Montaż Turbo

Postprzez ZK33 » 21 paź 2006, 08:21

zbychu62620 napisał(a):Co do zasilania silnika benzynowego na wielopunktowej szprycy, to w pewnych (małych) granicach ciśnienia doładowania, sterownik silnika (ECU) i wtryskiwacze będą działały poprawnie. Sonda lambda wykryje obecność tlenu w spalinach i każe ECU zwiększyć dawkę paliwa. ECU sprawdzi ile powietrza przepływa przez przepustnicę, sprawdzi kąt otwarcia przepustnicy oraz prędkość kątową wału korbowego i ustawi odpowiednio zapłon


Piszesz o "małych" granicach.
Jestem ciekaw w jakich granicach i ile można doładować powietrza aby nie ingerować w sterownik i wtryskiwacze? <faja>
chodzi oczywiście o benzyne, nie o LPG.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2004, 19:42
Posty: 141
Skąd: Łask
Auto: CX 9

Postprzez Waluś » 21 paź 2006, 12:23

ZK33 napisał(a):le można doładować powietrza aby nie ingerować w sterownik i wtryskiwacze?

raczej nie wiele. Nawet na kompie przystosowanym do T u mnie dokładam 0,3 bara ponad normę i odcina paliwo. A wtryski mam wydajniejsze niż w zwykły, nie wspominając pewnie o pompie paliwa (tego akurat nie jestem pewien :])
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez ZK33 » 24 paź 2006, 08:48

A co myślicie o takim doładowaniu:
http://www.at2000.pl/index.php?option=c ... &Itemid=66

??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2004, 19:42
Posty: 141
Skąd: Łask
Auto: CX 9

Postprzez Fiveopac » 24 paź 2006, 09:54

To taki ładniejszy wentylatorek od komputer w obudopwie ktora ma wchodzic w psyche ze jest to prawdziwe turbo.
Swego czasu na streetracing.pl byla dyskusja z obliczeniami na temat takich wynalazkow. Wynikalo z niej iz aby wygenerowac odpowiednia wydajnosc tego typu wiatraczkow nalezaloby miec bagaznik zawalony akumulatorami a dzialalo by to duzo krocej niz nitro z zatankowana standardowa butla z racji wyczerpania sie pradu a alternator na pewno saqm z siebei nie wygeneruje takiej ilosc pradu.
To co jest na pierwszych fotkach i ten opis to jeden wielki smiech na sali, np

" Najważniejsze zalety odśrodkowych kompresorów
elektrycznych to stałe ciśnienie doładowania, nie-
zależne od obrotów silnika oraz niska cena tej me-
tody doładowania silnika wolnossącego. "

oraz

"
Na zdjęciu obok najczęściej instalowany kompresor,
model ESC 350CM, który zapewnia ciśnienie dołado-
wania na poziomie 5-6 PSI. Dzięki takiej sprawności
można , zależnie od pojemności i typu silnika, uzys-
kać 35-50% mocy więcej.
"

Czyli, jesli przy 1500 obr/min masz ok 60 KM to przy stalym doladowaniu masz zawsze + ok 35% czyli 21 KM, natomiast przy 5500 masz 150KM czyli witrak laduje ci 52,5 KM – POMIMO IZ CIAGLE WIRUJE Z TA SAMA PREDKOSCIA! Bulshit na maksa.Opis nei trzyma sie kupy i smierdzi na odlegosc. Wynika z teo ze podlaczasz dwa kabelki i jazda, nawet kompa nie musisz stroic....
Amerykanie wszystko kupią :| Badzmy madrzejesi....
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez brii » 24 paź 2006, 10:09

Nigdzie nie napisali o tym, że wystarczy standartowa instalacja elektryczna ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Fiveopac » 24 paź 2006, 15:59

brii napisał(a):Nigdzie nie napisali o tym, że wystarczy standartowa instalacja elektryczna ;)


Nie napisali tez ze jest to do silnikow samochodowych <lol>
Poza tym co to znaczy ze zaleta jest stale doladowanie??? Co za bzdura! Kazda turbina czy to spalinowa czy mechaniczne ma charakterystyke nieliniowa, im wieksze obroty tym wieksze doladowanie, zupelnei jak silnik ktory moc rozwija w funkcji obrotów. Charakterystyke liniowa ma silnik elektryczny i to chyba do takich silnikow przeznaczonye jest to cos. Ktos madry moglby spytac sie po co w nich dodatkowe powietrze? Moze do chlodzenia ? hahaha

Acha Bullshit nr 3
Gdzie tutaj widzimy smarowanie? Otoz nie ma! Dziwna sprawa, wspolczesne turbiny wiruja z predkosciami rzedu 20 000 tys obr/min, jednosekundowa przerwa w smarowaniu lozysk slizgowych to natychmiastowy zgon turbiny i silnika z racji powikłań. A tutaj? Nic! Czyli kreci sie to z predkosciami dla ktorych stykaja zwykle lozyska a jest to o wieeele za malo aby doladowac silnik sluszną porcja powietrza ....
Uprzedzam stwierdzenie ze olej takze chldozi turbine, kompresor takze jest smarowany olejem ktorym jest po prostu zalany – cos jak dyfer czy skrzynia biegow.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Pit » 24 paź 2006, 18:34

Kurcze niezły temat – dopiero teraz go zwietrzyłem :D hehehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez farciarz » 24 paź 2006, 20:24

..Piotruś...to słabo się starasz....nie przeglądasz forum ?? :P :P :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez brii » 24 paź 2006, 20:58

Sprawa jest prosta – działa to to nieco lepiej niż magnetyzer (przynajmniej ściema jest bardziej prawdopodobna) ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez sołtys » 25 paź 2006, 07:43

Fiveopac napisał(a):Kazda turbina czy to spalinowa czy mechaniczne ma charakterystyke nieliniowa, im wieksze obroty tym wieksze doladowanie,


im chodziło o to że silnik elektryczny kręci ten wiatraczek ze stałą prędkością niezależną od obrotów silnika wiec mają rację że turbinka daje stałe ciśnienie niezależnie od obrotów silnika.

Chciałbym zobaczyc obiektywna ocene tych democarów. (osiągi jak z bajki)

Jeżeli to takie rewelacyjne to predzej czy pózniej pół świata będzie na tym jeżdzic kupa mocy za grosze :]
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Fiveopac » 25 paź 2006, 08:38

sołtys napisał(a):im chodziło o to że silnik elektryczny kręci ten wiatraczek ze stałą prędkością niezależną od obrotów silnika wiec mają rację że turbinka daje stałe ciśnienie niezależnie od obrotów silnika.


To wlasnie mialem na mysli piszac ze jest to watpliwa zaleta tego zlomu...moze niejasno sie wyrazilem.

sołtys napisał(a):Chciałbym zobaczyc obiektywna ocene tych democarów. (osiągi jak z bajki)

W sieci jets artykul sponsorowany na stronie jakiejs gazety w usa gdzie producent pokazuje swojego democara nissana costam. Zamontowane ma taki potrojny wiatrak (3 silniki :| ), wielkie to jest jak pol silnika, a najlepsze ma w bagazniku – 3 dodatkowe akumulatory żelowe <lol> od ktorych ida 3 przewody grubosci kciuka kazdy hahaha wrzucili tez jakis wykres dyno ze niby cos tam daje ale jak wiadomo, papier jest cierpliwy i wszystko przyjmie...
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez marcin1 » 25 paź 2006, 09:21

ten model elektryczny rodzi wiele pytań
jest dobry czy zły ALE PO CO?!!!!
MAJĄ ZESTAW NA KOMPRESORZE TRADYCYJNYM ZA OKOŁO 11500 PLN.
kłopot w tym że nigdy nie robili ani mazdy ani forda
Początkujący
 
Od: 18 paź 2006, 08:30
Posty: 5
Skąd: wawa
Auto: mx-6 kl

Postprzez Fiveopac » 25 paź 2006, 10:17

Pomijajac fakt wciskania ludziom kitów na prad, zobaczcie jak ta firma jest uzdolniona, oto jedna z ich produkcji:
Obrazek
Obrazek

Dzielo sztuki, czyz nie? hahaha hahaha hahaha Ja bym im kombinerek nei dal do naprawy a tym bardziej zeby cos w silniku grzebali....

zrodlo: http://tuningforum.pl/kolektor-do-golfa ... 69324.html
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Waluś » 25 paź 2006, 10:33

o czyzus <szok> mój kumpel z roboty by to ładniej wyspawał <lol> ale trzeba przyznać idealnie spasowane elementy hahaha
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez marcin1 » 25 paź 2006, 16:19

ale <dupa> a mało co i ja bym dał sie nabrać na niska cene
Początkujący
 
Od: 18 paź 2006, 08:30
Posty: 5
Skąd: wawa
Auto: mx-6 kl

Postprzez rOOdy » 26 lis 2006, 19:16

WITAM JA CHCIAŁBYM UTURBIĆ 323 1.3 NA WTRYSKU. DA SIĘ? JAKIE TO KOSZTA? PROSZE NAPISZCIE CO I JAK?
Początkujący
 
Od: 26 lis 2006, 18:50
Posty: 5
Skąd: oława
Auto: MAZDA 323 92r 1.3l

Postprzez Fiveopac » 26 lis 2006, 22:56

Da sie. Koszt 2xwartosc auta.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Papajo » 26 lis 2006, 23:12

wliczajac w to generalny remont silnika to nawet więcej ;)
...nigdy nie zrezygnuję z marzeń...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2004, 15:45
Posty: 393
Skąd: Wa-wa
Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II

Postprzez rOOdy » 27 lis 2006, 23:26

czyli nie warto :P? a co proponujecie mocnego i z niezbyt wygórowaną ceną? a i jak to jest z tymi silnikami od probe? one pasują do mazdzior czy jak bo nie łapie? pozdrawiam i z góry dziękuje
Początkujący
 
Od: 26 lis 2006, 18:50
Posty: 5
Skąd: oława
Auto: MAZDA 323 92r 1.3l

Postprzez qlesh » 27 lis 2006, 23:30

Nie ma sensu z jednego prostego powodu. Wsadzisz kase w samochod, odpisujesz ze bedzie wszystko gralo jak najlepsza orkiestra... a pozniej?

Staniesz sobie np. na swiatlach... a jakis debil bezmyslny za*****oli Ci w bagaznik ze z samochodu zostana tylko strzępy... I co uznaja na ogledzinach? Kasacje... i dupa blada.
Tez chcialem wkladac turba, nie turba, cuda. Dziekuje Bogu ze nie dal mi tylu pieniedzy.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje