Wybija płyn chłodniczy do zbiorniczka (626 GD FE)

Postprzez Adam626GD » 30 cze 2004, 11:06

Wczoraj pociekło mi z samochodu. Płyn z chłodnicy wybiło do zbiorniczka wyrownawczego.

Oleju mi nie przybyło, w płynie nie ma babelkow powietrza. Nie ginie też płyn. Czyli niby standardowych objawow wydmuchanej uszczelki pod głową nie ma.

Płyn mi wybioło, po czym silnik sie troche zagrzał, bo zabrakło go w układzie chłodzenia. Po ostygnieciu wciagnelo plyn ze zbiorniczka. Dolalem brakujacy (okolo 0.5l) i wczoraj bylo ok.

Korek do chłodnicy jest nieco sfatygowany – dolna gumka. Ale cały czas chyba taki był.

Dzis znow mi sie silnik zagrzł. Co dziwne – chłodnica na gorze jest goraca, a na dole zimna – jakby w ogole nie było tam cieczy.

Na co stawiacie? Uszczelka pod głową, korek czy moze termostat, albo problemy z pompą?

Silnik to 2.0 12V FE. Od 70kkm la LPG i dostaje mocno po obrotach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez adam626 » 30 cze 2004, 11:14

miałem podobne objawy
termostat
jeżeli to nie on to uszczelka
ale stawiam na termostat
w BHMD na arkuszowej kupisz zamiennik 82C za 19zł
taki kupiłem bo szybko potrzebowałem
ale jest trochę za niska tem w zimie i słabo działa ogrzewanie
oryginalny jest 88 stopni
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Redoo » 30 cze 2004, 12:09

Tak to raczej Termostat!!!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez nightcomer » 30 cze 2004, 16:06

Ja bym zaczął od wyjęcia i sprawdzenia termostatu. Jeżeli by się okazał jednak dobry, to może się zrobić ciepło tobie nie tylko silniczkowi :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Adam626GD » 30 cze 2004, 16:14

Bede robił nastepujacy test: wyjme termostat w ogole i zaloze samoa obudowe i zobaczymy co bedzie.
Bo moglal by byc uszczelka pod głowica, ale dlaczego chlodnica na dole bylaby zimna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez adam626 » 30 cze 2004, 16:23

termostat wstaw w garnuszku wody na gaz
jak się otworzy zanim się woda zagotuje to będziesz wiedział że jest ok
ale jednak stawiam na termostat
mi się zepsuł w środku zimy
i silnik się zagrzał na trasie
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Adam626GD » 30 cze 2004, 16:25

zrobie jeszcze jeden test. ogrzewanie na max, nawiew na max i zobaczymy, czy silnik ostudzi. Wydajnosc nagrzewnioicy moze jest mala ale powinienem chyba to odczuc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez adam626 » 30 cze 2004, 16:41

zawsze tak się wspomagałem przy awarii wentylatora lub wyłacznika wentylatora chłodnicy
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Adam626GD » 30 cze 2004, 19:39

Dobra, na 90% jest diagnoza – termostat. Bo obieg chlodnicy zimny. Reduktor do gazu az syczy jak sie dotknie mokrym palcem. Czyli ciecz krazy tylko w malym obiegu. Jezdzilem dzis wiec po szybe na malym obiegu, ogrzewanie na maxa. Jak sie spokojnie jedzie i gasi silnik co jakakis czas to nawet sie nie przegrzewa. Wywale termostat dzis i bedize git. Tylko nie wiem, czy uszczelnie to dobrze bo terasz jest tam na silikon
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez adam626 » 1 lip 2004, 09:09

na garażowej obok telewizji w garażu karetek(masz niedaleko)
jest taki sklep z cześciami do ciężarówek żuków i fso starych
kupisz tam rzemieślniczy silikon do 360 stopni
tubka 5 zł kosztuje
u mnie na takim jest już od dawna
a uszczelniałem nim nawet wydech
rewelacyjny jest
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Adam626GD » 1 lip 2004, 10:37

zrobiłem juz wczoraj. Wywaliłem termostat i otworzylem obieg na stałe. Silikon mialem jakis w domu – do 200 stopni. Kilka fotek z naprawy tutaj http://www.drifting.waw.pl/galeria/7 Wszystko teraz gra. Termostat nawet po zagotowaniu stoi jak beton
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez adam626 » 1 lip 2004, 11:00

i wszystko jasne
jak masz czas to poszukaj takiego 88 stopni
ja nie mogłem dostać a na tym 82 stopnie marznę w zimie
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Adam626GD » 1 lip 2004, 11:03

ten ktory był byl wlasnei na 88. Co nei zmienia faktu ze marzlem tez ale to wina nagrzewnicy. Nawet na malym obiegu teraz jak temperatura byla ze 110 stopni to powietrze z ogrzewania nie bylo az tak goroce aby parzylo. Chyba bede musial niedługo zajrzec do nagrzewnicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Achemenid » 1 lip 2004, 14:08

a teraz sprawdzi dobrze bo awaria termostatu moze wynikac ze zlej pracy pompy(przegrzalo ci go i padl) ,i jak masz dobry term to on sie otwiera i puszcza plyn na obiegu wymuszonym przez temperature i cisnienie.Pompa wymusza obieg plynu i inne awarie w ukladzie chlodenia z tego wynikaja,ja wymienialem termostat i na poczatku bylo dobrze potem dotarlem do pompy i teraz mam dobrze mialem podobne objawy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2004, 15:39
Posty: 354
Skąd: Wieden/Zamosc
Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.

Postprzez Adam626GD » 1 lip 2004, 15:03

Bez termostatu smiga sie super. Jak jezdze spokojnie to silnik jest niedogrzany. Jak dzis w upał ciskalem sie po korkach po miescie to temperatura stoi idealnie i stabilnie jak z termostatem. Termostat gotowałem w garnku i nie przejawił objawów dzialania – czyli to wina jego. Na razie jezdze bez termostatu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez misiolot » 1 lip 2004, 19:45

Termostat można do 88c można nabyć w sklepie z częściami do japończyków Na rogu Ostrobramskiej i JUbilerskiej Łukowskiej ?
Uszczelkę wyciąłem z preszpanu a jako uszczelniacz zastosowałem taki różowy "kisiel" Loctite bo do silikonu mam awersję i jest oki
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 23:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Postprzez Jaksa » 1 lip 2004, 21:42

Na rogu Ostrobramskiej i JUbilerskiej Łukowskiej ?
Firma WIM ( Dealer JC Auto tel. 022 612-11-35) . Pracują tam 2 osoby co jezdzą mazdami ( 626 GV i Mx-3 V6 ) Myślę że jak dobrze ktoś pogada to i rabacik dla klubu bedzie.....Spoko goscie :D
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez dizzi » 1 lip 2004, 22:25

ja uszczelniałem starą uszczelke wazeliną i nic nie cieknie ! a w JC powieccie "ja poprosze ze zniżką dla klubu mazdaspeed :) " i opuścili mi na przegubie (chyba sporo)
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl

WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2003, 17:02
Posty: 641
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP

Postprzez Adam626GD » 1 lip 2004, 22:26

JA to skleiłem na silikon taki co miałem i tez jest git:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Adam626GD » 2 lip 2004, 19:32

Kupiłem termostat. Cena normalnie 43pln, powołałem sie na mazdaspeed i kupiłem za 37PLN. Pan nie znał tego klubu, miał w bazie inne kluby, ale dopisał i jest ok. Termostat jest firmy HKT THERMOSTAT jest na 88 stopni i wyglada maksymalnie tandetnie w porownaniu do tego który miałem
EDIT: Kupiłem go na radzymińskiej w Warszawie (tam gdzie stoi Mazda 6 kombi)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6