Czujniki ciśnienia w oponach...
1, 2
Raczej pytanie do ASO, wątpię abyś dostał tu jakąś odpowiedź.
Wg mnie klasa B to raczej za niski pułap na takie "bajery", no chyba, że EU wymusiła na producentach stosowanie fizycznych czujników we wszystkich autach.
Wg mnie klasa B to raczej za niski pułap na takie "bajery", no chyba, że EU wymusiła na producentach stosowanie fizycznych czujników we wszystkich autach.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3132 (49/161)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
W ASO powiedzieli mi, że te czujniki (TPMS) działają tak, że komputer porównuje prędkość koł i na tej podstawie decyduje, czy gdzieś jest mniej powietrza.
Ten system jest słaby.Kiedyś jakiś **** spuścił mi powietrze z jednego koła. Ruszyłem i przejechałem z 500 m i inny kierowca zaczął do mnie trąbić.
Zatrzymałem się i pokazał mi na koło
. Także, nie ufajcie temu systemowi za bardzo.
Ten system jest słaby.Kiedyś jakiś **** spuścił mi powietrze z jednego koła. Ruszyłem i przejechałem z 500 m i inny kierowca zaczął do mnie trąbić.


- Od: 13 wrz 2013, 20:09
- Posty: 3
- Skąd: GST
- Auto: Mazda 2 DJ Skyactiv-G MT
Tak system jest prosty i czasami nieskuteczny. Dla jasności stosuje go nie tylko Mazda ale ma jedną podstawową zaletę. Nie wymaga wydawania 200-300 zł za czujnik, gdy któryś się uszkodzi lub gdy wpadnie Ci do głowy pomysł posiadania drugiego kompletu kół. Pomijając koszt kompletu czujników, niektóre marki nie mają możliwości programowania dwóch zestawów kół. Wtedy przy każdej zmianie lato/zima konieczne jest wizyta w serwisie oczywiście płatna.
A jeśli chodzi o Twoją przygodę wystarczyło przed jazdą rzucić okiem na koła i generalnie samochód.
Wiem, wiem nie zawsze samochód stoi odpowiednio i nie zawsze tak na prawdę mamy na to czas ale podobnie jak z olejem w silniku sprawdzasz jego stan jak zaświeci się kontrolka ciśnienia czy jednak częściej
?
A jeśli chodzi o Twoją przygodę wystarczyło przed jazdą rzucić okiem na koła i generalnie samochód.
Wiem, wiem nie zawsze samochód stoi odpowiednio i nie zawsze tak na prawdę mamy na to czas ale podobnie jak z olejem w silniku sprawdzasz jego stan jak zaświeci się kontrolka ciśnienia czy jednak częściej
Czego nie ma? Czujników czy systemu monitorowania ciśnienia?
Mazda w tym modelu nie stosuje czujników i nie mam to nic wspólnego z wersją wyposażenia.
Jest system monitorowania ciśnienia oparty o czujniki ABS.
Mazda w tym modelu nie stosuje czujników i nie mam to nic wspólnego z wersją wyposażenia.
Jest system monitorowania ciśnienia oparty o czujniki ABS.
Jeżeli to pewne info, to jestem bardziej niż zadowolony, bo wywalenie 8 stów na czujniki TPMS trochę boli
bo nie dalej jak przedwczoraj miałem komunikat o zbyt małym ciśnieniu. okazało się, że było w tylnej prawej oponie o 0,3 bara za mało(czyżby system czerpiący "wiedzę" z ABS był aż tak czuły?) a przy okazji dobrej wiadomości zapytam czy trzeba kupić inne nakrętki przy zmianie kół letnich alu na zimowe stalowe czy te od felg alu rozwiążą problem?
- Od: 17 sie 2024, 09:42
- Posty: 65
- Auto: Mazda2, DJ, Skyactiv 1,5(90
KM), 2018
– "człowieku małej wiary"PioMA2 napisał(a):Jeżeli to pewne info...

Co do nakrętek, to teoria mówi, że należy stosować inne do alu i inne do stalowych – inne kąty stożka – ale realnie te fabryczne równie dobrze działają do jednych i do drugich. Czasami alusy innych producentów wymagają płaskich nakrętek ze specjalnym kołnierzem.
Na oryginalnych felgach nie ma problemu.
Zbyt krótko jestem posiadaczem, żeby być człowiekiem pełnej wiary
, ale coraz bardziej, z każdym przejechanym dniem i kilometrem, się w tej wierze umacniam!
Co do nakrętek... no cóż, całe życie miałem do czynienia ze szpilkami, więc to dla mnie nowość, tym bardziej, że na alledrogo jest ich tysiące i trudno się w nich połapać. Zakupione felgi stalowe, są produkcji Mazdy, więc nie powinno być problemu w/g Pańskich zapewnień i teorii, którą trzeba będzie sprawdzić, jak to zwykle bywa, w praktyce.
Dziękuję za dobre rady i dopytam o następną. Fin nie dał, a ja nie sprawdziłem zauroczony tym co kupiłem, lewarka do zmiany kół, o fabrycznym kluczu do kół też nie wspomniał, więc stoję przed wyborem i nie wiem co wybrać. Zakup w serwisie/salonie czy na wspomnianym wcześniej alledrogo?
Co do nakrętek... no cóż, całe życie miałem do czynienia ze szpilkami, więc to dla mnie nowość, tym bardziej, że na alledrogo jest ich tysiące i trudno się w nich połapać. Zakupione felgi stalowe, są produkcji Mazdy, więc nie powinno być problemu w/g Pańskich zapewnień i teorii, którą trzeba będzie sprawdzić, jak to zwykle bywa, w praktyce.
Dziękuję za dobre rady i dopytam o następną. Fin nie dał, a ja nie sprawdziłem zauroczony tym co kupiłem, lewarka do zmiany kół, o fabrycznym kluczu do kół też nie wspomniał, więc stoję przed wyborem i nie wiem co wybrać. Zakup w serwisie/salonie czy na wspomnianym wcześniej alledrogo?
- Od: 17 sie 2024, 09:42
- Posty: 65
- Auto: Mazda2, DJ, Skyactiv 1,5(90
KM), 2018
Niestety w naszych pojazdach fabrycznie nie ma podnośnika, zdarza się, że jest klucz.
Ja mam taki antyczny oryginał jeszcze z 323. Ojciec podobnie przełożył z poprzedniej 2.
Córce kupowałem oryginał na OLX bo Mitsubishi też nie dokłada.
Szukałbym w sieci czegoś o minimum 500 kg udźwigu.
Miałem w zapasie taki do 400 kg i pod 3BK śruba się zatarła i lewarek poszedł na złom.
Oczywiście może być też z ASO ale tanio nie będzie.
Życzę sukcesów we wciąganiu się w mazdofilię
. Strasznie brzmi
.
Ja mam taki antyczny oryginał jeszcze z 323. Ojciec podobnie przełożył z poprzedniej 2.
Córce kupowałem oryginał na OLX bo Mitsubishi też nie dokłada.
Szukałbym w sieci czegoś o minimum 500 kg udźwigu.
Miałem w zapasie taki do 400 kg i pod 3BK śruba się zatarła i lewarek poszedł na złom.
Oczywiście może być też z ASO ale tanio nie będzie.
Życzę sukcesów we wciąganiu się w mazdofilię

Super, dziękuję bardzo
.
Temat z milionem odsyłaczy, ale dzięki jednemu linkowi już coś wiem.
1. nakrętki są takie same, zarówno do ORYGINALNYCH felg aluminiowych jak i do oryginalnych felg stalowych(współzamienne).
2. nakrętki do nieoryginalnych(niefabrycznych) felg aluminiowych raczej muszą być z kołnierzem, takie jak w poście alchemyx'a, na drugim zdjęciu.
3. najważniejszy jest kąt rozchylenia stożka = 60 stopni, do felg stalowych nakrętka nie musi być nakrętką krytą.
Pozdrawiam.
Temat z milionem odsyłaczy, ale dzięki jednemu linkowi już coś wiem.
1. nakrętki są takie same, zarówno do ORYGINALNYCH felg aluminiowych jak i do oryginalnych felg stalowych(współzamienne).
2. nakrętki do nieoryginalnych(niefabrycznych) felg aluminiowych raczej muszą być z kołnierzem, takie jak w poście alchemyx'a, na drugim zdjęciu.
3. najważniejszy jest kąt rozchylenia stożka = 60 stopni, do felg stalowych nakrętka nie musi być nakrętką krytą.
Pozdrawiam.
- Od: 17 sie 2024, 09:42
- Posty: 65
- Auto: Mazda2, DJ, Skyactiv 1,5(90
KM), 2018
Odpowiadać samemu sobie to jest dopiero wyczyn
Dzisiaj pozostaje mi potwierdzić to co napisałem, byłem rano w warsztacie wulkanizacyjnym zakładać opony zimowe na zakupione niedawno ORYGINALNE felgi stalowe Mazdy. Wiadomość teoretyczna została potwierdzona empirycznie. Oryginalne nakrętki z kół aluminiowych pasują do felg stalowych.
Może oprócz mnie ten odpis samemu sobie przyda się jeszcze komuś
.
Pozdrawiam.
Dopisano 23 wrz 2024, 16:32:
Złota łopata murowana, ale żeby było i nie zniknęło
Temat czujników definitywnie wyjaśnia instrukcja obsługi Mazdy 2 DJ.
Dzisiaj pozostaje mi potwierdzić to co napisałem, byłem rano w warsztacie wulkanizacyjnym zakładać opony zimowe na zakupione niedawno ORYGINALNE felgi stalowe Mazdy. Wiadomość teoretyczna została potwierdzona empirycznie. Oryginalne nakrętki z kół aluminiowych pasują do felg stalowych.
Może oprócz mnie ten odpis samemu sobie przyda się jeszcze komuś
Pozdrawiam.
Dopisano 23 wrz 2024, 16:32:
Złota łopata murowana, ale żeby było i nie zniknęło
Temat czujników definitywnie wyjaśnia instrukcja obsługi Mazdy 2 DJ.
- Od: 17 sie 2024, 09:42
- Posty: 65
- Auto: Mazda2, DJ, Skyactiv 1,5(90
KM), 2018
Dzień dobry.
Mam nową Mazdę 3/2024.
Założyłem kilka dni temu nowy komplet zimowych kół 18" z oryginalnymi używanymi felgami oraz czujnikami ciśnienia. (oryginalne Mazdy, ale być może z któregoś z poprzednich modeli..)
Pierwszy odczyt ciśnienia w aplikacji (i na wewnętrznym display'u) wykazał nieco za niskie ciśnienia – około 2,2 ATM na każdym kole.
Dopompowałem do prawidłowych wartości – 2,5 przód i 2,6 tył. I wtedy odczyt ciśnienia znikł... Każde koło sygnalizowane jest jako "--".
Samochód zachowywał się normalnie. Przejechałem około 200 km.
Upuściłem powietrza do +/– 2 atm, przejechałem kilka kilometrów, pomiar nadal był nieaktywny...
Zatem dopompowałem do wartości nominalnych i czekam
Co sugerujecie?
Pozdrawiam,
R
Mam nową Mazdę 3/2024.
Założyłem kilka dni temu nowy komplet zimowych kół 18" z oryginalnymi używanymi felgami oraz czujnikami ciśnienia. (oryginalne Mazdy, ale być może z któregoś z poprzednich modeli..)
Pierwszy odczyt ciśnienia w aplikacji (i na wewnętrznym display'u) wykazał nieco za niskie ciśnienia – około 2,2 ATM na każdym kole.
Dopompowałem do prawidłowych wartości – 2,5 przód i 2,6 tył. I wtedy odczyt ciśnienia znikł... Każde koło sygnalizowane jest jako "--".
Samochód zachowywał się normalnie. Przejechałem około 200 km.
Upuściłem powietrza do +/– 2 atm, przejechałem kilka kilometrów, pomiar nadal był nieaktywny...
Zatem dopompowałem do wartości nominalnych i czekam
Co sugerujecie?
Pozdrawiam,
R
- Od: 20 lis 2024, 17:40
- Posty: 3
- Auto: Mazda 3, 2024, e-SkyactiveX
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości