Czujniki ciśnienia w oponach...

Mazda2 (2015-2019)

Postprzez mitsuga » 2 wrz 2020, 22:19

...w Maździe 2 z 2019 r – są czy ich nie ma(pomiar z prędkości kół ABS) ?
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 21:42
Posty: 47 (1/0)
Auto: ...było 2,5 BP 4x4 aut. a jest M2 6MT

Postprzez darrecki » 7 wrz 2020, 11:01

Raczej pytanie do ASO, wątpię abyś dostał tu jakąś odpowiedź.
Wg mnie klasa B to raczej za niski pułap na takie "bajery", no chyba, że EU wymusiła na producentach stosowanie fizycznych czujników we wszystkich autach.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3132 (49/161)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez adsko » 30 lis 2020, 15:42

Moja mazda 2 z 2019 ma czuniki na podstawie ABS. Restart wartości jest pod kierownicą po lewej stronie.
Początkujący
 
Od: 30 lis 2020, 15:40
Posty: 3
Auto: mazda 2 – 2019

Postprzez mitsuga » 10 gru 2020, 23:28

Moja też tak ma :)
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 21:42
Posty: 47 (1/0)
Auto: ...było 2,5 BP 4x4 aut. a jest M2 6MT

Postprzez child » 2 wrz 2021, 20:21

Czujniki ciśnienia są w UE wymagane dla nowych samochodów sprzedawanych od mniej więcej początku 2015 roku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

PostTen post został usunięty przez MarcinJ 3 wrz 2021, 21:37.

Postprzez Chryzos » 12 wrz 2021, 10:03

W ASO powiedzieli mi, że te czujniki (TPMS) działają tak, że komputer porównuje prędkość koł i na tej podstawie decyduje, czy gdzieś jest mniej powietrza.
Ten system jest słaby.Kiedyś jakiś **** spuścił mi powietrze z jednego koła. Ruszyłem i przejechałem z 500 m i inny kierowca zaczął do mnie trąbić. <co?> Zatrzymałem się i pokazał mi na koło <glupek2> . Także, nie ufajcie temu systemowi za bardzo.
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2013, 20:09
Posty: 3
Skąd: GST
Auto: Mazda 2 DJ Skyactiv-G MT

Postprzez RobertPi » 12 wrz 2021, 12:11

Tak system jest prosty i czasami nieskuteczny. Dla jasności stosuje go nie tylko Mazda ale ma jedną podstawową zaletę. Nie wymaga wydawania 200-300 zł za czujnik, gdy któryś się uszkodzi lub gdy wpadnie Ci do głowy pomysł posiadania drugiego kompletu kół. Pomijając koszt kompletu czujników, niektóre marki nie mają możliwości programowania dwóch zestawów kół. Wtedy przy każdej zmianie lato/zima konieczne jest wizyta w serwisie oczywiście płatna.
A jeśli chodzi o Twoją przygodę wystarczyło przed jazdą rzucić okiem na koła i generalnie samochód.
Wiem, wiem nie zawsze samochód stoi odpowiednio i nie zawsze tak na prawdę mamy na to czas ale podobnie jak z olejem w silniku sprawdzasz jego stan jak zaświeci się kontrolka ciśnienia czy jednak częściej ;) ?
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek

Suzuki Baleno1,2Hybrid
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez RobertPi » 16 lut 2022, 23:31

Czego nie ma? Czujników czy systemu monitorowania ciśnienia?
Mazda w tym modelu nie stosuje czujników i nie mam to nic wspólnego z wersją wyposażenia.
Jest system monitorowania ciśnienia oparty o czujniki ABS.
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek

Suzuki Baleno1,2Hybrid
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez MoW » 10 cze 2024, 13:00

Jak się cieszę, że nie ma dodatkowych czujników. Dziękuję za info.
Początkujący
 
Od: 10 cze 2024, 11:09
Posty: 6
Skąd: Polska
Auto: Mazda 2 DJ

Postprzez PioMA2 » 21 sie 2024, 21:43

Jeżeli to pewne info, to jestem bardziej niż zadowolony, bo wywalenie 8 stów na czujniki TPMS trochę boli ;) bo nie dalej jak przedwczoraj miałem komunikat o zbyt małym ciśnieniu. okazało się, że było w tylnej prawej oponie o 0,3 bara za mało(czyżby system czerpiący "wiedzę" z ABS był aż tak czuły?) a przy okazji dobrej wiadomości zapytam czy trzeba kupić inne nakrętki przy zmianie kół letnich alu na zimowe stalowe czy te od felg alu rozwiążą problem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2024, 09:42
Posty: 65
Auto: Mazda2, DJ, Skyactiv 1,5(90
KM), 2018

Postprzez RobertPi » 21 sie 2024, 22:51

PioMA2 napisał(a):Jeżeli to pewne info...
– "człowieku małej wiary" <głaszcze> działa, ostrzega? Należy się tylko cieszyć, że koszty są niższe.

Co do nakrętek, to teoria mówi, że należy stosować inne do alu i inne do stalowych – inne kąty stożka – ale realnie te fabryczne równie dobrze działają do jednych i do drugich. Czasami alusy innych producentów wymagają płaskich nakrętek ze specjalnym kołnierzem.
Na oryginalnych felgach nie ma problemu.
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek

Suzuki Baleno1,2Hybrid
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez PioMA2 » 23 sie 2024, 17:20

Zbyt krótko jestem posiadaczem, żeby być człowiekiem pełnej wiary :D , ale coraz bardziej, z każdym przejechanym dniem i kilometrem, się w tej wierze umacniam!
Co do nakrętek... no cóż, całe życie miałem do czynienia ze szpilkami, więc to dla mnie nowość, tym bardziej, że na alledrogo jest ich tysiące i trudno się w nich połapać. Zakupione felgi stalowe, są produkcji Mazdy, więc nie powinno być problemu w/g Pańskich zapewnień i teorii, którą trzeba będzie sprawdzić, jak to zwykle bywa, w praktyce.
Dziękuję za dobre rady i dopytam o następną. Fin nie dał, a ja nie sprawdziłem zauroczony tym co kupiłem, lewarka do zmiany kół, o fabrycznym kluczu do kół też nie wspomniał, więc stoję przed wyborem i nie wiem co wybrać. Zakup w serwisie/salonie czy na wspomnianym wcześniej alledrogo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2024, 09:42
Posty: 65
Auto: Mazda2, DJ, Skyactiv 1,5(90
KM), 2018

Postprzez RobertPi » 23 sie 2024, 21:40

Niestety w naszych pojazdach fabrycznie nie ma podnośnika, zdarza się, że jest klucz.
Ja mam taki antyczny oryginał jeszcze z 323. Ojciec podobnie przełożył z poprzedniej 2.
Córce kupowałem oryginał na OLX bo Mitsubishi też nie dokłada.
Szukałbym w sieci czegoś o minimum 500 kg udźwigu.
Miałem w zapasie taki do 400 kg i pod 3BK śruba się zatarła i lewarek poszedł na złom.
Oczywiście może być też z ASO ale tanio nie będzie.
Życzę sukcesów we wciąganiu się w mazdofilię :D . Strasznie brzmi <lol> .
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek

Suzuki Baleno1,2Hybrid
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez beniu55 » 24 sie 2024, 12:09

Forumowicz
 
Od: 11 lip 2021, 10:49
Posty: 115 (3/6)
Skąd: Rzeszów
Auto: mazda cx3 2.0 2018

Postprzez PioMA2 » 29 sie 2024, 20:36

Temat lewarka załatwiony – alledrogo od mazdy 3, udźwig 1000 kg.
Pozostaje problem nakrętek...czy te od aluminiowych pasują czy nie... jeżeli ma ktoś wiedzę i się nią podzieli, z góry dziękuję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2024, 09:42
Posty: 65
Auto: Mazda2, DJ, Skyactiv 1,5(90
KM), 2018

Postprzez beniu55 » 30 sie 2024, 14:02

Forumowicz
 
Od: 11 lip 2021, 10:49
Posty: 115 (3/6)
Skąd: Rzeszów
Auto: mazda cx3 2.0 2018

Postprzez PioMA2 » 12 wrz 2024, 17:27

Super, dziękuję bardzo <piwo> .
Temat z milionem odsyłaczy, ale dzięki jednemu linkowi już coś wiem.
1. nakrętki są takie same, zarówno do ORYGINALNYCH felg aluminiowych jak i do oryginalnych felg stalowych(współzamienne).
2. nakrętki do nieoryginalnych(niefabrycznych) felg aluminiowych raczej muszą być z kołnierzem, takie jak w poście alchemyx'a, na drugim zdjęciu.
3. najważniejszy jest kąt rozchylenia stożka = 60 stopni, do felg stalowych nakrętka nie musi być nakrętką krytą.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2024, 09:42
Posty: 65
Auto: Mazda2, DJ, Skyactiv 1,5(90
KM), 2018

Postprzez PioMA2 » 23 wrz 2024, 15:49

Odpowiadać samemu sobie to jest dopiero wyczyn :D
Dzisiaj pozostaje mi potwierdzić to co napisałem, byłem rano w warsztacie wulkanizacyjnym zakładać opony zimowe na zakupione niedawno ORYGINALNE felgi stalowe Mazdy. Wiadomość teoretyczna została potwierdzona empirycznie. Oryginalne nakrętki z kół aluminiowych pasują do felg stalowych.
Może oprócz mnie ten odpis samemu sobie przyda się jeszcze komuś :) .
Pozdrawiam.

Dopisano 23 wrz 2024, 16:32:

Złota łopata murowana, ale żeby było i nie zniknęło ;)
Temat czujników definitywnie wyjaśnia instrukcja obsługi Mazdy 2 DJ.
Załączniki
obraz_2024-09-23_163113911.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2024, 09:42
Posty: 65
Auto: Mazda2, DJ, Skyactiv 1,5(90
KM), 2018

Postprzez Rafał Witecki » 20 lis 2024, 17:53

Dzień dobry.
Mam nową Mazdę 3/2024.
Założyłem kilka dni temu nowy komplet zimowych kół 18" z oryginalnymi używanymi felgami oraz czujnikami ciśnienia. (oryginalne Mazdy, ale być może z któregoś z poprzednich modeli..)
Pierwszy odczyt ciśnienia w aplikacji (i na wewnętrznym display'u) wykazał nieco za niskie ciśnienia – około 2,2 ATM na każdym kole.
Dopompowałem do prawidłowych wartości – 2,5 przód i 2,6 tył. I wtedy odczyt ciśnienia znikł... Każde koło sygnalizowane jest jako "--".
Samochód zachowywał się normalnie. Przejechałem około 200 km.
Upuściłem powietrza do +/– 2 atm, przejechałem kilka kilometrów, pomiar nadal był nieaktywny...
Zatem dopompowałem do wartości nominalnych i czekam :D

Co sugerujecie?

Pozdrawiam,
R
Początkujący
 
Od: 20 lis 2024, 17:40
Posty: 3
Auto: Mazda 3, 2024, e-SkyactiveX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121