzez Jaksa » 14 lis 2006, 12:59

LukasKK napisał(a):Jaksa wykrecac EGR
Mozesz go zaslepic .....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez XsiX » 14 lis 2006, 13:02

a można zaślepić nie wykręcając ? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez xANDy » 14 lis 2006, 13:08

LukasKK napisał(a):jak zaslepić zaworek

Wycinasz "uszczelkę" pod zawór EGR z otworami na śruby, tylko bez otworu "głównego". Blaszka musi mieć swoją grubość (nie nadaje się od puszki po coli, zbyt cienka i przepali się z czasem).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez LukasKK » 14 lis 2006, 13:11

Dobra ale jaki to bedzie miało wpływ na osiagi poprawia się? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2005, 23:21
Posty: 102
Auto: Xedos 6 BMW E46 325i kombi

Postprzez bazakbal » 14 lis 2006, 14:21

xANDy napisał(a):Wycinasz "uszczelkę" pod zawór EGR z otworami na śruby, tylko bez otworu "głównego". Blaszka musi mieć swoją grubość (nie nadaje się od puszki po coli, zbyt cienka i przepali się z czasem).


jakie to proste..., a weź się tam dostań... :D

LukasKK napisał(a):Dobra ale jaki to bedzie miało wpływ na osiagi poprawia się

praktycznie żadne. zaślepiłem i nic się nie zmieniło.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez xANDy » 14 lis 2006, 18:24

Zmienia się najwyżej zapach spalin na wolnych obrotach. Zaślepienie EGR nie wpływa z zasady na osiągi (chyba mam rację – może mnie ktoś poprawi albo uściśli).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Hazu » 14 lis 2006, 19:51

tomekrvf napisał(a):Nie działają sondy przez gaz i tyle

Przepraszam że troche nie na temat.
ale jaki wpływ ma gaz na sondy lambda ?
U mnie też jedna padła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez LukasKK » 14 lis 2006, 19:57

To wszystko jasne jutro mazda idzie do blacharza ba pasatem babsko stare mi wjechało w bagażnik całe szczesci miedzy butla LPG a zderzakiem była gaśnica <lol> pasat mocno skasowany. Jak wymienię wszytko ustawie naprawie i poskręcam to napisze czy jest poprawa. <jupi> <jupi> <jupi> dzięki za pomoc <jupi> <jupi> <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2005, 23:21
Posty: 102
Auto: Xedos 6 BMW E46 325i kombi

Postprzez onek36 » 18 lis 2006, 17:15

Witam.chciałem zapytać,gdzie znajduje się elektrozawór pojemnika z węglem aktywnym w 2,2 L 12V F2?
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2006, 16:07
Posty: 16
Skąd: kraków
Auto: mazda mx6 1989 2.2 f2 v12

Postprzez Waluś » 18 lis 2006, 22:50

onek36 a co to ma wspólnego z "Niepokojące odgłosy w silniku, problemy z obrotami + kod 16" ??
a potem dziwisz się że mod wywala twój temat czy post do kosza.
A tak co do twojego zapytania. Zbiornik nie ma takiego zaworu. Pojemnik ten to filtr służący ochronie środowiska, krutko mówiąc ma na celu przefiltrowanie smrodu beny ze zbiornika w celu jego napowietrzenia. Nie ma tam żadnego zaworu.
Jak nie chcesz zakłądać nowego wątka to napisz mi na PW do czego jest to ci potrzebne i o co kąkretnie ci chodzi.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez onek36 » 21 lis 2006, 16:41

Witam.Przepraszam.Mam bardzo podobne objawy i pokazuje mi tylko błąd 26-czyli elektrozawór pojemnika z węglem aktywnym(nie wiem gdzie on się znajduje)i ...jeszcze raz sorki..
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2006, 16:07
Posty: 16
Skąd: kraków
Auto: mazda mx6 1989 2.2 f2 v12

Postprzez Karwoś » 25 lis 2006, 14:40

Witam skoro temat o kodach błędów jest już założony to ja dorzucę pytanie.

Mam "6" z USA i tam w instrukcji jest napisane że w przypadku niskiego poziomu paliwa (niska rezerwa) zapala się Check Engine – i tak w rzeczywiśtości jest – na początku aż się przestraszyłem. A pytanie jest takie – czy w europejskich modelach jest tak samo??
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez XsiX » 27 lis 2006, 13:12

Usterka została w końcu zlokalizowana :D

Okazało się że "puścił" napinacz i przy próbie odpalenia pasek przeskoczył o całe 8 (!) ząbków :| . W chwili obecnej autko jest w zaufanym warsztacie ;) gdzie oczekuje na wymianę rozrządu oraz naprawę kilku innych "pierdołek" :P

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6