Ząbkowanie opon

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez sołtys » 29 wrz 2006, 06:12

alf28 napisał(a):ja też to przerabiałem . jedz sobie w deszczu po delikatnym łuku z predkością ok 120 jeżeli trafisz na głebszą warstwe wody(kałuże)to Cię na tej drodze niema,a zebyś nie mówił ,ze takiej kałuży się nie spodziewałeś i wzieła cię z zaskoczenia ,to zrób taki numer na sychym asfalcie tylko na tym łuku zaciągnij na sekundke ręczny ,to może zrozumiesz co to znaczy słaba trakcjia tylnych kół



widac że w życiu nie zaciągłałeś ręcznego przy 120kmh wiesz co sie dzieje nic, nie spotkałem jeszcze auta które na suchej nawierzchni zerwie przyczepnośc tylnej na ręcznym przy prędkości powyżej 80-90.


alf28 napisał(a):sołtys napisał:
co wolisz zatrzymac sie po 20 metrach czy po 50 metrach??
takich różnic niema nawet między oponą letnią,a zimową na śniegu


jasne masz racje wystarczy 10m.


alf28 napisał(a): ona pokazuje niektórym niedowiarkom ze jest ślisko i trzeba ostrożniej jechać


wtedy poprostu nie da sie jechac. Zrób sobie test w zimie pobaw sie na parkingu, a potem pogadamy co kto wolli na której osi.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez nor » 29 wrz 2006, 06:57

Skończcie tą dyskusję, bo jest bez sensu. Ja Wam proponuje kompromis, załóżcie sobie na obie osie nowe opony, bo półśrodki do niczego dobrego nie prowadzą zarówno z tyłu jak i z przodu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez alf28 » 29 wrz 2006, 09:44

sołtys napisał(a):widac że w życiu nie zaciągłałeś ręcznego przy 120kmh wiesz co sie dzieje nic, nie spotkałem jeszcze auta które na suchej nawierzchni zerwie przyczepnośc tylnej na ręcznym przy prędkości powyżej 80-90.
nie zerwie przyczepność ,tylko wpadnie w poślizg ,a ze nigdynie miałeś dobrego ręcznego w samochodzie to i nie mogłeś poobracać autka na suchum asfalcie.BEZ DOBREGO RĘCZNEGO nic się nie dzieje.
nor napisał(a):Ja Wam proponuje kompromis, załóżcie sobie na obie osie nowe opony, bo półśrodki do niczego dobrego nie prowadzą zarówno z tyłu jak i z przodu.

<ok2> <spoko> to jest rozwiązanie ;)
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez sołtys » 29 wrz 2006, 11:11

alf28 napisał(a):nie zerwie przyczepność ,tylko wpadnie w poślizg ,


a czym sie rózni jedno od drugiego??


alf28 napisał(a):BEZ DOBREGO RĘCZNEGO nic się nie dzieje.


z dobrym ręcznym też sie nic nie dzieje dopiero odpowiednie ( w czasie) jego zastosowanie + odpowiedni gwałtowny ruch kierownicą + odpowiednia prędkośc pozwala na jakotakie zarzucenie tyłem.

nie bede sie wiecej wypowiadałbo to nie ma sensu.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Waluś » 29 wrz 2006, 19:07

Panowie poproszę o trzymanie się tematu.
Potem posprzątam.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez xANDy » 29 wrz 2006, 21:55

Dlatego – pomimo zajadłej dyskusji powiem jedno proste zdanie:

TRZEBA MIEĆ KOMPLET DOBRYCH I SPRAWNYCH OPON, ZE WSKAZANIEM NA "NIEŁYSE".

Za dużo takich musiałem odprowadzać. A jak ja odprowadzę, to już nie wróci.
Amen
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6