Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Opinie i Informacje
Cześć
Pierscienie olejowe – kontroluj czesto stan oleju dopoki sie nie upewnisz ze autko nie bierze oleju. Jesli bedzie cos tam bralo to nalezy pamietac o terminoiwych dolewakch.
czy w związku z tym nie lepiej byłoby przejść na pół syntetyk?
pozdrawiam
Pierscienie olejowe – kontroluj czesto stan oleju dopoki sie nie upewnisz ze autko nie bierze oleju. Jesli bedzie cos tam bralo to nalezy pamietac o terminoiwych dolewakch.
czy w związku z tym nie lepiej byłoby przejść na pół syntetyk?
pozdrawiam
- Od: 10 paź 2006, 16:01
- Posty: 32
- Skąd: Sieraków k/Izabelina
- Auto: Mazda 323f 1,5 1994 BA
Dorota napisał(a):czy w związku z tym nie lepiej byłoby przejść na pół syntetyk?
Nie mów,ze w jeżdzisz na syntetyku 12 letnim autem....
- Od: 28 gru 2004, 17:17
- Posty: 107
- Skąd: Polanica Zdrój
- Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12
Prawie wszystkie są piękne
Jesli chodzi o 323f to wg mnie BA jest najladniejsza tylko ja nie utrafilem z kolorem 

Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
- Od: 3 lis 2006, 16:28
- Posty: 37
- Skąd: Rypin
- Auto: Mazda 323 F 1.5i BA '95
CRY_SIWY napisał(a):ylko ja nie utrafilem z kolorem
nie narzekaj, dobrze ze nie czerwona



ja sie dolaczam do tematu z filmikiemjaki wygrzebalem z netu o naszych wspanialych BA
pozdrawiam
http://www.youtube.com/watch?v=CiW4uR7KOMk
http://www.youtube.com/watch?v=Z-QknRhJ ... ed&search=
pozdrawiam
pozdrawiam
http://www.youtube.com/watch?v=CiW4uR7KOMk
http://www.youtube.com/watch?v=Z-QknRhJ ... ed&search=
pozdrawiam
- Od: 22 paź 2006, 12:10
- Posty: 187
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 323F BA. Z5 16V
witam wszystkich..
mam zamiar w niedalekiej przyszlosci zamienic BG na BA i tu mam pare pytan
interesuje mnie silnik 1.8 bo 1.5 jest za slaby i ma opine silnika co spala olej i wlasie jak to wyglada w silniku 1.8:
– czy tez ma problem z olejem
– czy mozna powiedziec o tym silniku ze jest udany i trwaly tak jak w BG (mam 1.8)
– jakia jest różnica w spalaniu
no i ogulne wrazenia jakie daje ten silnik podczas jazdy.. pozdrawiam i czekam na odpoweidz...
mam zamiar w niedalekiej przyszlosci zamienic BG na BA i tu mam pare pytan
interesuje mnie silnik 1.8 bo 1.5 jest za slaby i ma opine silnika co spala olej i wlasie jak to wyglada w silniku 1.8:
– czy tez ma problem z olejem
– czy mozna powiedziec o tym silniku ze jest udany i trwaly tak jak w BG (mam 1.8)
– jakia jest różnica w spalaniu
no i ogulne wrazenia jakie daje ten silnik podczas jazdy.. pozdrawiam i czekam na odpoweidz...

Kocham ciężką prace...mógłbym patrzeć na nią
godzinami
- Od: 19 sie 2005, 20:13
- Posty: 60
- Skąd: Wolbrom
- Auto: 323F GT 1.8 16V – Fiat 126 p
kazdy silnik , ktory bedzie zle traktowany bedzie bral olej . Ale jedno jest pewne silniki 1.8 sa napewno lepsze od 1.5 , jakos nie slychac zeby ludzie co maja 1.8 narzekali na branie oleju, fakt jest tych mazd malo moze i dlatego, 1.5 jest od cholery to i musi sie trafic jakis zajechany silnik, pozdro
-
Pyton162
Hoł, Hoł, Hoł dzisiaj w dziale opinie o BA super extra dodatek o modelu 323 S z silnikiem 1,7 TDi. To małe i nie przypadkiem bo ma intercooler, jednak brak wtrysku bezpośredniego (common rail, pompowtryski itp). Blok silnika Isuzu znany min z Vectry B i A 82 kuce pod maską. A oto jak wygląda silnik pod maska z jak ktos juz to nazwał na forum "mega power dziurą"
Jak dopadne aparat to zamieszcze fotki w wiadomym dziale, moja ma kolor "noble green mica" i jak narazie jestem z nij bardzo zadowolony – całkowity brak usterek silnika.

Jak dopadne aparat to zamieszcze fotki w wiadomym dziale, moja ma kolor "noble green mica" i jak narazie jestem z nij bardzo zadowolony – całkowity brak usterek silnika.
Mazda na Isuzu...to musi być ciekawe 
- Od: 13 sie 2006, 21:28
- Posty: 35
- Skąd: Biała Podlaska,Katowice,Rybnik
- Auto: Mazda 323S BA 1,7 TDI
a daj na PW numer VIN – please.... ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
haaa a ja kupiełm ostatniego listopada moja mazdzie 323c 1.3 16v 95r, w sumie nigdy nie myslałem ze bede miał mazde, koleś sprowadził z niemiec dla syna zarejestrował... opłacił... ale synalek wypił kilka głębszych na dyskotece i go łapneli i stracił prawko(podobno) więc koleś go sprzedał, kupowałem go 4 godziny znajomy sprawdził od zderzaka po wydech na stacji diagnostycznej w sumie wszystko ładnie było tylko podwozie rude, ale zdrowe, za tydzień daje do znajomwgo na zabezpieczenie... Minusem to były oba nadkola które była zaprawione chamsko samemu az zal mi d.. sciaska jak widze to
. Samochód miał przejechane 106 tys, zzrobiłem nim juz 1,5 tys i wszystko ładnie chodzi, ale.... coś mi pod sufitem plama rdzawa się zrobiła na podbitce, gdzieś mi cieknie woda ale nie moge nigdzie namierzyć mysle ze to gdzieć przy tylnej klapie przepuszcza. Zapłaciłem w sumie 8 tys wyposarzenie.. 2 poduszki, centralny, wspomaganie, szyber elektryczny. Zastanawiają mnie hamulce przecież te modele nie maja ABS, a jak gwałtownie hamuje(naprawde gwałtownie) zero blokowania kół, tylko przy końcu hamowania, a naprawde dobrze hamuje. Ogólnie mi prowadzi sie swietnie, troche pali duzo 8/100km jak na tą pojemność ale nie załuje.
Witam
W pewnym poście jest wzmianka o oddzielnym temacie dotyczącym mazd z silnikiem diesla, ale niestety nie moge go odnależć
Czy ktoś mógłby mi podać linka do tego tematu??
Mam też kilka pytań.
Ponieważ planuje zakupić mazdę 323 BA z silnikiem 1.7tdi isuzu lub 2.0td w nadwoziu sedan.
Czy ktoś posiadający takie modele może opowiedzieć o ich wadach i zaletach??
Chodzi mi konkretnie o modele z lat 96` 98`
W pewnym poście jest wzmianka o oddzielnym temacie dotyczącym mazd z silnikiem diesla, ale niestety nie moge go odnależć
Mam też kilka pytań.
Ponieważ planuje zakupić mazdę 323 BA z silnikiem 1.7tdi isuzu lub 2.0td w nadwoziu sedan.
Czy ktoś posiadający takie modele może opowiedzieć o ich wadach i zaletach??
Chodzi mi konkretnie o modele z lat 96` 98`
-
pablo_lu
Adaś napisał(a):CRY_SIWY napisał:
ylko ja nie utrafilem z kolorem
nie narzekaj, dobrze ze nie czerwona
Co ty gadasz przeciez wiadomo że czerwone są szybsze
Była Mazda 323F BA GT 2.0 V6 teraz jest BMW 320 e36 niestety markę zdradziłem ale w klubie zostaje i dalej kocham Mazdę
- Od: 4 sty 2006, 19:18
- Posty: 125
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: BMW 320, Honda CBR 11000 XX
pablo_lu napisał(a):Ponieważ planuje zakupić mazdę 323 BA z silnikiem 1.7tdi isuzu lub 2.0td w nadwoziu sedan.
Czy ktoś posiadający takie modele może opowiedzieć o ich wadach i zaletach??
Chodzi mi konkretnie o modele z lat 96` 98`
Jest jedna istotna różnica – moc obydwu delikwentów: Isuzu 82km, silnik mazdy 90 km oraz taka ze Isuzu jest kompletnie bezawaryjne w porownaniu do silnikow Mazdy, no moze oprocz alternatora, na ktorego trzeba uwazać aby go nie utopić w jakiejś wielkiej kałuży bo jest nisko umieszczony. Kultura pracy silnika Isuzu jest naprawde wysoka, spalanie srednio po miescie to ok 6-6,5 L na trasie ok 5,5 przy 110km/h. Jezdze 323 z '96 z takim silnikiem od pol roku i jak dla mnie bomba.
Mazda na Isuzu...to musi być ciekawe 
- Od: 13 sie 2006, 21:28
- Posty: 35
- Skąd: Biała Podlaska,Katowice,Rybnik
- Auto: Mazda 323S BA 1,7 TDI
Aha, pomimo że teoretycznie silnik Isuzu jest starszą konstrukcją to ma pewne ciekawostki jak :wymiennik ciepła olej-płyn chłodzący (ogrzewa sie woda od oleju jak silnik jest zimny,potem ochladza woda olej po rozgrzaniu silnika), kompensator ciśnienia atmosferycznego (w gorach sprezarka zwiększa wydajnośc, bo powietrze jest rozrzedzone) i całkowity brak komputera sterującego silnikiem
(tylko elektozawory, zawory cisnieniowe/podcisnieniowe),choc złącze diagnostyczne jak najbardziej jest. Ciekawostka jest tez praca swiec zarowych – po grzaniu silnika glownym i jego uruchomieniu przez jakis czas swiece "dogrzewaja" zasysane powietrze, przez co nie klekocze wcale mocno jak jest zimny, no i pewnie nieci spada zuzycie paliwa, bo dawka rozruchowa (wieksza niz zwykla) jest sterowana automatycznie, a nie jak w VW 1,9TD przez wyciagniecie wajchy jak w benzyniakach "ssanie". O budowie i regulacji tego silnika można sie więcej dowiedziec studjuąc kasiazki WKŁ o naprawie Opli Vectra A i B bo ten silnik tam właśnie często występuje (chopciaż dolot jest inny niż w oplach).
Pozdrawiam

Pozdrawiam
Mazda na Isuzu...to musi być ciekawe 
- Od: 13 sie 2006, 21:28
- Posty: 35
- Skąd: Biała Podlaska,Katowice,Rybnik
- Auto: Mazda 323S BA 1,7 TDI
Hmm – trochę trzebaby to tutaj uściślić...
Powiedzmy, że silnik w BA isuzu jest lepszym wyborem (nie ma co się kłócić). Też nie jest taki absolutnie bezawaryjny jak kolega kufajman przedstawia, ale niech tak będzie. Ważne, żeby go NIGDY nie przegrzać ani nie "zapuścić" (oleje, filtry itp).
Sorry, że obalam parę mitów.....
Powiedzmy, że silnik w BA isuzu jest lepszym wyborem (nie ma co się kłócić). Też nie jest taki absolutnie bezawaryjny jak kolega kufajman przedstawia, ale niech tak będzie. Ważne, żeby go NIGDY nie przegrzać ani nie "zapuścić" (oleje, filtry itp).
Moja mućka z DiTD z dużo większym "balastem" pali zdecydowanie mniej (silnik musi targać półtorej tony!). DiTD jest ekonomiczniejszy ale niestety o wiele głośniejszy.kufajman napisał(a):spalanie srednio po miescie to ok 6-6,5 L na trasie ok 5,5 przy 110km/h
Powiedzmy może dokładniej – to jest tzw. chłodnica oleju, występująca w każdym dieslu (i w większości silników benzynowych).kufajman napisał(a):wymiennik ciepła olej-płyn chłodzący (ogrzewa sie woda od oleju jak silnik jest zimny,potem ochladza woda olej po rozgrzaniu silnika),
Nic szczególnego – to zwyczajny dość element sterowania sprężarki – ja też tak mam...kufajman napisał(a):kompensator ciśnienia atmosferycznego (w gorach sprezarka zwiększa wydajnośc, bo powietrze jest rozrzedzone)
No cóż – dokładniej rzecz biorąc – oficjalnie świece żarowe grzeją jeszcze przez minimum 5 pełnych cykli silnika (w DiTD, w TDI od VW, w Isuzu)kufajman napisał(a):Ciekawostka jest tez praca swiec zarowych – po grzaniu silnika glownym i jego uruchomieniu przez jakis czas swiece "dogrzewaja" zasysane powietrze, przez co nie klekocze wcale mocno jak jest zimny

Sorry, że obalam parę mitów.....

Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości