Problem z uruchomieniem auta

Postprzez XsiX » 23 sie 2006, 07:22

Witam!
Od niedzieli mam problem z moim xedosem. Postaram się pokrótce opisać całe zdarzenie. W niedzielę po przejechaniu ok. 30 km dały się odczuć lekkie szarpania w aucie. Po dojechaniu do najbliższego skrzyżowania auto schodząc do wolnych obrotów zgasło. Po odpaleniu udało mi się dojechać do następnych świateł po czym auto ponownie zgasło, z tym że uruchomić dało się dopiero po ok. 2 minutach nerwowego kręcenia. Pomyślałem że być może to wina kiepskiego paliwa, więc dotankowałem na stacji 20 l E98 – jak się okazało niepotrzebnie, gdyż usterka nie ustąpiła..

Po dojechaniu do miejsca docelowego sprawdziłem szczelność rury elastycznej za przepływomierzem oraz kable WN. Przy jednym z kabli znalazłem usterkę polegającą na wypaleniu się "złączki" przewodu w gnieździe kopułki. Przewód ten wymieniłem na inny – auto zdało się odpalić bez problemu, obroty trzymało idealnie, tak więc postanowiłem wrócić do domu. Radość z "naprawy" auta nie trwała długo, po przejechaniu około 10 km i dojechaniu do pierwszego skrzyżowania auto ponownie zgasło. Utrzymując przy każdym skrzyżowaniu obroty na poziomie 2-3 tys udało mi się jakoś kontynuować jazdę. W międzyczasie zauważyłem że przy gwałtownym dodaniu gazu auto początkowo dławi się, a dopiero po chwili zaczyna przyspieszać.

Następnego dnia auto z początku nie chciało wcale odpalić, dopiero po kilkunastu próbach z trudem zastartowało (na początku miało bardzo nierówne obroty, które po czasie ustabilizowały się). Po odpaleniu dość mocno kopciło, oraz czuć było paliwo z wydechu. W dniu dzisiejszym auto ostatecznie odmówiło posłuszeństwa :–( nie pomogło kilkadziesiąt prób odpalenia, a po próbie odpalenia "na pych" auto zapalało na kilka sekund po czym gasło.

Sprawdziłem iskrę na przewodach WN i występuje ona na każdym z nich (nie wiem tylko czy iskra jest prawidłowa – jak to sprawdzić?). Rura za przepływomierzem jest szczelna. Po wyciągnięciu przepływomierza i poruszaniu nim słychać ze środka jakieś grzechotanie, niestety nie bardzo wiem jak go rozebrać żeby dostać się do środka i sprawdzić czy nie jest uszkodzony. Czy przy niesprawnym przepływomierzu mogą występować w/w problemy ? Dodam jeszcze że odczyt błędów nie wykazuje żadnej usterki.
Immobilizera nie posiadam, więc to nie on jest przyczyną moich problemów. Filtr powietrza i paliwa wymieniony pół roku temu. Świece i przewody WN zmienione w maju. Instalacja gazowa w moim aucie nie występuje.

Może ktoś z Was moi drodzy zetknął się z podobnym problemem i podzieli się jego rozwiązaniem :] ?
Ostatnio edytowano 4 wrz 2006, 07:19 przez XsiX, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez dakopi » 23 sie 2006, 12:34

U mnie kiedyś wystąpił podobny problem ale MB 124, działo się tak samo jak u Ciebie, powodem całego zamieszania był wypalony (300 tys km) palec rozdzielacza. Po wymianie palca auto zapalało i chodziło idealnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 12:53
Posty: 135
Skąd: Wyry/Górny Śląsk
Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11

Postprzez XsiX » 23 sie 2006, 13:09

dakopi napisał(a): powodem całego zamieszania był wypalony (300 tys km) palec rozdzielacza. Po wymianie palca auto zapalało i chodziło idealnie.


Kilka fotek (klikając na nich otrzymacie powiększenie):

kopułka od środka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/061 ... 65afe.html

kopułka od spodu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/26c ... 6a600.html

kopułka od góry http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a53 ... c94a8.html

powiększenie wypalonego (?) "gniazda" przewodu 3 cylindra w kopułce http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/675 ... 541f7.html

palec rozdzielacza http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/500 ... ca824.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Hazu » 23 sie 2006, 21:10

objawy według mnie wskazują na przepływomierz ale skoro
XsiX napisał(a):odczyt błędów nie wykazuje żadnej usterki

to nie wiem ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Jaksa » 23 sie 2006, 22:03

Tomeczku, myslę ze konczy się aparat zapłonowy ( czuc zapach benzyny z wydechu – słaba iskra nie moze zapalic mieszanki ) Pogadaj z Tadziolem.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez JACU626 » 23 sie 2006, 23:08

Ewentualnie zbyt niskie ciśnienie paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez XsiX » 24 sie 2006, 07:24

Tomeczku, myslę ze konczy się aparat zapłonowy ( czuc zapach benzyny z wydechu – słaba iskra nie moze zapalic mieszanki ) Pogadaj z Tadziolem.


Jarku (oraz wszyscy zainteresowani tematem) sprawdziłem wczoraj kolor iskry i na wszystkich świecach (a także na samych przewodach) ma ona barwę co najwyżej mocno różową, tak więc daleko jej do barwy jasnoniebieskiej opisywanej w którymś z postów na forum :| Jeżeli kolor iskry ma duże znaczenie to postaram się dziś zrobić zdjęcie do oceny przez szacowne jury ;) Niestety z braku odpowiedniego klucza nie udało mi się odkręcić świec żeby definitywnie sprawdzić czy są zalewane przez paliwo (zrobię to dopiero w poniedziałek po zaprowadzeniu auta do warsztatu kolegi).


JACU626 napisał(a):Ewentualnie zbyt niskie ciśnienie paliwa.

Jacu mój drogi – jak to sprawdzić w możliwie najbardziej laicki sposób <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez JACU626 » 24 sie 2006, 08:19

Pompe aby sprawdzić trzeba wpiąć manometr w przewód zasilający i sprawdzić ciśnienie tak ze nie da sie tego zrobić nie mając trójnika i manometru. Jak odkręcisz wężyk to powinno lecieć paliwo ale ciśnienia nie sprawdzisz. Mam tak samo w pasku, identyczne objawy jak u ciebie pompa daje za słabe ciśnienie, jak juz odpali to czuć paliwo z wydechu. Przerywa i nie chodzi równo, tylko ze pale go na gazie wiec do zimy jakoś sie doturlam i nowa pompa za 240 zł mnie czeka. Opisałeś że jadąc na równych obrotach auto zaczeło szarpać tak samo jest u mie jak przełącze na benzynę podczas jazdy więc sugeruje pompę paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez marek » 25 sie 2006, 21:33

A jak pracuje silnik jak już chodzi? w miarę równo? Sprawdź czy to nie uszczelka pod którąś z głowic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Malpiszon78 » 29 sie 2006, 12:24

Na 99% aparat zaplonowy sie skonczyl (dokladnie to modul).. mialem prawie inentyczne obhawy :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 15:27
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Auto: Mx6 KL, Mondeo 1.8HE, Ducato 2.8, Eagle Vision 3.5

Postprzez sebas1 » 29 sie 2006, 13:59

Stawiam na aparat , mam przeeeeebogate doświadczenia z tym ustrojstwem <killer>
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2006, 22:54
Posty: 38
Skąd: gdańsk
Auto: MAZDA 626 2,5 V6,VW Touran 1,9

Postprzez JACU626 » 30 sie 2006, 09:07

Zrobiłeś to auto czy stoi jeszcze :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez XsiX » 30 sie 2006, 09:12

dziś zakładam nową kopułkę i palec
zobaczymy co będzie :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez prokopcio » 30 sie 2006, 23:26

A wykręciłeś wkońcu te świece?

edit:
XsiX napisał(a):sprawdziłem wczoraj kolor iskry i na wszystkich świecach


XsiX napisał(a):Niestety z braku odpowiedniego klucza nie udało mi się odkręcić świec


:|

edit end .

To sporo rozjaśniło by sprawę – czy wina leży od strony paliwa czy zapłonu... Ja z ciekawości u siebie dziś sprawdziłem iskry i nie są jak opisujesz różowe tylko bardzo jasno niebieskie (prawie białe). Na fotkach nie wygląda tragicznie kopułka i palec (poza nadpalonym tym jednym gniazdem) ale jednak wysokie napięcia żądzą się swoimi prawami i tu jest wszystko możliwe... obejrzyj autko pod maską w całkowitej ciemności podczas odpalania – często widać efekty świetlne i dźwiękowe których sprawcą jest WN...

edit...
a czasami u Ciebie :
XsiX napisał(a):Od niedzieli

nie pada mocno deszcz ? Duża wilgotność nie pomaga w prawidłowym zapłonie – pomaga tylko w przebiciach Wyskokich Napięć <lol> .
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez XsiX » 31 sie 2006, 08:09

A wykręciłeś wkońcu te świece?

tak, wykręcałem po próbie rozruchu i są one mokre od paliwa


prokopcio napisał(a):obejrzyj autko pod maską w całkowitej ciemności podczas odpalania – często widać efekty świetlne i dźwiękowe których sprawcą jest WN.

tak jak napisałem przewody i świece były wymieniane 3 miesiące temu i nic co opisujesz nie ma oczywiście miejsca (sprawdziłem to w pierwszej kolejności) :P


prokopcio napisał(a):nie pada mocno deszcz ? Duża wilgotność nie pomaga w prawidłowym zapłonie

leje od 2 tygodni ale nie sądze żeby miało to wpływ w moim przypadku :P


niestety z powodu dużych opadów nie udało się wczoraj przełożyć palca i kopułki zakupionych u Smirnoffa, być może dziś pogoda na to pozwoli :(

pozdrawiam


P.S. Oto obiecane fotki iskry z przewodu świecy oraz z przewodu "głównego".

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2bb ... 0fceb.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dc4 ... 14926.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez KosteK » 1 wrz 2006, 08:40

Kopułka i palec wymienione? Xsix, co jest, odpalił?
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez tadziol » 3 wrz 2006, 12:06

sebas napisał(a):Stawiam na aparat , mam przeeeeebogate doświadczenia z tym ustrojstwem


bogatsze ode mnie??
XsiX daj spokój aparatowi....sprawdż kabel WN od cewki i samą cewkę
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez nemi » 3 wrz 2006, 12:21

Miałem <u>identyczne</u> objawy (tylko pewnie na innych skrzyzowaniach :P). Auto odpalilo dopiero na minimalnej przerwie na swiecach. Byl to aparat.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez newbie » 3 wrz 2006, 13:39

Osobiście zostawiłbym całą instalację WN w spokoju – niskie prawdopodobieństwo usterki.

Uwagę skupiłbym na synchronizacji rozrządu.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez tadziol » 3 wrz 2006, 15:54

nemi napisał(a):Miałem identyczne objawy (tylko pewnie na innych skrzyzowaniach ). Auto odpalilo dopiero na minimalnej przerwie na swiecach. Byl to aparat


porównajcie konstrukcję aparatu CA/KF i pozostałych tj:GE/FS,GE/KL,EC/K8 a dojrzycie zasadniczą różnicę...

newbie napisał(a):Uwagę skupiłbym na synchronizacji rozrządu.


musiałoby go przewalić o dobrych parę zębów,ale podejrzewam,że po n-tej próbie rozruchu rozwaliło by układ wydechowy lub filtr powietrza z obudową odleciałby w kosmos....wiesz co mam na mysli...?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6