Zalecany płyn wspomagania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez heyu » 29 cze 2004, 11:58

Witam

Czy mozecie mi powiedziec jaki jest zalecany przez serwis mazdy plyn do wspomagania. Samochod mazda 626 GE 93r.

Z gory dzieki.
Początkujący
 
Od: 24 mar 2004, 15:04
Posty: 6
Skąd: warszawa
Auto: 626 GE 92r 2,0 lpg

Postprzez nightcomer » 29 cze 2004, 14:46

Dowolny syntetyczny olej do skrzyń automatycznych.
Okres wymiany – 2 lata.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez jjaagg » 29 cze 2004, 14:50

A tak przy okazji, jak go wymienic??
jjaagg
 

Postprzez nightcomer » 29 cze 2004, 14:53

Wymienia się w dość głupi sposób – trzeba odessać olej ze zbiorniczka, nalać nowego i pojeździć. Następnego dnia znowu to samo i tak 4 razy.

A to wszystko zdaje się dlatego, że początkowo mazda nie przewidywała konieczności wymiany. Jednak wkrótce stwierdzono, że w pewnych specyficznych sytuacjach dochodzi do punktowego przegrzewania oleju i okazało się, że zmieniać jednak trzeba i to często.

Sprawa oczywiście dotyczy GE, bo widzę, że kolega jjaagg ma co innego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Redoo » 29 cze 2004, 15:54

ja mam madzie 626 2.0 16v 92r i tesh nie wiem jak i kiedy to robic,aaa cym to sie wysysa??
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Jaksa » 29 cze 2004, 18:26

zmieniać jednak trzeba i to często.
Jak często? Bo to jakas nowa szkola..... heh....ale fakt auta mają po 10 12 latek a olej ten sam.
ja mam madzie 626 2.0 16v 92r i tesh nie wiem jak i kiedy to robic,aaa cym to sie wysysa??
Są takie wysysarki ( wyp. serwisowe ) ale może ktos z klubu posiada taki sprzęt.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Paweł » 29 cze 2004, 22:12

A nie mozna sie podlączyc ze zbiornikiem gdzies przy maglownicy i zrobic wymiany "dynamicznej"?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez nightcomer » 30 cze 2004, 07:36

Metodą podaną przeze mnie, przy założeniu, że uda się za każdym razem odessać 50% oleju wymienia się 15/16 objętości. Z pewnością to wystarczy. Do tego celu służy duża strzykawa z rurką. Trzeba zakupić 2 dm3 oleju. Odpowietrzanie zbędne.
Chętnie przeczytam o ambitniejszej niż rozcieńczanie metodzie wymiany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez jjaagg » 30 cze 2004, 09:29

Ok, a czy w GF tez sie go odsysa czy może jest inna metoda? No i jaki olej zalewamy, też dowolny do automatycznej skrzyni?

I moze cos pokrewnego – po 100kkm pedal sprzegla nie chodzi juz tak lekko jak na poczatku :D moze by tez wymienic olej/plyn? Jak tak to w jaki sposob i co zalac?

pzdr
marcin
jjaagg
 

Postprzez Długi » 30 cze 2004, 10:14

jjaagg napisał(a):
I moze cos pokrewnego – po 100kkm pedal sprzegla nie chodzi juz tak lekko jak na poczatku :D moze by tez wymienic olej/plyn? Jak tak to w jaki sposob i co zalac?

pzdr
marcin


Pedał chodzi ciężko bo zużyta jest tarcza sprzęgła
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez jjaagg » 30 cze 2004, 11:39

ok. do pelni szczescia barkuje mi tylko informacji na temat rodzaju oleju w ukłądzie wspomagania w GF, czy bedzie to dowolny do automatu jak w GE?

pzdr.
marcin
jjaagg
 

Postprzez Długi » 30 cze 2004, 12:13

jjaagg napisał(a):ok. do pelni szczescia barkuje mi tylko informacji na temat rodzaju oleju w ukłądzie wspomagania w GF, czy bedzie to dowolny do automatu jak w GE?

pzdr.
marcin

będzie :) pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Jaksa » 30 cze 2004, 18:43

Pedał chodzi ciężko bo zużyta jest tarcza sprzęgła
Oj czy napewno !?( zużycie tarczy sprzęgla powoduje poslizg czy nie tak ? ) Wiem tylko że w w tych modelach po 100 tyś +-- jest sucha mufa po ktorej "chodzi " łożysko wyciskowe i praktycznie to jest powodem ze pedal cięzko chodzi ( sorki Dlugi ale non stop spotykam się z tym problemem i jestem pewny na 100% ze to jest to. Wiadomo ze przy wymontowaniu skrzyni oglądasz tarczę i docisk w jakim jest stanie aby nie było problemu po przejechaniu następnych 10 tys km )Pozdrawiam.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Długi » 30 cze 2004, 21:00

Jaksa napisał(a):
Pedał chodzi ciężko bo zużyta jest tarcza sprzęgła
Oj czy napewno !?( zużycie tarczy sprzęgla powoduje poslizg czy nie tak ? ) Wiem tylko że w w tych modelach po 100 tyś +-- jest sucha mufa po ktorej "chodzi " łożysko wyciskowe i praktycznie to jest powodem ze pedal cięzko chodzi ( sorki Dlugi ale non stop spotykam się z tym problemem i jestem pewny na 100% ze to jest to. Wiadomo ze przy wymontowaniu skrzyni oglądasz tarczę i docisk w jakim jest stanie aby nie było problemu po przejechaniu następnych 10 tys km )Pozdrawiam.

Sorki Jaksa ale podtrzymuję swoją teorię. Im cieńsza tarcza sprzęgła tym większa siła potrzebna do wciśnięcia pedału. Dla osoby która wymyśli rozwiązanie dlaczego tak się dzieje wysyłam smycz MAZDA
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Jaksa » 30 cze 2004, 21:12

Sorki Jaksa ale podtrzymuję swoją teorię. Im cieńsza tarcza sprzęgła tym większa siła potrzebna do wciśnięcia pedału. Dla osoby która wymyśli rozwiązanie dlaczego tak się dzieje wysyłam smycz MAZDA
Dobra ..... To Ja może długopis..... <lol> oczywiscie z logo mazdy..... A wracając do tematu wytłumacz mi dlaczego w moim GF zrobilem tylko łozysko oporowe ( smarując mufę ) tarcza i docisk zostal stary ( 100 tys km. ) i pedal chodzi masełko......
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Długi » 30 cze 2004, 21:26

mogę dorzucić długopis :), ale tylko w razie odpowiedzi na pytanie :D
Pedał masełko : masz na pewno klientów którzy po wymianie sprzęgła twierdzą że coś jest nie podpięte :) bo pedał wpada prawie sam. Oni byli przyzwyczajeni do dużej siły którą musieli przyłożyć do pedału, po wymianie – szok. Nie mówie że po smarowaniu siła nie spadnie ale będzie to różnica kosmetyczna w porównaniu do nowej tarczy.
Powiem tylko tyle że każda dziesiąta mm zużycia tarczy przekłada się na siłę na pedale, jak to się dzieje nie powiem SMYCZ i wytargowany DŁUGOPIS czekają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Jaksa » 30 cze 2004, 21:44

Napewno masz częsciowo rację .... Jako ASO napewno jestes bardziej wiarygodny no ale milo było pogadac ( fajnie że jest ktos taki jak Ty )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Paweł » 30 cze 2004, 22:14

Ja chce, ja chce. :D

Moim zdaniem ciezej pedal chodzi, bo przy cienkiej tarczy trzeba z innej pozycji wycisnac tarcze dociskowego sloneczka, a wiec pokonac inny geometryczny uklad sprezyny. Inna dziwgnia, albo cos takiego.

Pozdrawiam.

P.S. Wygralem cos?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Długi » 30 cze 2004, 22:38

Kurna TCO uściślij troche a nagroda twoja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Paweł » 30 cze 2004, 23:05

W zyciu nie mialem sprzegla w reku. Hehe. Sprobuje.

No wiec mysle, ze cienka tarcza powoduje, ze sprezyna dociskowa zmienia swoje polozenie i znajduje sie blizej kola zamachowego. W zwiazku z tym zmienia sie miejsce pracy lozyska wyciskowego, natomiast mocowanie lapy, ktora je dociska jest stale. W wyniku tego zmienia sie uklad dzwigni wzledem lapy, jej osi obrotu i punktu na ktory naciska (czyli lozyska)...

I jak? Mam wymslac inna wersje? _Musze_ miec te nagrody. :D ;)

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6