Mazda 323 BG BP '91
Wiem, że za ten post pewnie dostanę nagrodę złotej łopaty, ale BG żyje, a ja potrzebuję prawego czystego kierunku TYC. Nie mam bladego pojęcia skąd taki dostać... Wszystkie wcześniejsze źródła niestety są już nieaktywne i nie jest on nigdzie dostępny.
Będę wdzięczny za pomoc. Obiecuję, że jak auto wróci na ulice to Was o tym powiadomię.
Będę wdzięczny za pomoc. Obiecuję, że jak auto wróci na ulice to Was o tym powiadomię.
Beep Beep...
Jest tu kto?
Ale sztuka i kolor tez fajny. Dawno Cię tu nie było. W tym przedziale forum zostało kilka osób. Wiec nie liczyłbym na wielkie powitanie. Chyba że zamierzasz sprzedać ten samochód
. Nie jeden by go przytulił na Turbo ośkę. Nawet ja.
halo halo jest tu jeszcze paru maniaków i weteranów
Forum istnieje ale FB i inne insta powoli zabija Fora Grupowe.
Ja mam obecnie 4 323 BG
Forum istnieje ale FB i inne insta powoli zabija Fora Grupowe.
Ja mam obecnie 4 323 BG
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Sturmir napisał(a):Ale sztuka i kolor tez fajny. Dawno Cię tu nie było. W tym przedziale forum zostało kilka osób. Wiec nie liczyłbym na wielkie powitanie. Chyba że zamierzasz sprzedać ten samochód. Nie jeden by go przytulił na Turbo ośkę. Nawet ja.
Dziękuję! To prawda, dawno mnie tu nie było. Xedos zdążył już dawno trafić do projektów
DARO MAZDA 323 napisał(a):halo halo jest tu jeszcze paru maniaków i weteranów
Forum istnieje ale FB i inne insta powoli zabija Fora Grupowe.
Co nie zmienia faktu, że niezależnie ile osób tu zajrzy to ja potraktuję ten wątek jak książkę serwisową i historię projektu.
Od ostatniego razu, kiedy tu zajrzałem zmieniło się tak wiele, że z całą pewnością nie będę już pamiętał połowy. Jak temat dojedzie do końca zaktualizuję również pierwszą stronę. Warto pamiętać, że była to wersja B3 LX (nawet bez obrotomierza).
W wielkim skrócie wydarzyło się przez ostatni czas to, co poniżej:
Nadwozie:
- kompleksowe ogarnięcie blacharki (błotniki, podłoga, zawias, progi, generalnie wszystkie miejsca, gdzie pojawiła się korozja + zabezpieczenie antykorozyjne
- odświeżenie koloru, czyli polakierowanie wszystkiego na fabryczny kolor, w tym również m.in. klamek; wyjątkiem jest komora, która jest w kolorze białym
- zderzak przedlift GT pomalowany pod kolor + dokładka (czarna)
- wywiercone otwory w komorze na dopływ chłodnego powietrza (filtr jest w miejscu, gdzie kiedyś był płyn do spryskiwaczy, odwróciłem zbiornik, komora filtra ma wykonane otwory z przodu zaraz za kratką zderzaka oraz od dołu)
- miejsca na boczne kierunki są zaspawane i wygładzone
- tylna wycieraczka usunięta, a wraz z nią spryskiwacz tylnej szyby
- wszystkie naklejki i oznaczenia usunięte
- progi TWR
- dokładka tylnego zderzaka GTR (wydech trzeba był odrobinę opuścić, żeby wszystko grało)
- lusterka GT (w tym jedno naprawione, materiał uzupełniony, polakierowane pod kolor nadwozia)
- szerokie listwy na drzwiach (polakierowane pod kolor nadwozia)
- długi spojler z wersji GTR pomalowany plastidip'em na czarno
- słupki pomalowane na czarny mat (tak jak w oryginale)
- chlapacze zdemontowane
- tylna blenda i lampy odratowane i uszczelnione (co mnie bardzo cieszy) + nowe śruby do blendy
- przednie lampy TYC + kierunki TYC (czyste)
- uzupełnienia uszczelek
- usunięte wygłuszenie maski
Silnik, dolot i układ napędowy:
- SWAP na 1.8 GT (BP) – otworzony, sprawdzony, wyremontowany (szkoda się rozdrabniać z opisem)
- Skrzynia z B3 (najkrótsza, została moja
)
- Koło zamachowe z B3, ale generacji BA
- Sprzęgło z 1.8 SOHC
- Multum prace serwisowych po SWAP-ie (sama ostatnia seria to m.in. poprawa montażu wysprzęglika, wymiana poduszki silnika, zlokalizowanie małego wycieku przy aparacie zapłonowym – mam nowe łożysko, więc będzie ogarnięte; wymiana węży podciśnień)
- Wymiana filtra stożkowego (Simota)
- Poprawa dolotu CAI – usztywnienie stożka (dodatkowe mocowanie), poprawa mocowania przepływomierza, nowe silikony TurboWorks, adapter filtra Simota itd.
- Nowy akumulator Bosch
- Regeneracja alternatora (m.in. wymiana regulatora napięcia)
- Short Shifter PRO-Sport
- Dodana już wcześniej pompa wspomagania
- to co zbędne – wywalone
Układ wydechowy:
- Kolektor Pacesetter 4-1 dedykowany dla Escorta GT
- Tłumiki RM-Customs – środkowy i tylny (wyrzutnia arbuzów XXL z zamontowanym silencerem)
- Cały wydech kwas 2,25" od początku do końca
Zawieszenie:
- co można było to przerzucone z GT
- wszystkie elementy zawieszania, które korodowały poddane zostały renowacji
- zamiast gum wsadzone są poliuretany z Olkusza (Deuter Moto-Sport)
- K.A.W. PlusKit -65mm po custom'izacji, bo było nadal za wysoko
- sparciałe poduszki amortyzatorów wymienione
- Łożyska przód wymienione (obydwa)
- 1 piasta z tyłu wymieniona razem z łożyskiem (dodatkowo były kiedyś kombinowane dłuższe szpilki – teraz jest powrót do nominalnych na wszystkich osiach)
- przednia rozpórka PRO-Sport już była (zmieniła kolor na czarny) – teraz doszła jeszcze tylna i precyzyjnie wycięte otwory w tylnych plastikach – obydwie zostały wyregulowane
Układ hamulcowy:
- SWAP przód i tył na GT – teraz jest 4x tarcza
- Zaciski po regeneracji, pomalowane na czarno
Wnętrze:
- Dodane sterowanie elektrycznymi lusterkami na desce
- El. szyby z uniwersalnych podnośników zostały zmienione na OEM'owe z GT + przyciski (jeszcze nieco się zawieszają, ale liczę, że po czyszczeniu styków będzie OK)
- Dołożony zamek centralny chwilowo poza autem, ale wróci na swoje miejsce
- Fotele z GT (jeden po rewitalizacji, usztywnieniu i poprawie stelaża – obecnie jak nowe)
- Tylna kanapa i tylne boczki z GT
- Przednia część tunelu z GT (szeroki) razem ze schowkiem i cupholder'em (zapalniczka do lekkiej naprawy, ale się ogarnie)
- Podłokietnik z MX-3 (w trakcie montażu)
- Liczniki z obrotomierzem wrzucone jeszcze przed największymi pracami
Inne naprawy:
- wycieraczka wystrzeliła podczas jazdy – temat opanowany
- poprawa wężyków spryskiwaczy
Milion rzeczy nie pamiętam, ale z grubsza zostawiam sobie ślad
Jeśli ktoś ma to z przyjemnością przygarnę:
- osłonę słupka A od strony pasażera
- plastikową osłonę pod schowek
Jeszcze długa droga, ale jedziemy dalej z tematem. Będzie dobrze. W najbliższej kolejce ogarnięcie elektryki.
Kolejny etap prac można uznać za zamknięty, dotyczył przede wszystkim elektryki:
Ponadto wyszło jeszcze kilka rzeczy, które zostały od razu ogarnięte:
We wnętrzu:
Zawieszenie zostało jeszcze bardziej wyrównane (oczywiście w dół).
Kolejny etap przed nami – spawanie dokładki, regeneracja i montaż boczków, korekta wolnych obrotów i detale.
- nieużywane wiązki usunięte
- okablowanie w drzwiach uporządkowane
- elektryczne szyby uruchomione
- lusterka z GT działają
- zamek centralny działa
- napięcie alternatora ustabilizowane (podany +)
Ponadto wyszło jeszcze kilka rzeczy, które zostały od razu ogarnięte:
- wtryski doprowadzone do ładu (lekko ciekły/pociły się)
- wąż przy filtrze paliwa wymieniony + obejmy
We wnętrzu:
- popielniczka naprawiona
- tunel z MX-3 solidnie zamocowany
- podświetlenie liczników uzupełnione
- wymieniona została okładzina pedału sprzęgła
Zawieszenie zostało jeszcze bardziej wyrównane (oczywiście w dół).
Kolejny etap przed nami – spawanie dokładki, regeneracja i montaż boczków, korekta wolnych obrotów i detale.
seba323f napisał(a):Zdecydowanie za mało zdjęć
Zawszę wolę pokazywać rezultaty, niż plany w trakcie realizacji. Mam jedno, bo auto ostatnio sporo jeździło. Musi wystarczyć na razie
Kolejny maraton zakończony:
- pod maską jest nowy akumulator, który wymusił przy okazji zmianę budowy jego mocowania, ale ostatecznie siadło pięknie
- poprawki izolacji
- do dokładki został dospawany hokej, który pozwolił do dodanie EZ-Lip'a
- walka z centralnym zamkiem (oczywiście dokładanym, bo nie zapominajmy, że był to LX) zakończyła się na razie połowicznym sukcesem – może być jeszcze lepiej, będą kolejne próby innego ułożenia cięgien
- wpadła półka bagażnika
- plastiki zostały uzupełnione (m.in. w bagażniku i pod schowkiem)
- instalacja boczków drzwi (przedlift GT pod elektrykę) – mogłoby być jeszcze lepiej, powalczymy
- sprawdzenie sterowania nawiewów
- nadal występuje problem z domykaniem drzwi przednich kierowcy – jest lepiej, ale nieidealnie (może ktoś z Was ma doświadczenie w temacie – zamek, zawiasy lub jakieś inne pomysły?)
- na tyle zamontowane zostały są camber bolty Powerflex'a, dzięki czemu udało się pochylić koła na tyle, żeby guma nie ocierała o błotnik
- tylne lampy mają teraz 4 oprawki dwuwłóknowe, więc pozycja i stop jest x4 i pięknie to wygląda
Kolejne prace w toku – na tapecie są poprawki zamka, tapicerki, uruchomienie audio, uszczelka przedniej szyby, rewitalizacja i montaż słupka A i Bóg wie, co jeszcze. Przypuszczam, że kolejna aktualizacja przed końcem roku, ale bardzo mi zależy, żeby do tego czasu udało się dojść do satysfakcjonującej wersji 1.0

ogrom prac i roboczo godzin, których nie widać od razu
trzeba wstawić do garażu na zimę i dopieszczać tak aby była igła na sezon 2024
a tak serio to ładnie to wygląda , ja pobawił bym się w przyciemnienie lamp i szyb
trzeba wstawić do garażu na zimę i dopieszczać tak aby była igła na sezon 2024
a tak serio to ładnie to wygląda , ja pobawił bym się w przyciemnienie lamp i szyb
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Panie i Panowie (a może ja sam
, bo uzupełniam ten topic przede wszystkim dla siebie i osób, które w tym projekcie widzą wartość) – coraz bliżej wersji 1.0. Łza kręci się w oku – dosłownie. Auto wróciło właśnie z kolejnej trasy do ciepłego garażu. Kolejny maraton zakończony. Płacz ze wzruszenia na trasie Lublin –> Rzeszów.
Na warsztat poszło uruchomienie Car Audio, centralny zamek, wygłuszenie drzwi i bagażnika oraz poprawa tapicerki. Wielkie dzięki za fachową i pełną serca pomoc należy przekazać na ręce ekipy z Dobrego Tonu.
BANG!
Czas zająć się uszczelką i szybą czołową. Słupek A znów pękł, więc został na deser.
Na warsztat poszło uruchomienie Car Audio, centralny zamek, wygłuszenie drzwi i bagażnika oraz poprawa tapicerki. Wielkie dzięki za fachową i pełną serca pomoc należy przekazać na ręce ekipy z Dobrego Tonu.
- siłowniki centralnego zamka zostały zmienione na 7kg – wcześniejsze nie dawały sobie rady
- wjechał sterownik PROXIMA, dzięki czemu BG można teraz otwierać i zamykać z pilota
- drzwi i bagażnik zostały wyciszone matami 4eversilent
- w bagażniku zagościła podłoga, którą można bez problemu złożyć na części, żeby dostać się do wnęki koła
- zagościła też zabudowa wzmacniacza
- subwoofer GrandZero wrócił na swoje miejsce i przeżywa drugą młodość
- w drzwiach gra separowany zestaw Helix L 62C.2
- jednostka sterująca to Pioneer MVH-MS410BT
- wszystko napędza wzmacniacz Helix M Four (4x100W RMS przy 4Ω)
- udało się pomóc drzwiom zamykać się lżej, tapicerka siedzi naprawdę dobrze – ostatecznie wyszło dużo lepiej, niż oczekiwałem
BANG!
Czas zająć się uszczelką i szybą czołową. Słupek A znów pękł, więc został na deser.
Kolejne pracy przyniosły progres, ale również odkryły nowe problemy, które przedłużyły listę prac.
Nowe siłowniki zamka centralnego i doprowadzone do nich cięgna spowodowały problem z opuszczaniem szyby bocznej – temat udało się rozwiązać, wszystko ostatecznie gra – szyba idzie w dół, zamek się otwiera.
Brak uszczelki szyby czołowej na górze zaś doprowadził ostatecznie do konieczności wymiany szyby czołowej na nową – uszczelka też jest już na miejscu – elegancka, nowa, podobnie jak szyba. Nie obyło się bez komplikacji związanych z odkręcaniem podszybia, czy też z krawędzią dachu od strony uszczelki.
Auto sporo pojeździło, coś tam zaczęło pykać, więc muszę od tego tematu na chwilę odpocząć
zwłaszcza, że pogoda w tych okolicznościach nie pomaga.
W kolejnym maratonie czas na montaż brakującego słupka A, niektórych plastików oraz druk kratki przedniego zderzaka. Na końcu gruntowne czyszczenie. To chyba już ostatnia prosta, ale [tiiit] długa
Nowe siłowniki zamka centralnego i doprowadzone do nich cięgna spowodowały problem z opuszczaniem szyby bocznej – temat udało się rozwiązać, wszystko ostatecznie gra – szyba idzie w dół, zamek się otwiera.
Brak uszczelki szyby czołowej na górze zaś doprowadził ostatecznie do konieczności wymiany szyby czołowej na nową – uszczelka też jest już na miejscu – elegancka, nowa, podobnie jak szyba. Nie obyło się bez komplikacji związanych z odkręcaniem podszybia, czy też z krawędzią dachu od strony uszczelki.
Auto sporo pojeździło, coś tam zaczęło pykać, więc muszę od tego tematu na chwilę odpocząć
W kolejnym maratonie czas na montaż brakującego słupka A, niektórych plastików oraz druk kratki przedniego zderzaka. Na końcu gruntowne czyszczenie. To chyba już ostatnia prosta, ale [tiiit] długa
Historia BG napisała kolejny rozdział – tym razem z cieknącym po baku paliwem. Podejrzewałem rurę wlewu – trafnie. Udało się zakupić nową za drugim razem
. Przerdzewiała opaska była winowajcą. Paliwo nie cieknie, temat zamknięty, lecimy dalej 

Kolejny update tematu. Zapowiada się ostatnia prosta.
Zawartość ostatniej aktualizacji:
Mega chciałbym to wszystko złożyć i wyczyścić na wiosnę – zobaczymy, czy się uda. Plan jest taki, żeby jutro działać dalej z pierdołami – obudowy oświetlenia, plastiki, kable, opaski, kapsle, kołki. Walczę dalej – o młodzieńcze marzenia
Pytanie do Was (jeśli ktoś to czyta), bo nie wiem jak się zabrać za sprawy poniżej:
Zawartość ostatniej aktualizacji:
- Wymiana filtra i oleju – od kiedy pamiętam zawsze był Mobil 1 10W40 i tak też pozostało
- Sprawdzenie zawiasu raz jeszcze, zniwelowanie luzów (dokręcenie tulei)
- Stare opony zimowe (rocznik 08), na których ją ostatnio przeturlałem, ustąpiły miejsce nowym letnim Kormoranom 195/50/15
- Udało się dopasować dekle do felg (wrzucę je na weekendzie)
- Środki tarcz pomalowane na czarno
- Ogarnięta zbieżność, sprawdzone kąty (wyszło -1,5 przód, -2,5 tył z camber boltsami, więc idealnie)
- Sprawdzenie poboru prądu w aku
- Sprawdzenie szczelności dolotu i podciśnień
- Obniżenie położenia wycieraczek w spoczynku (wtargnęły na szybę)
- Uruchomienie oświetlenia wnętrza i bagażnika (dodatkowo wpadły nowe żarówki 31 mm)
- Naprawa czujnika otwarcia drzwi kierowcy (wrócił brzęczyk świateł i podświetlenie stacyjki, które tak zawsze uwielbiałem)
- Listwy słupków A są już zeskanowane, podobnie jak kratki zderzaka GT – elementy powinny zostać wydrukowane w marcu – pomaluję na spokojnie i wrzucam na auto
- Doszły poprawki montażu rury wlewu, bo paliwo jeszcze się skraplało – teraz jest ideolo.
Mega chciałbym to wszystko złożyć i wyczyścić na wiosnę – zobaczymy, czy się uda. Plan jest taki, żeby jutro działać dalej z pierdołami – obudowy oświetlenia, plastiki, kable, opaski, kapsle, kołki. Walczę dalej – o młodzieńcze marzenia

Pytanie do Was (jeśli ktoś to czyta), bo nie wiem jak się zabrać za sprawy poniżej:
- Zakres pracy lusterka el. od strony kierowcy jest jakby przesunięty – lustro idzie na maksa do góry, w kosmos, ale odbija przy próbie regulacji w dół, jakby zakres pracy silnika był źle ustawiony – może ktoś się z tym już mierzył i wie to ogarnąć, żeby tego nie zniszczyć? To pierdoła, ale lubię jak w aucie wszystko śmiga na 100%
- Podświetlenie przycisku świateł awaryjnych – może to tylko moja wyobraźnia, ale wydawało mi się, że ten przycisk jest podświetlany nie tylko przy włączonych awaryjnych, ale razem z deską – czy tak jest naprawdę, czy tylko mi się przyśniło?
99% oficjalnie za mną.
Plastiki naprawione, zaślepki powkładane, wnętrze ogarnięte, spinki na miejscach.
Auto umyte, zabezpieczone.
Słupki i kratki zderzaka aktualnie drukują się w 3D. W maju dopasowujemy, ew. szlifujemy, lakierujemy na czarny mat. Wkręcenie ostatniej śrubki w wydrukowanej kratce zderzaka oficjalnie zamknie wersję 1.0 i prace przy tej furce.
Plastiki naprawione, zaślepki powkładane, wnętrze ogarnięte, spinki na miejscach.
Auto umyte, zabezpieczone.
Słupki i kratki zderzaka aktualnie drukują się w 3D. W maju dopasowujemy, ew. szlifujemy, lakierujemy na czarny mat. Wkręcenie ostatniej śrubki w wydrukowanej kratce zderzaka oficjalnie zamknie wersję 1.0 i prace przy tej furce.
Na Ryki się wybierasz?
Ciągle obserwuję ten wątek i się zachwycam. Szkoda, że swoją mazdę sprzedałem z może kiedyś wrócę do starej miłości ☺️
Gratki za wytrwałość!
Ciągle obserwuję ten wątek i się zachwycam. Szkoda, że swoją mazdę sprzedałem z może kiedyś wrócę do starej miłości ☺️
Gratki za wytrwałość!
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4291 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
sylwo napisał(a):Na Ryki się wybierasz?
Raczej nie, chyba że moje plany ulegną zmianie.
sylwo napisał(a):Ciągle obserwuję ten wątek i się zachwycam.
Bardzo mi miło z tego powodu
Kratki zderzaka są już wydrukowane. Na tą chwilę zostały zeszlifowane z nadmiaru materiału. Są w kilku kawałkach, więc teraz klejenie, lakierowanie i montaż.
Słupki A wjeżdżają na obecną chwilę w oryginale (Łukasz zakupił 2x BG i ma jeden nadmiarowy słupek, więc korzystam i zapożyczam na krócej lub dłużej
). Muszę tylko wkleić uszczelki, bo poszły na demontaż przed skanem.
Z rzeczy, które warto jeszcze dopracować:
– paliwo się ulewa przy laniu pod korek
– za niskie obroty na biegu jałowym
BG zaliczyła dzisiaj kolejną dłuższą trasę, przegląd zdała na 5.0 bez proszenia, więc po cichu liczę, że wystarczy mi jeszcze cierpliwości, żeby dowieźć ten temat do wersji 1.0 (bo obecna rewizja to jakieś 0.9.94
)
Słupki A wjeżdżają na obecną chwilę w oryginale (Łukasz zakupił 2x BG i ma jeden nadmiarowy słupek, więc korzystam i zapożyczam na krócej lub dłużej
Z rzeczy, które warto jeszcze dopracować:
– paliwo się ulewa przy laniu pod korek
– za niskie obroty na biegu jałowym
BG zaliczyła dzisiaj kolejną dłuższą trasę, przegląd zdała na 5.0 bez proszenia, więc po cichu liczę, że wystarczy mi jeszcze cierpliwości, żeby dowieźć ten temat do wersji 1.0 (bo obecna rewizja to jakieś 0.9.94
Kratki wydrukowane, sklejone i pomalowane są już w zderzaku
Wyszły zaje***cie. Fotkę wrzucę na czasie.
Jak uszczelki będą w osłonach słupków A to wrzucamy na auto i to w zasadzie kończy mi etap pracy z karoserią na amen
Ulewanie się paliwa z baku po raz kolejny zlokalizowane, kolejna usterka jest na dobrej drodze do szczęśliwego finiszu. Ulewa się przy wieku, które jest przy mocowaniu pompy – śruby przerdzewiały – bak do wymiany + uszczelka. Uszczelka idzie z Japonii, na początek lipca powinna dotrzeć (w ASO sprzedają tylko zestaw z pompą). Bak zabezpieczymy przed montażem, co powinno przedłużyć jego żywotność.
Jest dobrze. Ostatnia prosta do spełnienia największego motoryzacyjnego marzenia.
Jak uszczelki będą w osłonach słupków A to wrzucamy na auto i to w zasadzie kończy mi etap pracy z karoserią na amen
Ulewanie się paliwa z baku po raz kolejny zlokalizowane, kolejna usterka jest na dobrej drodze do szczęśliwego finiszu. Ulewa się przy wieku, które jest przy mocowaniu pompy – śruby przerdzewiały – bak do wymiany + uszczelka. Uszczelka idzie z Japonii, na początek lipca powinna dotrzeć (w ASO sprzedają tylko zestaw z pompą). Bak zabezpieczymy przed montażem, co powinno przedłużyć jego żywotność.
Jest dobrze. Ostatnia prosta do spełnienia największego motoryzacyjnego marzenia.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości