Mazda3 BP – Różnice między wersją europejską i USA

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez dobrzyn22 » 31 maja 2024, 20:56

W tym poście będę podsumowywał i aktualizował wszystkie różnice

Zostawiam wątek otwarty również dla innych wersji, jednak na tą chwilę najbardziej mnie interesują różnice dla wersji Turbo Premium plus 250hp AWD – w stosunku do SkyactivG 180hp EU- roczniki od 2022

– przestrojenie radia
– wymiana/modyfikacja przednich lamp
– brak przeciwmgielnego tył
– inny rodzaj wkładu lusterka od strony kierowcy ( mocniej zbliża w wersji USA )
– bez wymiany CMU nie działa europejska karta nawigacji, oraz menu jest tylko po angielsku/hiszpańsku


to takie raczej oczywistości dla każdego auta z USA, ale co jeszcze <co?>

Słyszałem o braku i-stop w wersji US, oraz innym czynniku w klimie <co?>
Ostatnio edytowano 21 lip 2024, 11:00 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez haski1983 » 11 cze 2024, 12:15

– przestrojenie / wymiana modułu radia wg potrzeb, standardowo radio odbiera nieparzyste fale. Rzadko słucham radia, jest apple car więc moim zdaniem zbędny wydatek.
– nie musiałem zmieniać lamp przednich, one sa „adaptacyjne”, podążają za kierownica – przy przeglądzie nie było żadnego problemu
– światła przeciwmgielne ogarniałem kupując europejska wersje lampy lewej, pociągnąłem wiązkę od światel czerwonych pozycyjnych z tylu i dorobiłem przycisk w środku (mam zdjecia starych lamp/vs nowe jakby ktos potrzebował). Wtyczki sie zgadzają, ta europejska ma dodatkowy pin „fog”
– wersja 2.5 turbo nie ma i-Stop (i dzięki Bogu za to)
– nie działa europejska karta z navi (tylko po wymianie CMU, ale to spory koszt),
– w moim przypadku (wersja tylko turbo bez premium plus), heedup nie pokazuje ograniczeń / znaków – podobno trzeba PL navi do tego (mam navi wersje US i niestety tylko tempomat / predkosc / etc).
– te z rocznika 2022 i więcej często wywalają błąd „Network Malfunction”, da sie to rozwiązać darmowa aktuazliacja TCU.
– menu samochodu jest tylko w języku angielski / hiszpański – to tez mi nie przeszkadza, ale jak ktos bardzo chce to da sie przelozyc CMU z jakiegoś europejskiego auta i (podobno – tu lepiej, zeby specjalisci od konwersji sie wypowiedzieli) działa.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 cze 2024, 11:52
Posty: 2 (0/1)
Auto: Mazda 3 BP 2022

Postprzez dobrzyn22 » 11 cze 2024, 15:15

super, dzięki za szczegóły
haski1983 napisał(a): te z rocznika 2022 i więcej często wywalają błąd „Network Malfunction”, da sie to rozwiązać darmowa aktuazliacja TCU.
– coś więcej możesz napisać o tym gdzie szukać takiej aktualizacji/jak ją wykonać ?

PS. co do lamp zgadza się, są adaptacyjne – ale na USA świecą symetrycznie, a w EU asymetrycznie – czyżby była w nich przesłona do przestawiania ?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez haski1983 » 11 cze 2024, 15:49

Ten błąd wywala przy probie polaczenia auta z chmura. Nasze Mazdy maja jakies tam „usługi połączone”.. W Europie jest np apka myMazda, ktora pozwala Ci sprawdzić czy masz zamknięty pojazd, zlokalizować go, zobaczyc stan paliwa itd. Nie wiem jak jest w USA i czy apka ta sama, ale niestety z brakiem ww funkcjonalnosci musisz sie raczej pogodzic. Jesli zas chodzi o sam błąd – da sie to minąć (u mnie niestety czasowo) odłączając na chwile akumulator, niestety po jakimś czasie błąd u mnie wracał i tylko update rozwiązał problem na stałe.
Sama procedura jest banalna, trwa 15-20min trzeba wejść w menu serwisowe auta i tam wykonać update. Przy update weryfikowana jest suma kontrolna oraz region paczki, wiec o ew. pomyłkę i uwalenie czegoś naprawdę trudno.

Nie mogę reklamować konkurencji, ale wpisując w google Mazda 3 BP TCU update, znajdziesz odpowiedni adres (w razie czego pw).

A jeśli chodzi o przednie światła – nie robiłem z nimi absolutnie nic i diagnosta nie mial żadnych zastrzeżeń.

Dopisano 11 cze 2024, 16:08:

Jeszcze jedna rzecz, bo niektórzy sie tego boja..
Zestaw filtrów (kabinowy, oleju, powietrza) + olej – czyli takie typowe tematy serwisowe na start dla 2.5 Turbo wyszły mnie około 650-700 zl (w ASO).

Klocki (tył) około 300 też oryginał.
Dorobienie kluczyka (bo najcześciej na aukcjach tylko 1) w ASO wyjdzie drogo – zamawiają i z tego co sie dowiedziałem leci z Holandii, lokalni magicy robią to za około 1000 zl, ale jak masz kogoś z licencja MDARS (nie wiem na ile europejska wersja działa z autami z USA), to samemu mając 1 kluczyk oryginalny + nówkę sztuke można to wyklikać ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 cze 2024, 11:52
Posty: 2 (0/1)
Auto: Mazda 3 BP 2022

Postprzez Blacktom » 22 lip 2024, 17:46

Hej. Może wiecie, czy są w Polsce dostępne interfejsy współpracujące z OBDII w Mazdach z USA? Ewentualnie proszę o linka do tematu :D
Początkujący
 
Od: 22 lip 2024, 17:30
Posty: 3
Auto: Mazda 3 BP sedan 2020
2.5
Import USA

Postprzez dobrzyn22 » 22 lip 2024, 19:46

Ja zawsze używałem Forscana , jednak obecnie jest to problematyczne.
Kontaktowałem się z ludźmi z Forscana i okazuje się, że platforma nowej Mazdy3 i CX30 nie jest póki co przez nich wspierana.

Można ręcznie wpisać numer PCM przy próbie połączenia się z autem. Wtedy można kilka rzeczy podejrzeć ( m.in. moduły, błędy itp )
Kabelek kiedyś używałem ELMa, obecnie mam kupiony Vlinker
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Blacktom » 22 lip 2024, 20:16

Dzięki za podpowiedź. Będę musiał spróbować :)
Początkujący
 
Od: 22 lip 2024, 17:30
Posty: 3
Auto: Mazda 3 BP sedan 2020
2.5
Import USA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Moto