Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez jazzzy » 1 lis 2006, 23:49

Italiano napisał(a):jazzzy użyj czasami opcji Szukaj


sorry, po prostu chcialem dowiedziec sie cos poza ogolne informacje a miec to podlaczone pod ten watek skoro to vademecum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez Italiano » 2 lis 2006, 08:54

jazzzy napisał(a):skoro to vademecum

....dotyczącego ASB
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez jazzzy » 4 lis 2006, 22:47

OK, teraz mam dwa pytania zwiazane z praktyka

skrzynia nie zapala czasem na P, bardzo rzadko ale zdarza sie ze nie odpali na zadnym przelozeniu, odpala natomiast na N lub najpierw wrzucic P a potem N i zapalic. Czy jest to normalne jak na wiekowa 626 GD czy tez jest to rzecz ktora nalezy zreperowac ?

konstruktorzy przewidzieli możliwosc wyłączenia nadbiegu (skrót O/D OFF pochodzi od OverDrive Off) w celu oszczędności paliwa podczas jazdy w mieście. Proponuję wlaścicielom aut z ASB sprawdzenie tego – spalanie może spaść od 5% do 20% podczas jazdy w terenie zabudowanym.


Po co jezdzic na D z HOLD (przy skrzyni 4 biegowej) skoro zasadniczo to samo mamy na przelozeniu S ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez Puhcio » 4 lis 2006, 22:54

Silnik wolno odpalać tylko na P lub N. Na innym przełożeniu nie ma prawa odpalić.

jazzzy napisał(a):Po co jezdzic na D z HOLD (przy skrzyni 4 biegowej) skoro zasadniczo to samo mamy na przelozeniu S ?


Powtarzam do znudzenia :

S – 1,2,3 bieg.
D + Hold 3 bieg (2 tylko do ruszenia, zaraz zmienia na 3).
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez jazzzy » 5 lis 2006, 19:46

Puhcio napisał(a):Silnik wolno odpalać tylko na P lub N. Na innym przełożeniu nie ma prawa odpalić.


To wiadomo ze tylko na P lub N lecz czasem jest tak ze pomimo krecenia kluczykiem nic sie nie dzieje, kompletna cisza, dopiero jak wylacze i wlacze to zadziala. Czyzby cos z rozrusznikiem ?
Najwazniejsze moje pytanie to czy prawidlowo dzialajaca skrzynia ma odplac na
P i N czy na P lub N a jesli to pierwsze to co radzic bo mam tak jak w drugim przypadku.



Puhcio napisał(a):S – 1,2,3 bieg.
D + Hold 3 bieg (2 tylko do ruszenia, zaraz zmienia na 3).


Dlatego z logicznego punktu widzenia do miasta chyba lepiej od startu do mety uzywac S gdyz mamy normalne przelozenia a jedynie bez nadbiegu (i to chodzi autorowi porad na Mazdaspeed). Jazda na D + Hold jak rozumiem nie jest juz tak wskazana po miescie bo wprawdzie pozbywamy sie nadbiegu ale tracimy tez 1 i 2 a to chyba potrzebne przeciez w cyklu miejskim. D + Hold widze jako praktyczne zastosowanie gdy potrzeba mi wiecej obrotow w czasie przygotowania do manewru wyprzedzania, zazwyczaj jednak samo D wystarcza calkowicie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez voytecku » 11 gru 2006, 00:02

Panowie,
a czy probowaliscie robic kickdown jadac na drugim biegu przy predkosci 30-40km/h?

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Paweł » 11 gru 2006, 00:51

jazzzy napisał(a):To wiadomo ze tylko na P lub N lecz czasem jest tak ze pomimo krecenia kluczykiem nic sie nie dzieje, kompletna cisza, dopiero jak wylacze i wlacze to zadziala. Czyzby cos z rozrusznikiem ?

Zdechniety czujnik polozenia wybieraka skrzyni – w nim jest stycznik obwodu rozrusznika.

jazzzy napisał(a):Jazda na D + Hold jak rozumiem nie jest juz tak wskazana po miescie bo wprawdzie pozbywamy sie nadbiegu ale tracimy tez 1 i 2 a to chyba potrzebne przeciez w cyklu miejskim. D + Hold widze jako praktyczne zastosowanie gdy potrzeba mi wiecej obrotow w czasie przygotowania do manewru wyprzedzania, zazwyczaj jednak samo D wystarcza calkowicie.

Dodatkowo wystepuje hamowanie silnikiem, gdyz zalacza sie dodatkowe sprzeglo omijajace sprzeglo jednokierunkowe, co rowniez niejako prawdopodobnie z duza szansa przedluza jego trwalosc, chociaz z drugiej strony i jednakze nie jest to element ulegajacy czestym usterkom. :) Zastosowan hamowania silnikiem prosze szukac samodzielnie – kazdy prawdziwy fan A/T tym zjawiskiem sie brzydzi. :D
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Puhcio » 11 gru 2006, 19:49

voytecku napisał(a):a czy probowaliscie robic kickdown jadac na drugim biegu przy predkosci 30-40km/h?


Tak ... KL'ka była wtedy boska i dochodziła do ok. 70 km/h na pierwszym biegu :D
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez MarioM95 » 8 sty 2007, 15:22

A czy orientujecie sie ile kosztują elektrozawory do skrzyni, jest ich 7 w tym najwazniejsze dwa zielone, jakie są ceny ?, gdzie można je kupić?
Mazda Millenia 2.5 rok 95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2006, 15:36
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Millenia 2.5 rok 95

Postprzez Puhcio » 8 sty 2007, 18:40

Nówki czy używane ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez MarioM95 » 9 sty 2007, 09:15

Puhcio napisał(a):Nówki czy używane ?


I takie i takie!
Mazda Millenia 2.5 rok 95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2006, 15:36
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Millenia 2.5 rok 95

Postprzez Reagan » 9 sty 2007, 14:02

MarioM95 napisał(a):gdzie można je kupić


np. AZauto na Puławskiej kiedyś pytałem o elektrozawory ceny nie są powalające

MarioM95 niedawno robiłeś skrzynie nie wymienili czy znowu padły??i
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 16:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez MarioM95 » 9 sty 2007, 14:41

Reagan napisał(a):
MarioM95 napisał(a):gdzie można je kupić


np. AZauto na Puławskiej kiedyś pytałem o elektrozawory ceny nie są powalające

MarioM95 niedawno robiłeś skrzynie nie wymienili czy znowu padły??i



Nie wiem czy wymieniali czy nie ale na szczęście skrzynia jest na gwarancji i naprawiają. Podejżenie jest na elektrozawory, a pytam tak z ciekawości.
Mazda Millenia 2.5 rok 95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2006, 15:36
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Millenia 2.5 rok 95

Postprzez Puhcio » 9 sty 2007, 18:00

Z tego co pamiętam do CD4E kosztował blok elektrozaworów 1500 zł, ale nie pamiętam czy nowe czy używane ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez voytecku » 9 sty 2007, 19:53

Panowie,
A nie wiecie, jaki bylby koszt takich zaworkow do skrzyni KJ?

Przy okazji, moze otworzymy nowy watek na polecane/niepolecane serwisy zajmujace sie ASB? Taki watek bylby pomocny dla kazdego, bo w koncu trzeba bedzie zajac sie skrzynia (pierwszy lub kolejny raz) i kazdy chcialby trafic na rzetelny warsztat.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Reagan » 7 lut 2007, 10:53

voytecku napisał(a):moze otworzymy nowy watek na polecane/niepolecane serwisy zajmujace sie ASB


Z Samko kilka osób w tym Ty Wojtku miałeś problemy.

Olczak – brak sprzętu do diagnostyki skrzyń. Warsztat ASB w Dębicy (znajomy Wieśka) poprawiał po nim skrzynię. Byłem u niego kiedyś na diagnostyce szarpanie 1-2. Z perspektywy czasu uważam, że mnie zrobił w jajo i sakasował na 220zł. A nasłuchałem sie od jego znajomego (taksówkarza, który u niego koczuje) jaki to on nie jest super, że na ASB to doktorat na polibudzie zrobił, że po wszystkich poprawia i po Samko i Autotransmisji, że go japończyki z Nissana chceli zatrudnić bo byli jego strona zachwyceni heh i juz wszystkiego nie powtórzę bo nie pamiętam. Tylko u niego elektrozwór kosztuje 700zł a serisie ok. 200zł <lol>
Ale napewno już nie jedną skrzynię zrobił dobrze (nawet ktoś go na forum chwalił).

Autotransmisja – Trojanrob naprawiał u nich i już dwa razy zdechła. Dzwoniłem i sprawia gość wrażenie kumatego.

Warsztat ASB w Dębicy (znajomy Wieśka) – polecany przez Wieśka poza tym opinii brak.

Ja szykuję się na wizytę w Autotransmisji bo do Dębicy narazie za daleko. Zobaczymy co potrafią.
Myślę, ze o każdym warsztacie będą złe i dobre opinie – jak zawsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 16:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez wiesiek5 » 7 lut 2007, 23:06

Cześć Regan ale u nas w Dębicy nie ma servisu ASB .
I wyjaśnij jak możesz jeszcze raz kto kogo nabrał i kogo wychwalali , bo to ważne dla wszystkich żeby nie byli nabierani.
A co do tego servisu to jest w Sędziszowie koło Rzeszowa facet w USA naprawiał skrzynie 25 lat.
Naprawiał mojemu bratu i znajomym i byli zadowoleni znamy się tylko z widzenia.
Pozdrawiam wiesiek.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez Reagan » 8 lut 2007, 10:18

wiesiek5 napisał(a):Cześć Regan ale u nas w Dębicy nie ma servisu ASB


To się przez telefon nie zrozumieliśmy. Ale w sumie do Rzeszowa od Ciebie rzut beretem.

wiesiek5 napisał(a):Naprawiał mojemu bratu i znajomym i byli zadowoleni znamy się tylko z widzenia.


No to już jest jakaś opinia i to pozytywna. Warsztat ASB k. Rzeszowa :)


wiesiek5 napisał(a):I wyjaśnij jak możesz jeszcze raz kto kogo nabrał i kogo wychwalali


Nie bardzo Cię Wiesiek rozumiem <glupek2> Mnie nabrał Olczak. Skasował 220 zł za diadnostykę, którą zrobił mierniczkeim (to już mój ojciec ma lepszy w domu). Oczywiście pomiaru ciśnienia w skrzyni też nie zrobił. Ale człowiek jest jak dziecko zawsze daje się nabrać. Do wymiany powiedział że mam 3 elektozawory. Koszt sporo ponad 2 000 zł bo jeden kosztuje u niego 700 zł a w serwisie 200. Dolał mi jakiegoś specyfiku do skrzyni co to niby odszlamia gniazda elekrozaworów. Nie wiam jaki to był płyn ale nie pomógł.
Watki o warsztatach ASB:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ak&start=0
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ak&start=0

Dziś jadę do Autotransmisji z szarpaniem 1-2 i jak wrócę to opiszę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 16:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez piotrek929 » 9 lut 2007, 10:05

a ja tam sam wymieniam olej w skrzyni :) a jak mi zaczęła szarpać, to przetoczyłem olej dwa razy w ciągu 500 km( dałem w palnik żeby sie wyplukało) i szarpać przestalo, mogę Wam siebie polecić? hyhy
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez Reagan » 9 lut 2007, 15:41

Po wizycie w Autotransmisji. Warsztat wizualnie bez rewelacji ale nie o to chodzi żeby było ładnie. Zabrali się za diagnostykę skrzyni w gniazdku przy silniku. No to ja na to, że tu jest OBD II i gniazdo pod fajerą. Wytrzeszczyli gałki i mówią sprawdzimy ale to 95r. więc napewno jest OBD I. Ale nie mogli zanaleść zreszta ja też <lol> . I tu ukłon w stronę niezawodnego Wieśka, który pomógł je zlokalizować. Tester CARMAN SCAN – błędów brak poza błędem z silnika:

P1000 – który nie wiadomo co znaczy bo jest niepełny czy jakoś tak.

Pomiar ciśnienia w skrzyni wykazał, że jest ono zbyt duże na wszystkich biegach. Diagnoza: do wymiany zawór E.P.C., który reguluje ciśnienie (mogę się tu wyrażać nieprecyzyjnie bo się słabo znam). Koszt wymiany: zawór 800zł, wymiana 300zł.
Pomiar ciśnień przeprowadzono jeszcze raz po odłączeniu czegoś tam od skrzyni. Diagnoza: ciśnienie zbyt wysokie ale komputer sprawny, więc to napewno E.P.C.

Dzwoniłem do serwisu i tam zawór z symbolem FU9A211G1C kosztuje 340 zł i jest najdroższy ze wszystkich elektrozaworów. Tylko nie wiedzą w serwisie czy to jest E.P.C. Może ktoś wie i mi pomoże.

Ogólnie rzecz biorąc opinia o warsztacie narazie pozytywna: mili ludzie na robocie się raczej znają (na moje laickie oko) nie robili problemów jeśli chciałem kilka razy żeby sprawdzali błędy za co zapłaciłem 200zł i spędziłem tam kilka godzin a nie jak u Olczaka diagnoza omomierzem 10 min i też 200zł. Mozna pogadać z mechanikami a nie jak u Olczaka od razu się drze, żeby mu w robocie nie przeszkadzać. Posłuchałem jak pracuje V8 5.2l – potwór. Oprócz diagnostyki skrzyni zrobili diagnozę ABS, silnika, klimatyzacji, Cruis Control – ale o tym w osobnym wątku.
Ostateczną opinię wydam jak wymienią mi zawór i zobaczymy czy przestanie szarpać.

P.S. – auto Trojanroba ponoć śmiga.Po awarii scholowali auto i naprawili skrzynię. W sumie dwa razy poprawiali. Ktoś kiedys napisał, że tam jest skrzynia od Maximy. Mówili mi, że jest prawie identyczna. Niewielkie różnice w wielkości poszczególnych elementów – czyli jest inna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 16:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9