Irytujące rzeczy/usterki w BP
Z tempomatu korzystam bardzo często, i to zarówno w terenie zabudowanym jak i poza nim. Zauważyłem też że jeżeli wchodzimy ze zbyt dużą prędkością w łuk/zakręt to auto również przyhamowuje. Może tak sytuacja u Ciebie występuje.
lelo28 napisał(a):Z tempomatu korzystam bardzo często, i to zarówno w terenie zabudowanym jak i poza nim. Zauważyłem też że jeżeli wchodzimy ze zbyt dużą prędkością w łuk/zakręt to auto również przyhamowuje. Może tak sytuacja u Ciebie występuje.
Tu raczej chodzi o to, że aktywny tempomat myśli, że samochód na drugim pasie jest na tym samym pasie co ty podczas łuku.
Z tego co wywnioskowałem on patrzy na odegłość drugiego pojazdu i twój promień skrętu na kierownicy i jeśli te 2 rzeczy nachodzą na siebie to reaguje. Niestety nawet na najbliższym ustawieniu aktywny tempomat jest trochę "panikarą" i reaguje za szybko i za mocno.
Żeby nie było tylko źle można wyłączyć asystę utrzymywania pasa ruchu tak, żeby nie wyrywał kierownicy z ręki tyko wibrował, w Kii też można ustawić ale po wyłączeniu się zresetuje do wyrywania z ręki. I żeby było jeszcze lepiej to o ile w maździe pozwoli ci ściąć zakręt to w kii jak spróbujesz ściąć zakręt to ci wyrwie kierownicę skręcając na zewnątrz zakrętu
Palmer napisał(a):Zgłaszałem to naturalnie w ASO i MMPol, a uzyskane odpowiedzi to "system działa dobrze", albo "nie stwierdzono usterki".
U mnie tak samo przy takich samych objawach tempomatu...
michecinski napisał(a):Palmer napisał(a):Zgłaszałem to naturalnie w ASO i MMPol, a uzyskane odpowiedzi to "system działa dobrze", albo "nie stwierdzono usterki".
U mnie tak samo przy takich samych objawach tempomatu...
To zgłoś to koniecznie, bo to podchodzi pod poważną i niebezpieczną w skutkach usterkę. A im więcej takich sygnałów od właścicieli, tym większa szansa, że pójdzie zgłoszenie serwisowe do MMPOL i producenta. Być może nawet będzie kampania przywoławcza celem aktualizacji oprogramowania układowego.
Azel napisał(a):A propos mycia ciśnieniowego, macie jakiś pomysł, co zrobić, by zamek centralny się co chwilę nie włączał/wyłączał jak czyszczę myjką po zamku?
Rozumiem, że chodzi Ci o fakt, że lusterka się ciągle otwierają i zamykają. Zanim wysiądziesz z auta, to je złóż ręcznie. Wtedy podczas otwierania nie rozłożą się automatycznie.
Azel napisał(a):A propos mycia ciśnieniowego, macie jakiś pomysł, co zrobić, by zamek centralny się co chwilę nie włączał/wyłączał jak czyszczę myjką po zamku?
zostaw kluczyki w samochodzie (trochę ryzykowne) albo odłóż kluczyk kilka metrów od samochodu.
Jedna z irytujących rzeczy to, że jak samochód nie zauważy, że kluczyk się oddala to nie zamknie samochodu nigdy – tu akurat może ci się przydać
Panczo napisał(a):Jeszcze oczekuję na Mazdę, ale też myślałem o tym myciu, jedynie co mi do głowy przychodziło to pomysł, żeby na czas mycia wkładać do etui, co niby ma blokować sygnał, ale nie wiem jak to w praktyce działa, może ktoś coś takiego próbował?
Próbował. Działa. Ja jednak preferuję metodę wprowadzania klucza w tryb energooszczędny.
Ma ktoś błąd radaru po wjechaniu w nierówności ? czasami po chwili znika, czasami zostaje na dłużej... Denerwuje mnie to bo czasami jadę po nierównościach ( miejskich) i jest ok, a czasami przejechanie po szynach tramwajowych w warszawie wyrzuca błąd. Ktoś wie gdzie zaglądnąć ? może jakaś wiązka nie styka
paweł_TBU napisał(a):ooo usterka?? a tak serio to jedynie przy mgle lub śnieżycy wywala mi nie tyle jego bład co dezaktywacje. drzyj do aso jeśli to błąd to wisi w ecu
Mnie też zdarza się dezaktywacja systemów ostrzegania o zagrożeniach i tempomatu z uwagi na możliwe zabrudzenie osłony radaru. Szczerze, zaskakują mnie okliczności, w których to następujące i krótko mówiąc, chyba nie ma na to jakiejś reguły. Nawet po krótkotrwałym deszczu, w letniej porze, na eSce następuje dezaktywacja systemów, by po kilku minutach jazdy została przywrócona. Eh..
Azel napisał(a):A propos mycia ciśnieniowego, macie jakiś pomysł, co zrobić, by zamek centralny się co chwilę nie włączał/wyłączał jak czyszczę myjką po zamku?
Hej,
ja klikam raz na przycisk startu, składam lusterka z panelu do sterowania lusterkami i wychodzę z auta z kluczykami w kieszeni. Auto zakwiczy krótkim dźwiękiem, że kluczki opuściły pojazd, nie przejmuję się, tylko myję auto
W ten sposób nie mam problemu z ciągłym zamykaniem i otwieraniem samochodu i składaniem lusterek
Pozdro!
- Od: 10 gru 2022, 16:44
- Posty: 6
paweł_TBU napisał(a):ooo usterka?? a tak serio to jedynie przy mgle lub śnieżycy wywala mi nie tyle jego bład co dezaktywacje. drzyj do aso jeśli to błąd to wisi w ecu
Przy złej widoczności też to mam, ale od jakichś dwóch miesięcy po przejechaniu przez tory tramwajowe wyskoczy mi dezaktywacja radaru. Czasami zniknie od razu czasami wisi az zgaszę i odpalę auto. Co dziwne niekiedy wyskakuje to nawet 10x na 5km, a czasami przejadę 500 na raz i nie wyskoczy ani razu. Tak jakby coś nie stykało
Pieczucha napisał(a):ja klikam raz na przycisk startu, składam lusterka z panelu do sterowania lusterkami i wychodzę z auta z kluczykami w kieszeni. Auto zakwiczy krótkim dźwiękiem, że kluczki opuściły pojazd, nie przejmuję się, tylko myję auto
Akumulator Ci kiedyś podziękuje... za współpracę
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość