Wymiana rozrządu – różne szkoły

Mazda Premacy 1999–2004

Postprzez Marco81 » 11 lis 2006, 23:47

xANDy napisał(a):Skoro uznali swój błąd i reklamację to ile z tej naprawy Ci "oddali"?


Dystrybutor paska pokrył koszty robocizny, wymiany dźwigienki oraz zaworów (nie wiem ilu, nie poinformowano mnie o tym). Zaproponowali mi jeszcze pasek ale też zamiennik :|
Powiem tak, już mi się nie chciało szarpać z nimi. Chciałm swój samochód, bo bez auta to tak jak bez ręki.
Tak to wygląda z warsztatami , .....

Pozdro
Ostatnio edytowano 12 lis 2006, 00:18 przez Marco81, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2004, 20:49
Posty: 637
Skąd: WROCŁAW
Auto: Mazda 6 GY – aktualnie
Mazda 323F BJ – była

Postprzez Jaksa » 12 lis 2006, 00:23

Marco81 napisał(a):okazało się, że wałek się nie kręci ponieważ zdaniem „fachowców” głowica jest lekko zdeformowana od przegrzania i trzeba osiować wałek.
Wyobraz sobię ze miałem ten sam cyrk z wałkiem ( nie obracał się po skreceniu ) oczywiscie po wstępnych pomiarach ( wałka ) okazało się ze jest krzywy ( fabrycznie nowy ? ) Zadzwonilem do kolegi Pawła z Auto2000 opowiadając cala sytuację – nie było problemu wymieniono mi tę czesc na drugą ( wałek pojechał do Belgii ) Chyba faktycznie Panowie w Twoim serwisie nie znali dobrze tematu.
Marco81 napisał(a):A więc wszystko pojechało do Warszawy i po paru dniach doszły mnie informacje że uznali mi reklamację
Rozmawiałem w tej sprawie z Hipolem i jak widzę troszkę pomogło ( a myslałem ze nic z tego nie wyjdzie bo zwalali wszystko na napinacz hydrauliczny .... )
Marco81 napisał(a):Pasek rozrządu – 400 zł
W ASO 340 zł
Marco81 napisał(a):jakaś łapa
A to się psuje ?? taki puc metalu?
Marco81 napisał(a):Ogólnie wydałem: 3133,41 zł
A taki diesel ma byc tani w eksploatacji nie ? <lol> Jeszcze jednej czesci nie wymieniles.....pompy wody , ona tez moze narozrabiać ( mam nadzieję ze chłopaki zweryfikowali ją przed zamontowaniem rozrządu a moze juz była wymieniana? Pompę wodna wymienia ( my ) co drugą wymiane rozrzadu ......dawno nie pisałem tak duzo :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 13 lis 2006, 09:50

adalbertus napisał(a):ja nie zrobiłem rozrządu na częściach oryginalnych (tylko pasek jest ory) – reszta to niparts.


Podaje listę ORY części – niewazne gdzie kupiłeś i w jakim pudełeczku – liczy się PRODUCENT!!! – nie firemka , która pakuje to w mniej lub bardziej ładne pudełeczka (JC, NIPPARTS, MAZDA itp itp.)
Pasek – UNITTA – i nic innego – proszę nie powtarzać bzdur, że Unitta to japoński Gates – więc Gates tez ok. Był recall – i wszędzie wkładano konkretny model UNITTY – i taki ma być!!!
Napinacz – NTN. Mój był kupiony w JC – a przyjechał w pudełu z logiem firmy pakującej MAZDA.
Rolki – NTN.

Takie same części wymontowałem i takie same założyłem. Wszystkie nowe. Zmieniałem pasek w ASO Mazdy – AUTO 2000. Zdaniem szefa serwisu to są "ORY" części.
Zresztą sam sie przyznał, że też kupuje w JC...

Powtarzam. Nie ważne – kto zapakował – ważne kto wyprodukował.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez magicadm » 22 lis 2006, 16:31

I wracając do tematu Hydronapinacza w DITD
Rysunek i zasada działnia hydronapinacza:
Obrazek
Zasada ściskania:
Obrazek
Wnioski z lektury:
-ściskac zawsze w pozycji pionowej
-najlepiej podgrzany napinacz – ciepły olej jest rzadszy
-oczywiście powoli ;)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 22 lis 2006, 23:24

Ja tylko dopiszę, żeby w pewnym sensie skończyć dyskusję:
napinacz z założenia w swoim działaniu funkcjonuje w OBIE strony. Przy ściskaniu MUSI być w pionie, bo inaczej wycieka olej na zewnątrz (przepuszcza uszczelnienie i skraca się żywotność). Rozprężanie nie jest ograniczone w prędkości. Sciąganie hydronapinacza jest ograniczone w prędkości poprzez zawór kulkowy ale z definicji możliwy. W przypadku zamontowanego napinacza – odbywa się to prawie zawsze na ciepłym silniku (no i nagrzanym napinaczu).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 22 lis 2006, 23:56

xANDy napisał(a):Przy ściskaniu MUSI być w pionie, bo inaczej wycieka olej na zewnątrz
Po 120 tysiach i tak bedzie nadawał się do smietnika ( opieram się na praktyce ) Uwazam ze kazdy kto zostawia "stary" napinacz ryzykuje jakies 3000-4000 zł. Był juz przypadek ze nowy oryginalny pasek strzelil przez oszczędność.(info z ASO )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez luzaklive1 » 23 lis 2006, 12:03

Jaksa napisał(a):
xANDy napisał(a):Przy ściskaniu MUSI być w pionie, bo inaczej wycieka olej na zewnątrz
Po 120 tysiach i tak bedzie nadawał się do smietnika ( opieram się na praktyce ) Uwazam ze kazdy kto zostawia "stary" napinacz ryzykuje jakies 3000-4000 zł. Był juz przypadek ze nowy oryginalny pasek strzelil przez oszczędność.(info z ASO )


Jaksa....a czy mozna wczesniej sprawdzic(zaglądąć)...stan napinacza i rolek..jakies niepokojace sygnały..od nich idace...
http://www.site-clocks.com/flash/clocks ... hex=00AA00" width="150" height="75" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2006, 21:08
Posty: 58
Skąd: Lublin
Auto: 323F 2.0 diesel 90 koników 99r

Postprzez magicadm » 23 lis 2006, 15:38

Z innej beczki:)
Ponieważ podejrzewam, że padła mi rolka od napinacza, zacząłem szuakć przyczyny...
...i moje spostrzezenia:
– przy poprzedniej wymianie rozrządu stare rolki wyglądały tak: rolka prowadząca: OK, rolka napinająca: zużyta
Czyli, że rolka napinajaca dostaje bardziej w d....
Wynika to moim zdaniem z faktu, że rolki są podobne rozmiarowo, ale mają różne kąty opasania paskiem rozrządu. Rolka napinająca T ma ok 120stopni, a prowadząca G tylko 90.
Co o tym sądzicie???
Obrazek
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Marco81 » 2 sty 2007, 13:11

Zapraszam raz jeszcze na tą stronę <czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=402835#402835
Dodałem zdjęcia z naprawy mojej madzi....

Pozdro

P.S.
Jaki płyn hamulcowy leje się do naszych Mazd ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2004, 20:49
Posty: 637
Skąd: WROCŁAW
Auto: Mazda 6 GY – aktualnie
Mazda 323F BJ – była

Postprzez magicadm » 2 sty 2007, 21:04

Obejrzałem Twoje fotki, masakra – tym bardziej, że napatrzyłem (i nasłuchałem )się już na rozrząd w DITD (ostatniu w ubiegłym tygodniu)

Zastanawiam się ile te złuszczający się wałek miał wspólnego z zerwaniem paska.
Swoja drogą zaolejenie hydronapinacza może świadczyć o nieprawidłowym ściśnięciu.
No i czemu wymieniano rolkę napinającą razem z łapą/wieszakiem ???? :| Przecież wystarczy odkręcić rolkę i wrzucić nową.
Pisałeś coś o zaworach – wiesz już czy były uszkodzone?

PS
Plyn DOT 3 lub DOT 4
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 2 sty 2007, 21:40

magicadm napisał(a):Zastanawiam się ile te złuszczający się wałek miał wspólnego z zerwaniem paska.
Trochę ma jak i zacierające się dzwigienki ale główny powod to wylany napinacz.
magicadm napisał(a):No i czemu wymieniano rolkę napinającą razem z łapą/wieszakiem
Bo trzeba było ..... ja tego nie widziałem ale rozmawiałem w kolegi sprawie ( chyba o to auto chodziło <lol> juz nie pamietam ) z Hipolem , powiedziano mi ze przez napinacz była wycieta w miejscu stykania się trzpienia.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez delatusz » 12 sty 2007, 15:56

zakupiłem mazdę premacy 2001 listopad 74KW diesel 75 tyś. przebiegu orginalnego.. Polscy serwisanci / autoryzowani / odpowiedzieli, że mimo iż nie ma jeszcze 90 tyś. to rozrząd nalezy zmienić ponieważ minął okres 5 lat eksplaatacji.
To samo pytanie zadałem autoryzowanym serwisom w Niemczech i Austrii / Wiedeń / i wszyscy stwierdzili, że wymiana paska niezaleznie od okresu uzywania powinna być dokonana przy 90 tyś. Zapytań było kilkanaście.
Skąd ta różnica poglądów w serwisach?
delatusz
Początkujący
 
Od: 17 gru 2006, 23:12
Posty: 5
Skąd: Leżajsk
Auto: mazda 6 2004. 2.0 TD 121 KM

Postprzez magicadm » 12 sty 2007, 18:09

Jedni są uczciwi, a inni chcą zarobić na remoncie Twojego silnika.

PS
Naprawdę jesteś tak naiwny i wierzysz, że 75 tys km to prawdziwy przebieg??? :|

Tak czy siak – nie ryzykuj, pomyłki są w tym silniku zabójcze kosztowo.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez bazakbal » 13 sty 2007, 17:24

delatusz napisał(a):To samo pytanie zadałem autoryzowanym serwisom w Niemczech i Austrii / Wiedeń / i wszyscy stwierdzili, że wymiana paska niezaleznie od okresu uzywania powinna być dokonana przy 90 tyś


kiepsko pytałeś... nawet bardzo
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez rexwolf » 13 sty 2007, 17:47

ten napinacz taki zapackany........
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2006, 14:55
Posty: 134
Skąd: warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.

Postprzez rexwolf » 13 sty 2007, 17:50

mogl popuscic pasek przeskoczyl tloki z zaworami dali buzi i pasek plecial bo jak przestopowalo to co mial sie rozciagnac.. mnie sie wydaje ze jezeli na napinaczu nie mam sladow oleju to ma chodzic i juz. Sam swoj sprawdzlem bo niby wymienili w holandii 13tys wczesniej. rezcywiscie napinasz az blyszczy pchalem tam patyczki do uszu aby wybadac jakies wycieki i nic. ale na wiosne albo w lci zdejme znow pokrywy i popatrze chiociaz dopiero na nim ( podobnao)10 tys.
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2006, 14:55
Posty: 134
Skąd: warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.

Postprzez Misiek-Bełchatów » 13 sty 2007, 17:54

Z rozrządem nie ma żartów ... wymień bez względu na to co mówią w serwisach itp. dla świętego spokoju ...
magicadm napisał(a):Tak czy siak – nie ryzykuj
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez marekst74 » 19 sty 2007, 20:27

Witam mam Mazdę 323f BJ z 99 TD i czeka mnie wymiana rozrządu i tak poczytałem na forum że części muszą byc oryginal i mam taki dylemat czym rożnia sie te dwa napinacze hydrauliczne:
http://www.moto-sklep.pl/index.php?modu ... 2&id=21597
bo różnią się tylko literką R z tyłu numeru. :)
Początkujący
 
Od: 23 lis 2006, 14:33
Posty: 4

Postprzez magicadm » 19 sty 2007, 22:49

czym rożnia sie te dwa napinacze hydrauliczne:


Kiedyś dzwoniłem do JC – powiedzieli, że to to samo, tylko inne ceny i że mają na stanie tylko jedną pozycję
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez marekst74 » 28 sty 2007, 00:56

Mam jeszcze jedno pytanie jaki pasek Gates do Mazdy 323f BJ 90 KM 5510XS czy 5482XS
Początkujący
 
Od: 23 lis 2006, 14:33
Posty: 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy