NAPINACZ

Postprzez Kerw » 27 lis 2004, 19:59

Mam pewien problem od pewnego czasu w silniku mojej mx3 1,8 slychac bylo gluchy stukot ktory cichl po rozgrzaniu silnika myslalem ze to popychacze na zaworach jednak dzis po rozebraniu obudowy rozrzadu zauwazylem ze pasek jest luzny przy walkach(góra) a napiety na dole po uruchomieniu silnika pasek tlukl o obudowe:), jednak po pewnym czasi luzu na pasku odwroły się i luz sie pojawil na dole rozrzadu co spowodowalo zanik stukania. I teraz moje pytanie co jest przyczyna tego stanu rzeczy? zauwazylem rowniez ze napinacz hydrauliczny jest sztywno przykrecony. czy nie powinien on miec jakis ruch czy nie powinien on aktywnie dociskac paska?
no to by bylo na tyle moze mi ktos pomoze w koncu same mądre glowy maja mazdy :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2004, 20:01
Posty: 10
Skąd: SZYDŁOWIEC
Auto: Mazda MX-3 1.8 v6 94r

Postprzez Jaksa » 28 lis 2004, 14:37

Kerw napisał(a):I teraz moje pytanie co jest przyczyna tego stanu rzeczy? zauwazylem rowniez ze napinacz hydrauliczny jest sztywno przykrecony
Napinacz hydrauliczny odpowiada za napięcię paska rozrządu....pewnie juz padł.
Kerw napisał(a):zauwazylem rowniez ze napinacz hydrauliczny jest sztywno przykrecony
Musi być przykręcony do bloku silnika <lol> pracuję tylko trzpien ktory dociska poprzez dzwignię rolkę a rolka ....pasek.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Kerw » 28 lis 2004, 19:05

NO to to ja wiem tylko chodzi mi o to czy napinacz powinien byc hydraulicznie regulowany czy naciag paska nalezy wyregulowac samemu przy zakladaniu go.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2004, 20:01
Posty: 10
Skąd: SZYDŁOWIEC
Auto: Mazda MX-3 1.8 v6 94r

Postprzez Jaksa » 28 lis 2004, 21:32

Kerw napisał(a):hydraulicznie regulowany czy naciag paska nalezy wyregulowac samemu przy zakladaniu go.
W żadnej mazdzie nie musisz samemu regulować napięcia paska rozrządu , napinacz hydrauliczny napina pasek samoczynnie ( jak jest dobry ) cała tajemnica.... :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Kerw » 29 lis 2004, 19:31

czyli wedlug ciebie caly moj wyzej opisany problem rozwiaze wymiana napinacza? :(no nic dzieki zobaczymy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2004, 20:01
Posty: 10
Skąd: SZYDŁOWIEC
Auto: Mazda MX-3 1.8 v6 94r

Postprzez Jaksa » 29 lis 2004, 19:55

Kerw napisał(a):czyli wedlug ciebie caly moj wyzej opisany problem rozwiaze wymiana napinacza?
Opisujesz w poprzednich postach ze pasek jest luzny więc moim zdaniem za ten luz na 99% jest odpowiedzialny napinacz hydrauliczny
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez b2 » 29 lis 2004, 22:04

pewno auto znowu miało only pasek robiony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Długi » 30 lis 2004, 00:00

Jaksa napisał(a):W żadnej mazdzie nie musisz samemu regulować napięcia paska rozrządu , napinacz hydrauliczny napina pasek samoczynnie ( jak jest dobry ) cała tajemnica....

Nie zawsze jest napinacz hydrauliczny...

b2 napisał(a):pewno auto znowu miało only pasek robiony.



napinacza hydrauliocznego nie zawsze trzeba wymieniać, trzeba wiedzieć jak wcisnąć stary ot cała tajemnica.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Jaksa » 30 lis 2004, 00:16

Długi napisał(a):Nie zawsze jest napinacz hydrauliczny
Oczywiscie ze tak , miałem na mysli ogolne pojecie napinania paska rozrządu.
napinacza hydrauliocznego nie zawsze trzeba wymieniać, trzeba wiedzieć jak wcisnąć stary ot cała tajemnica.

Sławciu sorki ale mam jednak inne zdanie .... przeleciał 100 tysi więc jest do kosza.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Długi » 30 lis 2004, 10:28

Jaksa napisał(a):Sławciu sorki ale mam jednak inne zdanie .... przeleciał 100 tysi więc jest do kosza.

Z racji swojej konstrukcji napinacz jest mało awaryjny w przypadku odpowiedniego traktowania, jeśli zapewnisz odpowiednią siłę i szybkość ściskania oraz sprawdzisz go pod względem siły wypychania tłoka spokojnie moża go zostawić, większość błędów polega na zbyt szybkim wciskaniu tłoka co niszczy zawór wewnątrz napinacza, lub na użyciu zbyt dużej siły, co powoduje uszkodzenie uszczelnień.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Jaksa » 30 lis 2004, 19:03

Długi napisał(a):Z racji swojej konstrukcji napinacz jest mało awaryjny w przypadku odpowiedniego traktowania, jeśli zapewnisz odpowiednią siłę i szybkość ściskania oraz sprawdzisz go pod względem siły wypychania tłoka spokojnie moża go zostawić, większość błędów polega na zbyt szybkim wciskaniu tłoka co niszczy zawór wewnątrz napinacza, lub na użyciu zbyt dużej siły, co powoduje uszkodzenie uszczelnień.
Heh...Rozumiem ze w Twoim ASO napinacze latają 300 tysi.... :P ;) <lol> z drugiej strony ..... Zawsze jak wymontowuję to cacko,jest w stanie agonalnym więc jak tu go nie wymienić
<lol> aha i jeszcze jedno...Jak tu się zachować w momęcie uszkodzenia takiego napinacza po przebiegu 10 tyś ( taki przykład – został stary bo podobno był ok ) Kto płaci za wszystko?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez jacks » 17 wrz 2006, 15:30

Wlasnie ja tez mam luzny pasek i pewnie musze wymienic napinacz,chyba ze mechanicy cos spaprali,ze nie napina paska i da sie to poprawic?
Na stronie znalazlem 2 napinacze do mx-3 V6,ktore roznia sie cena (i to znacznie)
wie ktos o co w tym chodzi?

http://www.moto-czesci.pl/main.snm?page ... 1991.05%5D

Czy jazda z takim defektem czyms grozi? Bo teraz nie mam zbytnio pieniedzy na ten napinacz i chcialbym odlozyc wymiane do wiosny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez Kerw » 17 wrz 2006, 19:42

U mnie wlasnie mechanicy spaprali robote gdyz skrecili mi go na sztywno dzialalo to tak jak przy napinaczu paska klinowego. Raz byl napiety dól rozrządu a raz góra w zaleznosci jak sie ulozył pasek. Luzy powodowaly uderzanie paska w plastikowa obudowe co raczej nie wplywalo na prace silnika (z mojego punktu widzenia). Lepiej wymien napinacz(umnie wystraczylo zalozenie podkladki) dla spokoju mimo ze to silnik bezkolizyjny.
POZDRAWIAM
Mazda MX-3 1.8 v6 94r
Pontiac Firebird 95r
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2004, 20:01
Posty: 10
Skąd: SZYDŁOWIEC
Auto: Mazda MX-3 1.8 v6 94r

Postprzez b2 » 18 wrz 2006, 08:34

Kerw napisał(a):Lepiej wymien napinacz(umnie wystraczylo zalozenie podkladki) dla spokoju mimo ze to silnik bezkolizyjny.


imho nie ma co się oglądać na bezkolizyjność silnika, bo na co się przyda bezkolizyjność, jak się rozrząd posypie w szczerym polu, miliadry lat świetlnych od jakiegokoliwek serwisu, albo co gorsza – stanie się to przy wyprzedzaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez jacks » 30 wrz 2006, 15:33

Jestem po wymianie napinacza, kupiłem oryginalny i niestety pasek znów jest lużny – co robić ? Co jeszcze odpowiada za napięcie paska? Już nie ma pojęcia co zrobić !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez Jaksa » 30 wrz 2006, 19:57

jacks napisał(a):niestety pasek znów jest lużny
Nie będę pytac o podstawy montażu ale.... zawleczka oczywiscie wyjęta z napinacza?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez jacks » 30 wrz 2006, 23:06

Zawleczka oczywiscie wyjeta. Napinacz wymienali "fachowcy"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez Jaksa » 30 wrz 2006, 23:19

jacks napisał(a):Zawleczka oczywiscie wyjeta
Ok, a pasek jakie ma oznaczenia ( dasz radę odczytać ? )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez jacks » 1 paź 2006, 00:43

Pasek jest firmy NIPPARTS o symbolu J1123021 (192*30 – cokolwiek to oznacza)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez Jaksa » 1 paź 2006, 11:56

jacks napisał(a):192*30
Jak widzę prawidłowy , ciekawa sprawa z tym rozrządem ..... moze masz cos nie tak z rolkami , sprawdz ich wielkosc – sam juz nie wiem <głaszcze>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323