Rozgrzany silnik odpala zdecydowanie gorzej.

Postprzez majkel » 25 lip 2006, 11:10

Witam

Po wymianie akumulatora, jak jest zimny, pali zdecydowanie lepiej, prawie że na dotyk. Ale jak jest silnik gorący... to czasami muszę pokręcić ładne 7-8 sekund żeby odpalił. Jak go zostawię na noc, to rano odpala jak marzenie. Jakies propozycje sprawdzenia czegoś, zanim pojadę do mechanika?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 lip 2006, 14:49
Posty: 9
Skąd: Lubin
Auto: Opel Vectra 2.2 (jeszcze...)

Postprzez tomekrvf » 25 lip 2006, 11:19

Jeżeli wszystko elektrycznie jest sprawne to stawiam na pompę – wytarta głowica rozdzielaczowa.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez magicadm » 25 lip 2006, 11:41

tomekrvf napisał(a): wytarta głowica rozdzielaczowa.


Podobno w TDS radzą sobie załączniem grzania świec na gorącym silniku.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Pippi » 31 lip 2006, 19:15

Jaki masz przebieg i jaki ojej używasz?
Ile masz przejechane od ostatniej wymiany oleju?
*********************************************
Pozdrowionka znad morza
Mazda Premacy Active 2,0 DiTD – '03
Mazda 626 1,8i GE-'96 LPG ----> DO SPRZEDANIA
Gdańsk
*********************************************
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lis 2004, 21:54
Posty: 13
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Premacy 2,0DiTD '03

Postprzez Paweł1000 » 9 sie 2006, 20:49

też jestem zdania że to pompa, miałem to samo co prawda w zimie, ale objawy były identyczne
Początkujący
 
Od: 7 sie 2006, 18:33
Posty: 19
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 1998r.kombi

Postprzez lucas626 » 25 wrz 2006, 08:37

I co było zepsute?U mnie na ciepłym silniku wcale nie odpala i trzeba na popych i nie wiem co robić, mam ta usterke od kilku dni, przebieg 104tys.Może ktos pomoze w tej kwesti.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2005, 09:43
Posty: 35
Skąd: Police
Auto: 626DiTD-2000r, 323-1,6i-1990r

Postprzez magicadm » 25 wrz 2006, 09:01

lucas626 napisał(a):I co było zepsute?U mnie na ciepłym silniku wcale nie odpala i trzeba na popych i nie wiem co robić, mam ta usterke od kilku dni, przebieg 104tys.Może ktos pomoze w tej kwesti.

Spróbuj odpiąć czujnik temepratury (nie wiem gdzie jest, ale chyba to ten z przodu bloku) – zobacz czy wtedy odpali. Jak się poprawi – masz problem z pompą.
...coś mały ten przebieg...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 25 wrz 2006, 11:14

Ostatnio gdzies na ebayu była głowica rozdzielaczowa za 9,9 euro... gdzies na forum ktoś dawał linka.. może jeszcze jest
o znalazłem:
http://cgi.ebay.de/Denso-Magnetventil-f ... dZViewItem – kup, za 50zł to chyba warto nawet "na zapas" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez magicadm » 25 wrz 2006, 11:49

xANDy napisał(a):Ostatnio gdzies na ebayu była głowica rozdzielaczowa za 9,9 euro...


newbie napisał(a):Spill valve.


To chyba nie to samo ?
Ale SPV też się psuje – i koszt w MABI to coś ok 1 tyś zł. Więc napewno warto.
W każdym razie mamy próbkę skali przebicia MABI.
Ostatnio edytowano 25 wrz 2006, 15:27 przez magicadm, łącznie edytowano 1 raz
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 25 wrz 2006, 15:16

Hmm – nie wiem czym się różni jedno od drugiego... ale kombinująć byłby to zawór (elektrozawór) dawki paliwa oraz to drugie to jest chyba wewnątrz pompy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez magicadm » 25 wrz 2006, 15:30

Wydaje mi się, że głowica rozdzielaczowa pełni jakąś funkcję przy rozdzielaniu dawek pomiędzy wtryskiwaczami (analogia do rozdzielacza zapłonu). I jest zamontowana w środku.

Natomiast SPV to zawór sterujący dawka paliwa dla całej pompy...I on jest na zewnątrz pompy.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Paweł1000 » 25 wrz 2006, 18:06

na popych to lepiej nie pal bo popsujesz rozrząd, a co do pytania, to u mnie była uszkodzona pompa wtryskowa, kolega magicadm dobrze kombinuje, mam w tamtym miejscu założony włącznik który używam tylko w zimie i pali z pierwszego
Początkujący
 
Od: 7 sie 2006, 18:33
Posty: 19
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 1998r.kombi

Postprzez Jaksa » 25 wrz 2006, 19:52

lucas626 napisał(a): mam ta usterke od kilku dni, przebieg 104tys
Kurcze, jak widzę masz auto po F/L i tez pompa pada ? grrrrrrr moja jeszcze lata a mam juz 150 tysi.......Teoretycznie po lifcie jeszcze nie miałem auta w ktorym pompa się skonczyła.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 25 wrz 2006, 21:36

Jaksa – ja mam 185 tys na liczniku... a jak jest kręcony?
Ktoś z forum z okolic Jarocina ma taką GW co ma 225 przy kupnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez yesfan » 25 wrz 2006, 21:45

xANDy napisał(a):Ostatnio gdzies na ebayu była głowica rozdzielaczowa za 9,9 euro... gdzies na forum ktoś dawał linka.. może jeszcze jest
o znalazłem:
http://cgi.ebay.de/Denso-Magnetventil-f ... dZViewItem – kup, za 50zł to chyba warto nawet "na zapas"



399 euro !!
DiTD :(
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 08:24
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.

Postprzez xANDy » 25 wrz 2006, 21:48

Nie znam niemieckiego – niżej napisane jest (cena wywoławcza?) 9,90.............
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 25 wrz 2006, 21:54

yesfan napisał(a):399 euro
Oplowski jest taki sam i kosztuje 1200zł. Widziałem na pompie klienta.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez lucas626 » 26 wrz 2006, 08:02

Ale mnie załamaliście. Dobrze że ktos napisał że nie wolno odpalać na popych, nie wiedziałem i dwa lub trzy razy zapalałem go ciągnąc na linie.A czy wina może byc paliwo? To sie stało zaraz po zatankoawaniu ON na Orlenie? Musze jakoś zlac to paliwo i zalac nowe.Jesli to nie minie to chyba faktyczne pozostanie regeneracja pompy. Ale po tak małym przebiegu? Auto raczej nie wygląd a na cofany licznik, jak go kupowałem przeszło testy w serwiszie i co do przebiegu byli pewni. Co dziwne auto zapala na dotyk jak jest zimne.A na goracym wcale. Odłącze czujnik temperatury i sprawdzę.Tylko nie wiem co ma czyjnik temperatury do pracy pompy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2005, 09:43
Posty: 35
Skąd: Police
Auto: 626DiTD-2000r, 323-1,6i-1990r

Postprzez magicadm » 26 wrz 2006, 08:38

lucas626 napisał(a):.A czy wina może byc paliwo? To sie stało zaraz po zatankoawaniu ON na Orlenie?

Głowa do góry, byc może nie jest jeszcze aż tak źle....
Zlej to g...
Zalej BP Ultima (np), zmień filtr paliwa (np Maxx za 50zł), i odpal.
Masz paragon za to paliwko z Orlenu? Zastanawiam się czy i jak to załatwić by ich obciążyć kosztami napraw.
lucas626 napisał(a):.
Co dziwne auto zapala na dotyk jak jest zimne.A na goracym wcale. Odłącze czujnik temperatury i sprawdzę.Tylko nie wiem co ma czyjnik temperatury do pracy pompy?

Faktycznie, to jest bardzo dziwne....
Ale sprawdź, czujnik ma wpływ na ilość dawki paliwa podawanego przez pompę...Na zimno palisz ze świecami, na ciepło – bez. Wypinając czujnik komputer myśli, że jest zimno więc daje więcej paliwka.
Ostatnio edytowano 26 wrz 2006, 11:29 przez magicadm, łącznie edytowano 1 raz
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez lucas626 » 26 wrz 2006, 09:40

Dzisiaj po pracy zmienię filtr paliwa i zaleje nowe paliwo. Zobaczymy co sie będzie działo.
Kolega kiedys zatankował paliwo na stacji i zwrócili mu za koszt naprawy samochodu, samochód mu zdechł po kilometrze od zatankowania. Mało tego, stacja miała logo BP a wcale nie była BP. I pewnie tylko dlatego wygrał, bo dzwonił do dyrekcji BP,a tam mu powiedzieli ze to nie ich stacja, więc tą sprawa zajelo sie BP i niezle udupiło właściciela który uzywał logo BP uie mając nic wsółnego z tym koncernem.
A co do Orlenu to pewnie będzie ciężko coś udowodnić, a co dziwne to był jakis super ON droższy od zwykłego, zapomniałem nazwę.Ale poza nie odpalaniem ciepłego na tym paliwie silnik pracuje b/dobrze ma dobre przyśpieszenie, nie kopci, nie smierdzi rozpuszczalnikiem. Wiec oby nie pompa.....
A jeśli pompa to powoli zaczynam żałowac że nie kupiłem z silnikiem benzynowym, moze więcej pali, ale to co zaoszczedzasz na dislu wydajesz na reanimację (pompa , turbina i inne) więc pewnie wychodzi taniej na benzynie.Mam tez 323 benzyna i "babcia" nigdy się nie rozkraczyła, silnik beż żadnych napraw i reanimacji a 180 tys na busoli, a w 626 o wiele mniej.Jakieś to auto ......(nieudane?)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2005, 09:43
Posty: 35
Skąd: Police
Auto: 626DiTD-2000r, 323-1,6i-1990r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6