Czateria... 2021
To mi za niewiele mniej ryczałt
Kurcze, zacząłem trochę chorować w połowie grudnia. I tak sobie żyłem, próbowałem leżeć w weekendy, trochę odpuszczało i potem znowu. W styczniu na początku chyba dwa razy poszedłem na siłkę i znowu byłem chory. Ale od lutego postanowiłem już chodzić, przyjechałem, rozgrzeweczka i... ewakuacja, pożar. Więc spocony w dresiku na zewnątrz . Coś nie mam szczęścia.
A co do V8... robi na mnie to wrażenie, a jeszcze większe to, że ktoś ma samozaparcie, żeby kombinować w czasie eksploatacji, przecież części nie ma w każdym sklepie na rogu. I chyba nie jest też tak łatwo tym jeździć po ciasnej naszej ojczyźnie
Kurcze, zacząłem trochę chorować w połowie grudnia. I tak sobie żyłem, próbowałem leżeć w weekendy, trochę odpuszczało i potem znowu. W styczniu na początku chyba dwa razy poszedłem na siłkę i znowu byłem chory. Ale od lutego postanowiłem już chodzić, przyjechałem, rozgrzeweczka i... ewakuacja, pożar. Więc spocony w dresiku na zewnątrz . Coś nie mam szczęścia.
A co do V8... robi na mnie to wrażenie, a jeszcze większe to, że ktoś ma samozaparcie, żeby kombinować w czasie eksploatacji, przecież części nie ma w każdym sklepie na rogu. I chyba nie jest też tak łatwo tym jeździć po ciasnej naszej ojczyźnie
Pajko napisał(a):Siemanko !
Jest tu jeszcze ktoś kto mnie pamięta ?
Stara gwardia ?
Siema. Ja do dziś trochu sobie pluje w twarz że nie odkupiłem tej 626.. nawet z tym 4 cylindrowcem pod maską;)
Co do chorób, mnie też coś męczy od jakiegoś czasu i raz na wozie raz pod nim..
Z rzeczy bieżących jakiś czas temu mnie ustrzelono w samochód, po dwóch tygodniach ja ustrzeliłem kogoś, równowaga w przyrodzie zachowana..dwa auta niesprawne i jeżdżę benzyniakiem zastępczym w manuału O ile manuał mnie nie przekonuje o tyle benzynka już tak, nawet wolnossąca. Już trochę zapomniałem jak to jest..
nemi napisał(a):A co do V8... robi na mnie to wrażenie, a jeszcze większe to, że ktoś ma samozaparcie, żeby kombinować w czasie eksploatacji, przecież części nie ma w każdym sklepie na rogu. I chyba nie jest też tak łatwo tym jeździć po ciasnej naszej ojczyźnie
Bzdura z tymi częściami , są dostępne tak jak i do każdego auta . Dziś zamawiam jutro mam .
Ewentualnie jak chce dobrej jakości zamienniki lub OEM to 3 dni i mam z USA
Mit o braku dostępności części .
A komfort i frajda z jazdy nie porównywalna z żadnym z europejskich aut
Dominator napisał(a):Siema. Ja do dziś trochu sobie pluje w twarz że nie odkupiłem tej 626.. nawet z tym 4 cylindrowcem pod maską;)
No cóż teraz pewnie już można się nią golić
- Od: 17 sty 2005, 21:18
- Posty: 2563
- Skąd: Tarnów
- Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi
Wypowiem się w kwestii wielosezonów, bo kilka zim na różnych zimówkach i autach mi się trafiło w ostatnich latach.
Clio 2 + dębica navigator 2 – szło jak przecinak, w najgorszych warunkach, ale to była wąska opona i małe lekkie autko. Mimo wszystko już chyba stary model, ale do małego autka okej.
Peugeot 206 na Imperialu All Season driver (coś takiego) było tragicznie. Wolałem E39 z tył napędem śmigac na zimówkach niż jeździć peżotem. I wcale nie dla przyjemności tylko bezpieczeństwa
Zafira A i B na Dębica navigator 3 – tu i lato i zima, osobiście uważam że w tej cenie co są ciężko o lepsza oponę. Zaskakująco cicha, bardzo spoko dawała sobie radę zimą i latem. Kilka znajomych osób kupiło też te Navigator 3 po mnie i byli bardzo zadowoleni. Na plus też brak problemów z wyważeniem (krzywa opona), co obecnie przy takim na przykład Nokianie czy Michelinie nie jest wcale oczywiste
Lexus GS, aktualnie mam Verdsein Quatrac PRO, na takich kupiłem. Są bardzo dobre, latem i zimą, ale pod jedną górkę na lodzie nie mogłem podjechać. Mocy nie ogarniają, ale w codziennym użytkowaniu jedyną ich wadą jest to, że są dość głośne przy 140km/h +.
Clio 2 na Kormoran All Season w naszym domowym pomykaczu – co prawda dopiero 1 lato i 1 zima, ale super kopne są w śniegu. Jeżdżę nie myśląc o nich kompletnie. Trochę głośne, ale nie są bardzo uciążliwe. Jako budżetowa opcja bardzo spoko.
Osobiście bym brał Navigator 3, bo myślę że stosunek ceny do jakości jest bardzo spoko, a oponka dobrze daje radę. Nie wiem tylko jak z ich zużywaniem się, ale w 1 Zafirze miałem nowe a w 2 jakieś roczne i nie było widocznej różnicy.
Clio 2 + dębica navigator 2 – szło jak przecinak, w najgorszych warunkach, ale to była wąska opona i małe lekkie autko. Mimo wszystko już chyba stary model, ale do małego autka okej.
Peugeot 206 na Imperialu All Season driver (coś takiego) było tragicznie. Wolałem E39 z tył napędem śmigac na zimówkach niż jeździć peżotem. I wcale nie dla przyjemności tylko bezpieczeństwa
Zafira A i B na Dębica navigator 3 – tu i lato i zima, osobiście uważam że w tej cenie co są ciężko o lepsza oponę. Zaskakująco cicha, bardzo spoko dawała sobie radę zimą i latem. Kilka znajomych osób kupiło też te Navigator 3 po mnie i byli bardzo zadowoleni. Na plus też brak problemów z wyważeniem (krzywa opona), co obecnie przy takim na przykład Nokianie czy Michelinie nie jest wcale oczywiste
Lexus GS, aktualnie mam Verdsein Quatrac PRO, na takich kupiłem. Są bardzo dobre, latem i zimą, ale pod jedną górkę na lodzie nie mogłem podjechać. Mocy nie ogarniają, ale w codziennym użytkowaniu jedyną ich wadą jest to, że są dość głośne przy 140km/h +.
Clio 2 na Kormoran All Season w naszym domowym pomykaczu – co prawda dopiero 1 lato i 1 zima, ale super kopne są w śniegu. Jeżdżę nie myśląc o nich kompletnie. Trochę głośne, ale nie są bardzo uciążliwe. Jako budżetowa opcja bardzo spoko.
Osobiście bym brał Navigator 3, bo myślę że stosunek ceny do jakości jest bardzo spoko, a oponka dobrze daje radę. Nie wiem tylko jak z ich zużywaniem się, ale w 1 Zafirze miałem nowe a w 2 jakieś roczne i nie było widocznej różnicy.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Ja mam już 3 komplet wielosezonowe, ale jak pisałem wcześniej, do 2 pełnych sezonów jakoś dawały radę, potem to już serio, tylko na suchym. Najgorsze jakie miałem to Pirelli Scorpion Verse All Sesson na Jeepie. To nie dawało rady w ogóle. Bridgestone A005 Evo2 solidna, dawała radę w tylnonapędowym jaguarze, ale w 3 zima to już słabo było, delikatne wzniesienia ośnieżone i ledwo wjeżdżał. Kontrola trakcji non stop pracowała już. W trasach znacznie wolniej niż np., Focusme na zimówkach.
..::Born To Rise Hell::..
MrShaleck napisał(a):Zafira A i B na Dębica navigator 3 – tu i lato i zima, osobiście uważam że w tej cenie co są ciężko o lepsza oponę. Zaskakująco cicha, bardzo spoko dawała sobie radę zimą i latem. Kilka znajomych osób kupiło też te Navigator 3 po mnie i byli bardzo zadowoleni. Na plus też brak problemów z wyważeniem (krzywa opona), co obecnie przy takim na przykład Nokianie czy Michelinie nie jest wcale oczywiste
Ogólnie ja też jestem zadowolony, drugi sezon zimowy na nich i nie narzekam plusem w moim przypadku jest wzmacniana ścianka boczna (wersja XL) a to robi sporą różnicę przy załadunku bo opona nie pracuje na boki w zakrętach przy obciążeniu. Jest cicha nawet latem i nie ścierają się zbyt szybko lamelki, zobaczymy jaki będzie ich stan po dwóch pełnych latach ale myślę że już przód będzie miał dość i zrobię zmianę.
Pajko napisał(a):Nie oszukujmy się – nie było by im czego zostawić
Tak teraz od kilku lat przesiadłem się na V8 w amerykańcach i obecnie śmigam takim o to dziadkiem .
Ja też pamiętam to GE,
Caprice – [tiiit] krążownik. (chyba że to roadmaster)
Stała pod ścianą prężąc kakao
nemi napisał(a):Tez mam Navigatory + GY Vector (prawie ten sam bieznik). Bardzo dobrze sie smiga.
Duża różnica między tymi oponami?
nemi napisał(a):Nie umiem powiedzieć.
GY ma więcej lamelek takich zygzakowatych, Dębica mniej i są proste. W jeździe zwyczajnej trudno porównać, na pewno lepsze niż nokian.
Czyli różnica pewnie będzie w skrajnych sytuacjach a nie przy normalnej jeździe, zawsze się zastanawiałem czy warto dopłacić do nich tą różnicę.
Dębica z tego co kojarzę jest w koncernie GY. Presto UHP 2 to prawie taki sam bieżnik jak któryś GY sprzed 5-6 lat
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Zdaje sobie sprawę że to ten sam koncern i że konstrukcja jest podobna ale czy na tyle inna jest ona w użytkowaniu (GY) że warto do niej dopłacić względem Dębicy. Obecnie (w moim rozmiarze 205/60 R16) komplet Dębica Navigator 3 kosztuje ponad 1400zł, a GoodYear Vector 4Seasons gen3 ponad 2100zł (wersja wzmocniona nawet ponad 2300zł). Czy goodYear odda w trakcji te 700zł różnicy czy nie?
Ja bym kupił Dębicę do jazdy wokół komina. A sam bieżnik jest z odległości 1 m identyczny .
Nie kupię już Kleberów – mam zimowe i są głośne, spala też znacząco więcej paliwa. Co ciekawe w testach były cichsze niż premium w tym samym rozmiarze. Może trafiłem na jakieś feralne.
Myślałem o zmianie na inne, ale 4k mi szkoda, a te mają z 10k przebiegu
Nie kupię już Kleberów – mam zimowe i są głośne, spala też znacząco więcej paliwa. Co ciekawe w testach były cichsze niż premium w tym samym rozmiarze. Może trafiłem na jakieś feralne.
Myślałem o zmianie na inne, ale 4k mi szkoda, a te mają z 10k przebiegu
Neonixos666 napisał(a):Czy goodYear odda w trakcji te 700zł różnicy czy nie?
Zdecydowanie nie warto dokładać
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
loockas napisał(a):Ja wziąłem crossclimate 2 do Ioniqa i szczerze mówiąc mam mieszane uczucia jeżeli chodzi o śnieg. Zimówka to na pewno nie jest. Zobaczymy jak latem, a potem jak z ogólną trwałością.
Z tymi Crossclimate jest chyba coś nie tak.
Ja od kilku lat już śmigam na wielosezonach i to budżetowych – zero problemów, łącznie z wyjazdem w góry w kopny śnieg(ale jak były nowe więc miały sporo mięsa)
Do tej pory Nexeny (jedynie zauważyłem że na mokrym przy starcie dość łatwo buksują) a ostatnio do Mazdy 5 kupiłem Klebery i nie widzę wad.
Za to ziomek z pracy kupił te Micheliny CrossClimaty i dramat.
Zwykły civic ufo 1.8 , na rondzie przy dynamicznej jeżdzie jak nie pupą rzuci to przodem płuży, jest załamany jakością prowadzenia. W dodatku dwie sztuki po niecałym roku popękały od środka jakby je ktoś nożem ponacinał.
Kupowane na oponeo.
Brat w dwóch autach śmiga na Goodrige all season i nie narzeka.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Bo_Lo napisał(a): W dodatku dwie sztuki po niecałym roku popękały od środka jakby je ktoś nożem ponacinał.
O to chodzi? Ciężko w badziewiu pokonać moje poprzednie Hankooki.
Hehe, dostałem info ze sklepu że Micheliny będą u nich dopiero pod koniec przyszłego tygodnia...
I tak poczytałem ... i zmieniłem jednak na Continental Vanco Camper
Letnie. Cena praktycznie ta sama, a skoro w zimę i tak nie zamierzam jeździć....
Nemi, temat problemu z dostępnością części to mit.
Przetestowałem na przykładzie Voyagera (wszystko od ręki), kwestia szukania w odpowiednich miejscach.
Jest w PL kilka sklepów wyspecjalizowanych w amerykańcach i oni mają w zasadzie wszystko.
Przecież to śmieszne Aerio które mam, w katalogach w sklepach jeśli już występuje (oczywiście jako Liana) w wersji z silnikiem 2.3 to po wejściu w szczegóły znajdziesz tam zwykle filtr powietrza i oleju
A wchodzisz sobie na stronę https://suzukisubaruparts.worldoemparts.com/ , wklepujesz VIN i masz auto jak na tacy. Łącznzie z numerami części któe wystarczy wpisać w googla i masz wszystko.
No, jak potrzebowałem chłodnicę (a jest specyficzna bo ma też wejście i wyjście na przewody olejowe ze skrzyni do jej chłodzenia), to okazało się że muszę czekać 3 dni. Tyle zajęło zamówienie na amazonie z dostawą pod drzwi (zamówione w sobotę po południu u nas, w środę rano kurier UPS stał pod drzwiami.
Co do wielosezonów, to jako że 2 moje auta robią rocznie łącznie jakieś 130kkm się wypowiem.
GY 4S to opony genialne. I długo wytrzymują. Naprawdę warto
Nokiany to żart. Znikają w oczach i jedna po 30kkm wybuliła się na bieżniku na 1/4 obwodu. Pech? Może. Ale nigdy więcej.
Tracmax S130. W Pandzie są ok ale do cięższych aut się nie sprawdzają na śniegu.
Czołem Pajko!
I tak poczytałem ... i zmieniłem jednak na Continental Vanco Camper
Letnie. Cena praktycznie ta sama, a skoro w zimę i tak nie zamierzam jeździć....
Nemi, temat problemu z dostępnością części to mit.
Przetestowałem na przykładzie Voyagera (wszystko od ręki), kwestia szukania w odpowiednich miejscach.
Jest w PL kilka sklepów wyspecjalizowanych w amerykańcach i oni mają w zasadzie wszystko.
Przecież to śmieszne Aerio które mam, w katalogach w sklepach jeśli już występuje (oczywiście jako Liana) w wersji z silnikiem 2.3 to po wejściu w szczegóły znajdziesz tam zwykle filtr powietrza i oleju
A wchodzisz sobie na stronę https://suzukisubaruparts.worldoemparts.com/ , wklepujesz VIN i masz auto jak na tacy. Łącznzie z numerami części któe wystarczy wpisać w googla i masz wszystko.
No, jak potrzebowałem chłodnicę (a jest specyficzna bo ma też wejście i wyjście na przewody olejowe ze skrzyni do jej chłodzenia), to okazało się że muszę czekać 3 dni. Tyle zajęło zamówienie na amazonie z dostawą pod drzwi (zamówione w sobotę po południu u nas, w środę rano kurier UPS stał pod drzwiami.
Co do wielosezonów, to jako że 2 moje auta robią rocznie łącznie jakieś 130kkm się wypowiem.
GY 4S to opony genialne. I długo wytrzymują. Naprawdę warto
Nokiany to żart. Znikają w oczach i jedna po 30kkm wybuliła się na bieżniku na 1/4 obwodu. Pech? Może. Ale nigdy więcej.
Tracmax S130. W Pandzie są ok ale do cięższych aut się nie sprawdzają na śniegu.
Czołem Pajko!
nemi napisał(a):Może trafiłem na jakieś feralne
Ja też na takie kiedyś trafiłem i je nawet reklamowałem z tego powodu – przyjęli i oddali kase. To był Kleber Krisalp HP3.
Bo_Lo napisał(a):Z tymi Crossclimate jest chyba coś nie tak.
Nie wiem. Wziąłem je z powodu licznych pozytywnych opinii i bardzo dobrych rezultatów na tyrereviews.com – To były chyba pierwsze w moim życiu opony które tak dokładnie prześwietliłem przed zakupem Ja jeszcze o nich nie mam ani pozytywnych ani negatywnych wniosków. Wiem tylko, że do zimówek im daleko – ale absolutnie nie jest to dla mnie zaskoczeniem Kwestia jeszcze tego kto i jak jeździ. Moja żona nie zauważyła specjalnej różnicy w stosunku do zimówek. Auto rusza, skręca i hamuje. Imho do spokojnej jazdy są super i pewnie się sprawdzą w tej roli. Do Cupry bym tego nie założył
Pozostanie tylko kwestia trwałości. Jak pociągną 3-4 lata to będzie super. Jak po 2 latach będzie śmietnik, to raczej nie powtórzę zakupu i wracam do dwóch kompletów.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: zadra i 35 gości