Długopis już masz.....nawet jutro.....Musze_ miec te nagrody.
Zalecany płyn wspomagania
1, 2
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
No co Ty raczej tak w ramach reklamy....Ale, mam nadzieje, ze nie z litosci?

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
W miarę zużywania się tarczy maleje napięcie wstępne sprężyny talerzowej tzw "słoneczka". Ponieważ sumaryczna siła potrzebna do wysprzęglenia jest stała ( = naprężenie wstępne + nacisk łożyska), więc powstałą różnicę w rozkładzie sił musi pokonać kierowca za pomocą lewej nogi.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Tco dobrze kombinujesz, ale sprężyny ODCHODZĄ od koła zamachowego w czasie zużywania się sprzęgła. nightcomer opisał to elegancko, przyznaję dwie równorzędne nagrody
, dodam jeszcze że przy odpowiedniej grubości tarczy występuje efekt "denka puszki" czyli przeskok sprężyn który pomaga w rozłączeniu sprzęgła.
Jak się już rozpędziłem to powiem jeszcze że producenci wymyślili taki docisk który przez cały czas zapewnia stałą siłę rozłączania, jest on np. zastosowany w Mazdzie 2 z ASM. Docisk ten ma przesuwna powierzchnię cierną.
pzdr
PS. tco i nightcomer prześlijcie mi dane do wysyłki na PW
Jak się już rozpędziłem to powiem jeszcze że producenci wymyślili taki docisk który przez cały czas zapewnia stałą siłę rozłączania, jest on np. zastosowany w Mazdzie 2 z ASM. Docisk ten ma przesuwna powierzchnię cierną.
pzdr
PS. tco i nightcomer prześlijcie mi dane do wysyłki na PW
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
O hehe. Ide ochrzanic ojca, bo na poczatku napisalem to podobnie jak mowicie, ale po konsulatacji z "doswiadczonym" kierowca dokonalem poprawek w mojej teorii. Jaki z tego wniosek? 

the right man in the wrong place...
Standardowy – jajko mądrzejsze od kury. Szkoda, że takie jajo stając się później kurą przestaje rozumieć tę prostą zasadę. Ale dosyć przypowieści z pola i zagrody. Autentycznie cieszę się z nagrody a pomysł konkursów na forum warsztat uważam za rewelacyjny. Chcę więcej... niech coś się wydarzy poza katarynkowo powtarzającymi się pytaniami (a właśnie – dawno nikt nie pytał jaki jest najlepszy olej do silnika).tco_tm napisał(a):Jaki z tego wniosek?
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
jajko mądrzejsze od kury
U hehe. Oczywiscie finalnie i tak bede bronil ojca. Moze zle go zrozumialem...?
Z przyznania mi nagrody pocieszenia jestem bardzo dumny, uwielbiam nagrody, a szczegolnie z logiem "mazda". Bardzo chcialbym taka miec. Ale niech nagroda czeka, moze zdobedzie ja ktos, kto bardziej zasluguje. Tym samym zachecam wszystkich do czynnego uczestniczenia w dziale "warsztatowym".
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
ale odpowiedź już jest
a ja mam pytanie na ile wytarcie powierzchni słoneczka w miejscu styku z łozyskiem ma wpływ na to zjawisko
a ja mam pytanie na ile wytarcie powierzchni słoneczka w miejscu styku z łozyskiem ma wpływ na to zjawisko
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Tzn na zwiększenie siły potrzebnej do wysprzęglenia?adam626 napisał(a):na ile wytarcie powierzchni słoneczka w miejscu styku z łozyskiem ma wpływ na to zjawisko
Nie ma wpływu!
Gdy wytarcie jest głębokie na skutek dużego przebiegu, powstają zgrzyty, bo o "słoneczko" zaczyna trzeć obudowa łożyska. Częściej jednak głębokie zeszlifowanie powierzchni sprężyny talerzowej współpracującej z łożyskiem jest spowodowane zacieraniem się łożyska wskutek utraty niby hermetycznie zamkniętego smaru. Wtedy czuć na pedale różne nienormalne wibracje a elementy słoneczka mogą się wyginać na skutek lokalnego przegrzania. Po wciśnięciu sprzęgła do podlogi czuć wyraźne wibracje, czasami slychać zgrzyty, zakres "łapania" sprzęgła się dziwnie wydłuża. Ale opór na pedale nie rośnie. W miarę rozhartowywania się słoneczka i postępującej destrukcji całego docisku może nawet zmaleć.
Więc jeszcze raz – wzrastający, sprężysty opór na pedale sprzęgła jest normalnym efektem zużywania się tarczy. I to w dodatku głównie na początku. Potem, po zużyciu pierwszych paru setek opór już jest spory i prawie niezmienny aż do całkowitego zdarcia materiału ciernego.
Tylko co to ma wspólnego z tematem wątku.

- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Gratuluję wygranej.przyznaję dwie równorzędne nagrody
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
5-6 godzin , skrzynkę hop....janek napisał(a):Czy to dużo roboty
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6