Zalecany płyn wspomagania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Jaksa » 30 cze 2004, 23:18

Musze_ miec te nagrody.
Długopis już masz.....nawet jutro.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Paweł » 30 cze 2004, 23:40

<jupi>

Ale, mam nadzieje, ze nie z litosci? :) <mucka>
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Jaksa » 30 cze 2004, 23:48

Ale, mam nadzieje, ze nie z litosci?
No co Ty raczej tak w ramach reklamy.... <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez nightcomer » 1 lip 2004, 08:02

W miarę zużywania się tarczy maleje napięcie wstępne sprężyny talerzowej tzw "słoneczka". Ponieważ sumaryczna siła potrzebna do wysprzęglenia jest stała ( = naprężenie wstępne + nacisk łożyska), więc powstałą różnicę w rozkładzie sił musi pokonać kierowca za pomocą lewej nogi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Długi » 1 lip 2004, 09:05

Tco dobrze kombinujesz, ale sprężyny ODCHODZĄ od koła zamachowego w czasie zużywania się sprzęgła. nightcomer opisał to elegancko, przyznaję dwie równorzędne nagrody :D, dodam jeszcze że przy odpowiedniej grubości tarczy występuje efekt "denka puszki" czyli przeskok sprężyn który pomaga w rozłączeniu sprzęgła.
Jak się już rozpędziłem to powiem jeszcze że producenci wymyślili taki docisk który przez cały czas zapewnia stałą siłę rozłączania, jest on np. zastosowany w Mazdzie 2 z ASM. Docisk ten ma przesuwna powierzchnię cierną.
pzdr
PS. tco i nightcomer prześlijcie mi dane do wysyłki na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Paweł » 1 lip 2004, 09:19

O hehe. Ide ochrzanic ojca, bo na poczatku napisalem to podobnie jak mowicie, ale po konsulatacji z "doswiadczonym" kierowca dokonalem poprawek w mojej teorii. Jaki z tego wniosek? <lol>
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez nightcomer » 1 lip 2004, 14:20

tco_tm napisał(a):Jaki z tego wniosek? <lol>
Standardowy – jajko mądrzejsze od kury. Szkoda, że takie jajo stając się później kurą przestaje rozumieć tę prostą zasadę. Ale dosyć przypowieści z pola i zagrody. Autentycznie cieszę się z nagrody a pomysł konkursów na forum warsztat uważam za rewelacyjny. Chcę więcej... niech coś się wydarzy poza katarynkowo powtarzającymi się pytaniami (a właśnie – dawno nikt nie pytał jaki jest najlepszy olej do silnika).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Paweł » 1 lip 2004, 14:31

jajko mądrzejsze od kury


U hehe. Oczywiscie finalnie i tak bede bronil ojca. Moze zle go zrozumialem...? :D W koncu wszystkiego nauczylem sie od niego (no, przynajmniej tego czego moglem ;)).

Z przyznania mi nagrody pocieszenia jestem bardzo dumny, uwielbiam nagrody, a szczegolnie z logiem "mazda". Bardzo chcialbym taka miec. Ale niech nagroda czeka, moze zdobedzie ja ktos, kto bardziej zasluguje. Tym samym zachecam wszystkich do czynnego uczestniczenia w dziale "warsztatowym".

Pozdrawiam. :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez adam626 » 1 lip 2004, 14:47

ale odpowiedź już jest
a ja mam pytanie na ile wytarcie powierzchni słoneczka w miejscu styku z łozyskiem ma wpływ na to zjawisko
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez nightcomer » 1 lip 2004, 15:57

adam626 napisał(a):na ile wytarcie powierzchni słoneczka w miejscu styku z łozyskiem ma wpływ na to zjawisko
Tzn na zwiększenie siły potrzebnej do wysprzęglenia?
Nie ma wpływu!

Gdy wytarcie jest głębokie na skutek dużego przebiegu, powstają zgrzyty, bo o "słoneczko" zaczyna trzeć obudowa łożyska. Częściej jednak głębokie zeszlifowanie powierzchni sprężyny talerzowej współpracującej z łożyskiem jest spowodowane zacieraniem się łożyska wskutek utraty niby hermetycznie zamkniętego smaru. Wtedy czuć na pedale różne nienormalne wibracje a elementy słoneczka mogą się wyginać na skutek lokalnego przegrzania. Po wciśnięciu sprzęgła do podlogi czuć wyraźne wibracje, czasami slychać zgrzyty, zakres "łapania" sprzęgła się dziwnie wydłuża. Ale opór na pedale nie rośnie. W miarę rozhartowywania się słoneczka i postępującej destrukcji całego docisku może nawet zmaleć.

Więc jeszcze raz – wzrastający, sprężysty opór na pedale sprzęgła jest normalnym efektem zużywania się tarczy. I to w dodatku głównie na początku. Potem, po zużyciu pierwszych paru setek opór już jest spory i prawie niezmienny aż do całkowitego zdarcia materiału ciernego.

Tylko co to ma wspólnego z tematem wątku. <zeby>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Jaksa » 1 lip 2004, 19:08

przyznaję dwie równorzędne nagrody
Gratuluję wygranej.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez janek » 28 wrz 2005, 20:20

chyba też czeka mnie smarowanko-troszkę zgrzyta sprzęgło i ma opory. Czy to dużo roboty (jaki jest szacunkowy koszt)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2005, 17:51
Posty: 98
Skąd: Warszwa
Auto: 626GF 1998 2.0 16v

Postprzez Jaksa » 28 wrz 2005, 21:32

janek napisał(a):Czy to dużo roboty
5-6 godzin , skrzynkę hop....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez janek » 28 wrz 2005, 22:25

no to niezła imprezka jak na jedno smarowanko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2005, 17:51
Posty: 98
Skąd: Warszwa
Auto: 626GF 1998 2.0 16v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6