interpretacja wynikow analizy spalin
Strona 1 z 1
mam wynik analizy spalin przeprowadzonej przy okazji (czy raczej w ramach) badania corocznego. podobno wszystko ok, ale czy ktos moze pomoc mi je dokladniej zinterpretowac, albo gdzie moge cos na ten temat przeczytac. ponadto, czy jesli wynik spalin jest ok, moge miec uszkodzona sonde lambda? czy jesli spaliny ok, to i sonda ok? pytam, bo mam wysokie spalanie i szukam odpowiedzialnych za to;–)
- Od: 5 lip 2005, 22:44
- Posty: 23
- Skąd: Kraków
- Auto: MX-5 NC FL Athletic 2011
było 323F 2.0 TDI 2001 r.
323 1,6 1992 r.
homik napisał(a):czy jesli wynik spalin jest ok, moge miec uszkodzona sonde lambda?
Tak i nie. Podstawa byloby ustalenie, czy w komputerze nie ma zapamietanych istotnych bledow. Jesli ECU nie jest w trybie open-loop (sprawdz DTC), to sonda raczej jest ok. Na przegladzie mogles poprosic o sprawdzenie wskaznika lambda (AFR).
homik napisał(a):bo mam wysokie spalanie i szukam odpowiedzialnych za to;–)
Skrzynia biegow?
the right man in the wrong place...
tco_tm napisał(a):Podstawa byloby ustalenie, czy w komputerze nie ma zapamietanych istotnych bledow
sprawdź kody!
Reszta później.
lambda 1.027
CO 0.03%poj.
CO2 15.1 % poj.
O2 4.8 % poj.
HC 27 ppmHEX
OBR (min-1) 0
T olej 26 (st. Cels).
taki mam wydruk.
duze spalanie to 9.5 w miescie w lecie i 13 w zimie.
w trasie w lecie 7.5, w zimie 8.5
CO 0.03%poj.
CO2 15.1 % poj.
O2 4.8 % poj.
HC 27 ppmHEX
OBR (min-1) 0
T olej 26 (st. Cels).
taki mam wydruk.
duze spalanie to 9.5 w miescie w lecie i 13 w zimie.
w trasie w lecie 7.5, w zimie 8.5
- Od: 5 lip 2005, 22:44
- Posty: 23
- Skąd: Kraków
- Auto: MX-5 NC FL Athletic 2011
było 323F 2.0 TDI 2001 r.
323 1,6 1992 r.
Moja poprzednia 1.6 8v Hb tylko tyle ze w manualu paliła podobnie(minus 1 litr w kazdym), oprocz zimy bo palila 11l, jazda normalna nie żadne zółwie tempo.
Ostatnio edytowano 7 sie 2006, 09:34 przez pinky, łącznie edytowano 1 raz
ex MSP
homik napisał(a):lambda 1.027
CO 0.03%poj.
CO2 15.1 % poj.
O2 4.8 % poj.
HC 27 ppmHEX
To sa bardzo ladne wyniki. Idealna lambda ma byc w okolicy 1, wiec sonde masz sprawną.
homik napisał(a):wysokie spalanie i szukam odpowiedzialnych za to
Szukaj w zawieszeniu:
– opory toczenia, lozyska,
– cisnienie w oponach,
– blokujace sie hamulce,
– zbieznosc i pochylenie (to akurat nie spowoduje duzego wzrostu spalania, ale lepiej sprawdzic)
– slizgajace sie sprzeglo,
– przeniesienie napedu, czyli opory w skrzyni biegów...
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
toady napisał(a):Szukaj w zawieszeniu:
– opory toczenia, lozyska,
– cisnienie w oponach,
– blokujace sie hamulce,
– zbieznosc i pochylenie (to akurat nie spowoduje duzego wzrostu spalania, ale lepiej sprawdzic)
– slizgajace sie sprzeglo,
– przeniesienie napedu, czyli opory w skrzyni biegów...
lozyska, hamulce, opony sa ok. zbieznosc musze sprawdzic, acz opony scieraja sie rownomiernie. slizgajace sie sprzeglo – cos takiego wystepuje w automacie? musze jednak ta skrzynie przebadac, na wszelki wypadek.
Mumin napisał(a):
Jak na automat to chyba wcale nie jest dużo. Mój Civic automat 1,4 palił podobnie.
tego wlasnie sie obawiam. dzieki za informacje!
- Od: 5 lip 2005, 22:44
- Posty: 23
- Skąd: Kraków
- Auto: MX-5 NC FL Athletic 2011
było 323F 2.0 TDI 2001 r.
323 1,6 1992 r.
homik napisał(a):slizgajace sie sprzeglo – cos takiego wystepuje w automacie?
Hehe, masz racje
Moj blad, ale przez przypadek trafilismy chyba w sedno
Oczywiscie, ze jest sprzeglo w Twoim automacie, i to do tego jest ono hydrokinetyczne, a co za tym idzie na pewno sie slizga, bo taka jest jego zasada dzialania
Piszesz o corocznym przegladzie i spalaniu i mi to zasugerowalo, ze tak duzo pali od niedawna
Ale przeciez nie wiem jak dlugo masz to auto i czy takie spalanie bylo "od zawsze" czy nie...
Pozdrawiam
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
Ja bym skasowal pamiec kompa i sprawdzil, czy ten blad jest powtarzalny przez kilka dni.
Moze to tylko jakies styki czasem nie kontaktuja i komputer to zauwaza raz na jakis czas.
Moze to bylo jednorazowe jakies zaklocenie i nie ma sie czym przejmowac...
Moze to tylko jakies styki czasem nie kontaktuja i komputer to zauwaza raz na jakis czas.
Moze to bylo jednorazowe jakies zaklocenie i nie ma sie czym przejmowac...
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości