interpretacja wynikow analizy spalin

Postprzez homik » 3 sie 2006, 19:15

mam wynik analizy spalin przeprowadzonej przy okazji (czy raczej w ramach) badania corocznego. podobno wszystko ok, ale czy ktos moze pomoc mi je dokladniej zinterpretowac, albo gdzie moge cos na ten temat przeczytac. ponadto, czy jesli wynik spalin jest ok, moge miec uszkodzona sonde lambda? czy jesli spaliny ok, to i sonda ok? pytam, bo mam wysokie spalanie i szukam odpowiedzialnych za to;–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lip 2005, 22:44
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: MX-5 NC FL Athletic 2011
było 323F 2.0 TDI 2001 r.
323 1,6 1992 r.

Postprzez RadkoR » 4 sie 2006, 03:44

homik napisał(a):bo mam wysokie spalanie i szukam odpowiedzialnych za to;–)

Ciężka stopa? :D
--=RadkoR=--
Mazda 323F BG 1.6c 16 V Made In Hiroshima, Japan
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lip 2006, 19:53
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BG 1.6c 16V 91r.

Postprzez Paweł » 4 sie 2006, 03:54

homik napisał(a):czy jesli wynik spalin jest ok, moge miec uszkodzona sonde lambda?

Tak i nie. Podstawa byloby ustalenie, czy w komputerze nie ma zapamietanych istotnych bledow. Jesli ECU nie jest w trybie open-loop (sprawdz DTC), to sonda raczej jest ok. Na przegladzie mogles poprosic o sprawdzenie wskaznika lambda (AFR).

homik napisał(a):bo mam wysokie spalanie i szukam odpowiedzialnych za to;–)

Skrzynia biegow? :D
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Briareos » 4 sie 2006, 11:18

IMO jak test został przeprowadzony prawidłowo, wraz z pomiarem wartości maksymalnych, od razu wyjdzie czy pracuje w trybie otwartej pętli czy korzysta z sondy.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Grzyby » 4 sie 2006, 11:37

tco_tm napisał(a):Podstawa byloby ustalenie, czy w komputerze nie ma zapamietanych istotnych bledow

sprawdź kody!

Reszta później.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tomekrvf » 4 sie 2006, 11:47

homik, to może podaj te wyniki analizy spalin. Będzie prościej je zinterpretować.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Grzyby » 4 sie 2006, 12:08

homik napisał(a):mam wysokie spalanie

i jeszcze doprecyzuj to spalanie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez homik » 4 sie 2006, 17:08

lambda 1.027
CO 0.03%poj.
CO2 15.1 % poj.
O2 4.8 % poj.
HC 27 ppmHEX

OBR (min-1) 0
T olej 26 (st. Cels).
taki mam wydruk.

duze spalanie to 9.5 w miescie w lecie i 13 w zimie.
w trasie w lecie 7.5, w zimie 8.5
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lip 2005, 22:44
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: MX-5 NC FL Athletic 2011
było 323F 2.0 TDI 2001 r.
323 1,6 1992 r.

Postprzez pinky » 4 sie 2006, 18:06

Moja poprzednia 1.6 8v Hb tylko tyle ze w manualu paliła podobnie(minus 1 litr w kazdym), oprocz zimy bo palila 11l, jazda normalna nie żadne zółwie tempo.
Ostatnio edytowano 7 sie 2006, 09:34 przez pinky, łącznie edytowano 1 raz
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez homik » 4 sie 2006, 18:19

RadkoR napisał(a):
homik napisał(a):bo mam wysokie spalanie i szukam odpowiedzialnych za to;–)

Ciężka stopa? :D

wykluczone, jezdze jak stary dziad.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lip 2005, 22:44
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: MX-5 NC FL Athletic 2011
było 323F 2.0 TDI 2001 r.
323 1,6 1992 r.

Postprzez Pyton162 » 4 sie 2006, 18:34

sprawdz czy nie bierze cie lewgo powietrza,moze to byc przyczyna duzego spalania
Pyton162
 

Postprzez toady » 7 sie 2006, 09:25

homik napisał(a):lambda 1.027
CO 0.03%poj.
CO2 15.1 % poj.
O2 4.8 % poj.
HC 27 ppmHEX

To sa bardzo ladne wyniki. Idealna lambda ma byc w okolicy 1, wiec sonde masz sprawną.

homik napisał(a):wysokie spalanie i szukam odpowiedzialnych za to

Szukaj w zawieszeniu:
– opory toczenia, lozyska,
– cisnienie w oponach,
– blokujace sie hamulce,
– zbieznosc i pochylenie (to akurat nie spowoduje duzego wzrostu spalania, ale lepiej sprawdzic)
– slizgajace sie sprzeglo,
– przeniesienie napedu, czyli opory w skrzyni biegów...
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez Mumin » 7 sie 2006, 17:52

homik napisał(a):
duze spalanie to 9.5 w miescie w lecie i 13 w zimie.
w trasie w lecie 7.5, w zimie 8.5


Jak na automat to chyba wcale nie jest dużo. Mój Civic automat 1,4 palił podobnie.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez homik » 7 sie 2006, 20:43

toady napisał(a):Szukaj w zawieszeniu:
– opory toczenia, lozyska,
– cisnienie w oponach,
– blokujace sie hamulce,
– zbieznosc i pochylenie (to akurat nie spowoduje duzego wzrostu spalania, ale lepiej sprawdzic)
– slizgajace sie sprzeglo,
– przeniesienie napedu, czyli opory w skrzyni biegów...


lozyska, hamulce, opony sa ok. zbieznosc musze sprawdzic, acz opony scieraja sie rownomiernie. slizgajace sie sprzeglo – cos takiego wystepuje w automacie? musze jednak ta skrzynie przebadac, na wszelki wypadek.

Mumin napisał(a):
Jak na automat to chyba wcale nie jest dużo. Mój Civic automat 1,4 palił podobnie.


tego wlasnie sie obawiam. dzieki za informacje!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lip 2005, 22:44
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: MX-5 NC FL Athletic 2011
było 323F 2.0 TDI 2001 r.
323 1,6 1992 r.

Postprzez toady » 10 sie 2006, 23:01

homik napisał(a):slizgajace sie sprzeglo – cos takiego wystepuje w automacie?


Hehe, masz racje :) Nie zauwazylem tego A/T w profilu...
Moj blad, ale przez przypadek trafilismy chyba w sedno :)

Oczywiscie, ze jest sprzeglo w Twoim automacie, i to do tego jest ono hydrokinetyczne, a co za tym idzie na pewno sie slizga, bo taka jest jego zasada dzialania :) I pewnie to tlumaczy takie spalanie.

Piszesz o corocznym przegladzie i spalaniu i mi to zasugerowalo, ze tak duzo pali od niedawna :)
Ale przeciez nie wiem jak dlugo masz to auto i czy takie spalanie bylo "od zawsze" czy nie...

Pozdrawiam
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez michauuu » 31 sty 2008, 18:47

Teraz moja historia w mojej Fs GE spaliny mam idealne spalanie w normie ( do 10L) smiga super a komp podał błąd sondy... WYMIENIĆ????
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 11:36
Posty: 32
Skąd: Oława
Auto: 626GE 2.016V

Postprzez toady » 11 lut 2008, 09:26

Ja bym skasowal pamiec kompa i sprawdzil, czy ten blad jest powtarzalny przez kilka dni.
Moze to tylko jakies styki czasem nie kontaktuja i komputer to zauwaza raz na jakis czas.
Moze to bylo jednorazowe jakies zaklocenie i nie ma sie czym przejmowac...
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323