czy fabrycznie jest siłownik w dzwiach kierowcy?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez michaszek » 19 sie 2006, 11:49

Czy w tym modelu jest fabrycznie montowany siłownik w dzwiach kierowcy? Spotkałem sie na forum z różnymi wypowiedziami... Jak to jest na prawde?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2004, 23:56
Posty: 59
Auto: Mazda 323F (BA) 96r.

Postprzez gadula » 20 sie 2006, 01:48

Niewiem co powiedzą inni, ale ja posiadam w fabrycznym zamku. Specjalnie nawet sprawdziłem, i zamykając kluczem bagażnik, zamknęły się też drzwi kierowcy :)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez michaszek » 20 sie 2006, 10:05

gadula88 napisał(a):zamykając kluczem bagażnik


Przeciez bagaznika sie nie zamyka kluczykiem... Ale sprawdze :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2004, 23:56
Posty: 59
Auto: Mazda 323F (BA) 96r.

Postprzez michaszek » 20 sie 2006, 10:06

A orientujesz sie moze gdzie dokladnie jest centralka od zamka? Bo powinnismy ja mniec w tym samym miejscu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2004, 23:56
Posty: 59
Auto: Mazda 323F (BA) 96r.

Postprzez gadula » 20 sie 2006, 10:48

Michal_21 napisał(a):Przeciez bagaznika sie nie zamyka kluczykiem... Ale sprawdze :D


Ja z tyłu mam normalny zamek na kluczyk :P Co prawda przez nie używanie, kluczyk nie chce wejść (tak jak i u pasażera w drzwiach), ale wystarczy nawet śrubokręt lekko włożyć i przekręcić :| A co do sterownika od centralnego, to doświadczalnie tego nie sprawdziłem, ale znalazłem to:
Kod: Zaznacz cały
323F BA
Znajduje się ona przy nogach pasażera, po prawej/lewej stronie. Trzeba zdjąć
plastikową obudowę. Po zdjeciu obudowy jest tam widoczna zielona centralka z opisem :
B17R 67 830
RELAY DOOR LOCK
DC 12V
IMASEN


To jest z przyklejonego tematu, o alarmach i centralnym zamku.
PS. Małe OT. Wiesz może czym popryskać zamki, żeby znowu zaczeły działać? Bo mi się już skończyły pomysły, a trochę ciężko wyjąć je :(
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez michaszek » 20 sie 2006, 17:31

Moze tym na rdze w spray'u, co sie w warsztatach stosuje? Nie wiem jak sie to nazywa...

Np: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=121857576
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2004, 23:56
Posty: 59
Auto: Mazda 323F (BA) 96r.

Postprzez Briareos » 25 sie 2006, 23:44

gadula88 napisał(a):Wiesz może czym popryskać zamki, żeby znowu zaczeły działać?

Mała strzykawka + igła i kolejno:
1) WD40 lub nafta – nie za dużo, byle spenetrowało (niech postoi tak z godzinkę)
2) Olej silnikowy, też nie za dużo
Jak masz taką "cieńką" oliwkę, coś w stylu oleju wazelinowego, to nieco gorzej penetruje i zostawia mniej zabezpieczającego smaru – za to załatwia oba punkty za jednym razem. Są nawet takie w sprayu, ale jakość może być różna. Psiknąć, zostawić na dzień. Powtarzać przez parę dni do skutku. Jak nie pomoże to bez rozbiórki zamka i tak się nie obejdzie...
Radzę nie stosować agresywnych środków, po tym jest jeszcze gorzej później (tak jak po nadużywaniu rozmrażaczy chemicznych w zimie, zamki się zabezpiecza wcześniej przed wilgocią...)
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez neo-one » 30 sie 2006, 15:18

W swoim starym maluchu zamek pasazera przywrocilem do życia Coca-Cola ze strzykawki + po kilku dniach odrobiną oleju przekladniowego (HIPOL).
Dzialal bez zarzutu przez ponad rok :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 cze 2006, 15:34
Posty: 20
Skąd: Białystok
Auto: MAZDA 323 C V (BA) 1.3 16v

Postprzez gadula » 30 sie 2006, 22:35

Dziękuję za wasze wszystkie wskazówki. Tylko że jak była pogoda, to nie miałem czasu. A jak mam czas, to pada ciągle i nie mam jak pobawić się przy zamkach :( Nowa antena elektryczna też leży, i czeka słońca :)
Aha, i wie ktoś może czy da się jakoś dołożyć tą blaszkę co zakrywa otwór zamka? Bo u mnie od strony kierowcy jej nie ma i wszystko leci do środka, a przez to muszę często smarować zamek, żeby nie zacinał się.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Blastar » 31 sie 2006, 23:41

Z tego co mi się wydaje, to od strony kierowcy nie ma blaszki tylko jest taka plastikowa zaślepka na wzór blaszki, która mogła się wyłamać tak jak mi się to ostatnio stało, jest plastikowa chyba dlatego, że tak jak w innych modelach nie wiem czy w BA też tak jest ale w 626 to widziałem, że jak się pociągnie za klamke, to się podświetla zamek i widać gdzie włożyć kluczyk. Ostatnio jak rozbierałem zamek to widziałem, że jest do tego przystosowany ale ja w mojej tego nie posiadam, chociaż nie ukrywam, że przydało by mi się takie coś :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2005, 21:30
Posty: 81
Skąd: Opole
Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC

Postprzez gadula » 2 wrz 2006, 00:18

Blastar, a czy od strony kierowcy ciężko jest się dostać do zamka? Bo jak walczyłem z szybą w drzwiach pasażera to pamiętam że tam dostęp był ciężki. A że jutro ( tzn już dziś :) ) podobno ma być słoneczko, to myślę zabrać się za antenę i zamki. I zastanawiam się, co by z tą zaślepką wymyślić, może da się jakoś nową założyć :|
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323