Kody błędów (dwu- i czterocyfrowe)

Postprzez behemot » 24 wrz 2006, 19:39

Prokopcio, a jak na skrętkę bo niebardzo rozumiem <glupek2> ? Normalnie skręcić kable ze sobą?
Jeszcze dwa pytanka:

1. Kable wiadomo kolorek do kolorka, a jak z białymi do grzania sondy? Obojętnie który biały do którego białego?

2. Dlaczego na stronie NGK zalecają sondy dedykowane a nie uniwersalne? Czym takie sondy się różnią? W czym faktycznie dedykowana jest lepsza od uniwersalnej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 13:16
Posty: 122 (0/1)
Skąd: Zwoleń
Auto: xedos 6, CA, KF + SGI

Postprzez prokopcio » 24 wrz 2006, 20:24

behemot napisał(a):Normalnie skręcić kable ze sobą?

tak – możesz też skręcić kostką taką elektryczną ale ja zrezygnowałem z niej na cześć koszulek termokurczliwych żeby wilgoć się nie dostała.


behemot napisał(a): Obojętnie który biały do którego białego

tak – dla grzałek nima znaczenia w którą stronę płynie prąd – tak jak dla żarówki ;)


behemot napisał(a):2. Dlaczego na stronie NGK zalecają sondy dedykowane a nie uniwersalne? Czym takie sondy się różnią? W czym faktycznie dedykowana jest lepsza od uniwersalnej?

niewiem – krąży opinia, że te tanie (firmy bosch – takie ja kupiłem) ponoć szybko padają – ja je mam dopiero pół roku więc na ten temat nic nie powiem – narazie działają (komp nie wywala błędów a analizy spalin nie przeprowadzałem) – lepiej posłuchaj opini innych a nie tylko mojej.
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez brzozex » 24 paź 2006, 19:35

Witam forumowiczów!!!

Jestem nowym posiadaczem autka i po przeprowadzeniu testu diodowego otrzymałem następujące kody dal testu KEOEO

03- czujnik polożenia wału
09- czujnik temp. silnika
22- sygnal zapłonu na wejsciu EMS

dla testu KOER pokazuje te same.
W zwiazku z powyższym mam pytanie jak przekładają sie opisy tych błedów na prace silnika i ewentualne niedomagania (na razie zadnych nie zauwazylem), oraz gdzie szukac tych czujników. Mam również pytanie czy kody z pierwszej 10 sa sygnalizowane tylko szybkim miganiem? Dodam ze mam lampke MIL i sie świeci się, czy to normalne przy tych błedach, czy po prostu jest przepalona zarówka.
Początkujący
 
Od: 18 sie 2006, 21:13
Posty: 20
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 '95 CA KF

Postprzez XsiX » 24 paź 2006, 20:12

zacznij od resetu błędów i ponownym ich odczycie po przejechaniu np. 100 km
być może błędy nie pojawią się ponownie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Grzyby » 25 paź 2006, 15:10

brzozex napisał(a):mam lampke MIL

powinna świecić – pewnie poprzedni właściciel tak rozwiązał problem (żarówka)

A temat do kosza, nie zakładamy nowych tematów o tym samym.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brzozex » 25 paź 2006, 15:29

a moze ktos odpowiedzec co konkretnie oznacza ten błąd 22? gdzie mam szukac rozwiązania? i czy błąd 09 oznacza czujnik tem. silnika czy cieczy chłodzącej, bo różne źródła różnie podają.
Początkujący
 
Od: 18 sie 2006, 21:13
Posty: 20
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 '95 CA KF

Postprzez XsiX » 8 lis 2006, 18:54

Witam!!
Po raz kolejny w tym roku mam problem z moim KFasem :(
Dziś przy próbie odpalenia auto zaczęło niespodziewanie gasnąć. Odpaliło dopiero po przytrzymaniu go na gazie i solidnym zakręceniu rozrusznikiem. Po uruchomieniu silnika obroty są bardzo niestabilne (na momen się stabilizują, po czym spadają bądź rosną i tak na zmianę). Jakby tego było mało z okolic tylnego kolektora ssącego po wejściu na wyższe obroty dobiega dziwny – grzechoczący dźwięk.

Po zdiagnozowaniu kodów błędów nieśmiertelną diodą 12V ;) wypluło mi kod 16 – czujnik EGR. Nie dając autu za wygrane spróbowałem się nim przejechać, niestety auto traci na mocy, dławi się i szarpie co powoduje że jazda xedosem staje się delikatnie mówiąc męcząca :–(

Nasuwa mi się pytanie do rozeznanych w temacie: Czy uszkodzony czujnik / zawór EGR może być przyczyną bardzo niestabilnej pracy silnika oraz co najważniejsze dziwnych odgłosów wydobywających się z tylnej części silnika ?
Dodam jeszcze że przewody/świece/kopułka/palec były baaardzo niedawno wymieniane :P


pozdrawiam
Toma
Ostatnio edytowano 27 lis 2006, 13:14 przez XsiX, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez LukasKK » 8 lis 2006, 19:32

Oto kilka podpowiedzi nie wiem czy sie na cos przydaza ale zawsze warto sprawdzic:



– Działanie
Solenoid oczyszczania EGR kontroluje próżnię na zaworze EGR. Solenoid oczyszczania EGR regulowany jest przez zespół sterowania.

-Pojemnik wyparny wyposażony jest w zawór elektromagnetyczny oczyszczania. Zespół sterowania włącza lub wyłącza solenoid. Reguluje to ilość pary wprowadzanej do kolektora wlotowego.

-Miernik przepływu powietrza wykorzystuje czujnik temperatury powietrza i ruchomą łopatkę podłączoną do potencjometru, które zwracają do zespołu sterowania sygnał proporcjonalny do temperatury i ilości powietrza wchodzącego do silnika

-Elektrozawór określa, który kolektor wlotowy używany jest do wprowadzania powietrza do silnika. Zależnie od ilości obrotów na minutę silnika wybierany jest długi lub krótki kolektor wlotowy lub ich kombinacja.


– Przekaźnik pompy paliwa

Obrazek
Taka wyszła diagnostyka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2005, 23:21
Posty: 102
Auto: Xedos 6 BMW E46 325i kombi

Postprzez bazakbal » 8 lis 2006, 22:10

XsiX napisał(a):Czy uszkodzony czujnik / zawór EGR może być przyczyną bardzo niestabilnej pracy silnika oraz co najważniejsze dziwnych odgłosów wydobywających się z tylnej części silnika ?



może.
podejrzewam, że coś ci przerdzewiało...
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez XsiX » 9 lis 2006, 09:32

Przypomniała mi się jeszcze jedna sprawa, być może mająca związek z objawami opisanymi powyżej. W ubiegłym tygodniu zalałem auto z pustego do pełnego na innej stacji niż zwykle tym razem była to stacja 1-2-3 z paliwami rzekomo gwarantowanymi przez Statoil. <glupek2> Powiem Wam że zatankowałem tam ze względu na opinie 2 kolegów tankujących od dawna u nich swoje (ciut starsze) auta. Różnica w cenie na 1 litrze wynosiła 13 (sic!) groszy więć postanowiłem zaryzykować <jelen>

Wiem że nierówna praca silnika może być spowodowana kiepskimi właściwościami paliwa, ale co z dźwiękiem wydobywającym się z silnika – czy może to być spalanie stukowe powstałe na skutek kiepskiej jakości benzyny ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez ravo » 9 lis 2006, 09:45

mhm dziwne kolektor ssacy jest szczelny ? wiem ze takie objawy moga byc od tego ale by syczalo bardziej powietrze niz bys slyszal grzechoczenie
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez XsiX » 9 lis 2006, 09:47

Ravcio właśnie żadnego syczenia nie słychać :|
Kusi mnie żeby zlać całe paliwo ale po pierwsze jest tego pełniutki zbiornik, a po drugie nie wiem czy dam radę wyciągnąć paliwo z baku ręczną pompką do paliwa :\
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez tomekrvf » 9 lis 2006, 09:48

XsiX, daj spokój z paliwem. Jak masz błąd z EGR to może to być problem elektryczny czyli przerwa/zwarcie w obwodzie lub brak odpowiedzi układu EGR czyli zacięty zawór EGR. Prawdopodobnie zaciął się zawór EGR w pozycji otwartej i stąd takie hece.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez XsiX » 12 lis 2006, 17:52

Jestem już po pracowitym weekendzie i sprawy wyglądają następująco:
Niemal całą sobotę wykręcałem z kumplem ten cholerny zawór EGR. Niestety już po jego wyjęciu i pierwszych próbach wydał mi się w porządku – zaworek chodził płynnie, bez zacięć, odpowiadał za każdym razem na podawane (pod)ciśnienie. Dla świętego spokoju przesmarowałem go WD40 i tak jak się spodziewałem różnicy w jego pracy nie zauważyłem. Po telefonicznej konsultacji z Newbie'm postanowiłem dla świętego spokoju zaślepić zawór, co też uczyniłem. Po zapakowaniu i skręceniu wszystkiego na swoje miejsce nadszedł czas na reset kompa ;) i odpalenie auta. Przeżyłem niestety duże rozczarowanie bo objawy nie ustąpiły :(
Czy uszkodzony czujnik(?) EGR po fizycznym zaślepieniu zaworu może mieć wpływ na pracę silnika ?

W dniu dzisiejszym postanowiłem spuścić całe paliwo (40 l) z układu, po czym zalałem auto vervą 98 ze stacji gdzie zawsze tankuję oraz dolałem preparatu do paliwa firmy STP. Objawy podobnie jak po "naprawie" EGR'u nie ustąpiły. Po sprawdzeniu kodów błędu nadal wyskakuje błąd 16. Najbardziej niepokoją mnie dziwne odgłosy wydobywające się z kolektora(?) przy obrotach powyżej 2200.

Dodam jeszcze że auta zupełnie nie da się odpalić bez dodawania gazu. Trzeba wcisnąć pedał do połowy żeby silnik zaskoczył.

Kochani – czy macie jakieś kolejne pomysły co do diagnozy ? :D


P.S. Ogromne podziękowania dla Grześka (Newbie'go) za cierpliwość w odpowiadaniu na moje laickie pytania <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez xXx » 13 lis 2006, 00:07

A moze rozrzad ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez XsiX » 13 lis 2006, 08:39

A moze rozrzad ?

jak to najprościej sprawdzić "domowym" sposobem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez nor » 13 lis 2006, 10:19

Może sprawdź czy pali na wszystkie cylindry. To że wszystko miałeś zmieniane nie znaczy, że nie mogło ulec uszkodzeniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez xXx » 13 lis 2006, 13:52

Tomek weź service manual od obojętnie jakiego Kxxxxxx i sprawdzisz bez problemu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez LukasKK » 13 lis 2006, 19:23

Witam


Wymieniam rozrząd i przy okazji sprawdziłem sobie błędy żeby w razie czego zrobić wszytko za jednym zamachem i wyskoczyły mi trzy:

17 24 12


17- korelacja ustawień wału korbowego – ustawienia wału rozrządczego(zespół jeden czujnik B)

24- "B" Ustawienia wału rozrządczego rozrząd za daleko przesunięty lub działanie systemu (zespół2)

12- ustawienia wału rozrządczego rozrząd za daleko cofnięty.


teraz pozostaje kwestia rozpoznania kodu błędów wpisywałem P0012 inaczej nic się nie pojawiało czyli jest chyba ok??

Nie jestem mechanikiem co to znaczy wymienię rozrząd i będzie dobrze ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2005, 23:21
Posty: 102
Auto: Xedos 6 BMW E46 325i kombi

Postprzez Jaksa » 13 lis 2006, 21:59

Przepraszam , skąd masz opisy tych błędów?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6