Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Dorota » 20 paź 2006, 13:14

Cześć

Pierscienie olejowe – kontroluj czesto stan oleju dopoki sie nie upewnisz ze autko nie bierze oleju. Jesli bedzie cos tam bralo to nalezy pamietac o terminoiwych dolewakch.


czy w związku z tym nie lepiej byłoby przejść na pół syntetyk?

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2006, 16:01
Posty: 32
Skąd: Sieraków k/Izabelina
Auto: Mazda 323f 1,5 1994 BA

Postprzez KUCZYS » 29 paź 2006, 18:47

Dorota napisał(a):czy w związku z tym nie lepiej byłoby przejść na pół syntetyk?

Nie mów,ze w jeżdzisz na syntetyku 12 letnim autem....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2004, 17:17
Posty: 107
Skąd: Polanica Zdrój
Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12

Postprzez Winetou » 29 paź 2006, 19:49

KUCZYS napisał(a):Nie mów,ze w jeżdzisz na syntetyku 12 letnim autem....

a czemu nie ? jak nie bierze oleju to po co zmieniac na gorszy ?
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Blastar » 2 lis 2006, 00:05

ja też jeżdzę na syntetyku 5W50 i chyba nic sie nie dzieje, fakt że przed wymianą już jest na min ale to chyba jest ok i w niczym to nie przeszkadza, no chyba że mam już lać inny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2005, 21:30
Posty: 81
Skąd: Opole
Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC

Postprzez CRY_SIWY » 3 lis 2006, 16:40

Prawie wszystkie są piękne ;) Jesli chodzi o 323f to wg mnie BA jest najladniejsza tylko ja nie utrafilem z kolorem <klotnia>
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2006, 16:28
Posty: 37
Skąd: Rypin
Auto: Mazda 323 F 1.5i BA '95

Postprzez Adaś » 10 lis 2006, 10:31

CRY_SIWY napisał(a):ylko ja nie utrafilem z kolorem

nie narzekaj, dobrze ze nie czerwona <diabełek> :P <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Globy » 12 lis 2006, 23:18

Obrazek
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez sly1234 » 13 lis 2006, 10:12

ja sie dolaczam do tematu z filmikiemjaki wygrzebalem z netu o naszych wspanialych BA
pozdrawiam

http://www.youtube.com/watch?v=CiW4uR7KOMk

http://www.youtube.com/watch?v=Z-QknRhJ ... ed&search=

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez Lupus » 13 lis 2006, 14:13

sly1234 niezle :–)
Początkujący
 
Od: 24 paź 2006, 18:40
Posty: 12
Auto: Mazda 323 F BA 1,5 16V 1995r.

Postprzez Udesky » 13 lis 2006, 22:41

Adaś napisał(a):dobrze ze nie czerwona


Czerwona najpiekniejsza!! :D
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez andrzeej » 30 lis 2006, 12:11

witam wszystkich..
mam zamiar w niedalekiej przyszlosci zamienic BG na BA i tu mam pare pytan
interesuje mnie silnik 1.8 bo 1.5 jest za slaby i ma opine silnika co spala olej i wlasie jak to wyglada w silniku 1.8:
– czy tez ma problem z olejem
– czy mozna powiedziec o tym silniku ze jest udany i trwaly tak jak w BG (mam 1.8)
– jakia jest różnica w spalaniu
no i ogulne wrazenia jakie daje ten silnik podczas jazdy.. pozdrawiam i czekam na odpoweidz...
Obrazek

Kocham ciężką prace...mógłbym patrzeć na nią
godzinami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2005, 20:13
Posty: 60
Skąd: Wolbrom
Auto: 323F GT 1.8 16V – Fiat 126 p

Postprzez Pyton162 » 30 lis 2006, 15:53

kazdy silnik , ktory bedzie zle traktowany bedzie bral olej . Ale jedno jest pewne silniki 1.8 sa napewno lepsze od 1.5 , jakos nie slychac zeby ludzie co maja 1.8 narzekali na branie oleju, fakt jest tych mazd malo moze i dlatego, 1.5 jest od cholery to i musi sie trafic jakis zajechany silnik, pozdro
Pyton162
 

Postprzez kufajman » 8 gru 2006, 13:39

Hoł, Hoł, Hoł dzisiaj w dziale opinie o BA super extra dodatek o modelu 323 S z silnikiem 1,7 TDi. To małe i nie przypadkiem bo ma intercooler, jednak brak wtrysku bezpośredniego (common rail, pompowtryski itp). Blok silnika Isuzu znany min z Vectry B i A 82 kuce pod maską. A oto jak wygląda silnik pod maska z jak ktos juz to nazwał na forum "mega power dziurą" :D
Obrazek

Jak dopadne aparat to zamieszcze fotki w wiadomym dziale, moja ma kolor "noble green mica" i jak narazie jestem z nij bardzo zadowolony – całkowity brak usterek silnika.
Mazda na Isuzu...to musi być ciekawe :P
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 21:28
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska,Katowice,Rybnik
Auto: Mazda 323S BA 1,7 TDI

Postprzez xANDy » 8 gru 2006, 15:16

a daj na PW numer VIN – please.... :]
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez cob_ra » 27 gru 2006, 14:43

haaa a ja kupiełm ostatniego listopada moja mazdzie 323c 1.3 16v 95r, w sumie nigdy nie myslałem ze bede miał mazde, koleś sprowadził z niemiec dla syna zarejestrował... opłacił... ale synalek wypił kilka głębszych na dyskotece i go łapneli i stracił prawko(podobno) więc koleś go sprzedał, kupowałem go 4 godziny znajomy sprawdził od zderzaka po wydech na stacji diagnostycznej w sumie wszystko ładnie było tylko podwozie rude, ale zdrowe, za tydzień daje do znajomwgo na zabezpieczenie... Minusem to były oba nadkola które była zaprawione chamsko samemu az zal mi d.. sciaska jak widze to :( . Samochód miał przejechane 106 tys, zzrobiłem nim juz 1,5 tys i wszystko ładnie chodzi, ale.... coś mi pod sufitem plama rdzawa się zrobiła na podbitce, gdzieś mi cieknie woda ale nie moge nigdzie namierzyć mysle ze to gdzieć przy tylnej klapie przepuszcza. Zapłaciłem w sumie 8 tys wyposarzenie.. 2 poduszki, centralny, wspomaganie, szyber elektryczny. Zastanawiają mnie hamulce przecież te modele nie maja ABS, a jak gwałtownie hamuje(naprawde gwałtownie) zero blokowania kół, tylko przy końcu hamowania, a naprawde dobrze hamuje. Ogólnie mi prowadzi sie swietnie, troche pali duzo 8/100km jak na tą pojemność ale nie załuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2006, 16:18
Posty: 724 (2/4)
Skąd: skierniewice
Auto: Była 323c
Honda Accord VI 1,8
Honda Accord VIII 2.0

Postprzez pablo_lu » 10 sty 2007, 00:40

Witam
W pewnym poście jest wzmianka o oddzielnym temacie dotyczącym mazd z silnikiem diesla, ale niestety nie moge go odnależć :( Czy ktoś mógłby mi podać linka do tego tematu??

Mam też kilka pytań.
Ponieważ planuje zakupić mazdę 323 BA z silnikiem 1.7tdi isuzu lub 2.0td w nadwoziu sedan.
Czy ktoś posiadający takie modele może opowiedzieć o ich wadach i zaletach??
Chodzi mi konkretnie o modele z lat 96` 98`
pablo_lu
 

Postprzez MANIX » 10 sty 2007, 02:31

Adaś napisał(a):CRY_SIWY napisał:
ylko ja nie utrafilem z kolorem

nie narzekaj, dobrze ze nie czerwona



Co ty gadasz przeciez wiadomo że czerwone są szybsze :) (i ładniejsze niż zielone)
Była Mazda 323F BA GT 2.0 V6 teraz jest BMW 320 e36 niestety markę zdradziłem ale w klubie zostaje i dalej kocham Mazdę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2006, 19:18
Posty: 125
Skąd: Wolsztyn
Auto: BMW 320, Honda CBR 11000 XX

Postprzez kufajman » 10 sty 2007, 10:31

pablo_lu napisał(a):Ponieważ planuje zakupić mazdę 323 BA z silnikiem 1.7tdi isuzu lub 2.0td w nadwoziu sedan.
Czy ktoś posiadający takie modele może opowiedzieć o ich wadach i zaletach??
Chodzi mi konkretnie o modele z lat 96` 98`

Jest jedna istotna różnica – moc obydwu delikwentów: Isuzu 82km, silnik mazdy 90 km oraz taka ze Isuzu jest kompletnie bezawaryjne w porownaniu do silnikow Mazdy, no moze oprocz alternatora, na ktorego trzeba uwazać aby go nie utopić w jakiejś wielkiej kałuży bo jest nisko umieszczony. Kultura pracy silnika Isuzu jest naprawde wysoka, spalanie srednio po miescie to ok 6-6,5 L na trasie ok 5,5 przy 110km/h. Jezdze 323 z '96 z takim silnikiem od pol roku i jak dla mnie bomba.
Mazda na Isuzu...to musi być ciekawe :P
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 21:28
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska,Katowice,Rybnik
Auto: Mazda 323S BA 1,7 TDI

Postprzez kufajman » 10 sty 2007, 10:43

Aha, pomimo że teoretycznie silnik Isuzu jest starszą konstrukcją to ma pewne ciekawostki jak :wymiennik ciepła olej-płyn chłodzący (ogrzewa sie woda od oleju jak silnik jest zimny,potem ochladza woda olej po rozgrzaniu silnika), kompensator ciśnienia atmosferycznego (w gorach sprezarka zwiększa wydajnośc, bo powietrze jest rozrzedzone) i całkowity brak komputera sterującego silnikiem <jupi> (tylko elektozawory, zawory cisnieniowe/podcisnieniowe),choc złącze diagnostyczne jak najbardziej jest. Ciekawostka jest tez praca swiec zarowych – po grzaniu silnika glownym i jego uruchomieniu przez jakis czas swiece "dogrzewaja" zasysane powietrze, przez co nie klekocze wcale mocno jak jest zimny, no i pewnie nieci spada zuzycie paliwa, bo dawka rozruchowa (wieksza niz zwykla) jest sterowana automatycznie, a nie jak w VW 1,9TD przez wyciagniecie wajchy jak w benzyniakach "ssanie". O budowie i regulacji tego silnika można sie więcej dowiedziec studjuąc kasiazki WKŁ o naprawie Opli Vectra A i B bo ten silnik tam właśnie często występuje (chopciaż dolot jest inny niż w oplach).
Pozdrawiam
Mazda na Isuzu...to musi być ciekawe :P
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 21:28
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska,Katowice,Rybnik
Auto: Mazda 323S BA 1,7 TDI

Postprzez xANDy » 10 sty 2007, 11:07

Hmm – trochę trzebaby to tutaj uściślić...
Powiedzmy, że silnik w BA isuzu jest lepszym wyborem (nie ma co się kłócić). Też nie jest taki absolutnie bezawaryjny jak kolega kufajman przedstawia, ale niech tak będzie. Ważne, żeby go NIGDY nie przegrzać ani nie "zapuścić" (oleje, filtry itp).
kufajman napisał(a):spalanie srednio po miescie to ok 6-6,5 L na trasie ok 5,5 przy 110km/h
Moja mućka z DiTD z dużo większym "balastem" pali zdecydowanie mniej (silnik musi targać półtorej tony!). DiTD jest ekonomiczniejszy ale niestety o wiele głośniejszy.
kufajman napisał(a):wymiennik ciepła olej-płyn chłodzący (ogrzewa sie woda od oleju jak silnik jest zimny,potem ochladza woda olej po rozgrzaniu silnika),
Powiedzmy może dokładniej – to jest tzw. chłodnica oleju, występująca w każdym dieslu (i w większości silników benzynowych).
kufajman napisał(a):kompensator ciśnienia atmosferycznego (w gorach sprezarka zwiększa wydajnośc, bo powietrze jest rozrzedzone)
Nic szczególnego – to zwyczajny dość element sterowania sprężarki – ja też tak mam...
kufajman napisał(a):Ciekawostka jest tez praca swiec zarowych – po grzaniu silnika glownym i jego uruchomieniu przez jakis czas swiece "dogrzewaja" zasysane powietrze, przez co nie klekocze wcale mocno jak jest zimny
No cóż – dokładniej rzecz biorąc – oficjalnie świece żarowe grzeją jeszcze przez minimum 5 pełnych cykli silnika (w DiTD, w TDI od VW, w Isuzu) <lol>

Sorry, że obalam parę mitów..... hahaha
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323