Usterka układu ładowania i I-stop w Mazda CX-30. Help!

Mazda CX-30 2019–

Postprzez Kilerek7 » 22 sie 2024, 22:42

krzychun napisał(a):A od kogo to kupiłeś? Skoro konwerter był uszkodzony fizycznie znaczy samochód miał wadę ukrytą. Ile minęło czasu od zakupu?


Auto kupiłem jakoś koniec Kwietnia, wada wyszła pod koniec Lipca, zrobiłem nim jakieś 1000 km bez problemów, ostatnio 500 km trasy, 2 dni postał, wsiadłem i wyskoczyły komunikaty o awarii. Auto kupiłem w Zduńskiej Woli w komisie, tzn. gość wstawił go do komisu, przed zakupem wszystko było sprawdzane, podwozie też, nawet pokazał zdjęcie uderzenia, co jest raczej rzadkością. Auto z ogłoszenia na Otomoto, wcześniej w swoim rejonie oglądałem inne, ale totalny szpachel, tutaj na zdjęciu nie wyglądało to źle, na żywo też było ok. Mówię, elektromechanik powiedział, że nie byłbym wstanie sprawdzić w jakim stanie był inwerter, człowiek nawet nie wiedział, że w tym miejscu są najważniejsze miejsca, prawdopodobnie sam handlarz nie wiedział, tylko wymienił uszkodzony zderzak, połatał co było w środku i skoro działało to nie wymienił i tyle. Na zdjęciu uszkodzenie nie wyglądało na mocne, ale jak było mocne tego nie sprawdzisz, zawsze jest ryzyko z używanym autem. Nic innego nie było wtedy jak kupowałem w pobliżu, a też nie znałem dobrze tej Mazdy, jak z nią jest, nie jestem jakimś pasjonatem aut, co zna każdy silnik czy śrubkę. Trudno tak czy siak trzeba naprawić i w październiku gdy upłynie pół roku od podatku, sprzedam go i będę szukał czegoś innego już z wiedzą, że nie może być dotknięty od strony kierowcy, gdyby był uderzony od pasażera, to tam nic nie ma akurat.
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2024, 00:28
Posty: 53 (0/1)

Postprzez krzychun » 22 sie 2024, 22:58

Ja bym się zainteresował czy komis nie powinien tej wady usunąć na swój koszt ponieważ z tego co piszesz samochód był wadliwie naprawiony co jest dla mnie wadą ukrytą produktu i podlega pod rękojmię.
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1253 (12/86)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez dark_luke » 23 sie 2024, 07:57

Kilerek7 napisał(a):
dark_luke napisał(a):100 tyś na auto po przygodach ?


Zawsze można kupić za 100 tyś jakiegoś opla z salonu, a to, że akurat ta Mazda jest droga i używki 4 letnie zaczynają się od 90 tys to sory, że ciężko kupić było niebitą. 120 tys może byś trafił.


Moje jest do sprzedania bez wypadkowa poniżej 100tyś. I co ? Można ? Tylko trzeba szukać.

Kupowanie auta rozbitego/uszkodzonego z premedycją za te pieniądze ?

Naprawiasz i sprzedaż sztrucla innemu niech się martwi ?
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2020, 12:51
Posty: 224 (4/12)
Auto: CX-30 Exclusive-line SkyActiv-X 2024
CX-30 Hikari
SkyActiv-X 2019

Postprzez mskgs » 23 sie 2024, 11:02

Kilerek7 napisał(a):Zawsze można kupić za 100 tyś jakiegoś opla z salonu, a to, że akurat ta Mazda jest droga i używki 4 letnie zaczynają się od 90 tys to sory, że ciężko kupić było niebitą. 120 tys może byś trafił.


Oczywiście to Twoja sprawa i nic mi do tego, ale jak czytam Twoje podejście to kompletnie tego nie potrafię zrozumieć. Jak typowy kupujący w naszym kraju zabierasz się do zakupu od pupy strony: wybierasz model i WYMYŚLASZ sobie cenę oderwaną od rynkowych realiów, a później próbujesz znaleźć egzemplarz pasujący do twoich kryteriów. To się kończy zawsze tak samo – kupujesz wadliwy samochód i co się dzieje dalej to już jesteś świadomy bo to napisałeś – dalej pozostaje sprzedaż.
Podchodząc do tematu racjonalnie powinno się dobierać samochód w dobrym stanie do budżetu, albo dostosować budżet do wymarzonego samochodu w dobrym stanie. Uważam, że lepiej kupić "jakiegoś opla" z salonu za 100 tys. niż rozbitą CX-30. Jak już sprzedasz to policz ile kosztowała cię utrata wartości + naprawy, bo może się okazać, że dołożenie 20 tys. z początku wyszłoby taniej. :)
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 12:28
Posty: 179 (2/13)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Postprzez Kilerek7 » 24 sie 2024, 00:47

krzychun napisał(a):Ja bym się zainteresował czy komis nie powinien tej wady usunąć na swój koszt ponieważ z tego co piszesz samochód był wadliwie naprawiony co jest dla mnie wadą ukrytą produktu i podlega pod rękojmię.


Był miesiąc na rozruch od komisu, a wada wyszła później, więc raczej tego nie naprawią.

Dopisano 24 sie 2024, 00:56:

dark_luke napisał(a):Moje jest do sprzedania bez wypadkowa poniżej 100tyś. I co ? Można ? Tylko trzeba szukać.
Kupowanie auta rozbitego/uszkodzonego z premedycją za te pieniądze ?
Naprawiasz i sprzedaż sztrucla innemu niech się martwi ?


Nie wiem jaką masz wersje, rok i wyposażenie, ale za 90-100 tyś Mazda CX-30 roczniki 2019-2020 są w większości po przejściach, obejrzałem kilka w tej cenie i rocznikach i każda coś miała, mniej lub więcej. A ta co zakupiłem miała tylko draśnięty zderzak, elektromechanik sam uznał, że to mała stłuczka, wręcz bzdurna, ale w czułe miejsce i nie jesteś wstanie sprawdzić czy spowoduje to jakąś awarię w aucie później, dużo takich aut mówił naprawiał z tą wadą, to jest bardzo częsty przypadek, po prostu mam pecha i tyle. Wracając do ceny, to Mazda CX-30 bezwypadkowa, najlepsze wyposażenie, czerwona bo taką mam, automat 120-130 tyś zobacz na Otomoto. Nikt nie chce kupić auta uszkodzonego, ale jak pisałem wyżej w moich rejonach objechałem kilkanaście tych Mazd i każda coś miała, więc ta co kupiłem wyglądała naprawdę nieźle podług tamtych co oglądałem, a nawet tamte były droższe a miały większy dzwon. Nie martw się, naprawiony będzie porządnie, bo elektromechanik powiedział, że już takich robił wiele i zrobi tak, że mucha nie siada. Zawsze dbałem o auta i nigdy nie sprzedałem komuś sztrucla.

Dopisano 24 sie 2024, 01:07:

mskgs napisał(a):Oczywiście to Twoja sprawa i nic mi do tego, ale jak czytam Twoje podejście to kompletnie tego nie potrafię zrozumieć. Jak typowy kupujący w naszym kraju zabierasz się do zakupu od pupy strony: wybierasz model i WYMYŚLASZ sobie cenę oderwaną od rynkowych realiów, a później próbujesz znaleźć egzemplarz pasujący do twoich kryteriów. To się kończy zawsze tak samo – kupujesz wadliwy samochód i co się dzieje dalej to już jesteś świadomy bo to napisałeś – dalej pozostaje sprzedaż.
Podchodząc do tematu racjonalnie powinno się dobierać samochód w dobrym stanie do budżetu, albo dostosować budżet do wymarzonego samochodu w dobrym stanie. Uważam, że lepiej kupić "jakiegoś opla" z salonu za 100 tys. niż rozbitą CX-30. Jak już sprzedasz to policz ile kosztowała cię utrata wartości + naprawy, bo może się okazać, że dołożenie 20 tys. z początku wyszłoby taniej. :)


Ale masz błędne myślenie, uszkodzone auto i naprawione nie znaczy, że auto na złom. Siostra moja jeździ od 4 lat Toyotą CHR, kupiona za 80 tyś full wypas, uszkodzona, została dobrze zrobiona i zero problemów, a dla przykładu szwagierka nówka audi z salonu, nie pamiętam modelu, co tydzień w warsztacie bo ciągle coś. Oczywiście, że mógłbym kupić za 100 tyś np Ople Mokkę z salonu surowiznę podstawową, ale zawsze podobała mi się Mazda CX-30. Podoba mi się też np nowa Rav4 Toyota ale ceny są już dużo większe, czy Volvo XC40, więc gdyby Mazda CX-30 zaczynała się od 150 tyś to nie było by o czym gadać, ale od 90-105 tyś są wersje z manualem i jest ich bardzo dużo, automat już od 105 w górę. Więc skoro mieściłem się w cenie to czemu miałem nie kupić? Wolę lekko uderzone auto marzeń niż jakiegoś Opla, no sory bez porównania. Wielu ludzi jeździ autami po przygodach i nic się nie dzieje, a z tego co powiedział mi elektromechanik, inwerter w tym aucie jest częstą usterką i równie dobrze, mogło ci [tiiit] w nowym, sam nawet uznał, że może to też być wada konstrukcyjna tego modelu, bo ostatnio sporo ma tych napraw tego inwerteru, wcale nie był zaskoczony. Oczywiście, że mogę stracić, ale nigdy nie wiesz co się może zepsuć, to tylko samochód. Znajomy kupił Jaguara XE, bezwypadek i non stop mu się pierniczył, aż płakał jak sprzedawał, miał taką igłę, że głowa mała, ale co zrobisz jak trafił na wadliwy egzemplarz.
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2024, 00:28
Posty: 53 (0/1)

Postprzez krzychun » 24 sie 2024, 09:16

Kilerek7 napisał(a):Był miesiąc na rozruch od komisu, a wada wyszła później, więc raczej tego nie naprawią.


To co Ci powiedział gość w komisie, a jakie prawa Ci przysługują to są 2 różne rzeczy. Ale nie będę Cię namawiał przecież.
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1253 (12/86)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez dine » 24 sie 2024, 16:56

Palmer napisał(a):Ja miałem już kilka razy. Np. wczoraj wyskoczył, po tygodniu stania autka w garażu. A jeszcze zanim odpaliłem furkę i z niego wyjechałem, to przez 1,5 h ogarniałem wnętrze, oczywiście przy otwartych drzwiach, kilka razy zapalając oświetlenie kabiny, po jego automatycznym wygaszeniu


Właśnie odpaliłem auto po ponad tygodniowym postoju. Wcześniej pokonało trasę blisko 300km. Odpalilo, pojechałem na myjnię 8km dalej. Umyłem auto, po myciu już nie odpaliło :) Komunikatu niet! Gdyby nie gość z przewodami, to stał bym tam jak ten cieć do momentu przyjazdu asistance.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 671 (80/33)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez krzychun » 24 sie 2024, 17:59

Niebywałe. 8km nie zdołał naładować na kolejny rozruch...
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1253 (12/86)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez dine » 24 sie 2024, 18:56

krzychun napisał(a):Niebywałe. 8km nie zdołał naładować na kolejny rozruch...

Niebywałe... Moja wiadomość dotyczyła komunikatu o niskim poziomie naładowania akumulatora, a właściwie jego braku. Niebywałe, że nie zdołałeś doczytać. Kto by pomyślał? Niebywałe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 671 (80/33)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez krzychun » 24 sie 2024, 19:23

Doczytałem, ale ja nie mówiłem że komunikat ma być. Zdumienie natomiast wywołało, ze w 8km nie zdołał naładować na kolejny rozruch. CX-3 to by spokojnie z 20-30% dobiła prawie 15V.... Coś jest zrypane w tym sofcie i to zdrowo. PCM powinien w pierwszej kolejności zadbać o kolejny rozruch, a dopiero potem troszczyć się o ekologię. Pomijając czy wyświetli komunikat czy nie.

Swoją drogą wpadł mi pomysł do głowy, że może masz uszkodzony ten czujnik na akumulatorze? Skoro inni mają komunikat i jakby na to nie patrzeć to w ciągu 8km coś tam powinno naładować... Nawet średnim napięciem ponieważ akumulator rozładowany bardzo sprawnie przyjmuje prąd.

Tylko pytanie jak się zachowuje samochód na myjni bo jak nie uśpił podczas mycia systemów no to mógł ciągnąć parę A przez parę minut i to wystarczyło.

Jak wepniesz zwykły czytnik OBDII na BT to byś mógł podglądnąć napięcie w instalacji. Może być coś powiedziało na temat ładowania.
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1253 (12/86)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez dine » 24 sie 2024, 20:42

Zgłoszę ten temat podczas wrześniowego przeglądu. Na myjni auto niestety otwierało się i zamykało kiedy woda lała się po klamkach. Myślę, że to mogło dobić akumulator. Coś mocno ciągnie moc z tego aku. Po podpięciu prostownika wskazywało 5,5V... Po odpięciu aku było to już coś koło 10V. Generalnie po dotarciu do domu z myjni i pozostawieniu drzwi otwartych na czas odkurzania, rozładował się na amen, do tego stopnia, że już zamykanie drzwi czy klapa bagażnika nie działały. Prostownik podpiąłem później. Tragedia z tym aku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 671 (80/33)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez krzychun » 24 sie 2024, 20:53

Z tego co pamiętam to CX-3 na włączonym zapłonie (czyli gotowa do odpalenia) bierze 17A prądu (podgląd z forscan)! Jeśli w CX-30 jest podobnie to łatwo policzyć, że niewiele trzeba czasu aby rozładować akumulator.
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1253 (12/86)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez dark_luke » 24 sie 2024, 21:19

Nie wiem jaką masz wersje, rok i wyposażenie, ale za 90-100 tyś Mazda CX-30 roczniki 2019-2020 są w większości po przejściach, obejrzałem kilka w tej cenie i rocznikach i każda coś miała, mniej lub więcej. A ta co zakupiłem miała tylko draśnięty zderzak, elektromechanik sam uznał, że to mała stłuczka, wręcz bzdurna, ale w czułe miejsce i nie jesteś wstanie sprawdzić czy spowoduje to jakąś awarię w aucie później, dużo takich aut mówił naprawiał z tą wadą, to jest bardzo częsty przypadek, po prostu mam pecha i tyle. Wracając do ceny, to Mazda CX-30 bezwypadkowa, najlepsze wyposażenie, czerwona bo taką mam, automat 120-130 tyś zobacz na Otomoto. Nikt nie chce kupić auta uszkodzonego, ale jak pisałem wyżej w moich rejonach objechałem kilkanaście tych Mazd i każda coś miała, więc ta co kupiłem wyglądała naprawdę nieźle podług tamtych co oglądałem, a nawet tamte były droższe a miały większy dzwon. Nie martw się, naprawiony będzie porządnie, bo elektromechanik powiedział, że już takich robił wiele i zrobi tak, że mucha nie siada. Zawsze dbałem o auta i nigdy nie sprzedałem komuś sztrucla.


Hikari mam w miniaturce z jasnym wnętrzem nie skora. Chyba wystawie swoja za 100 tyś. bo jest bezwypadkowa bezszkodowa serwisowana. <rotfl>

Jak szukałem Merivy dla żony to auta szukałem półroku ale było warto bo bylo bez szkodowe. Pojechałem po nie ze 100km chociaż nie jestem zwolennikiem wycieczek po auto bo często szkoda czasu.

Jakbyś chciał kupić auto sprawne za te pieniądze to niestety to kosztuje czas.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2020, 12:51
Posty: 224 (4/12)
Auto: CX-30 Exclusive-line SkyActiv-X 2024
CX-30 Hikari
SkyActiv-X 2019

Postprzez Kilerek7 » 25 sie 2024, 19:50

dark_luke napisał(a):Hikari mam w miniaturce z jasnym wnętrzem nie skora. Chyba wystawie swoja za 100 tyś. bo jest bezwypadkowa bezszkodowa serwisowana. <rotfl>


Automat masz czy manual? 100 tyś być może cena dobra, bo kolor srebrny, 2019 rok. U mnie jest 2020, wersja najdroższa czerwona, Exclusive Line ( chyba Hikari to samo ) + Luxury Pack, więc już ceny takiego są po 120 bezwypadek, ja mam manual.

Dopisano 26 sie 2024, 00:45:

W ogóle pytanie czy Mazda CX-30 różni się czymś między rokiem 2019 a 2020? Bo gdzieś czytałem, że od 2020 nowszy soft chyba i więcej głośników?
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2024, 00:28
Posty: 53 (0/1)

Postprzez dark_luke » 27 sie 2024, 08:24

Kilerek7 napisał(a):
dark_luke napisał(a):Hikari mam w miniaturce z jasnym wnętrzem nie skora. Chyba wystawie swoja za 100 tyś. bo jest bezwypadkowa bezszkodowa serwisowana. <rotfl>


Automat masz czy manual? 100 tyś być może cena dobra, bo kolor srebrny, 2019 rok. U mnie jest 2020, wersja najdroższa czerwona, Exclusive Line ( chyba Hikari to samo ) + Luxury Pack, więc już ceny takiego są po 120 bezwypadek, ja mam manual.

Dopisano 26 sie 2024, 00:45:

W ogóle pytanie czy Mazda CX-30 różni się czymś między rokiem 2019 a 2020? Bo gdzieś czytałem, że od 2020 nowszy soft chyba i więcej głośników?


Skrzynia manuala Machine Gray jasne wnętrze rok 2019 ale rejestracja w 2020 rok. Dołożony hak.
Blokada skrzyni biegów. Ja mam system Bose to ilość głośników się nie zmieniła.
Ma jeszcze rok przedłużonej gwarancji <jupi>
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2020, 12:51
Posty: 224 (4/12)
Auto: CX-30 Exclusive-line SkyActiv-X 2024
CX-30 Hikari
SkyActiv-X 2019

Postprzez Kilerek7 » 27 sie 2024, 18:52

A co sądzicie na wymianę, znajomy ma fajną używaną 2019 Mazdę CX-30 czerwoną, skyactiv X Hikari+Luxury Pack w automacie, chce 110 tyś i moją po naprawie by wziął z dopłatą?
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2024, 00:28
Posty: 53 (0/1)

Postprzez krzychun » 27 sie 2024, 20:05

A jaki ma znajomy w tym interes? Znaczy to jest jego czy kupujesz kolejną niespodziankę sprowadzaną?
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1253 (12/86)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Kilerek7 » 27 sie 2024, 23:14

Nie to jest jego, po prostu chciałby zmienić na inną markę dla siebie, a dla żony by ją zostawił, ale żona co dziwne jak na kobietę nie lubi automatów xD więc pasowała by mu moja. Jak się sprawuje Sky X z AT? Pewnie z 2019 to średnio były udane te silniki, dopiero od 2021 EskyX poprawili.
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2024, 00:28
Posty: 53 (0/1)

Postprzez dark_luke » 28 sie 2024, 07:47

Kilerek7 napisał(a):Pewnie z 2019 to średnio były udane te silniki, dopiero od 2021 EskyX poprawili.


Skąd takie informację ?
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2020, 12:51
Posty: 224 (4/12)
Auto: CX-30 Exclusive-line SkyActiv-X 2024
CX-30 Hikari
SkyActiv-X 2019

Postprzez Kilerek7 » 6 wrz 2024, 20:21

Od 2021 dodali te znaczki E, coś tam pewnie zmieniono, tak samo SkyX 180 nie był idealny, dopiero EskyX 186 jest ponoć świetny.

Auto zrobione, używany inwerter 2000 tyś plus robocizna i sterowniki, łącznie 3500 tyś, na szczęście sprzedawca auta zwrócił koszta, przyznał się, że inwerter był pogniecony i miał pęknięte żeberka, ale jemu działał, widać nie na długo, okazał się na tyle w porządku, że oddał koszta i przeprosił. Wszystko zrobione jak w ASO, nie wiem skąd ten elektromechanik miał oryginalne systemy Mazdy, ale powiedział, że masz zrobione jak w serwisie identycznie, a nawet lepiej. Teraz trochę pojeździć i sprzedać za jakiś czas, będę szukał takiej samej tylko w automacie, mimo iż manual spoko, to jednak nie chce mi się już wajchy zmieniać. Także temat zamknięty, dziękuje za pomoc wszystkim:)
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2024, 00:28
Posty: 53 (0/1)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderatorzy

Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9