Mazda3 BP Skyactive-G 2, 2.5 Turbo '22r.

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez Maverick07 » 21 wrz 2024, 15:01

Po wielu latach przyjemnej jazdy Mazda 3 BL (która została w gronie znajomych) nadszedł czas na zmianę. W kręgu zainteresowania były różne samochody (to musiał być automat i najlepiej z turbo) ale po przejażdżce Mazda 3 BP turbo stało się jasne, że moja historia z Mazdą będzie miała ciąg dalszy, pozostał jedynie do znalezienia odpowiedni egzemplarz. No i tu nastała najtrudniejsza część zadania , bo samochodu szukałem z większą lub mniejszą intensywnością około 13 miesięcy. W końcu w listopadzie 2023 roku trafiła się dobra sztuka, która była już sprowadzona do polski. Decyzja o kupnie zapadła z dnia na dzień i oto jest ;).
Mazda 3 BP turbo 2022r. zakupiona z przebiegiem 7600km (aktualnie 18k). Samochód posiadał jeszcze fabryczną folię na elementach pianoblack, w środku wyglądał jak nowy. Po zakupie nastąpiła wymiana oleju z filtrami i do dziś auto śmiga bezproblemowo. Jeszcze w stanach poprzedni właściciel dokonał wymiana układu dolotowego na BMS (Burger Motorsport) w wersji v1, brzmi świetnie, jeszcze bardziej zwiększając banan na twarzy jadąc Mazdą :D.
Pewnie wielu ciekawi kwestia spalania więc to najlepiej opisuje słowo "to zależy". Rekord jadąc trasą Katowice – Kraków bocznymi drogami gdzie naprawdę miałem czas osiągnąłem wynik 6,6l/100km, Ale w zimę po mieście i 12l nie jest zaskoczeniem. Średnio wychodzi 9,8l przy jeździe 70% miasto.

Rzeczy, które Mazda mogła lepiej przemyśleć:
– większy zbiornik paliwa :P
– bardziej wydajny układ hamulcowy,
– lakier, pięknie wygląda po umyciu i nawoskowaniu, jednak jest ultra delikatny i podatny na odpryski :|

Modyfikacje/plany i przemyślania na przyszłość
– Konwersja USA – EU – wykonano
– Wymiana modułu radia na EU – wykonano
– Klubowe ramki na rejestrację – wykonano
– Czarne nakładki na klamki – wykonano
– Aluminiowe nakładki na pedały – wykonano
– Czarna folia ppf na dokładkę zderzaka przód – wykonano
– Czarna folia ppf na obramowania szyb – wykonano
– Oklejenie pianoblacków (konsola w środku, elementy na wewnętrznej części drzwi, słupi B, trójkąty przy lusterkach) – wykonano
– Przyciemnienie szyb – wykonano
– Montaż rejestratora – wykonano
– Listy dachowe z miejscem na mocowanie belek – wykonano
– Zakup belek dachowych – wykonano
– Nakładki na progi
– Zakup dywaników gumowych
– Zakup gumowej maty do bagażnika
– Ogarnięcie błędu U3000:04:8B (in vehicle network malfunction) – ktoś może doradzić jakiegoś
magika, który pomoże?
– Ekran zegarów; konwersja na EU. Ktoś ma informację czy istnieje opcja konwersji tego ekranu na
wersję europejską?

Naprawa/serwisy
– Nowy akumulator (01.2024)
– Serwis olejowy (01.2024)
Załączniki
20240917_182453.jpg
20240917_182520.jpg
20240917_182549.jpg
20240917_182858.jpg
20240917_185458.jpg
Ostatnio edytowano 7 paź 2024, 12:19 przez Maverick07, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 21:50
Posty: 99 (2/3)
Skąd: Mikołów
Auto: M3 BP 2,5 Turbo 2022.
M3 BL 2011r. 2.0 DISI

Postprzez Maverick07 » 2 paź 2024, 13:10

Wpadły pierwszy dłuższy wyjazd Mazdą na wakacje. Trasa Mikołów –> Grossglockner –> Bolzano –> Garda –> Mikołów. W dwa tygodnie udało się zrobić prawie 3000km, samochód spisał się bez zastrzeżeń, jednak jazda po górach pokazała jak mało wydajny jest układ hamulcowy w tym modelu i to chyba najsłabszy element tego auta. Jechaliśmy w 4 osoby w pełni załadowani i auto spaliło 8,4l więc całkiem nieźle <oczko>
Załączniki
20240816_194503.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 21:50
Posty: 99 (2/3)
Skąd: Mikołów
Auto: M3 BP 2,5 Turbo 2022.
M3 BL 2011r. 2.0 DISI

Postprzez Tasman20Wroc » 2 paź 2024, 15:10

Legancka, się mnie podoba :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2019, 21:45
Posty: 509 (24/13)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 2012
Były:
Polonez Caro 1.5 GLE
Golf IV 1.6 MPI

Postprzez dobrzyn22 » 2 paź 2024, 20:47

No to witam kolejnego kolegę w gronie TURBO :D
To, że mi się podoba to nie ma sensu pisać ;)

U mnie spalanie nieco większe ok.10-10,5 ale jazda 90% miasto, a z szybszym ruszaniem spod każdych świateł to i do 13- 14 dochodzi. Mimo tego jest to dobry wynik ( pamiętam jak kilka miesięcy przed zakupem wielu mnie zniechęcało, pisząc że o spalaniu 12-13 to mogę pomarzyć <lol> <lol> i raczej 15-16 będzie <glupek2> <lol>

Co do Twojego auta, mam kilka pytań :
– to jest wersja premium, czy premium plus ? ( pytam bo mam identyczny rocznik, ale inne nakładki progów )

– jakie relingi montowałeś, skąd listwy dachowe i jaki koszt całości +– ?
dlaczego tak wcześnie był wymieniany aku ?

Fajnie jakbyś nagrał filmik jak brzmi ten dolot ;)

Pozdrawiam i szerokości życzę ( bezawaryjności nie muszę przy tych modelach ;) ) <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Maverick07 » 3 paź 2024, 18:59

To wersja premium (premium plus do więcej o kamerę 360 oraz czujniki parkowania). Ten pakiet stylistyczny o którym mowa to dodatek z aso można sobie to normalnie zamówić za gdzieś 1600zł.

Listwy dachowe kupione w aso, są ogólnodostępne, bo pasują z wersji EU. Płaciłem za obie gdzieś około 300zł. Na belki dachowe trochę polowałem i udało kupić się nówki z allegro. Któreś aso wystawiło kilka sztuk na sprzedaż w cenie 50% nowych więc brałem od razu ;)

Co do aku to chyba długa przerwa w pracy mu nie posłużyła i po prostu padł z dnia na dzień w zimę. Pewnie został zasiarczony.

Odnośnie dolotu to mam krótki filmik https://youtu.be/VCoEak3jUSU
Tutaj jest strona producenta mają tam nagrane filmiki: https://burgertuning.com/collections/ma ... ctiv-turbo

Ficzer jest naprawdę głośny, bo sporo osób się odwraca <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 21:50
Posty: 99 (2/3)
Skąd: Mikołów
Auto: M3 BP 2,5 Turbo 2022.
M3 BL 2011r. 2.0 DISI

Postprzez dobrzyn22 » 3 paź 2024, 21:01

Maverick07 napisał(a):premium plus do więcej o kamerę 360 oraz czujniki parkowania

a masz asystenta jazdy w korku i podgrzewane lusterka ?
jeszcze jest różnica skóra ekologiczna vs skóra naturalna ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Maverick07 » 3 paź 2024, 21:23

Z tym asystentem to nie wiem. Gdzie się to włącza :D?
Tak lusterka są podgrzewane i co do skóry to masz rację! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 21:50
Posty: 99 (2/3)
Skąd: Mikołów
Auto: M3 BP 2,5 Turbo 2022.
M3 BL 2011r. 2.0 DISI

Postprzez dobrzyn22 » 4 paź 2024, 08:56

tu możesz zerknąć , nazywa się Traffic Jam Assist ( a w Polsce CTS ):

https://www.mazdausa.com/static/manuals ... 83701.html

https://www.mazda.pl/e-brochure/mx30-e- ... video-cts/
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Maverick07 » 4 paź 2024, 10:03

No to też nie mam. Jednak sporo tych różnic, myślałem że jest mniej <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 21:50
Posty: 99 (2/3)
Skąd: Mikołów
Auto: M3 BP 2,5 Turbo 2022.
M3 BL 2011r. 2.0 DISI

Postprzez dobrzyn22 » 4 paź 2024, 10:14

Maverick07 napisał(a):Stożek wraz z blow offem

tak zerknąłem z ciekawości na ten zestaw na stronie producenta – nie wygląda, żeby blow off był w pakiecie – pewnie nie orientujesz się, czy był dokładany osobno ?

Ps. dzięki za info o relingach – nadal są dostępne od dealera w dobrej cenie <spoko>

Edit: odpisali mi, że nie oferują tych zaworów – więc może orientujesz się, jak typ masz zamontowany ( firma/model ?? )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Maverick07 » 6 paź 2024, 10:34

Widzę, że szybko działasz :D.

Nie bardzo jestem osobą techniczną więc trudno mi odpowiedzieć na to pytanie teraz. Dźwięk upuszczania nadmiaru powietrza z układu zawsze kojarzył mi się z blow offem. Chyba, że czegoś nie wiem i ten dźwięk wydobywa się z czegoś innego.

Zrobię research pod maską i zobaczę czy coś zobaczę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 21:50
Posty: 99 (2/3)
Skąd: Mikołów
Auto: M3 BP 2,5 Turbo 2022.
M3 BL 2011r. 2.0 DISI

Postprzez dobrzyn22 » 6 paź 2024, 11:14

wszystko się zgadza :)
Przy czym u nas fabrycznie jest zamontowany nie BOV, a BPV, zawór obejściowy. Zawór blow off wyrzuca powietrze do atmosfery ( charakterystyczny dźwięk ), a zawór obejściowy wyrzuca je z powrotem do wlotu.

Pytanie, czy u Ciebie został zamontowany blow off, czy może sama wymiana dolotu powietrza spowodowała zmianę dźwięku ( obstawiam to drugie :) )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Maverick07 » 7 paź 2024, 12:19

Rozejrzałem się dokładnie pod maską i wygląda na to, że masz rację i jest tylko BOV. Już zmieniam opis i dzięki za wiedzę! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 21:50
Posty: 99 (2/3)
Skąd: Mikołów
Auto: M3 BP 2,5 Turbo 2022.
M3 BL 2011r. 2.0 DISI

Postprzez Palmer » 8 paź 2024, 11:26

Gratuluję. Piękne wozidełko:–) A dociekałeś może, jaki był powód sprzedaży tego auta przez pierwszego właściciela w Stanach? Auto nie miało żadnej historii wypadkowej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 536 (112/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez Maverick07 » 9 paź 2024, 10:17

Miało, miało. Dlatego szukałem tak długo żeby znaleźć "stan" zadowalający. Koszty sprowadzenia auta nieuszkodzonego ją niestety bardzo duże. Najważniejsze to zrobić to świadomie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 21:50
Posty: 99 (2/3)
Skąd: Mikołów
Auto: M3 BP 2,5 Turbo 2022.
M3 BL 2011r. 2.0 DISI

PostTen post został usunięty przez Szyna 3 lis 2024, 22:50.

Postprzez Marcin1922 » 3 lis 2024, 09:30

Witam, też posiadam mazdę 2.5T.
Mam pytanie o akacje serwisową uszczelki trzonków zaworów w USA. : https://www.mazdavalvestemsealsettlement.com/
Ktoś może ma informacje czy serwisy w EU ją wykonują ?
Początkujący
 
Od: 3 lis 2024, 08:52
Posty: 2 (2/0)
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda 3 sedan 2021r. 2.5T 250km, AWD

Postprzez koolczas » 3 lis 2024, 13:53

Marcin1922, wpisz swój VIN na dole strony i się przekonasz. Sam jestem ciekaw czy w Europie zrobią akcję dla aut zza oceanu – tu nie były dostępne w takiej konfiguracji, ale teoretycznie nie powinno to mieć znaczenia gdzie auto się porusza.
https://www.mazda.pl/dla-wlascicieli/tw ... serwisowe/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 138 (2/10)
Skąd: KOS
Auto: Mazda3 BL MPS '11 2.3T
Mazda3 BM '16 2.0 [*]

Mazda3 BN '18 2.0

Postprzez dobrzyn22 » 3 lis 2024, 20:38

otrzyma odpowiedź: "Ten VIN nie został rozpoznawany przez europejską bazę kampanii przywoławczych Mazda "


Ale na innym forum znalazłem takie info:

"Osoby które mają z USA najlepiej niech skontaktują się bezpośrednio z Mazda Polska (ja zrobiłem to mailowo). Jeżeli widnieje jakaś akcja to wystarczy podać ASO, do którego się chcecie zgłosić i czekać na telefon."

ktoś inny pisał, że nie ma nawet potrzeby kontaktu z MMP.

PS. akcje serwisowe dla aut z USA można sprawdzać tu : https://www.mazdarecallinfo.com/
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Szymon113 » 6 kwi 2025, 22:25

Witam mam pytanie zastanawiam się nad kupnem M3 właśnie z 2.5 turbo, pytanie orientujecie się może ile mocy wytrzymuje ten silnik? Nie ukrywam że byłby weekendowa zabawką oraz jaka jest wasza opinia na temat awaryjności jednostki. Opinie na forach są różne, pękające głowice w początkowych latach 2018-2020.
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2025, 22:21
Posty: 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy