Mazda 3 BP akumulator i problemy z nim

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez AdrianT » 16 sty 2023, 14:21

czik3n napisał(a):Nic się nie rozprogramuje jak odłączę akumulator aż na 8/10h żeby go podładować ?

Mam mały prostownik, zaszkodzi takiemu akumulatorowi? Trochę mi się nie widzi kupować ładowarki w cenie akumulatora, zwłaszcza że mam dwa prostowniki


Nic się nie rozpragromuje, odłącz.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2020, 09:16
Posty: 110 (0/10)
Auto: Mazda 3 BP Sedan 2.0 Skyactiv-X, AT6, Enso

Postprzez perot » 16 sty 2023, 19:14

Jedynie system start stop może do kilku dni nie działać, aż auto przystosuje się do akumulatora. Wszystko zależy od ilości impulsów takich jak odpalanie, załączenie świateł, radia itp. Im więcej impulsów od akumulatora to auto szybciej go rozpoznaje i wszystko wraca do normy.
Tak jak pisałem wcześniej śmiało możesz ładować takimi prostownikami jak na zdjęciach, wypadałoby sprawdzić też ilość elektrolitu.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 349 (3/38)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez czik3n » 17 sty 2023, 10:54

Dzięki chłopaki, jeszcze tak dla pewności na 100 % klemy odpinać na czas ładowania ?

Start stopu nie używam w ogóle, w każdym aucie od razu po odpaleniu wyłączam to dziadostwo, z ekologią nie ma to nic wspólnego przecież. Jak dla mnie mogłoby to całkiem nie działać byleby nie waliło błędu na pomarańczowo na środkowym wyświetlaczu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2021, 18:49
Posty: 254 (6/16)
Auto: 3BP
2.0 Skyactive-G 122KM
KAI

Postprzez AdrianT » 17 sty 2023, 11:15

Tak, odepnij klemy.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2020, 09:16
Posty: 110 (0/10)
Auto: Mazda 3 BP Sedan 2.0 Skyactiv-X, AT6, Enso

Postprzez paweł_TBU » 17 sty 2023, 14:29

czik3n napisał(a):Dzięki chłopaki, jeszcze tak dla pewności na 100 % klemy odpinać na czas ładowania ?

Start stopu nie używam w ogóle, w każdym aucie od razu po odpaleniu wyłączam to dziadostwo, z ekologią nie ma to nic wspólnego przecież. Jak dla mnie mogłoby to całkiem nie działać byleby nie waliło błędu na pomarańczowo na środkowym wyświetlaczu :D


Istop to nie start/stop. To dwa inne światy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 739 (19/38)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez perot » 17 sty 2023, 17:28

paweł_TBU napisał(a):Istop to nie start/stop. To dwa inne światy.

Jak dla mnie to samo tylko inne nazewnictwo dla poszczególnych marek aut np. Start&Stop, Auto Stop, Auto StartStop, iStop, Stop&Go, Blue Drive.
Zasada działania taka sama ,auto ma się wyłączyć np. zatrzymując na światłach.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 349 (3/38)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez paweł_TBU » 17 sty 2023, 18:18

wyłączenie silnika to skutek działanie jest diametralnie inne i dlatego istop jest [tiiit].

masz miekką hybryde i alternatoro rozrusznik plus baterie która przejmuje potrzymanie działających ukłądów, aku na tym w ogole nie cierpi, dodatkowo mozesz sam decydować czy chcesz aby w danym momencie istop zadziałał czy nie wciskajac mocniej hamulec lub nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 739 (19/38)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez perot » 17 sty 2023, 20:25

Tak czy siak auta mają ten system aby gaśnic motor w określonych przypadkach. Jak rozwiązał to poszczególny producent to już osobna kwestia, ma działać i tyle .

paweł_TBU napisał(a): dodatkowo mozesz sam decydować czy chcesz aby w danym momencie istop zadziałał czy nie wciskajac mocniej hamulec lub nie.


Tu nie jest tak kolorowo ja napisałeś .Niestety ale by ten system zadziałał lub nie ,oprócz wciskania hamulca z odpowiednią siła jest jeszcze kilka dodatkowych warunków by istop działał np. poziom naładowania MH jak i zwykłego akumulatora, obciążenie klimatyzacji,temperatura silnika itp.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 349 (3/38)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez paweł_TBU » 17 sty 2023, 21:32

Jasne e zwykły start/stop też musi mieć masę spełnionych warunków żeby zadziałać, też jest ważny stopień naładowania aku, ustawienia klimy czy choćby temperatura na zewnątrz, nie zmienia to faktu że to dwa całkiem inne systemy gdzie istop jest mega lepszy i o ile w drugim aucie start/stop włączam to z istop korzystam zawsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 739 (19/38)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez mskgs » 18 sty 2023, 11:22

paweł_TBU napisał(a):Jasne e zwykły start/stop też musi mieć masę spełnionych warunków żeby zadziałać, też jest ważny stopień naładowania aku, ustawienia klimy czy choćby temperatura na zewnątrz, nie zmienia to faktu że to dwa całkiem inne systemy gdzie istop jest mega lepszy i o ile w drugim aucie start/stop włączam to z istop korzystam zawsze.


Przecież istop i start/stop to w założeniu dokładnie to samo – wyłączanie silnika na postoju. iStop w Mazdach to nie jest żaden lepszy system, dokładnie tak samo działa start/stop w innych samochodach z silnikami z miękką hybrydą. Kwestia nazewnictwa... Nawiasem mówiąc, ten system zarówno w starszych silnikach jak i nowszych mHEV, jest tak samo bezużyteczny. O ile gaszenie silnika na światłach na "dłuższy" postój bym zrozumiał, tak przy każdym dojeżdżaniu do skrzyżowania, jakieś szlabany automatyczne, wjazdy do garażu, gdzie trzeba się zatrzymać na 2-3 sekundy... no nie.
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 12:28
Posty: 174 (2/12)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Postprzez paweł_TBU » 18 sty 2023, 12:13

jak byś umiał z tego korzystać to by ci się silnik nie gasił przy bramie garażowej :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 739 (19/38)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez mskgs » 18 sty 2023, 12:57

No tak, system jest świetny, to ja nie umiem. :) Jak zatem jeździć, aby nie gasił niepotrzebnie silnika na kilka sekund?
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 12:28
Posty: 174 (2/12)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Postprzez RobertPi » 18 sty 2023, 13:11

Wystarczy po zatrzymaniu i przed puszczeniem sprzęgła odpiąć pas i już silnik nie gaśnie.
Kolejność odwrotna skutkuje wyłączeniem silnika :P .
No chyba, że w BP jest inaczej niż BM i DJ.
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek
Baleno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1171 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez mskgs » 18 sty 2023, 13:56

Pomijając fakt, że to jakiś absurdalny sposób, to mam automat. :P
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 12:28
Posty: 174 (2/12)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Postprzez paweł_TBU » 18 sty 2023, 14:06

mskgs napisał(a):Pomijając fakt, że to jakiś absurdalny sposób, to mam automat. :P


Znaczenie ma siła nacisku na hamulec, wciskasz lekko istop nie zadziała dociskasz mocno działa, tez mam automat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 739 (19/38)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez Palmer » 18 sty 2023, 16:59

paweł_TBU napisał(a):Znaczenie ma siła nacisku na hamulec, wciskasz lekko istop nie zadziała dociskasz mocno działa, tez mam automat.


Owszem ma, pod warunkiem, że hamowanie rozpoczniesz, kiedy prędkość auta jest mniejsza niż 20 km/h. Jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się, aby system i-Stop nie wyłączył (choć na moment) silnika, jeśli hamowanie rozpocznę powyżej tej prędkości, bez względu na to jak delikatnie operuję pedałem hamulca. Wobec tego nie w każdych warunkach możemy mieć kontrolę nad załączaniem się tego systemu.
Ja akurat przywykłem do niego i nie przeszkadza mi jego niedoskonałe i niezrozumiałe działanie, abym wyłączał go, co do zasady, po uruchomieniu silnika. Owszem, czasem interweniuję i odłączam go na moment, kiedy nie chcę, by odłączał silnik na zaledwie kilka sekund.
W kontekście niezawodności silnika w długim okresie użytkowania, bardziej martwi mnie zarządzanie przełożenia przez automat, czyli jazda na wysokich biegach przy niskich obrotach silnika i związane z tym niebezpieczeństwo powstawania nagarów..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 536 (112/41)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez paweł_TBU » 18 sty 2023, 17:13

nwm, jak wam to działa mnie działa wtedy kiedy chce, natomiast co do nagarów to używał płukanki przy wymianie oleju i od czasu do paliwa. to pomoze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 14:05
Posty: 739 (19/38)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez Azel » 19 sty 2023, 10:14

W MT wystarczy mieć wciśnięte sprzęgło i istop się nie załącza (oczywiście odpięcie pasa też działa, ale to już z deka upierdliwe).
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2021, 13:54
Posty: 56 (17/2)
Auto: Mazda 3 BP Sedan Hikari, eSkyactiv-G, 150KM, MT6

Postprzez iwan512 » 19 sty 2023, 21:14

Co do i-stopu to ja jestem bardzo zadowolony z działania tego systemu w trójce (mam manual). Oczywiście pare dni zajęło mi nauczenie się, jak działa system. Siostra ma BMW 118i F20 i ten system działa tam beznadziejnie.
Odnośnie problemów z akumulatorem – mi nigdy się nie zdarzył, nawet po dłuższym sprzątaniu auta, czy przy ujemnych temperaturach. Z Waszych opisów, wydaje mi się, że jest to kwestia oprogramowania zarządzającego energia auta.
Początkujący
 
Od: 2 maja 2021, 12:11
Posty: 25 (2/3)
Auto: Mazda 3 BP 2.0 122KM Hikari 2019

Postprzez RobertPi » 20 sty 2023, 01:15

Azel napisał(a):W MT wystarczy mieć wciśnięte sprzęgło i istop się nie załącza (oczywiście odpięcie pasa też działa, ale to już z deka upierdliwe).

Cel był inny. MSKGS miał problem z gasnącym silnikiem jak wysiadał przy bramie garażowej.
Jak chcesz wysiąść nie odpinając pasa?
A może jazda z niezapiętym pasem rozwiązuje problem?
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek
Baleno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1171 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323