323F bardzo mocne kopcenie na czarno

Postprzez luzaklive1 » 3 wrz 2006, 23:08

josi80 napisał(a):a mazda jak kopcila tak kopci :(((((((((jest przejechane 140tys km i to akurat jest autetnyk , mechanik powiedzial ze kolektor to nie bedzie zapchany bo za maly przebieg itd tym bardziej ze auto serwisowane bylo itp historie. A jak wy myslicie co moze byc objawami takiego kopcenia szczegolnie jak sie dodaje gazu jak ma obciazenie(jazda po gorke itp) jak przegazuje raz pedal na maksa do prawie 5 tys obr i spadnie do np 3 to swiata z tylu nie widac, no i podczas normalnej jazdy tez jest czarno. dodam ze byl chyba zwieszony EGR)czy ERG) jakos tak – w kazdym razie chodzi o zawor recyrkulacji- bo po jego odlaczenieu i podlaczenie ponownie mniej zaczela kopcic.a moze pod kompa podpiac i sprawdzic??a moze zly zapłon?nie wiem juz sam, Prosze o POMOC!!!!z gory dziekuje!!!!!!!!!!!!!!


moja ma przejechane 155 tys...tez serwisowana itd....i co cały kolektor był zarąbany...
a mechanik "twoj" to sprawdził to..czy ot tak powiedział popijajac piwko....
jak juz powiedziałem...samo zabicie egr duzo nie da...
ja bym zrobił to co ja zrobilem...czyli kolektor wyczyść...a jak to nie da to szukaj dalej a ...czyszczenie nie zaszkodzi....
http://www.site-clocks.com/flash/clocks ... hex=00AA00" width="150" height="75" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2006, 21:08
Posty: 58
Skąd: Lublin
Auto: 323F 2.0 diesel 90 koników 99r

Postprzez josi80 » 11 wrz 2006, 19:51

witam po dluzeszej przerwie, wiec wymienilem zawor EGR i jest poki co lepiej a przede wszystkim lepiej samochod "zbiera" , moj EGR sie zużyl niestety, a na zamknietym EGR byl lekko przymulony(zdjąłem tylko przewod podcisnieniowy, nie sciagalem kostki elektrycznej bo balem sie o blad na sterowniku a tak tylko mrugala kontrolka od swiec zarowych) ponadto jak juz wymienilem EGR to strasznie duzo sadzy (doslownie- czarnej duzej sadzy) z tlumika wylecialo a wylecialo bo w czasie kiedy moja "efka" chodzila na wolnych obrotach trzymałem (szmatą ) za wylot spalin jakies 5-10s a po puszczeniu strsznie duzo wylatywalo czarnej sadzy, poki co cos tam czasem z tylu kopci moja "efka" ale jest lepiej i przede wszystkim jest mocniejsza (troche). Do luzaklive1- chyba masz racje z tym czyszczeniem kolektora- tylko ze nie znam mechanika ktory by sie podjal bez sciagania pompy(ida na łatwizne <killer> ) ja jeszcze myslałem o czyszczenieu wydechu ,ale poki co sie wstrzymam no chyba ze znajde mechanika ktory podejmie czyszczenia bez sciagania pomopy. Za wczesniejsze rady oczywiscie szczerze dziekuje.
Początkujący
 
Od: 29 sie 2006, 13:10
Posty: 17
Auto: 323f BJ 2.0 DiTD 90KM

Postprzez xANDy » 11 wrz 2006, 22:05

Czyszczenie wydechu nie ma sensu – w czasie jazdy sam się oczyści prędzej czy później – a szczególnie przy przegazówkach albo na starcie (chmura dumu wyleci z tłumików)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Thomas » 13 wrz 2006, 02:11

A czy "katalizator" nie jest zatkany?
Początkujący
 
Od: 7 sie 2006, 19:11
Posty: 8
Skąd: Jaworzno
Auto: 323 F BJ 2.0 DITD

Postprzez VTec » 13 wrz 2006, 14:23

xANDy napisał(a): ... w czasie jazdy sam się oczyści prędzej czy później – a szczególnie przy przegazówkach albo na starcie (chmura dumu wyleci z tłumików)


Jezdze 1,5 roku, ostro daje po 'garach' i jak kopcila na poczatku, tak i w obecnej chwili kopci. Najlepsze efekty w nocy na swiatlach :D . Kierowca z tylu niewidoczny po ostrym starcie :D . Zastanawiam sie rowniez nad tematem czyszczenia.

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2006, 14:53
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Auto: Mondeo ST220 03' po lifcie

Postprzez jychu » 14 wrz 2006, 14:02

Miałem tak w vectrze DTL i okazało się jest mała dziurka w takim wężu gumowym co od turba odchodzi.
Objawy:
Słaba moc, dymienie,
wymieniłem tę rurę i jak kamień z serca, przestało dymić, moc wróciła do normy, jeśli kopci na czarno to na 99% coś z turbem!
DiTD – zwala z nóg!!:)
Początkujący
 
Od: 4 sie 2006, 00:27
Posty: 11
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 1999 74Kw

Postprzez VTec » 15 wrz 2006, 07:27

jychu napisał(a): .... Słaba moc, dymienie,
wymieniłem tę rurę i jak kamień z serca, przestało dymić, moc wróciła do normy, jeśli kopci na czarno to na 99% coś z turbem!


Turbo jest wporzadku, bylo bdb sprawdzone, poza tym nie narzekam na brak mocy. Predzej obstawalbym za przeczyszeniem kolektora.

pozdr
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2006, 14:53
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Auto: Mondeo ST220 03' po lifcie

Postprzez josi80 » 16 wrz 2006, 14:34

Prosba do Vtec-a podaj mi namiary na priv do tego magika z piotkowa tryb. co Ci kiedys naprwial mazde, bo cos czuje ze kolektor bedzie ok, ona jak sie rozgrzeje to wtdey ma problemy z moca, z gory dziek
Początkujący
 
Od: 29 sie 2006, 13:10
Posty: 17
Auto: 323f BJ 2.0 DiTD 90KM

Postprzez josi80 » 20 wrz 2006, 20:22

sprawdzilem wszystkie weze dochodzace do turba i od filtra powietrza, filtry rowniez wymienilem, wszystko jest szczelne nigdzie nie ma dziury itp, nie wiem dokladnie od czego jest zawor na turbie(okragly okolo 4-5cm srednicy,srebrny poprowadzona jest do wylotu dzwigenka jakby otwierala lub zamylkala ten zawor- podejrzewam ze jest to boot sensor-ale nie wiem),-ale do rzeczy-mam pytanie od jakich ewentualnie obrotow powinien on sie otwierac badz zamykac-generalnie chodzi od jakich obrotow powinna sie ruszyc ta dzwigenka wchodzaca w okolice wydechu-turba.bo u mnie przy okolo 2,5tys obr nic sie nie dzieje a wiadomo ze przy tych obrotach powinno cos pracowac. dziekuje z gory za odpowiedz
Początkujący
 
Od: 29 sie 2006, 13:10
Posty: 17
Auto: 323f BJ 2.0 DiTD 90KM

Postprzez magicadm » 20 wrz 2006, 22:12

Nie znam się na budowie tej sprężarki, czy zakładasz zapieczenie kierownic?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez josi80 » 26 wrz 2006, 19:44

witam , wiec kolektor wyczyszczony , w sumie to nie potrzebnie bo zle nie wygladał, ale mazda nadal kopci szczegolnie na 3 4 biegu przy przyspieszaniu-szczegolnie mocno. dolot sprawdzony wszystko ok. Najgorsze jest to ze jest przymulony, niby chce "iść" ale jakby cos go blokowało, jutro sprawdze jak chodzi ta dzwigenka od boot sensora, bo moze to jest przyczyna......a moze turbo- oby nie!!.a co Wy byście mi jeszcze poradzili co sprawdzic? dziekuje z gory
Początkujący
 
Od: 29 sie 2006, 13:10
Posty: 17
Auto: 323f BJ 2.0 DiTD 90KM

Postprzez Jaksa » 26 wrz 2006, 23:26

josi80 napisał(a):wiec kolektor wyczyszczony
Jak czytałem poprzednie posty powinno pomóc ...... hm..... a moze nikomu to nie pomogło ?? Myslę ze w kolektorze ssącym sa za duze otwory aby nagar zablokowal doplyw powietrza , a co z zaworem EGR ? Nie wspomnę juz o pompie......
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 27 wrz 2006, 09:38

Jestem po czyszczeniu kolektora wlotowego.
"Ciasta" było sporo – ok 4-5mm, znalazłem też "grudki" skudlonej "materii czarnej", które klinowały dostęp powietrza do cylindra. Taka grudka zasłaniała połowę wlotu do jednego zaworu (ok, 2x1,5cm).
Auto odżyło w zakresie najbardziej odczuwalnym – czyli nie na wysokich obrotach a na zwykłej prędkości – 80-120km/h jest po prostu żywsze i spalanie mi spada no normalniejszego poziomu.
Radzę jeszcze sprawdzić (przeczyścić od środka jakąś chemią) intercooler!
Na razie nie miałem okazji sprawdzić kopcenia wieczorem na światłach – bo wtedy najlepiej widać, ale przynajmniej przy mocnym starcie nie mam chmury dymu za sobą a tylko mały obłoczek <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 27 wrz 2006, 10:02

xANDy napisał(a):Na razie nie miałem okazji sprawdzić kopcenia wieczorem na światłach
Będzie kopcić :P
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 27 wrz 2006, 10:10

wypchaj się...............
zero litości!!!
Ty sadysto... chociaż trochę nadziei mógłbyś wlać....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez magicadm » 27 wrz 2006, 10:13

xANDy napisał(a):wypchaj się.................

A gdzie fotorelacja z czyszczenia??? :)
xANDy napisał(a):zero litości!!!
Ty sadysto... chociaż trochę nadziei mógłbyś wlać....

Jaksa, grzeszysz <diabel>
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 27 wrz 2006, 10:18

Podaj jakiś adres internetowy to Ci wyślę pierwszą próbną relację. Ten mail co mi podałes jakoś chyba nie odebrał tego (bo już wysłałem).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 27 wrz 2006, 10:27

xANDy napisał(a):wypchaj się
Nie znam diesla ktory nie kopci w swietle reflektorów <głaszcze>
magicadm napisał(a):Jaksa, grzeszysz
Oj tam...... <lol>

Moja tez kopci jak dostanie 3500rpm.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 27 wrz 2006, 10:29

a ja mówię Jareczku o 100km/h, 2000 obrotów i kopceniu, które widać jako zasłonę dymną........
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 27 wrz 2006, 10:34

Ciekawy jestem czy teraz nie bedzie kopcic , oczywiscie czekam na info.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323