no to by bylo na tyle moze mi ktos pomoze w koncu same mądre glowy maja mazdy
NAPINACZ
1, 2
Mam pewien problem od pewnego czasu w silniku mojej mx3 1,8 slychac bylo gluchy stukot ktory cichl po rozgrzaniu silnika myslalem ze to popychacze na zaworach jednak dzis po rozebraniu obudowy rozrzadu zauwazylem ze pasek jest luzny przy walkach(góra) a napiety na dole po uruchomieniu silnika pasek tlukl o obudowe:), jednak po pewnym czasi luzu na pasku odwroły się i luz sie pojawil na dole rozrzadu co spowodowalo zanik stukania. I teraz moje pytanie co jest przyczyna tego stanu rzeczy? zauwazylem rowniez ze napinacz hydrauliczny jest sztywno przykrecony. czy nie powinien on miec jakis ruch czy nie powinien on aktywnie dociskac paska?
no to by bylo na tyle moze mi ktos pomoze w koncu same mądre glowy maja mazdy
no to by bylo na tyle moze mi ktos pomoze w koncu same mądre glowy maja mazdy
- Od: 4 wrz 2004, 20:01
- Posty: 10
- Skąd: SZYDŁOWIEC
- Auto: Mazda MX-3 1.8 v6 94r
Napinacz hydrauliczny odpowiada za napięcię paska rozrządu....pewnie juz padł.Kerw napisał(a):I teraz moje pytanie co jest przyczyna tego stanu rzeczy? zauwazylem rowniez ze napinacz hydrauliczny jest sztywno przykrecony
Musi być przykręcony do bloku silnikaKerw napisał(a):zauwazylem rowniez ze napinacz hydrauliczny jest sztywno przykrecony

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
W żadnej mazdzie nie musisz samemu regulować napięcia paska rozrządu , napinacz hydrauliczny napina pasek samoczynnie ( jak jest dobry ) cała tajemnica....Kerw napisał(a):hydraulicznie regulowany czy naciag paska nalezy wyregulowac samemu przy zakladaniu go.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Opisujesz w poprzednich postach ze pasek jest luzny więc moim zdaniem za ten luz na 99% jest odpowiedzialny napinacz hydraulicznyKerw napisał(a):czyli wedlug ciebie caly moj wyzej opisany problem rozwiaze wymiana napinacza?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):W żadnej mazdzie nie musisz samemu regulować napięcia paska rozrządu , napinacz hydrauliczny napina pasek samoczynnie ( jak jest dobry ) cała tajemnica....
Nie zawsze jest napinacz hydrauliczny...
b2 napisał(a):pewno auto znowu miało only pasek robiony.
napinacza hydrauliocznego nie zawsze trzeba wymieniać, trzeba wiedzieć jak wcisnąć stary ot cała tajemnica.
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
Oczywiscie ze tak , miałem na mysli ogolne pojecie napinania paska rozrządu.Długi napisał(a):Nie zawsze jest napinacz hydrauliczny
napinacza hydrauliocznego nie zawsze trzeba wymieniać, trzeba wiedzieć jak wcisnąć stary ot cała tajemnica.
Sławciu sorki ale mam jednak inne zdanie .... przeleciał 100 tysi więc jest do kosza.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Sławciu sorki ale mam jednak inne zdanie .... przeleciał 100 tysi więc jest do kosza.
Z racji swojej konstrukcji napinacz jest mało awaryjny w przypadku odpowiedniego traktowania, jeśli zapewnisz odpowiednią siłę i szybkość ściskania oraz sprawdzisz go pod względem siły wypychania tłoka spokojnie moża go zostawić, większość błędów polega na zbyt szybkim wciskaniu tłoka co niszczy zawór wewnątrz napinacza, lub na użyciu zbyt dużej siły, co powoduje uszkodzenie uszczelnień.
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
Heh...Rozumiem ze w Twoim ASO napinacze latają 300 tysi....Długi napisał(a):Z racji swojej konstrukcji napinacz jest mało awaryjny w przypadku odpowiedniego traktowania, jeśli zapewnisz odpowiednią siłę i szybkość ściskania oraz sprawdzisz go pod względem siły wypychania tłoka spokojnie moża go zostawić, większość błędów polega na zbyt szybkim wciskaniu tłoka co niszczy zawór wewnątrz napinacza, lub na użyciu zbyt dużej siły, co powoduje uszkodzenie uszczelnień.


Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Wlasnie ja tez mam luzny pasek i pewnie musze wymienic napinacz,chyba ze mechanicy cos spaprali,ze nie napina paska i da sie to poprawic?
Na stronie znalazlem 2 napinacze do mx-3 V6,ktore roznia sie cena (i to znacznie)
wie ktos o co w tym chodzi?
http://www.moto-czesci.pl/main.snm?page ... 1991.05%5D
Czy jazda z takim defektem czyms grozi? Bo teraz nie mam zbytnio pieniedzy na ten napinacz i chcialbym odlozyc wymiane do wiosny
Na stronie znalazlem 2 napinacze do mx-3 V6,ktore roznia sie cena (i to znacznie)
wie ktos o co w tym chodzi?
http://www.moto-czesci.pl/main.snm?page ... 1991.05%5D
Czy jazda z takim defektem czyms grozi? Bo teraz nie mam zbytnio pieniedzy na ten napinacz i chcialbym odlozyc wymiane do wiosny
- Od: 26 sie 2005, 08:00
- Posty: 131
- Skąd: Mława
- Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM
U mnie wlasnie mechanicy spaprali robote gdyz skrecili mi go na sztywno dzialalo to tak jak przy napinaczu paska klinowego. Raz byl napiety dól rozrządu a raz góra w zaleznosci jak sie ulozył pasek. Luzy powodowaly uderzanie paska w plastikowa obudowe co raczej nie wplywalo na prace silnika (z mojego punktu widzenia). Lepiej wymien napinacz(umnie wystraczylo zalozenie podkladki) dla spokoju mimo ze to silnik bezkolizyjny.
POZDRAWIAM
POZDRAWIAM
Mazda MX-3 1.8 v6 94r
Pontiac Firebird 95r
Pontiac Firebird 95r
- Od: 4 wrz 2004, 20:01
- Posty: 10
- Skąd: SZYDŁOWIEC
- Auto: Mazda MX-3 1.8 v6 94r
Kerw napisał(a):Lepiej wymien napinacz(umnie wystraczylo zalozenie podkladki) dla spokoju mimo ze to silnik bezkolizyjny.
imho nie ma co się oglądać na bezkolizyjność silnika, bo na co się przyda bezkolizyjność, jak się rozrząd posypie w szczerym polu, miliadry lat świetlnych od jakiegokoliwek serwisu, albo co gorsza – stanie się to przy wyprzedzaniu.
Nie będę pytac o podstawy montażu ale.... zawleczka oczywiscie wyjęta z napinacza?jacks napisał(a):niestety pasek znów jest lużny
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Ok, a pasek jakie ma oznaczenia ( dasz radę odczytać ? )jacks napisał(a):Zawleczka oczywiscie wyjeta
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jak widzę prawidłowy , ciekawa sprawa z tym rozrządem ..... moze masz cos nie tak z rolkami , sprawdz ich wielkosc – sam juz nie wiemjacks napisał(a):192*30

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość