323F bardzo mocne kopcenie na czarno

Postprzez josi80 » 27 wrz 2006, 13:53

EGR byl wymieniony i ten jest dobry, najgorsze to ze ona jest przymulona ,mulowato sie wkreca na obroty na 3,4 ,5 biegu, no i potrafi wtedy na czarno bardzo mocno na czarno zakopcic ,aha ten zawor od boot sensora(dzwignia) lekko chodzi takze nie mysle zeby to bylo przyczyna
Początkujący
 
Od: 29 sie 2006, 13:10
Posty: 17
Auto: 323f BJ 2.0 DiTD 90KM

Postprzez luzaklive1 » 28 wrz 2006, 12:08

to artykuł z motofakty.pl...... a może to jest bolączką większosci lub cześći....nie znam się....do dyskusj

pzdr

Spadek mocy silnika, gorsze przyspieszenie, drgania na biegu jałowym i nierówna praca silnika są jasnymi sygnałami, że trwałość silnika dobiega końca i zbliża się moment kosztownego remontu. Ale takie objawy mogą pojawić się także w sprawnym silniku, a przyczyną może być zatkany katalizator.
Zdarza się, że kierowca skarży się na znaczne pogorszenie osiągów silnika i jeśli jest to kilkuletnie auto ze sporym przebiegiem, to mechanik trochę na wyrost stawia diagnozę, że konieczny jest remont silnika, układu wtryskowego lub turbosprężarki. Niestety, nie zawsze jest to trafna diagnoza. Problemy zaczynają się, gdy remont silnika nie przywraca wigoru silnikowi. Wówczas trochę po omacku metodą prób i błędów próbuje się znaleźć przyczynę i w końcu podejrzenia padają na zatkany układ wydechowy. Najczęściej jest to zatkany katalizator, chociaż zdarza się również, że zatkaniu może ulec tłumik.

Prawidłowa diagnoza

Zatkany katalizator skutecznie hamuje wylot spalin i działa jak hamulec silnikowy. Gdy jest w niewielkiej części niedrożny, to kierowca najczęściej tego nie odczuwa, natomiast jeśli większa część jest zatkana, to osłabienie jest już wyraźnie odczuwalne. W skrajnym przypadku może być całkiem zablokowany przepływ spalin i silnika nie uda się uruchomić. Wówczas przyczyny poszukuje się w układzie zapłonowym lub zasilania. Podejrzenia padają na pompę paliwa, wtryskiwacze, filtr paliwa.

Gdy jest to diesel małą moc przypisuje się uszkodzonej sprężarce lub zaworowi spustowemu. Części te nie są tanie, a wymiana nic nie pomaga. Wówczas pada podejrzenie na pompę wtryskową i wtryskiwacze. Kolejne niepotrzebne koszty, które nie przyniosą poprawy. A tymczasem za wszystkie kłopoty odpowiada zatkany katalizator.

W silnikach benzynowych wkład może ulec stopieniu w wyniku awarii układu zasilania lub zbyt ubogiej mieszanki (często zdarza się to przy instalacjach LPG). Od kilkunastu lat również w dieslach są stosowane katalizatory i jeśli auto ma około 200 tys. km przebiegu to jest duże prawdopodobieństwo, że to właśnie on jest przyczyną problemów. W starych konstrukcjach nie ma elektroniki, więc nie następuje wypalanie nagromadzonych cząstek i w efekcie zostaje zmniejszony przepływ spalin. W nowych silnikach najeżonych elektroniką komputer dba o drożność katalizatora i jeśli jest on zatkany, to kierowca otrzymuje informację o konieczności wizyty w serwisie.

Warto wymienić

Kiedy już się okaże, że usterką jest uszkodzony katalizator, to niestety w większości przypadków naprawa polega na usunięciu wkładu katalizatora. Dzieje się to ze szkodą dla środowiska naturalnego. Starsze modele samochodów będą wtedy nadal poprawnie pracować, ponieważ ich układ sterowania nie monitoruje składu spalin za katalizatorem. W nowych konstrukcjach jazda bez katalizatora jest niemożliwa, ponieważ skład spalin jest sprawdzany także za katalizatorem i gdy nie odpowiada normom, to komputer sygnalizuje usterkę.
Zakup nowego katalizatora nie musi oznaczać zrujnowania domowego budżetu. Fabryczne katalizatory są faktycznie bardzo drogie – ceny dochodzą do kilku tys. zł, ale z powodzeniem można skorzystać z uniwersalnego, którego koszt wynosi od 300 do 600 zł plus około 100 zł za wymianę.
http://www.site-clocks.com/flash/clocks ... hex=00AA00" width="150" height="75" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2006, 21:08
Posty: 58
Skąd: Lublin
Auto: 323F 2.0 diesel 90 koników 99r

Postprzez Riki » 28 wrz 2006, 13:58

Jaksa napisał(a):Moja tez kopci jak dostanie 3500rpm.....



Moja na postoju lekko kopci jak rano ja zapale ale to normalne chyba... zauwazylem ze DiTD mniej kopci przy 4800rpm niz GD przy ok 2500rpm :P hmmm czy DiTD ma katalizator? jaka ma norme czystosci spalin? :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 28 wrz 2006, 14:24

DiTD ma katalizator – niektóre sztuki nawet mają dwa.
Ranne kopcenie jest też objawem zimnego katalizatora. Jak katalizator się rozgrzeje to przestaje tak charakterystycznie kopcić jasnym dymkiem.
Riki napisał(a):ze DiTD mniej kopci przy 4800rpm niz GD przy ok 2500rpm

To właśnie sprawa sprężarki, która dba o obecność powietrza – wtedy spala się nie do sadzy a do dwutlenku węgla.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 28 wrz 2006, 17:47

xANDy rozumiem, dzieki za rozjasnienie tematu ;) ktore sztuki maja dwa?? to zalezy od wersji silnika 90... 101.. 110KM??
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 29 wrz 2006, 09:49

Nie wiem od czego to zależy. Po prostu są takie sztuki, które miały montowane dwa (jeden zaraz za kolektorem w pionie a drugi już poziomy). I (ponoć) dotyczy to tylko 626 bo w 323 jest zawsze jeden. Ale jak znam życie to zaraz znajdzie się ktoś co powie, że tak nie jest i pewnie będzie miał rację... <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez majkers » 2 maja 2011, 12:20

Witam,

wiem, że o tym temacie już były całe księgi an forum ale ja mam objaw dymienia dość specyficznie bo dopiero na naprawdę wysokich obrotach. Ale po kolei. Mam Mazda 323 F rocznik 99 2.0 DiTD. Autko jakoś tam sobie śmiga a nastukane mam już 174 tyś przebiegu o ile ktoś go nie przekręcił I tak. Jak wejdę na wysokie obroty (czytaj: ok 4 tyś) widzę za sobą czarny dym, całkiem go sporo. Na niższych obrotach czarny dymek nie występuje. Powiedzcie mi proszę co to może być? A może to normalne na Dieseli? Dodam, że do tej pory starałem się jeździć eco czyli 2 tyś obrotów i zmiana biegu. Może trochę więc przymuliłem to autko? Może po prostu trzeba je trochę przedmuchać jazdą na wyższych obrotach? Filtry wymienione, oleju nie bierze itd. Nie ruszałem nic z wtryskami, pierścieniami itd.

Pozdrawiam

Majkers
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2008, 12:56
Posty: 14
Skąd: Lublin
Auto: 323 F BJ 99r 2.0 DiTD 90 KM

Postprzez freshbratek » 2 maja 2011, 13:06

majkers –
dym dymowi nie równy:)
moja ciut młodsza bo z 2001, moc ciut większa bo 101, przebieg ciut większy bo prawie 190kkm. Dymi już od 3 tyś obr intensywnego deptania. Jeździ ze mną juz 3 lata i odpukać świetnie się ma:)
Po przegonieniu w trasie dymienie zmniejszyło się ale nie ustąpiło.
spróbuj u siebie tego samego i opisz wnioski – nie zaszkodzi a na pewno pomoże :) <jupi>
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez majkers » 2 maja 2011, 13:19

freshbratek: dzięki za info. Dolałem teraz też specyfiku forte i zobaczę czy coś poradzi :)
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2008, 12:56
Posty: 14
Skąd: Lublin
Auto: 323 F BJ 99r 2.0 DiTD 90 KM

Postprzez Siwy19 » 2 maja 2011, 16:38

xANDy napisał(a):Nie wiem od czego to zależy. Po prostu są takie sztuki, które miały montowane dwa (jeden zaraz za kolektorem w pionie a drugi już poziomy). I (ponoć) dotyczy to tylko 626 bo w 323 jest zawsze jeden. Ale jak znam życie to zaraz znajdzie się ktoś co powie, że tak nie jest i pewnie będzie miał rację... <lol>



tak są 2 katalizatory na pweno w 323f a nie wiem czy 626 tez, bo nie jeździłem
pozdrawiam
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez Neonixos666 » 3 maja 2011, 09:54

RF4F dwa katy euro 3
RF2A jeden kat euro 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez laminator » 3 maja 2011, 10:31

Witam proponuje założyć Filtr Cząstek Stałych i nie bedzie kopcenia hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 21:32
Posty: 147
Auto: mazda 323f 2.0 TDVI sydney

Postprzez Neonixos666 » 3 maja 2011, 10:33

no i było by to jedyne ditd z takim filtrem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 4 maja 2011, 13:28

Neonixos666 napisał(a):RF4F dwa katy euro 3
RF2A jeden kat euro 2


i ten drugi lepszy bo się nie zapycha tak :P

laminator napisał(a):proponuje założyć Filtr Cząstek Stałych


jakby się uprzeć... rurka z tyłu byłaby wypalona idealnie jak w RF7J <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 4 maja 2011, 18:31

a ja muszę zrobić żeby RF4F pozbył się jednego euro, może będzie biedniejszy ale za to odetchnie z ulgą <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez jozik72 » 6 maja 2011, 00:36

Witam,ja mam w mojej madzi filtr cząstek stałych i nie wiem czy go usunąć czy zostawić bo dopiero ma najechane jakieś 20000km,niemiec założył firmy twintec.Z filtrem nie kopci nawet przy 5000obrotów,co doradzicie usunąć czy zostawić
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2011, 19:00
Posty: 19
Skąd: Rzeszow
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD 2004.

Postprzez Siwy19 » 6 maja 2011, 10:30

no to jak nie kopci ci to po co usuwac
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez say » 6 maja 2011, 11:12

wywalisz jak się sp...zepsuje :).
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez jozik72 » 6 maja 2011, 11:49

A może wtedy jak wywalę będzie mniej paliła oraz będzie miała lepsze osiągi.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2011, 19:00
Posty: 19
Skąd: Rzeszow
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD 2004.

Postprzez majkers » 6 maja 2011, 12:35

a teraz jakie ma i ile pali?
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2008, 12:56
Posty: 14
Skąd: Lublin
Auto: 323 F BJ 99r 2.0 DiTD 90 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323