Czy 4 dni na mrozie dla CX-30 to za długo?

Mazda CX-30 2019–

Postprzez p4w3k » 7 sty 2025, 14:39

Cześć! Zaparkowałem samochód "pod chmurką" w górach na 4 dni. Nie dotykałem go, poza jednym otwarciem klapy bagażnika w drugi dzień. Temperatura poniżej zera lub bliska zeru w plusie. Po 4 dniach samochód nie odpalił, trzeba było ładować aku.

Podczas ostatniej wizyty w ASO, dowiedziałem się, że aku ma kondycję 81%. Na moje pytanie czy kwalifikuje się do wymiany, obsługa powiedziała, że jak pali to jeszcze nie trzeba. W temperaturach garażu podziemnego (>10 st.) nigdy problemu nie miałem. Natomiast, wygląda na to, że mrozy unieruchamiają auto. Z dodatkowych systemów, mam tylko zabezpieczenie antykradzieżowe – podejrzewam, że może ciągnąć trochę prądu, ale nie wiem czy jest tutaj winowajcą.

Czy warto kupować nowy akumulator? Czy to rozwiąże ten problem? A może jednak trzeba się z taką naturą tego samochodu pogodzić i zainwestować w booster? Jakie są Wasze doświadczenia/opinie? Aku od nowości (2019 r.).
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2024, 08:34
Posty: 14 (17/0)
Auto: CX-30 (DM), 2.0 SkyActiveX 180hp, 2019

Postprzez krzychun » 7 sty 2025, 14:43

No pytanie czy przed tymi 4 dniami był sensownie naładowany... Jeździł samochód regularnie wcześniej?
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1253 (12/86)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez p4w3k » 7 sty 2025, 14:45

krzychun napisał(a):No pytanie czy przed tymi 4 dniami był sensownie naładowany... Jeździł samochód regularnie wcześniej?

Dzięki, jeździł regularnie, a bezpośrednio przed postojem przejechałem 400km trasy.
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2024, 08:34
Posty: 14 (17/0)
Auto: CX-30 (DM), 2.0 SkyActiveX 180hp, 2019

Postprzez krzychun » 7 sty 2025, 14:48

No to może być akumulator, można by obserwować, diagnozować np. jaki jest pobór prądu w spoczynku czy jak się zachowuje pod obciążeniem (w sklepach z akumulatorami mają takie testery pod obciążeniem). Ale można chyba po prostu wymienić.
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1253 (12/86)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez p4w3k » 7 sty 2025, 15:25

Dzięki, wiesz może czy samodzielna wymiana aku wiąże się z jakąś procedurą? Na innych forach czytałem o tym co trzeba robić po wymianie, ale informacje są niepotwierdzone i często sprzeczne. Czy wystarczy wyjęcie starego i podłączenie nowego czy trzeba coś więcej?
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2024, 08:34
Posty: 14 (17/0)
Auto: CX-30 (DM), 2.0 SkyActiveX 180hp, 2019

Postprzez krzychun » 7 sty 2025, 15:42

Nie wiem jak to jest w CX-30 i innych samochodach tej generacji.
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1253 (12/86)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Kasimir » 7 sty 2025, 16:56

Wystarcz wyjąć stary i włożyć nowy. Nie ma żadnych komplikacji po wymianie
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2022, 07:24
Posty: 63 (0/3)
Auto: Mazda cx 30 186 PS model 2021

Postprzez Jarol30 » 7 sty 2025, 19:34

Temat akumulatorów w CX30 jest długi, u mnie wymienili po trzech latach jeszcze w ramach gwarancji w drugim aucie które posiadam już 8 lat aku od nowości i właściwie dopiero teraz a może za rok wymienię na nowy. Mazda w temacie aku się nie popisała dobrze że chociaż wymienić można szybko i bez problemu i nie potrzebne żadne kodowanie.
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2022, 18:53
Posty: 75 (0/6)
Auto: Mazda CX30 Skyactiv-G 110kW 2021r Hikari

Postprzez dine » 8 sty 2025, 18:27

Potwierdzam, i moim zdaniem aku OEMowe to można wypierniczyć do śmieci zaraz po wyjeździe z salonu. Wymień na coś sensownego. Szkoda nerwów. Ja kiedyś unieruchomiłem auto na myjni. Nie miałem jak wrócić do domu... ASO wywaliło się tyłkiem na mnie. Wydałem 450pln i mam problem z głowy. Uważaj tylko, bo polecane tu akumulatory EXIDE nie do końca pasują. U siebie musiałem zrobić specjalną podkładkę bo obudowa jest za niska i klemy nie sięgają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 671 (80/33)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez krzychun » 8 sty 2025, 18:41

A to mówicie o tych akumulatorach z Meksyku czy wszystkie są kiepskie?
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1253 (12/86)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez p4w3k » 10 sty 2025, 12:19

dine napisał(a):Potwierdzam, i moim zdaniem aku OEMowe to można wypierniczyć do śmieci zaraz po wyjeździe z salonu. Wymień na coś sensownego. Szkoda nerwów. Ja kiedyś unieruchomiłem auto na myjni. Nie miałem jak wrócić do domu... ASO wywaliło się tyłkiem na mnie. Wydałem 450pln i mam problem z głowy. Uważaj tylko, bo polecane tu akumulatory EXIDE nie do końca pasują. U siebie musiałem zrobić specjalną podkładkę bo obudowa jest za niska i klemy nie sięgają.


Dzięki, mówimy o tym aku? https://www.akumulatory24.pl/exide-el600-p-3323.html
Jeśli tak, z czego zrobiłeś podkładkę i jakiej mniej więcej wysokości? Dzięki za info!
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2024, 08:34
Posty: 14 (17/0)
Auto: CX-30 (DM), 2.0 SkyActiveX 180hp, 2019

Postprzez matijas1994 » 11 sty 2025, 19:17

Zmierz spadek napięcia podczas odpalania samochodu, ale jak akumulator będzie w pełni naładowany.
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2022, 18:57
Posty: 44 (4/2)
Auto: Mazda 3 bm 2.0 skyactive 120km 2015r. Kanada
Mazda CX-30 2.0 eskyactive 150km AT 2021r

Postprzez Palmer » 12 sty 2025, 12:26

p4w3k napisał(a):Dzięki, mówimy o tym aku? https://www.akumulatory24.pl/exide-el600-p-3323.html

Być może chodzi o aku z tego wątku. Tam ASO po wymianie gwarancyjnej włożyło do CX30 taki właśnie akumulator EXIDE. Zdziwiło mnie to, że nie był to akumulator dedykowany do aut azjatyckich, mimo że na naklejce widnieje logo Mazdy.
Najlepiej sprawdź, jak wygląda (jakie ma oznaczenie) fabryczny oryginał zamontowany w Twoim pojeździe i będziesz wiedzieć, co pasuje w zamienniku.
Ja do swojej "3" zanabyłem takiego BANNERka w identycznej obudowie, co YUASA z fabrycznego montażu (czyli D23) i nie miało prawa nie pasować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 537 (112/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez p4w3k » 19 sty 2025, 17:27

Rzeczywiście, do CX30 powinien być w obudowie D23 czyli https://www.exidegroup.com/pl/pl/battery/EL604

Zastanawiam się czy ten prąd rozruchu 520A wystarczy? Ktoś ma zamontowany lub jakieś opinie na ten temat? A może lepiej kwasiak z wyższym prądem?
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2024, 08:34
Posty: 14 (17/0)
Auto: CX-30 (DM), 2.0 SkyActiveX 180hp, 2019

Postprzez dark_luke » 20 sty 2025, 11:10

p4w3k napisał(a):Rzeczywiście, do CX30 powinien być w obudowie D23 czyli https://www.exidegroup.com/pl/pl/battery/EL604

Zastanawiam się czy ten prąd rozruchu 520A wystarczy? Ktoś ma zamontowany lub jakieś opinie na ten temat? A może lepiej kwasiak z wyższym prądem?


Takie Exide zamontowało mi ASO jak się wysypał po 4 latach akumulator.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2020, 12:51
Posty: 224 (4/12)
Auto: CX-30 Exclusive-line SkyActiv-X 2024
CX-30 Hikari
SkyActiv-X 2019

Postprzez Palmer » 20 sty 2025, 11:19

p4w3k napisał(a):Zastanawiam się czy ten prąd rozruchu 520A wystarczy? Ktoś ma zamontowany lub jakieś opinie na ten temat? A może lepiej kwasiak z wyższym prądem?

Na pierwszy montaż do "3" (i podejrzewam, że CX-30 również) szły baterie YUASA 65Ah o prądzie rozruchowym 520 A (EN). Spokojnie wystarczy. Wszak to nie diesel. Tu ważaniejsza jest pojemność
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 537 (112/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez p4w3k » 20 sty 2025, 11:28

Zamówiłem finalnie YUASA YBX7005 EFB 65Ah 620A – mam nadzieję, że będzie się dobrze sprawować. Dzięki wszystkim za pomoc!
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2024, 08:34
Posty: 14 (17/0)
Auto: CX-30 (DM), 2.0 SkyActiveX 180hp, 2019

Postprzez yedi » 20 sty 2025, 15:04

Trochę nie na temat, ale też o akumulatorze, więc spróbuję. Chcę doładować akumulator. Dotychczas robiłem to podjeżdżając do miejsca ładowania, ale teraz muszę akumulator wyjąć. Klema ujemna schodzi bez problemu, natomiast dodatnia trzyma jak przyklejona i nie można jej ruszyć, chociaż nakrętka jest odkręcona. Korciło mnie, żeby klemę podważyć lub ją trochę rozgiąć, ale obawiałem się wtopy. Co zrobić z takim pacjentem? Może jakiś WD-40 lub inny silikon?. Proszę o radę.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2022, 12:22
Posty: 75 (1/9)
Auto: Mazda CX-30, 2021 r. Kanjo, e-SKYACTIV G 2.0, 150 KM, 2WD, MT

Postprzez krzychun » 20 sty 2025, 15:26

Lepiej spróbuj delikatnie rozgiąć jakimś dłutem lub dużym śrubokrętem. Nie podważaj.
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1253 (12/86)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez yedi » 20 sty 2025, 23:37

Dzięki. Spróbuję.

Dzisiaj spróbowałem. Nakrętkę z klemy (+) odkręciłem aż do krawędzi trzpienia (czy jak to się nazywa). Potem szerokim wkrętakiem rozchyliłem klemę i zdjąłem ją razem z ustrojstwem, które jest do niej przyczepione. Potem dwie nakrętki od płytki przytrzymującej akumulator od góry. Tych prętów (trzpieni?) na które wchodzi płytka przytrzymująca, nie wyjmuje się z obudowy (tak jest w niektórych manuałach na YouTube). Kolejna rzecz, to wyjęcie cienkiej, plastikowej obudowy wokół akumulatora no i wreszcie sam akumulator, Nie ma on żadnego uchwytu/rączki, więc pozostaje pewny chwyt. Diabelstwo swoje waży i dobrze, że znosiłem je tylko dwa piętra :) . No ale potem dwa piętra w górę :( ... .
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2022, 12:22
Posty: 75 (1/9)
Auto: Mazda CX-30, 2021 r. Kanjo, e-SKYACTIV G 2.0, 150 KM, 2WD, MT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderatorzy

Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9