Po wymianę klocków tylnych ręczny bierze wysoko

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez michal047r » 16 lis 2021, 18:20

Witam. Dziś wymieniałem klocki tylne. Problem polega na tym że po wymianie ręczny łapie dosyć wysoko jakieś 10 ząbków. Przed wymianą brał też dosyć wysoko na 6 ząbku. Czy wystarczy sama regulacja linki ?
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2020, 19:34
Posty: 75 (2/0)
Auto: Mazda 3 2.0 120 km

Postprzez RobertPi » 16 lis 2021, 22:20

Może samoregulator w tłokach nie zadziałał albo się zablokował bo za głęboko wkręciłeś tłok?
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek

Suzuki Baleno1,2Hybrid
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1187 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez michal047r » 17 lis 2021, 17:31

RobertPi napisał(a):Może samoregulator w tłokach nie zadziałał albo się zablokował bo za głęboko wkręciłeś tłok?

Nie mam pojęcia czy za głęboko wkręciłem. Jak go sprawdzić czy to samoregulator ?
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2020, 19:34
Posty: 75 (2/0)
Auto: Mazda 3 2.0 120 km

Postprzez RobertPi » 17 lis 2021, 21:25

Jam montowałeś z tyłu nowe klocki musiałeś wkręcić tłoczki by nowe klocki się zmieściły.
W tym mechaniźmie jest samoregulator. Tłoczek wykręca się podczas hamowania wraz z wciskaniem pedału hamulca aby skasować powstający luz. Czasami się zdarza, że samoregulator się "zawiesi" i jakiś czas zajmuje mu zadziałanie. Możesz to przyśpieszyć jednocześnie zaciągając ręczny oraz wciskają pedał hamulca ale i tak chwilę to zajmie.
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek

Suzuki Baleno1,2Hybrid
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1187 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Beny » 17 lis 2021, 22:36

Podkręć Linke przy ręcznym i będzie łapał nisko.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8678 (86/84)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez michal047r » 2 gru 2021, 22:33

Dobra już działa. Trochę naciagnalem linkę.
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2020, 19:34
Posty: 75 (2/0)
Auto: Mazda 3 2.0 120 km

Postprzez RobertPi » 3 gru 2021, 00:14

Eeee, i poszedł na łatwiznę :D .
Jak dział to OK. Linka i tak delikatnie się naciąga więc od czasu do czasu potrzebna jest regulacja.
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek

Suzuki Baleno1,2Hybrid
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1187 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez cisiel1981 » 21 lis 2025, 09:23

Panowie odnowię temat.
Otóż też mam ten problem z prawym tylnym zaciskiem..
Tzn przy zaciaganiu recznego zaciśnie tylko tylny lewy i dzwignia wysoko, gdy wspomogę się wciskajac pedal hamulca przy jednoczesnym zaciaganiu dzwignią recznego, zaciska obydwa kola i dzwignia ręcznego jest nisko.
Czy sama regulacja na linkach w kabinie pomoze czy raczej zacisk do wymiany ?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 19:36
Posty: 169 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez darrecki » 21 lis 2025, 09:36

Zapewne zapieczony mechanizm na zacisku.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3197 (53/166)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez cisiel1981 » 21 lis 2025, 09:46

Przy wymianie klocków gladko się wkrecał tłoczek. Organoleptycznie zacisk wyglada dobrze tzn. gumki całe.
Co zrobić aby go odzapieczyć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 19:36
Posty: 169 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez darrecki » 21 lis 2025, 13:03

Masz dźwignie na zacisku połączoną linką z ręcznym wewnątrz. Musisz sprawdzić czy chodzi gładko i się nie zacina. Nie ma to nic wspólnego z tłoczkiem.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3197 (53/166)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323