Zakupiona w sumie przypadkiem bo miało być coś większego od 3ki ale względnie kompaktowe.
Zatem:
Mazda 5 po lifcie 2008, z gazem która ma służyć jako dzieciowóz w okół komina. Kupiona klasycznie jako najtansza z olxa. Natomiast ma skrzynię 6b, przebieg 337kkm oraz lpg.
Ktoś o nią chyba nawet dbał bo zawias wymieniony, hamulce też, rdzy praktycznie nie ma. Niestety obdrapana i zapuszczona.
Plany na chwilę obecną to na pewno przywrócić do działania. Drugi plan to zweryfikować czy taki wóz się sprawdzi ( żona fluga, że za duży).
Specyfikacja:
Mazda 5 CR19 2.0 LFF7 109KW 2008 337KKM
Skrzynia 6b, klima automat, szyby w prądzie z modułem komfortu, czujniki parkowania tył jakby dokładane.
Instalacja komplet stag. Będę ją również odszczurzać bo takiej nie zostawię na chamskiej listwie. Na pewno też włożę wariator zapłonu.
Plany:
1. Ogarnięcie stukającego drążka kierowniczego + geometria – zrobione.
2. Opony – wymiana na kleber quadraxer wielosezon ( kupione). Obecnie nie dość, że profil 60 (powinien być 55) to jeszcze każda inna. zrobione
3. Komplet startowy oleju oraz uszczelki pokrywy zaworów, świece, filtry. zrobione
4. Wyprać/polerka.
5. Wymiana sondy pierwszej ( niestety cena spora). zrobione
Serwis:
336960km Wymiana drążka kierowniczego prawego, łożyska w kołach przód, opony, wahacz lewy przód, olej motul 5w30z filtrami wszystkimi łącznie kabinowy, świece ngk platinium laser, sonda NTK regulacyjna.
Co do samego auta i motoru – śmieszne ceny tych 5tek sprowokowały mnie do spróbowania. Choćby to miało być na rok, może na dłużej. Silnik nie kopci, równo chodzi i ma moc.
Mazda5 CR LF '08 1gen 2.0 107KW dark plum
Strona 1 z 1
336970km
Pierwszy UP.
Samochód zaprowadziłem do mechaniora by ogarnął ten układ kierowniczy. W miedzy czasie widząc natłok pracy – podjąłem decyzję by już robił wszystko, tj pakiet startowy. Przy tym wyszły nieposdzianki jak buczenie z kół to jednak nie tyle co koła co łożyska. Dodatkowo sworzeń postukiwał. Zostało to wszystko zrobione. Ogólny rachunek spory ale jak się robi za jednym zamachem to tak wygląda.
Kolejna sprawa to zakup kluczyka z alliexpress. Rzeczywiście – 45zł i już mamy działający kluczyk. Schody się zaczęły przy przekładaniu grotu kluczyka bo rozsypałem sobie cały ten mechanizm sprężynki. Jak poskładałem do kupy to już nie działa scyzoryk. Teraz już wiem co zrobiłem źle ale będzie trzeba kupić drugi taki nowy kluczyk.
Instalacja gazowa – na weekend myślę zabrać się i za nią. Wymiana wtrysków, poprawa fazy lotnej. Dołożenie wariatora zapłonu. Zobaczymy jak to będzie pracować. Stagowski sterownik narazie raczej zostanie tylko go przymocuję bo leży sobie na puszce filtra powietrza. Fajnie, że pod forscanem jest to ten nowszy typ sterownika benzynowego i mamy sporo parametrów, szybkie odświeżanie.
Pierwszy UP.
Samochód zaprowadziłem do mechaniora by ogarnął ten układ kierowniczy. W miedzy czasie widząc natłok pracy – podjąłem decyzję by już robił wszystko, tj pakiet startowy. Przy tym wyszły nieposdzianki jak buczenie z kół to jednak nie tyle co koła co łożyska. Dodatkowo sworzeń postukiwał. Zostało to wszystko zrobione. Ogólny rachunek spory ale jak się robi za jednym zamachem to tak wygląda.
Kolejna sprawa to zakup kluczyka z alliexpress. Rzeczywiście – 45zł i już mamy działający kluczyk. Schody się zaczęły przy przekładaniu grotu kluczyka bo rozsypałem sobie cały ten mechanizm sprężynki. Jak poskładałem do kupy to już nie działa scyzoryk. Teraz już wiem co zrobiłem źle ale będzie trzeba kupić drugi taki nowy kluczyk.
Instalacja gazowa – na weekend myślę zabrać się i za nią. Wymiana wtrysków, poprawa fazy lotnej. Dołożenie wariatora zapłonu. Zobaczymy jak to będzie pracować. Stagowski sterownik narazie raczej zostanie tylko go przymocuję bo leży sobie na puszce filtra powietrza. Fajnie, że pod forscanem jest to ten nowszy typ sterownika benzynowego i mamy sporo parametrów, szybkie odświeżanie.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
gt10r5 napisał(a):Kolejna sprawa to zakup kluczyka z alliexpress. Rzeczywiście – 45zł i już mamy działający kluczyk. Schody się zaczęły przy przekładaniu grotu kluczyka bo rozsypałem sobie cały ten mechanizm sprężynki. Jak poskładałem do kupy to już nie działa scyzoryk. Teraz już wiem co zrobiłem źle ale będzie trzeba kupić drugi taki nowy kluczyk.
kupiłem już kilka – raz do hunaia, kolejny do citrołena.. zawsze jest jakaś niespodzianka przy demontażu albo składaniu z całość.
Wiadomo, że człowiek oszczędny nie kupi za dwieście, ale szuka tańszego rozwiązania problemu
Dobra mazda nie jest zła, a "pakiet startowy" – cóż, chyba każdy musi doprowadzać auto do własnego o nim wyobrażenia.
Najgorzej mają esteci.. najlepiej, żeby nowe kupowali a i to nie wszystkich zadowala

ile to jest teraz "najtańsze na OLX" ?
Nie musisz odpisywać, jeśli tajemnica, ale z ciekawości pytam, bo pamiętam, że nowa dacia potrafiła kosztować 29 900zł za dobrych czasów a później wszystko szlak trafił

Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Wiesz co, ja dałem 6600. Były przedlifty taniej albo takie co już rdza zrobiła sito z blachy.
Pierwsza modernizacja lpg: wymiana wtryskiwaczy na KME FENIX, montaż pojedynczy. Filtr włókno KME. Bliżej weekendu wariator i na chwilę obecną niech sobie tak jeździ.
Pierwsza modernizacja lpg: wymiana wtryskiwaczy na KME FENIX, montaż pojedynczy. Filtr włókno KME. Bliżej weekendu wariator i na chwilę obecną niech sobie tak jeździ.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
gt10r5 napisał(a): ja dałem 6600
cena jak za rower..
Oczywiście swoje na początek trzeba włożyć, ale w auto 3x droższe też i tak trzeba..
Jak plasują się fenix versus Barakuda?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Mając dostęp do fur nawet takich za 400tyś pln to jednak motyw wkładania w wóz zawsze występujei zawsze to pojęcie względne. Kwestia czego się oczekuje od samochodu i do czego się wykorzystuje.
Co do wtryskiwaczy gazowych: to również zależy do czego – do takich samochodu bez większego znaczenia. W szczególności, że elektronika nie jest KME tylko stag więc te wtryski i tak nie będą pracować pełnym potencjałem. Ogólnie fenixy blue to są tak mniej więcej jak barracuda superB 130 ( z tym, że ciut wydajniesze).
Oddałem wóz do prania i mycia. Zobaczymy jaki efekt finalny będzie.
Co do radia android/carplay: narazie zrobię pakiet bieda czyli wyprowadzę sobie jacka i dołożę adapter bluetooth. Na wakację kupię takie radio. Krok po kroku.
Co do wtryskiwaczy gazowych: to również zależy do czego – do takich samochodu bez większego znaczenia. W szczególności, że elektronika nie jest KME tylko stag więc te wtryski i tak nie będą pracować pełnym potencjałem. Ogólnie fenixy blue to są tak mniej więcej jak barracuda superB 130 ( z tym, że ciut wydajniesze).
Oddałem wóz do prania i mycia. Zobaczymy jaki efekt finalny będzie.
Co do radia android/carplay: narazie zrobię pakiet bieda czyli wyprowadzę sobie jacka i dołożę adapter bluetooth. Na wakację kupię takie radio. Krok po kroku.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość