Zalecany płyn wspomagania
1, 2
Dowolny syntetyczny olej do skrzyń automatycznych.
Okres wymiany – 2 lata.
Okres wymiany – 2 lata.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Wymienia się w dość głupi sposób – trzeba odessać olej ze zbiorniczka, nalać nowego i pojeździć. Następnego dnia znowu to samo i tak 4 razy.
A to wszystko zdaje się dlatego, że początkowo mazda nie przewidywała konieczności wymiany. Jednak wkrótce stwierdzono, że w pewnych specyficznych sytuacjach dochodzi do punktowego przegrzewania oleju i okazało się, że zmieniać jednak trzeba i to często.
Sprawa oczywiście dotyczy GE, bo widzę, że kolega jjaagg ma co innego.
A to wszystko zdaje się dlatego, że początkowo mazda nie przewidywała konieczności wymiany. Jednak wkrótce stwierdzono, że w pewnych specyficznych sytuacjach dochodzi do punktowego przegrzewania oleju i okazało się, że zmieniać jednak trzeba i to często.
Sprawa oczywiście dotyczy GE, bo widzę, że kolega jjaagg ma co innego.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Jak często? Bo to jakas nowa szkola..... heh....ale fakt auta mają po 10 12 latek a olej ten sam.zmieniać jednak trzeba i to często.
Są takie wysysarki ( wyp. serwisowe ) ale może ktos z klubu posiada taki sprzęt.....ja mam madzie 626 2.0 16v 92r i tesh nie wiem jak i kiedy to robic,aaa cym to sie wysysa??
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Metodą podaną przeze mnie, przy założeniu, że uda się za każdym razem odessać 50% oleju wymienia się 15/16 objętości. Z pewnością to wystarczy. Do tego celu służy duża strzykawa z rurką. Trzeba zakupić 2 dm3 oleju. Odpowietrzanie zbędne.
Chętnie przeczytam o ambitniejszej niż rozcieńczanie metodzie wymiany.
Chętnie przeczytam o ambitniejszej niż rozcieńczanie metodzie wymiany.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Ok, a czy w GF tez sie go odsysa czy może jest inna metoda? No i jaki olej zalewamy, też dowolny do automatycznej skrzyni?
I moze cos pokrewnego – po 100kkm pedal sprzegla nie chodzi juz tak lekko jak na poczatku
moze by tez wymienic olej/plyn? Jak tak to w jaki sposob i co zalac?
pzdr
marcin
I moze cos pokrewnego – po 100kkm pedal sprzegla nie chodzi juz tak lekko jak na poczatku
pzdr
marcin
-
jjaagg
ok. do pelni szczescia barkuje mi tylko informacji na temat rodzaju oleju w ukłądzie wspomagania w GF, czy bedzie to dowolny do automatu jak w GE?
pzdr.
marcin
pzdr.
marcin
-
jjaagg
Oj czy napewno !?( zużycie tarczy sprzęgla powoduje poslizg czy nie tak ? ) Wiem tylko że w w tych modelach po 100 tyś +-- jest sucha mufa po ktorej "chodzi " łożysko wyciskowe i praktycznie to jest powodem ze pedal cięzko chodzi ( sorki Dlugi ale non stop spotykam się z tym problemem i jestem pewny na 100% ze to jest to. Wiadomo ze przy wymontowaniu skrzyni oglądasz tarczę i docisk w jakim jest stanie aby nie było problemu po przejechaniu następnych 10 tys km )Pozdrawiam.Pedał chodzi ciężko bo zużyta jest tarcza sprzęgła
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Oj czy napewno !?( zużycie tarczy sprzęgla powoduje poslizg czy nie tak ? ) Wiem tylko że w w tych modelach po 100 tyś +-- jest sucha mufa po ktorej "chodzi " łożysko wyciskowe i praktycznie to jest powodem ze pedal cięzko chodzi ( sorki Dlugi ale non stop spotykam się z tym problemem i jestem pewny na 100% ze to jest to. Wiadomo ze przy wymontowaniu skrzyni oglądasz tarczę i docisk w jakim jest stanie aby nie było problemu po przejechaniu następnych 10 tys km )Pozdrawiam.Pedał chodzi ciężko bo zużyta jest tarcza sprzęgła
Sorki Jaksa ale podtrzymuję swoją teorię. Im cieńsza tarcza sprzęgła tym większa siła potrzebna do wciśnięcia pedału. Dla osoby która wymyśli rozwiązanie dlaczego tak się dzieje wysyłam smycz MAZDA
pozdrawiam
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
Dobra ..... To Ja może długopis.....Sorki Jaksa ale podtrzymuję swoją teorię. Im cieńsza tarcza sprzęgła tym większa siła potrzebna do wciśnięcia pedału. Dla osoby która wymyśli rozwiązanie dlaczego tak się dzieje wysyłam smycz MAZDA

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
mogę dorzucić długopis
, ale tylko w razie odpowiedzi na pytanie
Pedał masełko : masz na pewno klientów którzy po wymianie sprzęgła twierdzą że coś jest nie podpięte
bo pedał wpada prawie sam. Oni byli przyzwyczajeni do dużej siły którą musieli przyłożyć do pedału, po wymianie – szok. Nie mówie że po smarowaniu siła nie spadnie ale będzie to różnica kosmetyczna w porównaniu do nowej tarczy.
Powiem tylko tyle że każda dziesiąta mm zużycia tarczy przekłada się na siłę na pedale, jak to się dzieje nie powiem SMYCZ i wytargowany DŁUGOPIS czekają.
Pedał masełko : masz na pewno klientów którzy po wymianie sprzęgła twierdzą że coś jest nie podpięte
Powiem tylko tyle że każda dziesiąta mm zużycia tarczy przekłada się na siłę na pedale, jak to się dzieje nie powiem SMYCZ i wytargowany DŁUGOPIS czekają.
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
Napewno masz częsciowo rację .... Jako ASO napewno jestes bardziej wiarygodny no ale milo było pogadac ( fajnie że jest ktos taki jak Ty )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Ja chce, ja chce.
Moim zdaniem ciezej pedal chodzi, bo przy cienkiej tarczy trzeba z innej pozycji wycisnac tarcze dociskowego sloneczka, a wiec pokonac inny geometryczny uklad sprezyny. Inna dziwgnia, albo cos takiego.
Pozdrawiam.
P.S. Wygralem cos?
Moim zdaniem ciezej pedal chodzi, bo przy cienkiej tarczy trzeba z innej pozycji wycisnac tarcze dociskowego sloneczka, a wiec pokonac inny geometryczny uklad sprezyny. Inna dziwgnia, albo cos takiego.
Pozdrawiam.
P.S. Wygralem cos?
the right man in the wrong place...
W zyciu nie mialem sprzegla w reku. Hehe. Sprobuje.
No wiec mysle, ze cienka tarcza powoduje, ze sprezyna dociskowa zmienia swoje polozenie i znajduje sie blizej kola zamachowego. W zwiazku z tym zmienia sie miejsce pracy lozyska wyciskowego, natomiast mocowanie lapy, ktora je dociska jest stale. W wyniku tego zmienia sie uklad dzwigni wzledem lapy, jej osi obrotu i punktu na ktory naciska (czyli lozyska)...
I jak? Mam wymslac inna wersje? _Musze_ miec te nagrody.
Pozdrawiam.
No wiec mysle, ze cienka tarcza powoduje, ze sprezyna dociskowa zmienia swoje polozenie i znajduje sie blizej kola zamachowego. W zwiazku z tym zmienia sie miejsce pracy lozyska wyciskowego, natomiast mocowanie lapy, ktora je dociska jest stale. W wyniku tego zmienia sie uklad dzwigni wzledem lapy, jej osi obrotu i punktu na ktory naciska (czyli lozyska)...
I jak? Mam wymslac inna wersje? _Musze_ miec te nagrody.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6