Zaparowane szyby
Witam wszystkich forumowiczów i proszęo pomoc, otuż jak włącze ogrzewanie w swojej madzi to po kilku minutach mam zaparowane prawie wszystkie szyby tył jest całkowicie zaparowany a z przodu boczne szyby do połowy – pomocy da siętemu jakoś zaradzić może mam coś nie tak z ogrzewaniem? 
- Od: 3 paź 2006, 17:51
- Posty: 36
- Skąd: Mielec
- Auto: Mazda 626 2.0 16V GE FS 93'
1. Czy masz ubytki płynu w układzie? Jeżeli tak to przecieka nagrzewnica, stąd para na szybaczh
2. Możesz mieć zawilgoconą tapicerkę. Podwyższona temperatura powoduje parowanie wody z niej.
3. Za dużo oddychasz w środku...
2. Możesz mieć zawilgoconą tapicerkę. Podwyższona temperatura powoduje parowanie wody z niej.
3. Za dużo oddychasz w środku...
- Od: 10 gru 2005, 13:12
- Posty: 415
- Skąd: Świdnik
- Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`
Do tego co radził buba74 dodam jeszcze:
1. Najpierw sprawdź czy masz ustawiony nawiew na szybę czy twarz kierowcy. Jak kupiłem auto to tak miałem ustawione (na twarz)...i bardzo się dziwiłem czemu mi szyby parują.
2. Umyj dobrze szyby od środka.
3. Sprawdź czy nie masz wilgotnych dywaników.
4. Skorzystaj z opcji „szukaj” na forum...było już o tym.
1. Najpierw sprawdź czy masz ustawiony nawiew na szybę czy twarz kierowcy. Jak kupiłem auto to tak miałem ustawione (na twarz)...i bardzo się dziwiłem czemu mi szyby parują.

2. Umyj dobrze szyby od środka.
3. Sprawdź czy nie masz wilgotnych dywaników.
4. Skorzystaj z opcji „szukaj” na forum...było już o tym.
a czy czasem nie masz nastawionego na przycisku na konsoli nawiewu wewnętrznego zamiast zewnętrznego?
- Od: 29 paź 2004, 14:58
- Posty: 71
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D
Jeśli chodzi o ubytki płynu w układzie to wszystko jest ok a co do przycisku nawiewu wewnętrznego i zewnętrznego to sprawdzałem na obydwu opcjach na trasie 120km przy nawiewie wewnętrznym i tyle samo przy nawiewie zewnętrznym i dalej nic nadal parują
ale narazie wielkie dzięki
- Od: 3 paź 2006, 17:51
- Posty: 36
- Skąd: Mielec
- Auto: Mazda 626 2.0 16V GE FS 93'
Jak masz garaż to wysusz porządnie auto w środku.
Możesz też rozebrać podszybie i wyciągnąć z tamtąd syf. Teraz sporo go będzie a że jest wilgotno to może być to.
Możesz też rozebrać podszybie i wyciągnąć z tamtąd syf. Teraz sporo go będzie a że jest wilgotno to może być to.
Xavier napisał(a):2. Umyj dobrze szyby od środka.
ja bym polecał wykonać własnie tą operację...
hmm a jak nie pomoże to
buba74 napisał(a):Za dużo oddychasz w środku...

Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
klima jest?
bo jeśli tak to polecam wyczyszczenie układu odgrzybiaczem
bo jeśli tak to polecam wyczyszczenie układu odgrzybiaczem
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Postaraj się spawdzić kilka opcji (o niektórych już było):
Umyj szyby płynem do szyb z preparatem przeciw parowaniu szyb (antifog).
Włącz nawiew zewnętrzny zamiast wewnętrznego.
Uchyl lekko tylne szyby (wystarczy na 1-2cm) lub szyberdach.
Wysusz dobrze dywaniki, bo to z nich często woda osadza się na szybach.
Sprawdź, czy z nawiewów nie leci wilgodne powietrze (może być zebrana woda w układzie wentylcyjnym lub nieszczelny układ ogrzewania.
Przełącz się na trzeci lub czwarty bieg.
Jak jest zimno, to uruchom silnik, włącz nawiew na max'a i wyjdź z pojazdu odśnieżyć pojazd/oczyścić szyby. Po wejściu już Twoje oddychanie nie powinno powodować osadzania się pary na szybach.
Pozdrawiam
..::GofNet::..







Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
mankei napisał(a):bo do ustawiania nawiewu zewnętrznego i wewnętrznego służy to pokrętło po lewej stronie
Nie, to pokrętło służy tylko i wyłącznie do włączania lub wyłączania nawiewu świeżego powietrza z 2 środkowych nawiewów (i tylko z nich).
W górę – powietrze z zewnątrz, w doł – ogrzewanie.
Do ustawienia obiegu zamkniętego lub otwartego (bo o to pytasz) służą 2 przyciski na panelu sterowania.
do ustawiania nawiewu zewnętrznego i wewnętrznego służy to pokrętło po lewej stronie a jak powinno byćdokładnie w górę czy w dół bo niewiem jak jest zew. a jak jest wew.
kolegom chodzilo raczej o zamkniety obieg wewnetrzny... czyli te dwa prawe klawisze na panelu sterowania nawiewami ... w normalnej eksploatacji powinien byc wcisniety ten gdzie strzalka przechodzi z zewnatrz do autka
EDIT:
Grzyby mnie wyprzedzil ... ale niech juz zostanie

6,2s –> 100km/h
- Od: 11 lut 2004, 00:59
- Posty: 463
- Skąd: Gliwice
- Auto: Coupe R6
mankei napisał(a):Wielkie dzięki panowie i teraz wszystko jasne i rozumiem skąd to parowanie
Nie ma to jak zadowolony użytkownik
Do usług.
I co było powodem? Włączony obieg zamknięty?
gich ..
trafiłem 
- Od: 29 paź 2004, 14:58
- Posty: 71
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D
Ja powiem jeszcze wiecej, moze wydac sie idiotyczne ale dziala, to dotyczy sie tylko aut z klimą ale moze bez tez zadziala? Wyłacz
ogzewanie i wlacza klime na maksa, 5 min i wszystkie szyby jak po przetarciu
W zeszlą zime sam sie dziwilem czemu jak przełanczam na szyby to załancza sie kompresor. W koncu sie dowiedzialem ze przyciski w pozycji na szybe i na szybe -nogi Zawsze dziala klima. Doskonale osusza szyby. A myslalem ze mam cos zepsute. Czy tez tak macie?
Fizycznie mysląc to jest normalne ze jak w aucie jest goraco a na zewnącz zimno to szyby parują ale jak temperatury są te same czyli w aucie zimno to nie powinno byc pary. Pozdrawiam

Fizycznie mysląc to jest normalne ze jak w aucie jest goraco a na zewnącz zimno to szyby parują ale jak temperatury są te same czyli w aucie zimno to nie powinno byc pary. Pozdrawiam
- Od: 1 sty 2006, 23:01
- Posty: 54
- Skąd: PL
- Auto: Chrysler
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6