Czy silnik KL jest 'kolizyjny'?

Postprzez Przemyslaw » 7 lis 2006, 15:48

Dziś przy predkości okolo 60km/h 'rozlecial' się rozrząd w moim Xedosie.
Że to rozrząd, to domyślam się, bo wygięta jest osłona i widać zębate bez paska.
Czy silnik mógł ucierpieć? Czy KL jest silnikiem bezkolizyjnym i jak to chałupniczo moge sprawdzić?
Instrukcję wymiany rozrządu juz zassałem z forum.
Samochód sholowany narazie, licze czy opłaca mi się go naprawić czy sprzedać.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2005, 19:17
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 9 KL '94

Postprzez ptrklm » 7 lis 2006, 17:18

z tego co wiem jest bezkolizyjny (przynajmniej na to licze w razie czego)
nauczka na przyszlosc – rozrzad nalezy jednak co jakis czas wymienic. milej zabawy
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez wiesiek5 » 7 lis 2006, 18:54

Podajcie mi jakiegoś maila to pośle wam opis i rysunek bo nie wiem jak tu zamieścic.
Pozdrawiam . wiesiek
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez TYNIO » 7 lis 2006, 19:06

to bardzo ciekawe ale jest bezkolizyjny
MAZDA to jest jazda
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 22:07
Posty: 126 (0/1)
Skąd: OLSZTYN
Auto: xedos 9 2.5l KL

Postprzez tomekrvf » 7 lis 2006, 19:15

Wspomniałem że przy okazji zdjętego rozrządu ustawiałem wałki rozrządu w różnych pozycjach, obracałem wałem i nie zauważyłem żeby zawory kolidowały z tłokami.
Jak ktoś zadaje pytanie o kolizyjnośc rozrządu bo chce jeździc do końca mój komentarz jest inny...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Puhcio » 7 lis 2006, 19:40

Coś mi się pomieszało. :)

Już Ok ?

wiesiek5 puhcio(at)o2.pl
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez TYNIO » 7 lis 2006, 20:21

wiesiek5 jak możesz to proszę na dartyc@wp.pl
dzięki
MAZDA to jest jazda
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 22:07
Posty: 126 (0/1)
Skąd: OLSZTYN
Auto: xedos 9 2.5l KL

Postprzez Przemyslaw » 8 lis 2006, 15:57

wiesiek5 napisał(a):Podajcie mi jakiegoś maila to pośle wam opis i rysunek bo nie wiem jak tu zamieścic.
Pozdrawiam . wiesiek


Poprosze na maila: przemekw@przemek.w.pl

Co do komentarza o jezdzie do oporu, czy wymianie, to caly komplet byl wymieniony 55 tys. km temu, z tego co mi wiadomo to serwisy zalecaja wymiane po 90-100 tys km...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2005, 19:17
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 9 KL '94

Postprzez tomekrvf » 8 lis 2006, 16:25

Przemyslaw napisał(a):to caly komplet byl wymieniony 55 tys. km temu

Zależy co było założone
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Przemyslaw » 8 lis 2006, 23:09

tomekrvf napisał(a):
Przemyslaw napisał(a):to caly komplet byl wymieniony 55 tys. km temu

Zależy co było założone


Zakładał serwis http://www.team.pl/, oni podali cene, ja ją zaakceptowałem...
Nie przyszło mi pytać co pakuja. Jak przez mgłę pamietam, że cena części oscylowała w granicach 1200-1400 pln.

Wracając do sprawy, otrzymalem materiały, za które jeszcze raz dziękuje.
Może się upre i spróbuje sam coś rozkręcić...

Mam tylko pytanie.
Po urwaniu sie paska, wystarczy (oczywiscie na nowych częściach) ustawić te 3 koła w pozycjach jak na rysunku, czy będzie potrzeba większych zabiegów?
Warunki były takie, że jak pasek się urwał, to samochód toczył się jakieś 50, może 100m na 'D', potem trzeba było ściągnąc z trasy na holu na 'N' jakies 3 km.

Drugie pytanie:
"[...]Popychacz wcisnąć odpowiednią prasą[...]" – mam rozumieć że jeżeli nie mam "odpowiedniej praski", to nie mam szansy zrobić tego w garażu?

Pytania może lamerskie, ale ja jestem informatykiem, naprawa będzie dość droga (a w kolejce i tak czekały oba drązki i amortyzatory), więc albo spróboje powalczyć sam, albo samochód pójdzie pod 'młotek'. Warsztat z podnośnikiem mam dostępny, jakby co.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2005, 19:17
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 9 KL '94

Postprzez wiesiek5 » 9 lis 2006, 00:22

--
Ostatnio edytowano 5 sty 2016, 23:57 przez wiesiek5, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez zbych33 » 20 sty 2008, 08:35

Z cala odpowiedzialnoscia informuje ze rozrzad w Madzi 2.0 V6 jest bez kolizyjny tz. ze jak pasek szlak trafi to nie ma tragedi zakladamy nowy i w drogie.
Początkujący
 
Od: 18 mar 2007, 22:06
Posty: 4
Skąd: Nowogrod
Auto: mazda xedos 9 2.0 24V 94r.

Postprzez trojanrob » 27 lut 2008, 16:32

Pytanko do Wieśka z Dębicy
A KJ jest kolizyjny ? (są różne informacje w necie) .
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez mckoper » 27 lut 2008, 19:32

A jak można rozpoznać czy to KJ czy KL?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez qbass » 27 lut 2008, 19:37

KJ to 2.3 z kompresorem, KL to zwykły 2.5.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez mckoper » 27 lut 2008, 19:47

Podziekował kolego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez voytecku » 28 lut 2008, 02:04

mckoper napisał(a):A jak można rozpoznać czy to KJ czy KL?

Ty masz KL.

Mozesz rozpoznac np po takiej czarnej plastykowej oslonie silnika z zielonym napisem Miller Cycle Engine.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez toomic » 16 paź 2008, 22:10

witam , i putam czy jest ten silnik kolizyjny czy nie jasno i na temat?
toomic
 

Postprzez zenith839 » 16 paź 2008, 23:26

Przemyslaw napisał(a):
tomekrvf napisał(a):
Przemyslaw napisał(a):to caly komplet byl wymieniony 55 tys. km temu

Zależy co było założone


Zakładał serwis http://www.team.pl/, oni podali cene, ja ją zaakceptowałem...
Nie przyszło mi pytać co pakuja. Jak przez mgłę pamietam, że cena części oscylowała w granicach 1200-1400 pln.

Wracając do sprawy, otrzymalem materiały, za które jeszcze raz dziękuje.
Może się upre i spróbuje sam coś rozkręcić...

Mam tylko pytanie.
Po urwaniu sie paska, wystarczy (oczywiscie na nowych częściach) ustawić te 3 koła w pozycjach jak na rysunku, czy będzie potrzeba większych zabiegów?
Warunki były takie, że jak pasek się urwał, to samochód toczył się jakieś 50, może 100m na 'D', potem trzeba było ściągnąc z trasy na holu na 'N' jakies 3 km.

Drugie pytanie:
"[...]Popychacz wcisnąć odpowiednią prasą[...]" – mam rozumieć że jeżeli nie mam "odpowiedniej praski", to nie mam szansy zrobić tego w garażu?

Pytania może lamerskie, ale ja jestem informatykiem, naprawa będzie dość droga (a w kolejce i tak czekały oba drązki i amortyzatory), więc albo spróboje powalczyć sam, albo samochód pójdzie pod 'młotek'. Warsztat z podnośnikiem mam dostępny, jakby co.


Jeszcze przy okazji skrzynię rozwal. Nie holuje się samochodu z automatem nawet jak na N ustawisz. W takim wypadku koła do góry i holujemy. W sumie jak silnik jest bezkolizyjny i nie ucierpiał to tylko musisz ustawić wały założyć pasek obrócić dwa razy, sprawdzić czy koła ustawiają się w znaki i złożyć wszystko w całość.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9